Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG

Aloittaja Peeveli, 01.12.09 - klo:08:24

« edellinen - seuraava »

Wekotin

Turku - Helsinki - Turku meni eilen tankkauksesta lasketulla keskikulutuksella 5,85l/100km. Moottoritie mentiin mittari 90km/h, climan valikon 86km/h. Ajo sisälsi vielä ruuhkaa katajanokalla. Ajotieturi näytti reissun keskikulutukseksi 5,9l eli suht tarkka tuo mittarikin on ainakin noin lyhyellä välillä. Itse motarilla ennen Helsinkiä keskikulutus oli tippunut 5,5 l. Kesärenkaat vielä alla.

Wekotin

Nyt on sitten takaluukun lukko jumissa. Auto oli eilen 60tkm huollossa ja pesivät auton ulkoa ja sisältä. Onkohan vaan mekanismi jäässä? Lukko kyllä surisee kun kahvasta yrittää nostaa, mutta lukitus ei aukea.

väinämöinen

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.02.11 - klo:15:49
Nyt on sitten takaluukun lukko jumissa. Auto oli eilen 60tkm huollossa ja pesivät auton ulkoa ja sisältä. Onkohan vaan mekanismi jäässä? Lukko kyllä surisee kun kahvasta yrittää nostaa, mutta lukitus ei aukea.
Jäässä se on pesun jäljiltä,ei ku föönaamaan :)

tsiih

Kuuluuko kliks? Jos se onkin takaluukku jäätynyt ympäriinsä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.02.11 - klo:17:34
Kuuluuko kliks? Jos se onkin takaluukku jäätynyt ympäriinsä.
Ei kuulu sitä lukituksen avausääntä. Kuuluu vaan pirun kova surina n. 2s ajan. Oliskohan sähkömoottorista mennyt joku muoviosa rikki. Vai minkälainen tuo mekanismi on?

tsiih

Ei ole tarkempaa tietoa mutta sisäpuolelta sen pitäis saada auki kans.
Kuva on huono, tuo 4 on vapautusvipstaaki.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wekotin

^Kiitokset kuvasta. Taidan huomenna valoisalla tutkia tuota lukkoa. Jos ei ala pelittää vien maanantaina pajalle. Nyt kun on vielä rutistusote VW-Centerin palleista kun antoivat auton ajoon ilman huollon maksamista kun heillä ei ollut enää perjantaina iltapäivällä ketään syöttämässä huoltoa koneelle. Luulisi uuden lukon löytyvän suht äkkiä. ;D

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wekotin


Zaasa

^Pesin Ocun aamupivällä,nyt ei aukene takaluukku.Lukko jäässä vaikka kuivailin hallissa huolelliseti ja hartaasti.
Aika yleistä näissä Wekottimissa talvella pesun jälkeen

tsiih

Pesin auton maanantaina, muutaman kerran nostin takaluukkua ylös-alas sillä sisälle valunut vesi suorastaan lorahtaa pois kun luukku on auki. Onkos teidän luukkujen alareunoissa reikiä? Huomasin omasta vasta nyt, että siinä on vain yksi reikä oikealla puolella, toisen peittona on joku tarra maalin alla ??? No, onpa kuitenkin edes yksi.
Kuiteskin ikinä ei ole mikään jäätynyt mistään ovesta, kop kop.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.02.11 - klo:19:56
i. Onkos teidän luukkujen alareunoissa reikiä? Huomasin omasta vasta nyt, että siinä on vain yksi reikä oikealla puolella, toisen peittona on joku tarra maalin alla ??? No, onpa kuitenkin edes yksi.
Kuiteskin ikinä ei ole mikään jäätynyt mistään ovesta, kop kop.
Tökkää reikä siihen tarraan että pääsee vedet pois.Yhdestä autostani ruostui takaluukku puutteellisten vesireikien vuoksi, puuttuvien vesireikien kohdalla oli vain pienet painaumat

tsiih

Voipi olla että on painaumakin?  En koittanut  :D Olet kyllä oikeassa, sietäis olla kaksikin reikää.
Vaihdoin toisen rekkarivalon ja ihmettelin, kun ruuvit ovat suoraan pellissä. Totta hitossa ne ruostuvat ajan myötä,  nyt oli vain lähinnä väriksi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Jude

Myös minun V variantissa on vain yksi reikä takaluukussa. Ja kahteen kertaan on vaihdettu rekkarin valot kun ovat hapettuneet.
Toisella kerralla tehtiin tiedoitteen mukainen korjaus, mutta ei se kunnolla auttanut. Eli vesi valuu takalasin pyyhkijän varresta valojen päälle ja hapettaa ne ruuvin kohdat ja reijän reunan
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

tsiih

En tiedä kenen kokemuksia luin joskus mutta syynäsin valot ennen takuun loppumista ;) Kuivaa oli ollut. Millainen oli tiedotteen mukainen korjaus, läpivientitiivisteen vaihtoa vai?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Jude

Joo tiiviste vaihdettiin ja tehtiin ruostekorjaus valojen reikiin. Siinä tiedotteessa oli, että jos on mennyt pahasti ruosteeseen niin uusitaan koko takaluukku. Eli korikorjaamo osaa auttaa asiassa.
Se pelkän tiivisteen uusiminen ei auta, vaan loppuenlopuksi vedin silikoonin siihen lasin reunaan (sisäpuolelle) tiivisteeseen. Eli ei vuoda pyyhkijän moottorin varresta vaan siitä ulkoreunasta. Eikä vuotoa huomannut muuten kun auton pesun jälkeen.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Jude

Oli muuten vanha tiiviste erinäköinen kun se uusi mikä tuli.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Nykäne

Voisitko Jude hieman tarkentaa, mitä teit, kun sanoit:

LainaaOli muuten vanha tiiviste erinäköinen kun se uusi mikä tuli.
Tarkoititko siis pyyhkijänvarren tiivistettä?

Lainaaloppuenlopuksi vedin silikoonin siihen lasin reunaan (sisäpuolelle) tiivisteeseen.
Veditkö silikonin siis mihin? Alla olevassa linkiisä/kuvassa punaisella merkittyyn kohtaan pyyhkijänvarren
tiivisteen alle vai mahdollisesti valkoisella viivalla merkattuun kohtaan vai minne?

http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg
Glf V TSI 90kW -09

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 19.02.11 - klo:19:52
^Pesin Ocun aamupivällä,nyt ei aukene takaluukku.Lukko jäässä vaikka kuivailin hallissa huolelliseti ja hartaasti.
Aika yleistä näissä Wekottimissa talvella pesun jälkeen
Kuuluuko sulla se sähkölukon normaali avausääni? Itsellä tosiaan kun hipaisee kahvaan kuuluu "sur rur rur rur", mutta se avaus "loksahdus" puuttuu.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.02.11 - klo:22:38
Kuuluuko sulla se sähkölukon normaali avausääni? Itsellä tosiaan kun hipaisee kahvaan kuuluu "sur rur rur rur", mutta se avaus "loksahdus" puuttuu.
Sähköinen surina kuuluu hetken,en kiinnittänyt erityisemmin huomiota kun tiesin että jäässä on.
Pellin ja verhouksen väliin tiivistyy kosteutta kun pestään pakkasesta tuotua kylmää autoa,vaikka vesi suoraan pääsisikään sinne,peräkontin lukko jostain syystä herkemmin jäätyvä kuin muut.
Eiköhän se jäässä ole sinunkin autossasi.Ei syytä huoleen,lämmöllä sen saa sulamaan. 

Jude

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 19.02.11 - klo:22:27
Voisitko Jude hieman tarkentaa, mitä teit, kun sanoit:
Tarkoititko siis pyyhkijänvarren tiivistettä?
Veditkö silikonin siis mihin? Alla olevassa linkiisä/kuvassa punaisella merkittyyn kohtaan pyyhkijänvarren
tiivisteen alle vai mahdollisesti valkoisella viivalla merkattuun kohtaan vai minne?

http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg

Siis laitoin takaluukun takapuolelle. Eli verhoilu pois ja sitä kautta pyyhkijämoottorin läpivienti kumin ulkoreunaan, joka tiivistää lasia vasten.
Joo pyyhkijänvarren tiiviste oli erinäköinen kun vanha.

Tuohon valkoiseen kohtaan en tehnyt mitään, vaan pelkästään pyyhkijän tiivisteeseen
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Wekotin

Ei ollut takaluukun lukko jäässä. Rikki oli mennyt. No nyt on uusi lukkopesä paikallaan. Ehtisin eilen sen verran luukun sisustaa purkaa, että näki vähän enemmänkin. Hemmetin tyhmästi rekkarivalojen ruuvit tulevat suoraan peltiin. Ruosteen alkua jo nähtävissä.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.02.10 - klo:17:53

Address 08: Auto HVAC
1 Fault Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
           009 - Open or Short to Ground - Intermittent


Onko tietoa mikä on toi G65 korkeapaineanturi?



Löytyi sitten tuollekin vikakoodille syy ErWinistä. R*nkkarit VW:llä ovat hissun kissun vaihtaneet noita uuden mallisiin.

Lainaus Erwinistä teknisestä tiedotteesta:

"Tekninen tiedote Numero: 2020031/4
Kori / varusteet: Jäähdyttimen puhallin toimii koko ajan - vikakoodi 00819 ilmastoinnin ohjauslaiteesta Vapautettu: 22.12.2010

Asiakkaan reklamaatio / Huollon havainnot
Jäähdytystuuletin käy jatkuvasti.
Ulkolämpötilan ollessa alle -5 °C ilmastoinnin ohjainlaitteen vikamuistiin tallentuu koodi:
• 00819 - Korkeapaineanturi -G65, katkos/oikosulku maahan, ajoittainen vika


Koskee kaikkia Volkswagen-henkilöautoja, paitsi Phaeton-mallia.


Tekninen tausta
Korkeapaineanturin -G65 toleranssit.

Tuotanto
Uuden korkeapaineanturin käyttöönotto liukuvasti alkaen kv:sta 20/2010"


Sama homma oli jonkun alipaineletkun liitoksessa, mikä myös minulla oli murtunut, tekninen tiedote sen vaihtaminen uudentyyppiseen. On se piru, että asiakkaan täytyy ensin kaikesta reklamoida, että nämä vaihdettaisiin toimiviin malleihin.

xmasa

Onko kukaan huomannut, että näillä kesän lämpöisillä keleillä tuo 1.4TSI & DSG yhdistelmä tuntuu toimivan huonommin kuin normaalisti ? Nyt on pari päivää ollut sellainen fiilis, että kottero tuntuu "hyökkäävän" huomattavasti enemmän liikkeelle lähtiessä, ja kaasun vastaavuus on huonompi, kuin viileämmillä keleillä.

Omasta mielestä viime kesänä oli sama ongelma, mutta tuntui poistuvan kun kelit vähän viileni.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Wekotin

En oo kyllä huomannut tai tajunnut seurata. Tosin nyt mielestäni tuo magneettiventiilin kiljahdus kuuluu tosi selvästi sisälle asti ja jokaisella pienelläkin kaasun polkaisulla.

Wekotin

Noniin nyt sitten kesken ajon syttyi ABS valo ja jarrun huutomerkkivalo alkoi vilkkumaan. Poistui hetken ajolla. Tarkistin sen verran, että säiliössä näytti nestettä olevan. Mikäköhän nyt on laukeamassa.

Kameleontti

Jakoketjun vaihdon jälkeenkin tyhjäkäynti tuppaa olemaan satunnaisesti epätasaista. Tämä riippumatta siitä onko kone kylmä vai lämmin tai DSG:ssä vaihde silmässä vai ei. Huollossa väittävät kyseisen koneen ominaisuudeksi, mutta edelleen epäilyttää. Onko muilla ilmennyt vastaavaa "ominaisuutta"?
VCDS@Helsinki, PM

Wekotin

^ Kyllähän tuo tyhjäkäynti välillä on aika karkean kuuloista ja ns. pätkivää. Itse olen tuudittautunut siihen uskoon, että kyseessä on tällöin koneen "stratified" -tila eli löpöä ruikitaan sylinteriin puristustahdin aikana.

Kameleontti

En ole kyllä käyntiääneessä huomannut mitään, vaan penkki täristää esim. valoissa seistessä.
VCDS@Helsinki, PM

Wekotin

Jaa olen joskus muutaman kerran hytkynyt penkissä tyhjäkäynnin aikana 3 vuoden aikana mitä tää nyt on ollut. Mutta ne olivat kyllä parkkipaikalla kylmällä koneella. Nousin kyllä tuolloin autosta ulos kuuntelemaan ääntä ja aika karkeasti se kävi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy