"Romutusrahalla" vauhtia autokauppaan - nyt se tulee

Aloittaja -TS-, 15.12.14 - klo:08:02

« edellinen - seuraava »

maximm

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.09.15 - klo:21:48
Maximm minkä merkkisestä autosta tarjosivat alennusta 5%? Oliko alennus siis laskettu auton verottomasta hinnasta?

Laskin tuon n.5% (sen n. 800,) itse tässä nopsaan lista hinnoista. Auto+verot+toimituskulut+pieni varuste paketti+lohkolämmitin ja sisätilan pistoke = 15t, kieppeillä. Oli siis suoraan merkattuna vain "Alennus" nimiselle riville ensimmäisessä tarjouslaskelmassa. Vielä en taida merkkiä mainita kun selvitän vielä autotalon kanssa asiaa..

Tosiaan tuolla romutustodistuksen jälkeen tehdyllä laskelmallahan jäisi liikkeen kätösiin enemmän jenejä kuin ilman sitä tehdyllä  ::)

skriko

Lainaus käyttäjältä: maximm - 19.09.15 - klo:22:09
Laskin tuon n.5% (sen n. 800,) itse tässä nopsaan lista hinnoista. Auto+verot+toimituskulut+pieni varuste paketti+lohkolämmitin ja sisätilan pistoke = 15t, kieppeillä. Oli siis suoraan merkattuna vain "Alennus" nimiselle riville ensimmäisessä tarjouslaskelmassa. Vielä en taida merkkiä mainita kun selvitän vielä autotalon kanssa asiaa..

Tosiaan tuolla romutustodistuksen jälkeen tehdyllä laskelmallahan jäisi liikkeen kätösiin enemmän jenejä kuin ilman sitä tehdyllä  ::)

Laske uudestaan se alennusprosentti auton verottomasta hinnasta. Niin se lasketaan. Autoveroista ja toimituskuluistahan ei saa alennusta. Lohkolämmitin ja sisätilanpistoke asennettuna on noin 450,. Jos ottavat enemmän, niin alennusta tarvitsee sitten saada auton verottomasta hinnasta hieman enemmän.

maximm

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.09.15 - klo:22:19
Laske uudestaan se alennusprosentti auton verottomasta hinnasta. Niin se lasketaan. Autoveroista ja toimituskuluistahan ei saa alennusta. Lohkolämmitin ja sisätilanpistoke asennettuna on noin 450,. Jos ottavat enemmän, niin alennusta tarvitsee sitten saada auton verottomasta hinnasta hieman enemmän.

Enpä ole laskukaavoihin tutustunut mitä yleensä käytellään. Tärkein vaan se mitä rivin alle jää :) Eli tässä tapauksessa se 15t, - 800,. Aika tarkkaan 7% näyttäisi verottomasta listahinnasta ilman mitään muuta olevan. Jotain n. 500, lohkolämmitin ja sisätilanpistoke.

Eka Golf

Mihin uuteen kulkineeseen saa vielä lohkolämmittimen?
Useaan tarjoavat letkulämmitintä tai "nurmikonlämmitintä"!  8)

maximm

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 19.09.15 - klo:22:28
Mihin uuteen kulkineeseen saa vielä lohkolämmittimen?
Useaan tarjoavat letkulämmitintä tai "nurmikonlämmitintä"!  8)

Eipä tullut kysyttyä minkä mallinen lämmitin tarkalleen on. Pika vilkaisulla joka tarjouksella vähän eri nimellä myyvät.. mm. Lämmitin 1.0 , Lämpöpaketti, moottorinlämmitin, Lämpöpaketti (lohkol.+sisäp.+puhallin)   :D

Eka Golf

No se! Meillä toisessa letkulämmitin ja toisessa nurmikonlämmitin, letkulämmitin selvästi tehokkaampi!

skriko

Lainaus käyttäjältä: maximm - 19.09.15 - klo:22:24
Enpä ole laskukaavoihin tutustunut mitä yleensä käytellään. Tärkein vaan se mitä rivin alle jää :) Eli tässä tapauksessa se 15t, - 800,. Aika tarkkaan 7% näyttäisi verottomasta listahinnasta ilman mitään muuta olevan. Jotain n. 500, lohkolämmitin ja sisätilanpistoke.

Kyselin puolisolle uutta Corsaa. 9% lupasivat alennusta verottomasta ja 450, oli tuo lämpöpaketti. Sama jannu jolta ostin Astra GTC:n. Jolle Opel Astra kelpaa, niin nyt saa sitä järkevään hintaan kun marraskuussa tulee uusi korimalli. Tosin vain "pappamalleista". GTC tulee vasta 2018. Jos ostoksesi on Volkkari, niin ei tuosta seitsemästä prosentista enää montaa sataa saa tingittyä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 19.09.15 - klo:22:36
No se! Meillä toisessa letkulämmitin ja toisessa nurmikonlämmitin, letkulämmitin selvästi tehokkaampi!

Tarkoitat nurmikonlämmittimellä varmaan säteilylämmitintä. Niitähän ne nykyään ovat. Itellä oli vielä 2000 ostetussa Ford Pumassa vanhanaikainen vesitilaan laitettava vastus. Sitten olikin jo 2003 vuodesta kaikissa tuo säteilylämmitin. On muuten ihan pätevä, kun vaan pitää sitä liekassa tuplaten kauemmin vanhaan verrattuna.

MMV

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.09.15 - klo:22:36
Jos ostoksesi on Volkkari, niin ei tuosta seitsemästä prosentista enää montaa sataa saa tingittyä.

Kyllä lähtee: BiTDI Passatista alennus verottomasta 12,76% ja nyt huonommalla katteella olevasta Golfista 11,87%. En tiedä, johtuuko siitä, että olen ostanut kyseisestä liikkeesta 3,5 vuoden aikana kuusi uutta Volkkaria, joiden ovh:lla laskettu yhteisarvo on lähes 260 tonnia! Ei mitään järkeä, tiedetään...

MMV

Ja noista hölmöilystäni ovat hyötyneet vain pankki ja Volkkariliike. Mutta saahan sitä itseään pettää "hyvillä kaupoilla".

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 20.09.15 - klo:07:37
En tiedä, johtuuko siitä, että olen ostanut kyseisestä liikkeesta 3,5 vuoden aikana kuusi uutta Volkkaria, joiden ovh:lla laskettu yhteisarvo on lähes 260 tonnia! Ei mitään järkeä, tiedetään...

Harmi kun editointiaika on lyhyt. Tuli väsyksissä kirjoitettua turhan itsetehostavaa ja jopa leveilevää juttua. :-[ Ylläpito voisi poistaa...

maximm

Senverran kehitystä tapahtunut että uusi opel on nyt sitten tilauksessa. Autotalon johtaja ilmoitti vain että tarjouksessani oli ollut "virhe" ja lähetti uuden jossa ynnäilty romutuspalkkion päälle aiemmin luvatut alennukset ja hiukan lisääkin kaupantekijäisiksi. Kun haluttu kiesi oli vielä saatavillakin niin kaupat tuli sitten tehtyä. Alennus prosentiksi tuli n.12% auton verottomasta hinnasta + päälle vielä se valtion tonni kun vaan siitä lisäbudjetissa päätöksen tekevät  ::)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 19.09.15 - klo:22:28
Useaan tarjoavat letkulämmitintä tai "nurmikonlämmitintä"!  8)

Miksei Webaa/Eberiä ja olet ns. piuhoista vapaa, lämmität kun haluat. Ja jos vain lyhyitä pätkiä ajelet, niin kiinteä laturi autossa ja saat sen narunpäähan latinkiin, niin ei akkukaan pääse temppuilemaan edes vahingossa. Toki noilla taloyhtiötolppien 2h kelloilla ei paljoa latailla, mutta voit ajastaa sen vaikka keskelle yötä, jolloin tuo koko 2h tulee varmasti käytettyä 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 24.09.15 - klo:08:24
Miksei Webaa/Eberiä ja olet ns. piuhoista vapaa, lämmität kun haluat. Ja jos vain lyhyitä pätkiä ajelet, niin kiinteä laturi autossa ja saat sen narunpäähan latinkiin,

Puihoista vapaa ja kuitenkin piuhaa seinään....
Tämä logiikka ei ole mennyt minulle missään vaiheessa tajuntaan  - miksi ei samalla toimivaa sähkölämppäriä?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

skriko

Lainaus käyttäjältä: maximm - 23.09.15 - klo:22:37
Senverran kehitystä tapahtunut että uusi opel on nyt sitten tilauksessa. Autotalon johtaja ilmoitti vain että tarjouksessani oli ollut "virhe" ja lähetti uuden jossa ynnäilty romutuspalkkion päälle aiemmin luvatut alennukset ja hiukan lisääkin kaupantekijäisiksi. Kun haluttu kiesi oli vielä saatavillakin niin kaupat tuli sitten tehtyä. Alennus prosentiksi tuli n.12% auton verottomasta hinnasta + päälle vielä se valtion tonni kun vaan siitä lisäbudjetissa päätöksen tekevät  ::)

Hyvä. Saadaan palstalle muitakin Opelisteja.

BobSmith

Hemmetinmoisia alennuksia ihmiset väittävät saaneensa auton hinnasta.

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 24.09.15 - klo:18:36
Hemmetinmoisia alennuksia ihmiset väittävät saaneensa auton hinnasta.

Itse olen ostanut 3 uutta autoa suoralla kaupalla, eli ilman vaihtoauton sotkemista kuvioon. Kilpailutuksella on lähtenyt jokaisesta himpun yli 10% ohjehinnasta. Kilpailuttamalla kaikki jälleenmyyjät esim 300 km säteellä, löytyy todennäköisesti se liike, jolla puuttuu pari autoa seuraavasta myyntibonusportaasta ja myyvät ne viimeiset vaikka tappiolla, sillä myyntibonariportaan nostolla saavutettava etu on juhlava verrattuna pikkutappioon, joka tulee parin auton katteettomasta myynnistä.
Jotta osuisi näihin "kannustinpäivämääriin" kannattaa kauppaa olla hieromassa ennen puolivuotiskauden päättymistä, eli kesä- ja joulukuun loppupuoliskolla. Neljännesvuodetkin on käypäsiä kaupantekohetkiä. En tiedä keillä on puolivuotistavoitteet ja keillä neljännesvuosittain.

Epes

Lainaus käyttäjältä: MMV - 20.09.15 - klo:09:18
Ja noista hölmöilystäni ovat hyötyneet vain pankki ja Volkkariliike. Mutta saahan sitä itseään pettää "hyvillä kaupoilla".

Nyt unohdit suurimman hyötyjän kaupoistasi eli valtion. Laske ihan huviksesi paljonko kyseisestä 260000 eurosta olet maksanut auto- ja alv-veroa? Ei taida 100000 euroa riittää :) ?

pasuunaC3

Romutuspalkkio loppuu tammikuun viimeinen päivä mutta tietääkö kukaan onko minkäänlaista mahollisuutta että se jatkuisi ja milloinkahan siitä tulisi ilmoitus kansalle? ..mukava kun tulee noita takarajoja eikä mieleinen auto ole mahdollista saada siihen takarajaan rekisteröityä kun valmistus kestää niin kauan.. jää yksinkertaisesti omalla kohdalla uuden auton vaihto tuosta kiinni että en vaihda kun kerta juuri aikasemmin lopettavat romutuspalkkion..
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

skriko

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 24.10.15 - klo:15:59
Romutuspalkkio loppuu tammikuun viimeinen päivä mutta tietääkö kukaan onko minkäänlaista mahollisuutta että se jatkuisi ja milloinkahan siitä tulisi ilmoitus kansalle? ..mukava kun tulee noita takarajoja eikä mieleinen auto ole mahdollista saada siihen takarajaan rekisteröityä kun valmistus kestää niin kauan.. jää yksinkertaisesti omalla kohdalla uuden auton vaihto tuosta kiinni että en vaihda kun kerta juuri aikasemmin lopettavat romutuspalkkion..

Etkös voi antaa romutustodistuksen siinä vaiheessa kun teet tilaussopimuksen, ei siinä tarvitse rekisteröintiä odottaa. Auton rekisteröit sitten kun se tulee.

pasuunaC3

Olisko tuo tosiaan mahdollista sillä rintajoupin kanssa autokauppaa mietittiin ja sieltä vaan sanoi että uusi auto pitäisi rekisteröidä viimeistään tammikuun lopussa :/ ..tuo tässä onki outoa jos noin todella on sillä luulisi vaikuttavan ennemmin se päivä milloin uuden auton tilaa/ostaa kun että se milloin saadaan suomeen auto tuotua :/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

skriko

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 24.10.15 - klo:16:47
Olisko tuo tosiaan mahdollista sillä rintajoupin kanssa autokauppaa mietittiin ja sieltä vaan sanoi että uusi auto pitäisi rekisteröidä viimeistään tammikuun lopussa :/ ..tuo tässä onki outoa jos noin todella on sillä luulisi vaikuttavan ennemmin se päivä milloin uuden auton tilaa/ostaa kun että se milloin saadaan suomeen auto tuotua :/

Kyllä tuolla Fordin sivuilla lukee että auton on oltava rekisterissä viimeistään 31.1.2016. Eikö sitten maassa ole sopivaa autoa, onhan tuo 1500 lisäale kuitenkin hyvä.
Ostin kaksi uutta autoa, mutta molemmissa päästöt yli, oliko tuo sääntö 120.Joten palkkiota ei voinut käyttää.

pasuunaC3

No niinhän tuo lukee :/ ..ei olisi mieleistä mutta ei auta kun toivoa että jatkavat tuota aikaa eli laittaisi valtio lisää rahaa tuohon palkkioon. 120 on tosiaan se yläraja päästöissä.
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

skriko

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 24.10.15 - klo:18:03
No niinhän tuo lukee :/ ..ei olisi mieleistä mutta ei auta kun toivoa että jatkavat tuota aikaa eli laittaisi valtio lisää rahaa tuohon palkkioon. 120 on tosiaan se yläraja päästöissä.

Sellainen on kutina, että ei tuohon enää lisää rahaa heru. Toisaalta, jos valtio menettää 1000,, saa se lisää enemmän autoveron muodossa. Toinen kysymys on sitten, että jättääkö joku kokonaan uuden auton ostamatta, jos ei saa tuota romutuspalkkiota.

pasuunaC3

Itse tänään hylkäsin ainakin toistaiseksi auton oston juurikin tuon takia kun kuulin että tuota rahaa en saisi tähän kauppaan ..pieneksi jäänyt väliraha olisi pienentynyt tosi mieleiseksi :/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Toima

Joo on kyllä sakiaa tuo "pitää olla rekisteröitynä 31.01.2016 mennessä"
Itelläkin on siinä ja siinä et kerkiää tammikuulle. Myyjä lupas sen kyllä rekata vaikka satamaan jos tiukille menee.

skriko

Kuinkahan siinä käy kun ihmiset ovat ostaneet uusia autoja ja antaneet romutussetelin. Auton täytyy olla 120 tai alle päästöiltään. Nyt kun päästöt on valehdeltu, ottaako valtio tonnin takaisin ja auton maahantuoja 500, siis tehtaalta. ;D

vwmies

Ílmeisesti kokeilu ei jatku:  HS: Autojen romutuspalkkion jatkosta ratkaisu  Julkaistu: 16.11. 15:53

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000002014572.html


P,,,,TÖS Hallitus ei aio Helsingin Sanomien tietojen mukaan esittää torstaina autojen romutuspalkkiokokeilulle jatkoa.
Asiasta on sovittu HS:n mukaan tiettävästi jo tiistaina hallituksen neuvotteluissa.

Liikenne -ja viestintäministeriö (LVM) esitti hallitukselle kokeilun jatkamista ensi keväänä. Asia oli tarkoitus sisällyttää ensi vuoden budjetin täydennysesitykseen.

LVM:N esityksen mukaan romutuspalkkion suuruus olisi ollut 500"3 000 euroa ja porrastettu tilalle hankittavan auton päästöjen mukaan.

Romutuspalkkiolla haluttiin antaa vauhtia autokannan uusiutumiselle.   :(
Yritetään pärjätä.

Geoman

Kodinkoneista halutaan pitkäikäisiä ja huollettavia. Autoista halutaan kertakäyttöisiä. Sähkön riittävyydestä ensi talvena ollaan huolissaan. Sähköautoja halutaan ydinvoimalatyömaat muistuttavat Espoon metroa....

nackerton

Hyvä, että tämä lasipalatsiavustus meni silppuriin. Muitakin turhia menoja voisivat alkaa kampaamaan..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy