Diesel-auton käyttöönotto talvella

Aloittaja pasi, 27.09.14 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

pasi

Millaista löpöä mahtaa olla auton tankissa kun se talvella Suomeen rahdataan?

Mahdetaanko Keski-Euroopassa liruttaa yhtään ohuempaa litkua tänne pohjan perukoille lähetettäviin autoihin?

Mitä käy jos täällä onkin -30 kun  auto rullaa liikkeestä pihalle?

rami

Mee heti laittaan tankkiin talvilaatua. Autoissa ei ole kuin tilkka löpöä kun se lähtee liikkeestä ulos. ;D

kaide

Siis täh ? Tekeekö joku kaupat uudesta esim 40teur autosta niin että suostuu ottamaan sen vastaan ilman neljääkymmentä litraa asiaankuuluvaa polttoainetta ?!? Ja joo, ei se auto rikki mene jos ajaa sen liikkeestä lähimmälle huoltsikalle sillä kamalla mitä sattuu tankissa olemaan .  Oikea vastaus on soitto autokauppiaalle ennen luovutusta " viitsitkö käydä laittamassa tankin täyteen" ja jos kyseessä on talvi, pumpusta tulee oikeaa kamaa
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

KKi

Noh, esim. kun tässä on jo vuosia ajellut leasing-autoilla, niin eipä niihin ole tankillista polttoainetta koskaan saanut mukaan...nyt on jo tosi vaikea saada mitään kaupanpällisiä kun on tuo Fleet välissä hoitelemassa tilauksia.

Saman ohjeen antaisin kuin tuossa edellä: Jos noin kova pakkanen on, niin välittömästi lähimmälle huoltamolle ottamaan talvilaatua tankkiin.

Latexi

Tuskinpa siellä tankissa on kovinkaan paljoa sitä löpöä. Sen verran, että pääsee _lähimmälle_ asemalle. Automyyjä lorottelee sinne tankkiin ehkä 20-30 litraa vallitsevan vuodenajan mukaista seosta. Itse kannattaa käydä ensi tilassa tankkaamassa tankki täyteen, kun siellä tankissa on taatusti pohjalla kesälaatua. On ihan säkästä kiinni, kuinka paljon sitä siellä on ja sehän ei sekoitu kunnolla vielä ekalla tankkauksella. Kannattaa siis tankata toisenkin kerran sillä talvilaadulla mikäli pakkaslukemat ovat sellaiset. Tehtaalla ei sinne tankkiin laiteta kuin ehkä 5 litraa löpöä - korkeintaan. Todennäköisesti paljon vähemmän.
Latexi

meisterstuck

Toivottavasti tankissa ei ole löpöä ollenkaan, vaan verollista dieselpolttoainetta.
Löpöllä tarkoitetaan verotonta, värjättyä ainetta jonka käyttö tieliikenteessä on tarkoin rajattu.

rami

Lainaus käyttäjältä: kaide - 27.09.14 - klo:23:07
Siis täh ? Tekeekö joku kaupat uudesta esim 40teur autosta niin että suostuu ottamaan sen vastaan ilman neljääkymmentä litraa asiaankuuluvaa polttoainetta ?!? Ja joo, ei se auto rikki mene jos ajaa sen liikkeestä lähimmälle huoltsikalle sillä kamalla mitä sattuu tankissa olemaan .  Oikea vastaus on soitto autokauppiaalle ennen luovutusta " viitsitkö käydä laittamassa tankin täyteen" ja jos kyseessä on talvi, pumpusta tulee oikeaa kamaa

Siis täh!
Etpä kuule nappaa kuin puoli tankkia löpöä kun autokaupasta lähdet.
Itse olen ostanut ainakin 10 dieselautoa uutena ja kahdesti olen onnistunut saamaan tankin täyteen kerjäämällä.
Viimeksi kun ostin vuosi sitten uuden dieselin niin myyjä laittoi tankin vaan puoleen ruikutuksesta huolimatta. Toden-näköisesti fimat ovat asiasta yksimielisiä ettei enempää laiteta. Niitä Kiinassa tehtyjä lippiksiä ne työntää aina kourallisen.
Pitäisi aina älytä tingata siinä kaupantekohuumassa että tankki täyteen luovutuksessa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.09.14 - klo:10:52
Siis täh!
Itse olen ostanut ainakin 10 dieselautoa uutena ja kahdesti olen onnistunut saamaan tankin täyteen kerjäämällä.
Viimeksi kun ostin vuosi sitten uuden dieselin niin myyjä laittoi tankin vaan puoleen ruikutuksesta huolimatta. Toden-näköisesti fimat ovat asiasta yksimielisiä ettei enempää laiteta. Niitä Kiinassa tehtyjä lippiksiä ne työntää aina kourallisen.
Pitäisi aina älytä tingata siinä kaupantekohuumassa että tankki täyteen luovutuksessa.

Hehee....jos minulla on varaa ostaa uusi auto niin en kyllä kehtaa enään ruikuttaa menovettä tankkiin sitä hakiessani. Tinkaamisesta pidän ja sitä ahkerasti harrastan mutta aivan sama onko siellä puoli vai täysi tankki kun autoni haen. Autohan siinä on ostettu, eikä tankillista dieseliä ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

rami

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.09.14 - klo:11:02
Hehee....jos minulla on varaa ostaa uusi auto niin en kyllä kehtaa enään ruikuttaa menovettä tankkiin sitä hakiessani. Tinkaamisesta pidän ja sitä ahkerasti harrastan mutta aivan sama onko siellä puoli vai täysi tankki kun autoni haen. Autohan siinä on ostettu, eikä tankillista dieseliä ?
Olen kyllä ostanut yli 20 uutta autoa,sinusta en tiedä.
Tinkaaminen kuuluu ehdottomasti kaupankäyntiin,silloinhan kaupankäynnistä tulee vasta kaupankäyntiä.
Nähtävästi otti viudeen kun vedit hernettä nokkaasi nuin ankarasti.
Olen todellakin tehnyt niin monet autokaupat,että sinä tuskin pystyt minua niissä asioissa neuvomaan. ;D ;D ;D ;D

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.09.14 - klo:11:09
Olen kyllä ostanut yli 20 uutta autoa,sinusta en tiedä.
Tinkaaminen kuuluu ehdottomasti kaupankäyntiin,silloinhan kaupankäynnistä tulee vasta kaupankäyntiä.
Nähtävästi otti viudeen kun vedit hernettä nokkaasi nuin ankarasti.
Olen todellakin tehnyt niin monet autokaupat,että sinä tuskin pystyt minua niissä asioissa neuvomaan. ;D ;D ;D ;D

Tietääkseni en neuvonut, vaan esitin vain mielipiteeni tuosta tankki täyteen ruikuttamisesta. Menee itselleni samaan kategoriaan kuin halvimman bensajakajan metsästys parin sentin tähden. En myöskään vetänyt hernettä nokkaan, miksi olisin voisin kysyä ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.09.14 - klo:10:52
Siis täh!
Niin... Ostit 40keuron koslan ja itket myyjälle, kun se mulkku ei voinut sitä kolmea kymppiä syytää sinne tankkiin :D Kannattaa hakeutua varmaan seuraavaksi tuonne käytettyjen puolelle, siellä saa kyllä tingattua tankin täyteen, tosin loppuviimen omaan piikkiin :) Vähän sama, kun tarjoat siwan kassalla keskisormea myyjälle, joka sanoo kiitos :D Kai sitä pihi saa olla, muttei tojotakuski... Ihminen se asiakaspalvelijakin on... (ja autonhan sinä olet ostanut lopulta tankki tyhjänä, joten älä ruikuta!)

wtf

Enpä ihmettele jos myyjät ei autoja mielellään tankkaile. Jos keskiverto autoliike myisi vaikka 10 autoa kuukaudessa, ja jokaiselle ruikuttajalle laitettais tankki täyteen joka maksaa noin 80â,¬. Tämä tekis kuukaudessa 800â,¬ ja vuodessa 9600â,¬.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

rami

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 30.09.14 - klo:23:38
Niin... Ostit 40keuron koslan ja itket myyjälle, kun se mulkku ei voinut sitä kolmea kymppiä syytää sinne tankkiin :D Kannattaa hakeutua varmaan seuraavaksi tuonne käytettyjen puolelle, siellä saa kyllä tingattua tankin täyteen, tosin loppuviimen omaan piikkiin :) Vähän sama, kun tarjoat siwan kassalla keskisormea myyjälle, joka sanoo kiitos :D Kai sitä pihi saa olla, muttei tojotakuski... Ihminen se asiakaspalvelijakin on... (ja autonhan sinä olet ostanut lopulta tankki tyhjänä, joten älä ruikuta!)
Minä en koskaan osta käytettyä autoa,minä ostan vaan uuden.
Mistä luulet sen käytetyn myyjän nappaavan rahan siihen koko tankilliseen muualta kuin sinulta.
Eiks' oo yksinkertaista matematiikka.
En kyllä mene koskaan uutta autoa ostamaan tankki tyhjänä eihän sillä silloin pääsisi edes seuraavalle mittarille. ;D ;D ;D ;D

Gepardi

Tyhjän tankin saa pyytämättä, täyden pyytämällä, tai tarvittaessa vaikka uhkaamalla jättää kauppasopimus allekirjoittamatta. Pitää olla kohtelias, mutta kova. ::)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.09.14 - klo:22:40
Mee heti laittaan tankkiin talvilaatua. Autoissa ei ole kuin tilkka löpöä kun se lähtee liikkeestä ulos. ;D

Mulla oli takavuosina uutena ostetussa Tohelossa (1L, 1.9D 64hv rakettimoottori  ;)) tammikuussa juuri sen verran kiisseliä, että viisari jaksoi nousta 0-viivan yläpuolelle.  >:( Kotiin olisi voinut päästä, mutta varmuuden välttämiseksi tankkasin lähimmällä mittarilla piripintaan *** polttoainetta.  :o Ostopaikka VV-Auto Espoo. Myyjä antoi pyytämättä autosta leasing-firman alen (yli 10%) ilman vaihturia, joten jätän nimen mainitsematta...
Yritetään pärjätä.

meisterstuck

Ruikuttajan ja uhkailijan kanssa ei varmaan mukava ole kauppaa vääntää.
Väännön jälkeen en kyllä ruikuttas enää mitään. (Minä ilkeän vaikka kanisterin kanssa  luovutukseen)

Gepardi

Minulla on kerettiläinen ajatus, että kanisterin kanssa uutta autoaan noutamaan tullut ostaja ei anna muille potentiaalisille asiakkaille järin reilua kuvaa autoliikkeestä.  ;)

rami

Puoli tankkia lurauttavat yleensä.
Mutta reilumpi myyjä pistää tankin täyteen ja odottelee asiakasta tulevina vuosina uudelleen. ;D

heifetz

Kun aikoinaan hain liisari-bemarin kaupasta, tankki taisi olla 1/3 täynnä. Pullon riislinkiä tarjosivat kylkiäisenä, mutta se oli niin hapanta että vaimokin ajatteli että myrkkyähän tämä on. Olikohan se litku tarkoitettu sitten tankin täytteeksi...

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy