Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

skula

VAG ryhmä tulee valitettavasti muutaman vuoden tämän tähtimerkin perässä turvallisuus varustelussa. Tai ainakin muutama sellainen varuste uupuu meidän Preemium-tallista..

Lähinnä Pimeänäköavustin, ja onhan noita muitakin..

Omaksi seuraavaksi autoksi MB on tarjolla. Tosin niin on 6 muutakin merkkiä ja niiden 30 mallia  :-\

Mercedes-Benz turvallisuus

eGetin

S-sarjasta kamppeet siirretty nyt E-sarjalaiseen, mutta luultavasti aika mukavalla hintalisällä...
Saa nähdä tuleeko A8:iin samoja varusteita.

HJP

#2
Yhtään Mercedestä en ole vielä itse omistanut, vaikkakin uusikorinen W204 C-Mersu oli yhtenä vaihtoehtona tässä viimeisimmässä valintaprosessissa, joka kuitenkin päättyi Sciroccon hankintaan.

Mutta Mersuilla on tullut ajeltua hyvinkin paljon, ja nyt on kyllä pakko antaa tunnustusta: Mielestäni tämä uusin W212 E-mersu on aivan uskomattoman hyvä auto kaikin puolin. Kokemusta on nyt noin 1000km matkalta E200 CDI Avantgarde automaattivaihteisesta mallista. Avantgarde-malliversion vakiovarusteet ovat omaan käyttööni täysin riittävät, parkkitutkakaan ei ole pakollinen auton suhteellisen helposti hahmotettavista muodoista johtuen. Kyseinen auto on ensimmäinen, jossa olen päässyt kunnolla testaamaan kääntyvien Bi-Xenonien toimintaa oikeasti pimeissä paikoissa. Nuo ovat kyllä joka euron arvoiset, ja riittäisivät itselleni valintaperusteeksi valita nimenomaan Avantgarde-malliversio. Lisäksi Avantgardessa saa tietenkin reilusti paremman ulkonäön (Ledipäiväajovalot sekä leditakavalot, 17" vanteet ja madallettu alusta), puolinahkapenkit ja mielestäni tyylikkään tumman sisälistasarjan.

Kun autossa on muuten kaikki kohdallaan, ei tuon paperilla 136-heppaisen dieselin tehottomuutta ole millään lailla huomannut, auto tuntuu uutuuden kankeudestaan huolimatta reilusti puhdikkaammalta kuin W211-korisen toisiksi uusin 220 CDI -versio, jossa paperilla oli 150 heppaa. Kulutus ei tosin ole niin pieni mitä esitteessä luvataan, seka-ajossa kulutusmittari on tähän asti pyörinyt 7,2-8 litran nurkilla, mikä on tosin noin 1-1,5 litraa vähemmän kuin tuolla 150heppaisella 220 CDI:llä.

Kaksi pientä moitteen sijaa autossa olen huomannut:

1) Avantgarde-alusta on liian matala Helsinkiin, tai sitten Stadin töyssyt on liian korkeita. Esimerkiksi Etelä-Haagan Kauppalantiellä pohja ottaa "bussi"töyssyssä kiinni jos sitä ei ylitä toiset renkaat suoraan töyssyn päältä. Tästä voinee lähettää palautetta kadunrakennuspuolelle.

2) Automaattivaihteisto empii Comfort-asennossa mutkasta lähdettäessä, ja yrittää lähteä usein aivan liian suurella vaihteella. Vaikka kaasua lisää varovasti pyrkien estämään nykäisevän kiihtymisen, saattaa loota heittää pienempää sisään kaasun asennosta huolimatta. Tämä voi tosin olla uutuuden kankeutta, autolla on mittarissa alle 3000km. Samoin pieni miinus W211 -koriseen verrattuna siitä, että automaattivaihteisto ei muista enää että ajatko yleensä Sport vai Comfort-asennolla, oletuksena on että aina käynnistyksen jälkeen käytössä on Comfort ellei Sporttia erikse kytke päälle.

Summa summarum, omassa hintaluokassaan ehdottomasti ulkonäön ja ominaisuuksien osalta paras auto mitä olen ajanut. Jos itselläni olisi tarvetta noin suurelle Premium-autolle, ja kassavarat antaisivat myötä tuonne 50 000e hintaluokkaan, olisi tuo ehdottomasti oma valintani. Väriksi tulisi joko perusmusta tai valkoinen. Tässä autossa saattaisin jopa päätyä mustaan ulkoväriin, se sopii autoon mielestäni hieman valkoista paremmin, ja tekee autosta erittäin tyylikkään.


Simola

Tuo valkoinenkin on kyllä todella herkullisen näköinen mustalla lasikatolla.
AMG-paketti kruunaa kokonaisuuden, mutta myös perus Avantgarde riittäisi minulle.

Pitäisi varmaan mennä koeponnistamaan uutta E farkkuakin jossain vaiheessa.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

massa

Komialta näyttää kyllä tämä uus E.
Lainaus käyttäjältä: HJP - 02.12.09 - klo:23:57
Summa summarum, omassa hintaluokassaan ehdottomasti ulkonäön ja ominaisuuksien osalta paras auto mitä olen ajanut. Jos itselläni olisi tarvetta noin suurelle Premium-autolle, ja kassavarat antaisivat myötä tuonne 50 000e hintaluokkaan, olisi tuo ehdottomasti oma valintani. Väriksi tulisi joko perusmusta tai valkoinen. Tässä autossa saattaisin jopa päätyä mustaan ulkoväriin, se sopii autoon mielestäni hieman valkoista paremmin, ja tekee autosta erittäin tyylikkään.
Mitä itse valintaa B8 vs W204 välillä tein niin huomasin että ei kannata kovin tarkkaan tuijottaa tuota alkaen hintaa. Vaikka aikoisikin ottaa "perusvarustelulla" niin hintaa tulee Mersulle jo reippaasti, kun ei esim W204:ssa ollut radiotakaan ilman lisämaksua...
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

RoccoScientist

Mersu vetää omalla retroilullaan pisteet kotiin. Joulukuun Car-lehdessä tämä pisti 911 Turbolle ja Nissan GT-R:lle kovan vastuksen ja täytyy sanoa, että tulisi itsellekin varmaan kova valinnan paikka.

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skula

LainaaTuo valkoinenkin on kyllä todella herkullisen näköinen mustalla lasikatolla

Tämä pätee mielestäni useimpiin uusiin autoihin. Olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kade eräälle CC kuljettajalle jolla on valkoinen CC ja siinä tuo panoramakatto  >:(

Merssusta sen verran että C sarjalaisen ottaisin valkoisena ja E sarjalaisen mustana.. Varma juttu.

Simola

LainaaMerssusta sen verran että C sarjalaisen ottaisin valkoisena ja E sarjalaisen mustana.. Varma juttu.

Voi olla että näin olisi myös minulla.
Silloin tällöin mielessä käy että tenavatähti C vois olla hieno myös punaisena.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

massa

Lainaus käyttäjältä: Simola - 07.12.09 - klo:17:15
LainaaMerssusta sen verran että C sarjalaisen ottaisin valkoisena ja E sarjalaisen mustana.. Varma juttu.

Voi olla että näin olisi myös minulla.
Silloin tällöin mielessä käy että tenavatähti C vois olla hieno myös punaisena.
kyllä punainen hieno on myös, mutta jos olisi varaa valita mallistosta C63 AMG niin ehdottomasti mustana. Toimii nimittäin...
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

Simola

Musta on kyllä varma valinta. Myös C63 AMG on! ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

skula

Punainen C sarjalainen AMG korikitillä. NAM! Muuten peruskuosi perusvalkoisena, kiitos.

HJP

Itse tosissaan metsästin lähinnä ruotsista sopivaa W204 Sedania AMG-Sportpaketilla tässä pari kuukautta sitten. Niitä vaan ei tuntunut löytyvän sieltäkään, kuten ei kotisuomestakaan, minun lompakolle sopivalla hinnalla. C200 K Avantgarde Automaatti muutamilla lisävarusteilla (xenon, parkkitutka) olisi jäänyt juuri budjetin puitteiden sisäpuolelle. Virossa oli yksi musta 69tkm ajettu AMG-paketilla oleva yksilö, mutta se meni alta viikossa kaupaksi.

massa: Totta puhut, Mersussa pätee sama juttu kuin Audissa ettei tuo alkaen-hinta kerro koko totuutta. Fakta vaan W212sen kohdalla on se, että itselleni piisaisi aivan hyvin auto, jossa on lisävarusteena pelkästään Avantgarde-varustelu (mikä tosin jo yksinään maksaa melkein 4000e). Avantgarde-malliversioon sisältyy jo kaikki itselleni tarpeelliset varusteet, ja kuten sanoin, esimerkiksi parkkitutka ei tuossa W212:sessa ole millään tavalla pakollinen, jopa omassa Sciroccossani olisi sille enemmin käyttöä.

Simola

Ainoa mikä C Avantgardesta puuttuu on Xenon valot.
E Avantgardessa tulevat, mutta C:ssä eivät, ikävä kyllä.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Jyri

Pärjää jos pärjää, itsellä on valitettavasti "pakollisten" varusteiden lista nykyisin sen verrran pitkä että autonvalinta on aina aika rajattua, täss ämuutamia tämän hetken varusteita joita ilman en enää osaa olla:
- Webasto (polttoainelämmitin, ajastimella ja kaukosäädöllä)
- väh. kaksialueinen automaatti-ilmastointi
- Suorakytkentävaihteisto
- Peruutustutka
- Keskikyynärnoja
- Vetokoukku
- Farmari/tila-auto/tai vastaava

jos noista yksikin uupuu, niin putoaa pois vaihtoehdoista. Onneksi ei ole vielä tullut nelivetoa tuolle listalle, sen jälkeen ne vaihtoehdot vasta olisivatkin vähissä  ::)

skula

Ei sinulla Jyri ole hädänpäivää..

Minun seuraavan auton vaatimuslistalta kun (saattaa) näyttää tältä:

-adaptiivinen vakkari
-4-veto
-automaattivaihteet
-dieselkone
-riittävät popit
-peruutuskamera(ainoa varuste josta saattaisin tinkiä jos on IHAN pakko)


Ainoat merkit jotka rahallisesti ovat edes lähelle järkeviä ovat:MB, BMW, VW ja Audi.

Jyri

Pelkästään tuo suorakytkentävaihteisto rajaa aikalailla, ja se on asia josta en jousta. Ja auton pitää kuitenkin oll polttoainetaloudellinen kaupunkiajossa, joten kaikki, yli 1.8 bensakoneet jää pois. Ei noita vaihtoehtoja noilla mun minimivaatimuksillakaan liikaa ole, vielä kun listaa lisätätään takapankille hyvät tilat kolmelle ja kaikki "nice to have" -varusteet niin lista alkaa olemaan tosi pieni ja niin kuin sanottu jos mukan olisi vielä neliveto niin ei taida millään muulla kuin Audilla oll, onneksi pärjää vielä ilman niin oli vaihtoehtoja hieman enemmän.

tn62634

Itse ostin VW:n tilalle Mersun E-farmarin. Sille kun ei kilpailijoita oikein ole, jos haluaa tilaa ja laatua. Lisäksi mersuun saa tehdasvarusteena erään varusteen, jota muilla ole tarjota.

Jyri

Itse jouduin tyytymään lähes saman kokoiseen, eli Superb Farkkuun, mutta kun noilla mun kriteereillä ja lompakolla ei paljoa ole vaihtoehtoa.

tn62634

Itsellä ei ollut aikaa odotella Superbia tulevaksi, kun ajoa tulee n. 1000 km viikossa ja autoa tarvittiin välittömästi. Enkä katsonut tällä kertaa järkeväksi ostaa uutta autoa (erityisesti kun tuliterä Mersu maksaa melkoisesti tuloihini suhteutettuna). Superbissa saisi kyllä tilaa sopuhintaan, vaikkei ihan esim. Dacia Logan MCV:n tila-hintasuhteeseen ylläkään. Tietty onhan niillä autoillakin vähän eroa hinnan mukaan, jos vertaa uutta Daciaa, Superbia tai Mersua.

Jyri

Kyllä, enkä itse lähtisi vertailemaan MEzeä ja Superbia, vaikka AB näin olikin tehnyt. Mutta hämmnetävän lähellä toisiaan kuitenkin, varsinkin kun ottaa huomioon hintaeron (+50%).

tn62634

Itsellä Mersussa puolsi myös se, että se lienee ainoita merkkejä, josta saa rahaa vielä 500 000 km:n jälkeenkin ja joka yksilöllä myös ajaa vähintään sen määrän. Myös moottori on melkoisen huoltovapaa eikä siihen tarvi vaihtaa jakohihnaa jatkuvalla syötöllä kun on ketjukone.

Jos olisin uutta ostanut niin Superb olisi ollut itsellänikin korkealla hankintalistan kärkipäässä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 08.12.09 - klo:20:25
Lisäksi mersuun saa tehdasvarusteena erään varusteen, jota muilla ole tarjota.
Mikäs varuste se on?

Olin itse myös kovasti aikeissa hommata tuon koppasen käytetyn sedan E:n kuin sinulla, tein tarkan taustatyönkin mikä malli pitäisi ottaa (=eli se facelift 0606-> ja järkevin 220cdi). Ei sattunut kuitenkaan sopivaa yksilöä eteen ennenkuin CC vei mennessään, mutta joskus kun noita näkee mielessä käy olisiko pitänyt sittenkin...
Tuossa E:ssä on kaunis sivulinja ainakin sedanina, mutta edestäpäin katsottuna tuntui usein että tuollaisia on nähnyt vähän liian kauan.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.12.09 - klo:22:32
Mikäs varuste se on?

No tähti nokalla. ;)

Kai jonkunlaisen tyydytyksen tosiasiassa se tähti vieläkin tuo kun sitä ratin takaa katselee 3½ kuukauden omistamisen jälkeenkin. Kuitenkin se on tietyllä tapaa eri asia kuin joku propelli, olympiarenkaat saati kenoviiva. Aika näyttää millainen tuo on käytössä, koska ajattelin sillä ainakin kolme seuraavaa vuotta ajaa. Onneksi rahatilanne ei salli Skodan vaihtoa toiseen Mersuun, koska toisena autona palvelisi sedan ja isokoneisempikin versio...

Se mainitsemasi facelift-malli olisi ollut parempi varmaan, mutta vuoden vanhempia sai kymppitonnin halvemmalla eikä ns. vähän ajettuja ollut kauheasti tarjollakaan. No, vielä ei ole ollut vikoja ja 13000 km jo takana.

skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.12.09 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 08.12.09 - klo:20:25
Lisäksi mersuun saa tehdasvarusteena erään varusteen, jota muilla ole tarjota.
Mikäs varuste se on?

Olin itse myös kovasti aikeissa hommata tuon koppasen käytetyn sedan E:n kuin sinulla, tein tarkan taustatyönkin mikä malli pitäisi ottaa (=eli se facelift 0606-> ja järkevin 220cdi). Ei sattunut kuitenkaan sopivaa yksilöä eteen ennenkuin CC vei mennessään, mutta joskus kun noita näkee mielessä käy olisiko pitänyt sittenkin...
Tuossa E:ssä on kaunis sivulinja ainakin sedanina, mutta edestäpäin katsottuna tuntui usein että tuollaisia on nähnyt vähän liian kauan.

Itse ihastuin tuohon merssun facelift versioon, sellaisella 07 mallisella Sedan 280CDI:llä kuin pääsiin keräämään yli 1000km viikonloppuna. Automaattivaihteisena luonnollisesti..

Tuollainen oli ja on vieläkin harkinnassa jos joutuu/päätyy käytettyyn seuraavaksi. Mopompaa moottoria en hyväksy kuin tuo 280CDI, se tuntui niin omalta, ja se kuullostikin vielä niin upealta  8)

Farkku tuo minulle ruumisauton mieleen, siitä en tykkää.. Näyttääkin laivalta :) Sedanissa on jotain 'särmää'.

tn62634

Farmari on omalle perheelle oikeastaan välttämätön toiseksi autoksi lastenrattaiden vuoksi ja E:ssä kontti on erityisen laajapohjainen.

Linkittelin tuonne auton sisustusmateriaalikeskusteluun pari E-Mersua, jos niistä vaikka teille CC-miehille kuume nousisi...

http://www.ultimatevag.com/index.php?topic=613.msg3171#msg3171

Tosin CC on myös melkoisen hieno auto ja sen kai voisi CLS:ään päivittää seuraavaksi?

Simola

LainaaItse ihastuin tuohon merssun facelift versioon, sellaisella 07 mallisella Sedan 280CDI:llä kuin pääsiin keräämään yli 1000km viikonloppuna. Automaattivaihteisena luonnollisesti..

On hyvä auto!

Isäni käytti juuri oman vastaavan kolumbiitin mustan Avantgardensa kestovahauksessa, ja täytyy kyllä sanoa että ompa auto taas upeana!
Kävin tuolla ajelemassa lumikelillä ja täytyy sanoa että jo takaveto on yliveto jos vertaa omaan etuvetooni.
Todella sujuvaa ajoa tuolla takatuupparilla, vaikka välillä meinaa ESP valo vilkkuakin. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

skula

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 11.12.09 - klo:11:38
Farmari on omalle perheelle oikeastaan välttämätön toiseksi autoksi lastenrattaiden vuoksi ja E:ssä kontti on erityisen laajapohjainen.


Kyllä tällä meidän CC:llä on lastenrattaita kuljeteltu riittämiin(vielä ensi kesänkin varmasti joutuu noita kuljettamaan), hyvin toimii siinäkin tarkoituksella tämä CC.. Takapenkillä lastenistuimet ja kontissa lastenrattaat, CC muka ei ole perheauto?  ;D

Kyse on asenteesta, ei tilasta.  8) Joku Polo vois olla vähemmän järkevä perheauto.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.12.09 - klo:14:50
Joku Polo vois olla vähemmän järkevä perheauto.

Kaksiovisesta Polosta farmariin vaihdoinkin... :D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.12.09 - klo:14:50
Kyllä tällä meidän CC:llä on lastenrattaita kuljeteltu riittämiin(vielä ensi kesänkin varmasti joutuu noita kuljettamaan), hyvin toimii siinäkin tarkoituksella tämä CC.. Takapenkillä lastenistuimet ja kontissa lastenrattaat, CC muka ei ole perheauto?  ;D

Siis rattaat, ei vaunut?
Ei nimittäin taida kovin monet vaunut mennä CC:n konttiin, ainakaan kokonaisena ::)

Rattaat nyt ei kovin kummoista loosteria tarvitse, meilläkin kulkee rattaat ocun kontissa syrjällään pystyssä toisessa reunassa ;D Jää aika mukavasti vielä tilaa muulle tavaralle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skula

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.12.09 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: skula - 11.12.09 - klo:14:50
Kyllä tällä meidän CC:llä on lastenrattaita kuljeteltu riittämiin(vielä ensi kesänkin varmasti joutuu noita kuljettamaan), hyvin toimii siinäkin tarkoituksella tämä CC.. Takapenkillä lastenistuimet ja kontissa lastenrattaat, CC muka ei ole perheauto?  ;D

Siis rattaat, ei vaunut?
Ei nimittäin taida kovin monet vaunut mennä CC:n konttiin, ainakaan kokonaisena ::)

Rattaat nyt ei kovin kummoista loosteria tarvitse, meilläkin kulkee rattaat ocun kontissa syrjällään pystyssä toisessa reunassa ;D Jää aika mukavasti vielä tilaa muulle tavaralle.

Lastenvaunut. Renkaat pitää irroittaa edesta tai takaa, sitten menee rattaa heittämällä. Ei ongelmaa. Yleensä olen viitsinyt irroittaa kaikki renkaat vaunusta, on helpompi lastata sitten vaunujen päällekin kamaa..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy