Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG

Aloittaja Peeveli, 01.12.09 - klo:08:24

« edellinen - seuraava »

Kameleontti

Määräaikaishuoltoon aikaa varatessa mainitsin marmoritiskillä tuosta epätasaisesta käynnistä. Töiden vastaanottaja kertoi, että itsellään on vastaava golf ja hänellä ongelmat poistuivat kun 95E10 tilalle tankkasi 98E. Pitääpä testata jos tuosta on mitään apua
VCDS@Helsinki, PM

Vagisti

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 09.06.11 - klo:18:37
En oo kyllä huomannut tai tajunnut seurata. Tosin nyt mielestäni tuo magneettiventiilin kiljahdus kuuluu tosi selvästi sisälle asti ja jokaisella pienelläkin kaasun polkaisulla.

Itse en ole ikinä kuullut mitään kiljahduksia omassa koneessani(BMY). Ettei toi ääni ois vaan ihan remmiahtimelle tyypillinen ääni. Semmoista vinkumistahan ne tahtoo pitää, kun hiukan kovemmin tarjoo kakkua.

JarnoF

Minkälaisiin keskikulutuksiin olette päässeet näillä kaksoisahdetuilla TSI/DSG yhdistelmillä? Kaikki kilowattivariaatiot. Oma 8,2 l/100km sekalaisessa ajossa on lievä pettymys.

Faktat tiskiin, eli tankkaus.com/spritmonitor/etc. lukemia tänne kiitos. :)

Kameleontti

118kW DSG7 Golf, keskikulutus sekalaisessa ajossa tankkauksista laskettuna (tosin excelillä, pitäisi kai joku spiritmotorkin joskus jaksaa säätää) oli 7,3 l/100km.
VCDS@Helsinki, PM

Wekotin

Jaahas paska ruvennut syömään öljyä jakopääremontin jälkeen. Noin kominkertaistunut syönti. Vanhaan totuttuun tapaan ei ole tarvinnut huolehtia öljymäärästä ennen kuin joskus 25tkm kohdilla huollosta. No niin nyt sitten auto ilmoitti, että bling öljymäärä alhainen. Noh eihän tuota nytkään ole kulunut kuin jotain 1,2l / 16000km, mutta aiempaan kulutukseen tuo on huomattava lisäys.

Wekotin

Joo'o. Kuskin ikkuna ei toimi. Sen verran ehtisin jo tutkailemaan, että siellähän on oven haitarista yksi paksu johto poikki. Kiva kiva. Jännä juttu, että lukot toimii moitteetta, samoin muut ikkunat. Pitäisi kyllä varmaan tarkistaa tuo pelkääjän puolikin samalla. Kyllä se saksalainen insinööri on TYHYHYHYMÃ,, kun johdot ovat ihan pinkeenä. Sitten kun ovea availee muutama satatuhatta kertaa niin johdot hiertää itsensä poikki. Olisiko 2mm lisää pituutta johtoihin ollut liikaa pyydetty?!

tsiih

Tai joustavammat johtojen kuoret... mut ei niiden pitäis kyllä pinkeenä olla, ei mulla ainakaan oo?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

maccitus

Mulla lukot lopetti toimimisen johtojen haljettua (ei ollut poikki kokonaan), mutta ikkunat toimi kokoajan. Halpaa kuin mikä vaihdatuttaa johdot ja saa tasan yhtä paskat tilalle kuin alkuperäiset eli parissa vuodessa hajoaa taas :D

Ja tämän remontin jälkeen ei enää avaimesta saa ikkunoita auki/kiinni :D

maccitus

Mites muilla öljynkulutuksen kanssa? Määräaikaishuolto lähestyy (6v) ja mittarissa 106000km ja öljyä palaa ihan järjettömästi. Viimeisen 4000-5000km aikana mennyt 2l longlife öljyä.

Kameleontti

Kertaakaan ei ole tarvinnut öljyä lisätä, huoltovälit sen 30tkm.
VCDS@Helsinki, PM

-tipi-

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 06.01.10 - klo:10:39
Juu, tämä kylmän tulo hanskalokeroon on havaittu täälläkin. Olen myös yrittänyt paikallistaa lähdettä ja kallistuisin omassakin johtopäätökseen, että suoraan suulakkeesta ei fuskaa, vaan jostain taaempaa. Tyhmä homma. Muutenkin hytti lämpenee kunnon pakkasilla hitaan puoleisesti, niin eipä tuo ainakaan paranna tilannetta.

Onko joku saanut ratkaistua tämän Golf/Jetta V kojelaudan alta kylmän puhaltamisongelman? Itellä ollu 2008 Jetta V nyt 3½vuotta, ja viime kevät talvella itse huomasin sen. Nyt tultiin 200km -11-17 asteen pakkasessa ja ongelma pitää kyllä jotenkin saada kuriin. Väittäsin että se on tullu iän myötä, ei ole siis ollut koko omistuksen ajan tätä ongelmaa. Monessa paikkaa väitetään puhallinjärjestelmän olevan väärinsuunniteltu, mutta mikä on perimminen syy kylmän fuskaamiseen? Auki jäävä läppä? Vuoto? Pakkohan tuo saada kuriin muulla kuin tyynyllä hanskalokerossa. En löytänyt haulla muita ketjuja tästä aiheesta, jos on jo käsitelty jossain, linkitätkö tähän, kiitos ja anteeks.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy