Jälkiasennus xenonit pasuunaan

Aloittaja Nakunaakka, 05.10.14 - klo:10:25

« edellinen - seuraava »

Nakunaakka

Pitäs saaha valotehoa pasuunan keulalle kun nuo halogeenituikut on kauhian onnettomat pimeessä sadekelissä. Tarkotus olisi laittaa 35w xenonit lyhkäsiin ja 55w pitkiin mut kumminkin sympatiat on vastaantulevien silmissä eli häikäseekö pasuunan alkuperäisumpiot hajavalolla kauheesti, umpionmalli hiukan arveluttaa et se sohii valoa joka suuntaan mihin ei pitäis??

repomies

Sehän menee niin että alkuperäisissä on linssi sekä automaattinen tasonsäätö. Nyt jos autossa on linssiumpio ja kuski säätää itse korkeutta fiksusti, niin häikäisy ei ole varmaan valtaisaa. Pitkät häikäisee aina jos niitä ei osaa sammuttaa ajoissa, siihen ei polttimon valoteho niin vaikuta.. Kuskista se on kiinni.

Heijastinumpioissa en ikinä laittaisi lyhyisiin, häikäisee nimittäin varmasti ja paljon.

Laittomathan ne sitten on. Omalla vastuulla ja mielellään pykälän liian alas säädöt.

Nakunaakka

On miulla kokemusta e46 ja e90 jälkiasennus xenoneista ja siitä mitä polliisisetä parhaimmassa tapauksessa voi tehdä tienpäällä kun niin haluaa :) irrotin e46 keulalta sateessa jälkiasennuksen ja laitoin tilalle vakio valot :)

ibel

Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.10.14 - klo:10:54
Heijastinumpioissa en ikinä laittaisi lyhyisiin, häikäisee nimittäin varmasti ja paljon.

Samaa mieltä. Varsinkii jos polttimon edessä ei ole sitä "kupua" mikä kohdistais sen valon siihen heijastinpintaan. BG Passatista jos on kyse niin vähänkään malliin tutustunut poliisisetä näkee jo umpiosta, onko lailliset xenonit. Hyvässä lykyssä hyvälaatusella polttimolla eroa ei huomaa nopealla vilkaisulla. Pitkät käräyttääkin sitte heti. + kannattaa ne umpion "lasit" kiillottaa kiveniskemistä ja haalistumilta, vaikuttaa yllättävän paljon valokuvion terävyyteen.  :)
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 05.10.14 - klo:11:17
On miulla kokemusta e46 ja e90 jälkiasennus xenoneista ja siitä mitä polliisisetä parhaimmassa tapauksessa voi tehdä tienpäällä kun niin haluaa :) irrotin e46 keulalta sateessa jälkiasennuksen ja laitoin tilalle vakio valot :)
Fiksu poliisi ollut  8)

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.10.14 - klo:14:50
Fiksu poliisi ollut  8)

Samaa mieltä, hävettää näin jälkikäteen. Pasuuna ei olekkaan omaan käyttöön vaan naisväelle :)

nicholic

Itellä 04 passatti jossa jälkiasennus 55w ajovaloxenonit.. Ei mitään ongelmaa ole ollut kunhan vain suuntaa oikein. Itsellä ihan ala-asennossa tällä hetkellä ja riittävästi valaisee tietä eikä häikäise vastaantulevia. Alkuperäiset tuikut ei olleet mistään kotoisin ja varsinkin jos umpiot ovat täynnä kiveniskuja/haalistuneet! Passatin muovi umpioihin en suosittele vaihtamaan 100w halogeeni poltinta koska tummentaa muovin nopeasti kovan lämpöarvon vuoksi

Larmatin

Miten olette saaneet kiinni xenon polttimon halogeenin paikalle ajovaloon kun se kiinnityshän on siinä polttimon kannassa ???

Edin.. kun uusi oon foorumilla niin joutuuko nuo saa****n varmistus kysymykset joka kerta laittaa
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

sambolo

#8
Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.10.14 - klo:10:54
Sehän menee niin että alkuperäisissä on linssi sekä automaattinen tasonsäätö. Nyt jos autossa on linssiumpio ja kuski säätää itse korkeutta fiksusti, niin häikäisy ei ole varmaan valtaisaa. Pitkät häikäisee aina jos niitä ei osaa sammuttaa ajoissa, siihen ei polttimon valoteho niin vaikuta.. Kuskista se on kiinni.

Heijastinumpioissa en ikinä laittaisi lyhyisiin, häikäisee nimittäin varmasti ja paljon.

Laittomathan ne sitten on. Omalla vastuulla ja mielellään pykälän liian alas säädöt.

Itsellä on leonissa heijastinumpiossa jälkiasennusxenonit. Ei häikäse ja poliisien "kanssa" ajeltu vaikka kuinka paljon. Omani ei häikäse lähellekkään yhtä paljon mitä nykyautojen "fiksut" ajovalot xenoneilla ja ledeillä häikäisee. Kaikissa uusissa joissa noita fiksuja on niin  sojottaa aina silmiin vastaan tullessa.. samoin enemmän häiritsee väärin suunnatut ja väärin päin olevat halogeenit. Ja jos heijastinumpiossa ei sitä tötteröä ole saa niitä jälkiasennusxenoneitakin varjostimilla, r mallit.

Valotehoon ei voi kun olla tyytyväinen.

Koen jälkiasennusxenonien olevan helposti enemmänkin turvallisuus kuin haittatekijä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

saksala

3B-Passatiin saa laillisetkin xenonit, jos on otettu käyttöön ennen lokakuuta 2000. Tarvitaan uudet xenon-umpiot (noin 150-200 â,¬) ja D2S-xenon-sarja (noin 100 â,¬, riippuen laadusta). Meni katsastuksessa läpi.

Vaihdoin kuitenkin halogeenit takaisin, koska seuraava auton käyttäjä haluaa alkuperäiset valot. Pari kuukautta käytössä ollut uudenveroinen sarja on myytävänä.

Jultsu

Lampunpesurit pitää lisäksi löytyä. Mutta yhtä lailla 3BG:hen saa lailliset xenonit, vaatii vaan huomattavasti enemmän töitä.

Ei taida palaa kirkkain lamppu seuraavan käyttäjän päänupissa, itse en mistään hinnasta vaihtaisi xenoneista pois, varsinkaan passatin umpipaskojen umpioiden kanssa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larmatin

no tänään tuli askarreltua 55w 5000k xenonit passattin, jotenkin tuntui maailma kirkastuvan:)
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

kromo

Passatti on ollut vuoden ja 55tkm alla, ja nyt jo sain aikaiseksi tuon valopäivityksen. Perus 35W 4300K H7 setti lyhyitten tilalle, vähän ahdasta oli mutta kyllä ne piuhat sinne osapuilleen taipui. Linssiumpio kun on niin ei pahemmin hajavaloakaan tule, etenkin kun viime talvena hioin ja kiillotin umpiot. Kyllä tuolla nyt jo näkee, mutta pitkät huutaa lisätehoa vuorostaan... ;D


kolomepeegee

Ihan mielenkiinnosta voisko joku laittaa valokuvion seinää vasten 3bg:n orkkisumpiolla ja jälkiasennus xenoneilla (lyhyet valot). Itsellä 3bgssä depon angel eyesit ja valokuvio jälkiasennusxenoneilla lyhyissä tuollainen. Linssin halkaisija näyttäis olevan selkeästi pienempi noissa angel eyesissä, jos jotakuta kiinnostaa ;). Pitkiin astetta veemäisempi askarrella nopeasti xenonit, joten tyydyin lisävaloihin.

Jultsu

Suuntasitko ollenkaan valoja vai iskitkö umpiot suoraan kiinni ja ajoon? Kai noissakin on korkeus- ja sivuttaissäädöt.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

kolomepeegee

Joo pakkohan ne suunnata oli. Alkuperäisitä Helloista juurikin muoviset suuntausmekaniikka osat korkkas. Harmittaa kun en orkkis helloja tilannut, puolta kalliimmat tosin ois olleet ebayssa.

Larmatin



Tolleen mun pasuuna näyttää, oikeanpuolen umpio on heijastimeltaan huono. Nuo on 55w cobransarja ihan vakio umpioissa.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

kolomepeegee

Saatko otettua kuvaa vähän kauempaa seinästä?  tuosta ei oikeen nyt ota selvää.

HiTecci

Noista xenoistahan on nyt tullut myös 25W versiot => valoteho jää alle pesureiden ja aut.korkeussäätimen = niitä ei noilla xenoilla vaadita :)

Ja muutenkin eikös se xeno rupea olemaan melko eilistä ja tänään pitäs olla LED:it ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

kolomepeegee

No jos valotehoa ajatellaan niin tuskin xenonit eilistä päivää on ainakaan jälkiasenteisina, ei kovin hyvää sanottavaa ledeistä löytynyt. Tuosta 25w xenoni laista en ollut kuullutkaan aikaisemmin mutta umpioitahan näihin 3BG malleihin ei saa DC-merkinnällä (lukuunottamatta orkkis bixenon=>kallis projekti), joten katsastuksesta tuskin menee läpi (polttimon kantaa tuskin tarkastetaan).

P-J


Päiväätä. Mihinkä olette ballastit saaneet laitettua?
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

P-J

Niin ja onko umpio hankala irrotettava?
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

Jultsu

Umpion irroittamiseksi pitää purkaa puskuri pois. Ballastit menee kuljettajan puolella ohjaustehostimen nestesäiliön viereen, apparin puolella vetelin runkopalkkiin nippareilla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ibel

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.06.15 - klo:16:27
apparin puolella vetelin runkopalkkiin nippareilla.
Ite laitoin siihe ilmanputsarin päälle, sen imutötterön alle.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

P-J

Katotaan miten käy. Laitanko kuvia?
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

Derox

Laitahan kuvia, itsellä voipi olla sama operaatio edessä syksymmällä  ;)

Jultsu

Itse siirryn xenoneista pois ja ledeihin. Ebaystä irtosi 30W led-tuikut joille luvattiin 4000 lumenia kappaleelta valotehoksi. Näille piisaa orkkisjohdot mainiosti, ja vaikka jännite tipahtaisi 10 volttiin niin integroitu hakkurivirtalähde antaa silti täyden tehon ledeille. Umpiotkin kyllä vaihtuu W8 xenoneihin, katsotaan löytyykö johtosarjat ja anturit myös käytettyinä sopivaan hintaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

P-J

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 25.06.15 - klo:21:34
Itse siirryn xenoneista pois ja ledeihin. Ebaystä irtosi 30W led-tuikut joille luvattiin 4000 lumenia kappaleelta valotehoksi. Näille piisaa orkkisjohdot mainiosti, ja vaikka jännite tipahtaisi 10 volttiin niin integroitu hakkurivirtalähde antaa silti täyden tehon ledeille. Umpiotkin kyllä vaihtuu W8 xenoneihin, katsotaan löytyykö johtosarjat ja anturit myös käytettyinä sopivaan hintaan.

Laitahan vertailevaa kuvaa valoista, jahka saat värkättyä. Jookostajooko? Vähän epäilen tuota, että ledit olisi teholtaan/kestoltaan (=lämpöongelma) riittävät. Puhumattakaan että xenonien veroiset. Mutta saatan toki olla helvetin väärässäkin.  ;)
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

Jultsu

Syksymmällä onnistunee. Noille luvattiin lämpösuojauskin, valoteho alenee automaattisesti jos lämmöt karkaa päälle 90 asteen tjsp. Sormissa pidellen ja testaten noista ei kyllä tuntunut lähtevän aivan yhtä paljon valoa kuin 55w xenoneista, mutta xenonithan on ympärisäteilevät ja noissa on kaksi pistemäistä valonlähdettä. Projektoriumpiossa voi vaaka kääntyä toiseen suuntaan.

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ibel

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.06.15 - klo:20:09
SSormissa pidellen ja testaten noista ei kyllä tuntunut lähtevän aivan yhtä paljon valoa kuin 55w xenoneista, mutta xenonithan on ympärisäteilevät ja noissa on kaksi pistemäistä valonlähdettä. Projektoriumpiossa voi vaaka kääntyä toiseen suuntaan.


Mä laitoin kokeeks sumareihi cree ledit, mut oli pakko tyytyä perus halogeeneihin. Paljaalteen valoa kyllä piisas, mutta projektorissa se hävis johonkii. Nehän on suunniteltu nimenomaan ympärisäteileviä polttimoita ajatellen. Tiiä sitten oliko se sumarit jo niin loppuun poltettu heijastinpinnoiltaa.. Tai sitten ku ledit oli kiinafingfong laatua, senhä tietää miten siinä käy.  ;D
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy