Pieniä aluemuutteluita ehdottelisin

Aloittaja eGetin, 30.11.09 - klo:22:38

« edellinen - seuraava »

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Ironic32

Jaa'a... yritys oli hyvä, mutta tarkentakaapa vielä, että

Mihin tarkalleen tuo Nokia muuttaa karttapalvelunsa ilmaiseksi pitäisi siirtää (löysin ainakin 3 navigointia ja siirsin varmaankin ihan väärään paikkaan).

Ja minne tekniikkaan tuo webasto? ::)

tsiih

Tuonne kartat, liittää vaikka olemassa olevan topicin jatkoksi; VAGarena.fi > Tekniikka > Elektroniikka > Navigointi

Webasta en tosiaan tiedä, taitaa puuttua sellainen sopiva paikka. Kori? Ei... Suberbista sitä ei kukaan osaa etsiä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Otto.

Oliskos mitenkään mahdollista, että ainakin noiden keskusteluketjujen otsikoiden oikeinkirjoitusasua tarkkailtaisiin edes jollain tasolla? Omaan silmään särähtää todella pahasti mm. "Kesärengas keskustelu". Joko Kesärengaskeskustelu tai Keskustelua kesärenkaista.

piaf: Jos ei muuten, niin sitten vaikka suomen kielen päivän kunniaksi.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 09.04.10 - klo:09:57
Oliskos mitenkään mahdollista, että ainakin noiden keskusteluketjujen otsikoiden oikeinkirjoitusasua tarkkailtaisiin edes jollain tasolla? Omaan silmään särähtää todella pahasti mm. "Kesärengas keskustelu". Joko Kesärengaskeskustelu tai Keskustelua kesärenkaista.

piaf: Jos ei muuten, niin sitten vaikka suomen kielen päivän kunniaksi.

Tästä voisi jokainen meistä ottaa oppia, eli jokainen voisi harkita aina kahteen kertaan ennen lähetystä... Koskee myös minua!

Tässä mennään hieman pilkunviilauksen puolelle, koska varmaankaan kenellekään ei jää epäselväksi, mistä on kyse, jos otsikko kuitenkin on kuvaava.

Ei näitä viitsi lähteä moderoimaan, koska itsellä ei ainakaan ole äidinkielen koulutusta pahemmalti ja suomen kielihän on tunnetusti aika rikas ::)

Suosittelenkin, että pysytään sisällön tarkkailussa, eli ei aleta kuitenkaan nu**imaan sitä pilkkua joka asiasta... Sopiiko?

Quality

Olen noita muutaman kerran korjaillut, ja suostun tässä kohden pikunviilaajaksi. Oikeastaan olen vähän jopa odotellut, että joku muukin kiinnittäisi asiaan huomiota. Otsikot ovat sellainen foorumin käyntikortti, että niiden pitää olla kielellisesti korrekteja. Sama koskee foorumin yleistä esittelyä ja muuta keskeistä materiaalia.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ironic32

Ei minulla toki tuota vastaan mitään ole, jos se yleisesti hyväksytään... ::)

Otto.

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.04.10 - klo:21:32
Olen noita muutaman kerran korjaillut, ja suostun tässä kohden pikunviilaajaksi. Oikeastaan olen vähän jopa odotellut, että joku muukin kiinnittäisi asiaan huomiota. Otsikot ovat sellainen foorumin käyntikortti, että niiden pitää olla kielellisesti korrekteja. Sama koskee foorumin yleistä esittelyä ja muuta keskeistä materiaalia.
Kiitos. En minäkään nyt pilkkuja nussimaan ala, tai typoja tai muuten "pikkusen sinnepäin" kirjoitettua tekstiä kieroon katso. Selkeät yhdyssanavirheet varsinkin keskusteluketjun otsikossa vaan on jotain, mikä saa reaktion aikaan. Esim. FFP:llä tai Audifinssillä näitä "kukkasia" on aivan tolkuttomasti, mutta täällä niiden määrä on huomattavan pieni - ehkä juuri siksi ne muutamatkin sitten pomppaavat silmään ja aiheuttavat karsastusta.

Lupaan pitää jatkossa suuni kiinni näistä ja purra hammasta. ;)

Ironic32

Ei missään nimessä saa pitää suutaan supussa!

Nimenomaan pitää avata suunsa joka ikisestä asiasta, mikä tuntuu parantamisen arvoiselta. Sitä varten täällä on yllpitoa!

Tokihan se hienoa olisi, että kaikki topiccien otsikot (vähintään) olisi kieliopillisesti oikein.

Tärkeintä kuitenkin mielestäni on se, että näihin keskusteluihin osallistuu koko poppoo, eli ei pelkästään muutosten ehdottajat + valvojat. Demokratiaa pitää olla, koska yhteisellä asialla ollaan kaikki!

Ironic32

Sen verran vielä tiedotusta tähän hätään, että tuo Off-topic on edelleen lähdössä default-etusivulta (kirjautumattomien näkymä) pois...

Ei luvata turhia aikatauluja, mutta työn alla on...

skula

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 09.04.10 - klo:22:22
Sen verran vielä tiedotusta tähän hätään, että tuo Off-topic on edelleen lähdössä default-etusivulta (kirjautumattomien näkymä) pois...

Ei luvata turhia aikatauluja, mutta työn alla on...

Loistava asia.. !!

Otto.

Saiskos politiikan karsittua pois foorumin aihepiiristöstä? Vaikka keskusteltaisiin liikennepoliittisista asioista, niin menee herkästi jankkaamiseksi ja lipsutaan henkilökohtaisuuksiin.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 24.04.10 - klo:15:15
Saiskos politiikan karsittua pois foorumin aihepiiristöstä? Vaikka keskusteltaisiin liikennepoliittisista asioista, niin menee herkästi jankkaamiseksi ja lipsutaan henkilökohtaisuuksiin.

Oletan, että kirjoittaja tarkoittaa aihetta Työmatkakustannusten verovähennysoikeus? Koska itse olen vähintään osasyyllinen aiheen aloitukseen, katson velvollisuudekseni vastata.

Pidän tärkeänä ja sivustolle merkittävää lisäarvoa tuottavana, että täällä voidaan keskustella myös liikennepoliittisista aiheista, joihin mainittu teemakin kuuluu. Myönnän, että on vaikeaa päättää, milloin sopivuuden raja ylittyy. Jos keskustelu kärjistyy siinä määrin, että joku päättää jättää sivuston, katson, että on epäonnistuttu. Mutta useinkaan ei ole kovin luontevaa eikä helppoa katkaista keskustelua oikealla hetkellä.

Politiikka ja uskonto eivät aiheina kuulu tälle eivätkä tuskin kovin monelle muullekaan sivustolle. Aina silloin, kun mennään henkilökohtaisuuksiin näillä alueilla tai ryhdytään nälvimään tiettyä poliittisesti tai uskonnollisesti suuntautunutta ryhmää, ollaan hakoteillä ja valvojien tulee puuttua asiaan.

Jatkossa on tarpeen entistä valppaammin seurata keskusteluita, joissa riski ajautua sivuraiteelle on erityisen suuri. Tunnistan tämän riskin tuon aiheen Työmatkakustannusten verovähennysoikeus sisällä ja myönnän, että siinä keskustelussa valitettavasti on ilmennyt piirteitä, jotka ovat voineet loukata yksilöllistä oikeustajua.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Otto.

Lainaus käyttäjältä: Quality - 24.04.10 - klo:20:43
Oletan, että kirjoittaja tarkoittaa aihetta Työmatkakustannusten verovähennysoikeus? Koska itse olen vähintään osasyyllinen aiheen aloitukseen, katson velvollisuudekseni vastata.

Pidän tärkeänä ja sivustolle merkittävää lisäarvoa tuottavana, että täällä voidaan keskustella myös liikennepoliittisista aiheista, joihin mainittu teemakin kuuluu. Myönnän, että on vaikeaa päättää, milloin sopivuuden raja ylittyy. Jos keskustelu kärjistyy siinä määrin, että joku päättää jättää sivuston, katson, että on epäonnistuttu. Mutta useinkaan ei ole kovin luontevaa eikä helppoa katkaista keskustelua oikealla hetkellä.

Politiikka ja uskonto eivät aiheina kuulu tälle eivätkä tuskin kovin monelle muullekaan sivustolle. Aina silloin, kun mennään henkilökohtaisuuksiin näillä alueilla tai ryhdytään nälvimään tiettyä poliittisesti tai uskonnollisesti suuntautunutta ryhmää, ollaan hakoteillä ja valvojien tulee puuttua asiaan.

Jatkossa on tarpeen entistä valppaammin seurata keskusteluita, joissa riski ajautua sivuraiteelle on erityisen suuri. Tunnistan tämän riskin tuon aiheen Työmatkakustannusten verovähennysoikeus sisällä ja myönnän, että siinä keskustelussa valitettavasti on ilmennyt piirteitä, jotka ovat voineet loukata yksilöllistä oikeustajua.
Hoituuhan se näinkin. Kiitos.

Ironic32

Mielestäni järkevien ihmisten tulisi itse myös ymmärtää, ettei asioiden tai mielipide-erojen takia kannata alkaa provosoimaan / provosoitumaan ainakaan enemmälti. Tottakai tällaisten forumien luonteeseen kuuluu, että ihmiset myös väittelevät asioista joskus kiihkeästi. Järkevät ihmiset myös ymmärtävät pidättäytyä henkilökohtaisuuksista.

Mielestäni tuossa topicissa ei olla menty erityisen henkilökohtaiselle tasolle tai sitten olen "missannut" jotakin.

Toki myös palautetta pitää antaa, mutta edelleen olen sitä mieltä, että reilusta 900 jäsenen määrästä lähes kaikki osaavat toimia asiallisesti keskusteluissa. Varmasti olisi joissakin tilanteissa peiliin katsomista myös itsellä.

Politiikka, omaisuus, autot, ym. asiat ovat aina sellaisia aiheita, että väistämättä niistä syntyy väittelyitä. En näe kuitenkaan järkevänä, että näitä lähdettäisiin rajoittamaan ohjeilla / säännöillä / moderoinnilla. Tämä siis vain oma mielipiteeni. Yhden tällaisen väittelyasian tällä saitilla torpanneena voinen sanoa, että ehkä sekin oli turhan jyrkkä ratkaisu ja jos joku siitä toimenpiteestäni mielensä pahoitti, niin pahoittelut siitä.

Eiköhän yritetä kuitenkin "elää" sovussa ja muutamien jäsenien ajatelma: "mieti pari kertaa ennen postausta" on varmasti hyvä ohje meille kaikille!

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Quality - 24.04.10 - klo:20:43

Poistin kirjoittamani viestit joissa mahdollisesti loukkasin yksilöllistä oikeustajua. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.

Quality

Case closed. Vilpitön tunnustukseni kaikille erittäin asiallisesta suhtautumisesta. Jatketaan samaan malliin.

Leben und leben lassen.

VAG!

aa

skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.04.10 - klo:21:20
Ja foorumi sallii myös omien viestien poistamisen. Itse olen satunnaisia kertoja poistanut juuri kirjoittamani viestin, kun viestiä lukiessa olen tajunnut, että nyt mennään penkan puolelle.

Menköön OT:ksi, koska tunnetusti minä en kirjoita mitään mitä tarvii poistaa..

Omaa viestiä ei saa poistettua jos se on ketjun aloitusviesti, ja muitten kirjoituksia on tullut jatkoksi. Välistä voi omiaan poistaa kyllä.  :-\

Sitäpaitsi mielipideerot kunniaan! Miekat ja peitset kaliskoon! That's why we are here!   ::)

ma1ja

Milloin New Beetle on jo niin vakiintunut malli, että keskustelun voisi siirtää merkkikeskustelun alaisuuteen, pois uutta maailmalta-keskustelusta?
Niin se vaan menee.

Jyri

Lisätty Beetle -alue jonne siis kuuluvat niin New Beetle kuin The Beetle keskustelutkin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy