Yleistä Touaregeistä

Aloittaja skula, 07.07.10 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

skula

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 15.07.10 - klo:10:18
OT: Mistä saisin nopeasti 70 000(?). Pitäisi saada Markku J:n cabrio ajoon nyt kun vielä säät suosivat. ;)

Villi veikkaus.. Markku J:n cabrion voisi saada 5:lla alkavalla lukemalla..

Markku J

Skula: Liian villillä päällä olet. Ei lähde noin vähällä. Enemmän on jo tarjottu. Itse maksoin 74 th netto. 2 kk ja 2 tkm ajettu.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Buimuristi - 15.07.10 - klo:10:11
Kommentillani Markku J:lle tarkoitin lähinnä sitä, että ainakaan minä en uskaltaisi ostaan uutta Touaregia ilman koeajoa. Toki oletusarvona on, että huonompaan suuntaan tuskin on menty.

No itse sinänsä uskaltaisin melkeinpä koeajamatta ostaa normialustaisen uuden Touaregin, mutta ei sen sijaan tulisi mieleenkään maksaa 4 555 tai 5 183 egeä ilmajousituksesta kokeilematta sitä ensin. :P

Eipä tuota ilmajousitusta kyllä juuri kukaan ole tainnut V6-malleihin ruksia ennenkään, vaikka siinä se olisi saattanut toimia paremminkin kuin V10-mallissa jo pelkän painoeron vuoksi. Toisaalta toimiessaan ilmajousitus on korotusmahdollisuuksineen fiksu keksintö (vrt. Range ja Disco).

PTG

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.07.10 - klo:09:55
Ja katse kääntyy muihin merkkeihin (käytetty X5 ?).

Joka sitten taitaa olla ainakin varusteltuna paremminkin Cayennen kuin Touaregin hintaluokkaa (siis ainakin uutena)? Kääntäen siis hyvin varusteltu Touareg on hinnaltaan about X5 tai Cayenne "karvalakkina".

Tämä on tosin vain mielikuva, jota ei ole koskaan tullut testattua loppuun asti - siksipä mielikuvan saa mielellään korjata  ;) Toki pakkaa sekoittaa jo se, että penarista ja pippurista saa rahalla hyvinkin sporttisen möhkäleen, kun möhkövolsu on parhaimmillaankin "vain" hyvin varusteltu möhkö ::)

skula

Ja toisaalta X5 tai Cayenne + maasto, ei oikein vakuuta, niin kuin Touareg tekee  ;D

Mutta tuskin lienee Markku J:n ongelma  ;)

Eikös kannattais vaimon kuljetustarpeeseen hommata vaikka Transporteri kolmos autoksi  ;)

RoccoScientist

Tosiaan. Jos isohkoa katumaasturia harkitsee, niin silloin näin sivullisen silmin sopisi tuo Cayenne ehkä enemmän Markku J:n autoksi. Cabrion ja bemun hankkiminen kielivät nautiskelunhalusta ja Touareg on vuorostaan enemmän työkalumainen ainakin olemukseltaan. Jos autonvaihdon syynä on vain kasvanut kuljetuskapasiteetin tarve, niin tokkopa sillä autolla kuitenkaan maastoon tullaan hirveästi eksymään.

Tietysti jos ainoa syy vaihtaa autoa on kuljetuskapasiteetin tarve, niin farmarimallihan olisi järkevin valinta. Kenties kuitenkin liian tylsä vaihtoehto?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Erkka

Skula, joko on väri tulevaan kulkineeseen mietittynä? Valkoinen ehkä?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Se on se tylsyys tosiaan noissa perusfarkuissa.... Edullisin ratkaisu minulle olisi ehdottomasti ostaa vaikka Golfin tai Ocun vähän käytetty farkku kolmosautoksi. Cayenneen ei rahani riitä ja sen ulkonäkökin on jotenkin vastenmielinen itselleni.

Buimuristi

Lainaus käyttäjältä: PTG - 15.07.10 - klo:14:08
No itse sinänsä uskaltaisin melkeinpä koeajamatta ostaa normialustaisen uuden Touaregin, mutta ei sen sijaan tulisi mieleenkään maksaa 4 555 tai 5 183 egeä ilmajousituksesta kokeilematta sitä ensin. :P

Myönnetään - en koeajanut ilmajousituksella varustettua Touaregia ennen sen hankkimista. Hölmö kun olin kuvittelin noin 5.000 euron lisävarusteen parantavan auton ajo-ominaisuuksia - ei heikentävän. Tyhmyydestä siis sakotettiin (ja kunnolla)...

PTG

Lainaus käyttäjältä: Skula - 15.07.10 - klo:14:51
Ja toisaalta X5 tai Cayenne + maasto, ei oikein vakuuta, niin kuin Touareg tekee  ;D

Mutta tuskin lienee Markku J:n ongelma  ;)

Eikös kannattais vaimon kuljetustarpeeseen hommata vaikka Transporteri kolmos autoksi  ;)

:D :D

Niin hassulta kuin se itse asiassa ehkä kuulostaakin, niin vanha pippuri oli alennusvaihteistoineen about yhtä maastokelpoinen kuin vanha Touareg. Suurin erohan oli lähinnä voimanjako 38:62 vs. 50:50.

X5:een en osaa verrata, mutta muistelisin lukemani perusteella, että maastopiipahdus onnistuu silläkin paremmin kuin hyvin ehkä maavaraa lukuun ottamatta :-X

Uudessa pippurissa todellinen maastokelpoisuus on taas ainakin paperilla heikentynyt merkittävästi, mutta niin se toisaalta on Touaregissa ellei sitten ruksi tuota Terrain Tech pakettia. Mitä normiautoilija sillä sitten tekee onkin ihan toinen kysymys 8)

makkis

Katsele ihmeessä, jos kerran käytetty kelpaa, tarjontaa saksan merkkiliikkeistä. Pippurit (bensakoneella) varsinkin on käytettyinä kummallisen edullisia, X:t pitää hintansa paljon paremmin mutta tarjontaa on valtavasti ja löytyy varmasti mieleinen väri ja varustetaso.

T-Reg on ihan hieno laitos, olen yhdellä V6 versiolla ajanutkin pikaiset tyypit, mutta tuo sana työkalumaisuus kuvaa minusta sitä hyvin. Käyntiääntä myöten kovin työkalumainen laitos.

Korjatkaa, olenko väärässä, mutta eikös pippuri ja t-reg ole 1:1 tismalleen sama auto?

PTG

Lainaus käyttäjältä: Buimuristi - 15.07.10 - klo:15:09
Myönnetään - en koeajanut ilmajousituksella varustettua Touaregia ennen sen hankkimista. Hölmö kun olin kuvittelin noin 5.000 euron lisävarusteen parantavan auton ajo-ominaisuuksia - ei heikentävän. Tyhmyydestä siis sakotettiin (ja kunnolla)...

No joo, mutta eikös tuo oikeastaan ollut upotettuna auton perushintaan (=V10-mallissa vakiona) - näin ainakin Touareg II:ssä...

...niin paitsi ei ollutkaan, kun sulla olikin se säädettävä ns. urheilullinen ;D versio (=aiemmin 20 mm matalampi versio, jota nyt 25 mm madaltavaksi ajodynamiikkapaketiksi tmv. kutsutaan), josta piti maksaa lisähintaa myös V10-versiossa - no sitten kyllä ymmärrän, että harmittaa :'(

No onneksi lisähinta oli kai tuolloinkin muistamaasi maltillisempi, ja toisaalta tuskin olisit mistään löytänyt koeajoon ko. versiota, kun tavallinenkin ilmajousitus on tainnut olla varsin harvinainen koeajoautoissa...

Markku J

Sain Audicenteristä sellaisen vaihtohyvitystarjouksen, että en meinannut uskoa korviani. Kukaan töissä oleva ei sitä uskaltanut soittaa, vaan olivat laittaneet autokauppani tehneen myyjän lomiltaan soittamaan, ja ihan äsken siitä juteltiin klo 22:00.

Tarjous on niin järkyttävä, että minä sanon hyvästit merkille "Audi" ihan totaalisesti. Pitäköön tunkkinsa. Onneksi on muitakin merkkejä. Järkyttävää. Ã,,lkää ihmeessä kukaan ostako Audia - sen jälleenmyyntiarvo on nolla Audicenterissä.

Tulen pitämään tästä paljon meteliä vielä jatkossa. Terveisiä vaan Audicenter Espoon vaihtoautopäällikölle ja autotalon johdolle. Laitan suoraa palautetta huomenna. Audi ei pidä huolta omistaan, ei sitten vähääkään ! Siirryn muualle. Haistakoon.....

skula

Mihin sinä sitä vaihtoa? Q7:aan vielä vai?
(oisko nyt ollut 5:lla alkava lappu siis?)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.07.10 - klo:22:44
Sain Audicenteristä sellaisen vaihtohyvitystarjouksen, että en meinannut uskoa korviani. Kukaan töissä oleva ei sitä uskaltanut soittaa, vaan olivat laittaneet autokauppani tehneen myyjän lomiltaan soittamaan, ja ihan äsken siitä juteltiin klo 22:00.

Hetkonen. Muut myyjät siis tiesivät tarjouksen niin huonoksi, että pistivät kaverin tekemään töitä lomallaan? :D Saako kysyä, että yrittikö tuo sinun myyjäsi tosissaan edes myydä tuota tarjousta sinulle, vai totesiko ykskantaan, että ei kannata ottaa tarjousta vastaan, mutta tällaista pomo vain käski sanomaan?

OT: Itse kävin tuolla tänään ja vaikka en varmaan ihan Audi-asiakkaalta näyttänytkään, niin palvelu oli ystävällistä ja avuliasta. Potentiaalisen asiakkaan kalastelu on toki ihan eri puuhaa kuin vaihtoautopisnes.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

makkis

Automyyjät / autoliikkeet aniharvoin ymmärtävät termiä asiakkuus. Näin ollen he eivät osaa eivätkä pysty hallitsemaan asiakkuutta. Heillä on asiakkaita ja kaikki kaupat tehdään add-hoc tyyppisesti, kauppa per se hetki ja ehkä sitten joskus toiste.

Poikkeuksia toki on. Itse olisin tyytyväinen, jos minulle automyyjänä ilmaantuisi asiakas Markku J. Jalostaisin sen kyllä oitis asiakkuudeksi josta pitäisin kiinni kynsin hampain. Minulle nuo vuotuiset kymppitonnit kelpaisivat ja eiköhän noille briljanteille vaihdokeille ottajansa löytyisi, ansainta vaan pitää katsoa asiakkuutena ja kokonaismyyntinä, ei yhtä ainoaa tapahtumaa tuijottaen.

Meni off-topic, tällehän oli omakin topiccinsa.

ile

Taisi Markulla olla sama myyjä mitä itsellänikin. Pieni kutina, että myyjä kyllä yrittää viimeiseen asti pitää asiakkaastaan kiinni ja viritellä jollain tavalla järkevän diilin ilman herneitä, mutta ihan mutuna, minkäs teet..

VAG!

aa

Markku J

T-regin rinnalla tässä kisassa minulla oli Q7, Q5 ja A4 Allroad. Mutta kun nettohyvitys jää kaksinumeroisen luvun verran heikommaksi "omassa merkkiliikkeessä", niin pitää tehdä exit moisesta firmasta, joka näköjään ei ymmärrä asiakkuuden hoidosta yhtään mitään, kuten Makkis asian fiksusti kuvaili. Olisin varmasti jatkossakin ostanut Audin - pari vuodessa, mutta en näillä periaatteilla.

Keksimies

Makkis on asian ytimessä. Automyyjä näkee vain mahdollisen kaupan tässä ja nyt. Pitkäjänteisyys ei ole päivän teema. Ja toisaalta, miksi olisikaan. Asiakas voi ostaa tai olla ostamatta. Eikä asiakkaan uskollisuudesta ole lopulta mitään takeita. Autoa monta kertaa vuodessa vaihtava hyvätuloinen asiakas voi tehdä päätöksiä puhtaasti tunnepohjalta ja ostaa seuraavalla kerralla autonsa toisesta liikkeestä, jos heidän edustamansa merkki tuo silmää/mieltä miellyttävän uutuuden sopivasti markkinoille. Ja myynnin tavoitteet on laskettu usein niin lyhytjänteisesti, että turha laskea minkään pidemmän aikavälin uskollisuuden varaan. Toteutuva asiakasuskollisuus vuoden, kahden tai viiden kuluttua ei paljon lämmitä myyjää, jonka tavoitteet eivät toteutuneet ja mono heilahti kuuden kuukauden kuluttua.

Vaihtohyvitykset uudehkoista uusina kalliista autoista ovat tänä päivänä todella huonot. Noissa tilanteissa kyllä myös myyvä osapuoli ymmärtää, mikä on pelin henki. Kun ovesta astuu sisään maksukykyinen asiakas, joka on vaihtamassa kahden vuoden käytön jälkeen 50 tkm ajettua premium-autoa niin samalla hetkellä myös myyjä tietää sen faktan, että kyseessä on malttamaton sielu, joka vain haluaa vaihtaa autoa vaihtelun vuoksi. Jos ajaa 25 tkm vuodessa ja vaihtaa autoa kahden vuoden välein 50 %:n arvonalenemalla niin myyjäkin tietää, ettei motiivina ole järki vaan puhdas tunne ja joissakin tapauksissa suoranainen pakkomielle.

Markku J

Uudesta Touaregistä on jo pari vertailutestiä Saksassa. Kehuvat suurta parannusta ajo-ominaisuuksissa vanhaan malliin verrattuna. Ja kaikinpuolin upeat arvostelut auto saa.

http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/x/x5/2010/showroom/allfacts/_pdf/AuBi10_20_034-041_Vgl_SUV_web.pdf

http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/x/x5/2010/showroom/allfacts/_pdf/az12_10_024_VT_Touareg_BMWX5.pdf

Ouzi

Tyhmä kysymys tai ei taida olla ongelma omistajille keillä on varaa ostaa tommonen mönkijä.  Peseekö kukaan itse menopeliänsä ? Miten katon pesu onnistuu ? Vai pitääkö kontissa olla tikkaat vai jätättekö katon pesemättä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 17.07.10 - klo:19:14
Tyhmä kysymys tai ei taida olla ongelma omistajille keillä on varaa ostaa tommonen mönkijä.  Peseekö kukaan itse menopeliänsä ? Miten katon pesu onnistuu ? Vai pitääkö kontissa olla tikkaat vai jätättekö katon pesemättä.

Muita korkeita autojako ei sitten ole kuin turkasen kallis Touareg?

Jos maasturin saati pakettiauton katon haluaa pestä kunnolla, niin jotain korokettahan siinä on oltava. Maastureiden pesussa olen käyttänyt korokkeena maitolaatikkoa, mutta Crafterin pesussa pitää olla jo kolmeportaiset A-tikkaat.

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.07.10 - klo:19:22
Muita korkeita autojako ei sitten ole kuin turkasen kallis Touareg?

Jos maasturin saati pakettiauton katon haluaa pestä kunnolla, niin jotain korokettahan siinä on oltava. Maastureiden pesussa olen käyttänyt korokkeena maitolaatikkoa, mutta Crafterin pesussa pitää olla jo kolmeportaiset A-tikkaat.

Ihan yleisesti kyselin. Oli sitten mönkijä tai joku smurffibussi.

Karvis

En tiedä varallisuudesta, mutta jo Yetin pesuun tarvitsee jakkaran avuksi ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

PTG

Niin ihan samalla lailla kuin muissakin isännälle liian korkeissa autoissa - itse olen siis soveltanut sekä jakkaraa että pitkälllä varrella varustettua harjaa. Ekaa jt tarvitaan, kun vahaa auton itse. ;D

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.07.10 - klo:15:08
Se on se tylsyys tosiaan noissa perusfarkuissa.... Edullisin ratkaisu minulle olisi ehdottomasti ostaa vaikka Golfin tai Ocun vähän käytetty farkku kolmosautoksi. Cayenneen ei rahani riitä ja sen ulkonäkökin on jotenkin vastenmielinen itselleni.

Markku jos jättäisit yhden auton vaihdon väliin niin varmasti riittäisi hillot  ;)

Tikka

Tuli tässä mieleen, että onkos Skulalla vielä ajossa se Touareg, kun mitään ei ole tässä enää kuulunut?

PTG

Kappas, eka uusi T-Reg tuli tänään vastaan Espoossa - ei pöllömpi, mutta en kylläkään ole uuden naaman fani.

Ehkä siihen tottuu ja kai tuo joihinkin malleihin muutenkin sopii :-\ Q7:n naamanpesu taitaa siltikin olla omaan makuun osuvampi ::)

Markku J

Uusi T-reg on kokonaisuutena hieno, ja parannus vanhaan designin suhteen on huima (hienostuneempaan suuntaan). Mutta olen samaa mieltä, että VW -konsernin uusin maskityyli antaa näin isossa autossa turhaa tasoitusta Q7:n jykevälle singleframelle. Kai tuohon tottuu, mutta T-regissä se tekee hieman halvan ja pikkuautomaisen fiiliksen mielestäni. Olisin silti ostanut tuon, jos toimitus olisi ajallisesti mennyt max. lokakuun loppuun. Hintatarjous oli kohdallaan. Ja Lajusen Matin kanssa tekisin kauppaa kovin mielelläni Keravan Laakkosella. Siinä on fiksun asiallinen automyyjä ! Miksiköhän kaikki asialliset kaverit kasaantuu Laakkoselle eikä AudiCenteriin ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy