A3 8V Ohjausongelmat

Aloittaja rami, 27.03.14 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: exlex - 24.04.15 - klo:17:35
Eli palstoilla aina kulminoituu asiat. Eli jos ei ole vikaa, niin harvemmin tyytyväiset asiakkaat tulevat tänne kirjoittelemaan.

Tehdään tähän poikkeus. Ei vieläkään ainuttakaan vikaa. Lähes kaksi vuotta ja 30 000 km mittarissa. Ohjaus edelleen erinomainen ja edes teekupista ei ole ilmoitellut (välillä oikein toivonut että jotain näkyisi). Ei natinoita tai kolinoita. Jarrutkaan ei metelöi - ensimmäinen autoni jossa näin todella on. Maalipinta virheetön - ensimmäinen autoni, jossa myös konepellissä maali kestää. Eli näyttää siltä, että takuuaikana ei tule ainuttakaan korjausmerkintää (kop,kop) ja turha kai sanoa että ensimmäinen autoni jossa näin olisi.

Nudde

LainaaTehdään tähän poikkeus. Ei vieläkään ainuttakaan vikaa. Lähes kaksi vuotta ja 30 000 km mittarissa. Ohjaus edelleen erinomainen ja edes teekupista ei ole ilmoitellut (välillä oikein toivonut että jotain näkyisi). Ei natinoita tai kolinoita. Jarrutkaan ei metelöi - ensimmäinen autoni jossa näin todella on. Maalipinta virheetön - ensimmäinen autoni, jossa myös konepellissä maali kestää. Eli näyttää siltä, että takuuaikana ei tule ainuttakaan korjausmerkintää (kop,kop) ja turha kai sanoa että ensimmäinen autoni jossa näin olisi.

Voin melekin allekirjoittaa ton, kerran mun auto ehdotteli kahvitaukoa (siis ei kahden tunnin jälkeen) vaan aikaisemmin, ihmettelin asiaa ja ajattelin että ohjauksessa on jotain vikaa. Ei sen jälkeen ole mitään ilmoitellut turhaa, oikein tyytyväinen, ajettavuus on kohdallaan. Ainoa pieni miinus on että takaveto hävisi minulla tossa vuodenvaihteen tienoilla joten kerran on käyty takuuhuollossa. Muuten erinomainen peli! Kaikilla merkeillä on joskus (lue : nykyään aika usein) jotain pieniä ongelmia.

Rauska

Eipä tuossa munkaan A3:ssa ollut vikoja, mut kilsoja kyllä aikas vähän ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

exlex

;D

Sori pieni paikkaus. On täällä tietenkin, myös autoihmisiä jotka on myös kiinnostuneita autoista yleensä.  8)

rami

Vedät nuita rekisteröintitietoja tuossa kuinka paljon on esim. rekisteröity Suomessa.
Totuushan on se,että nuista 3600 autoilijasta A3:lla ajavista ei ole vähääkään tietoinen eikä kiinnostunut jostain A3:sen kirjoittelupalstasta.
Uskon,että autoja on aika paljon yrityskäytössä tai jotain liisarivehkeitä ei sellaiset kuskit ole kiinnostuneet täällä kirjoittelusta eikä edes tiedä koko palstasta mitään. Heille on vaan pääasia ,että auto kulkee.
Tänne kirjoittelee aika paljon just' nuita autoonsa rakastuneita jotka ovat esim.  kiinnostuneet kehumaan omia helkkarin suuria epäkäytännöllisiä vanteita ja renkaita. Pääasia,että vanteet on komiat vaikka täryjyrällä ajaakin.
Täällähän paljon just'sellaisia kirjoittajia joilla autoilunura on vielä aika lyhyt. Silloin saa kiksejä turhanpäiväisistä asioista vaikka hankaamalla sitä autoa kaiket vapaa-ajat.
Kyllä minäkin muistan poikasena kuinka tuli uutta pirssiä katseltua pää kenossa omalla pihamaalla. Vaan kun niitä on ollut niin paljon niin pystyy suhtautumaan siihen autoon,että se on vaan kulkine ja huomaa siinä esiintyvät ongelmat ja viat.
Hurmiossa ei silloin enää eletä kun niitä uusia pelejä on ostanut yli 20kpl.
Stronic vaihteisto on parasta mitä tuosta autosta voi sanoa,pelaa kuin unelma.
JOTEN jotka epäröivät kyseistä boksia niin voin vaan sanoa pelkkää hyvää.
Jostain syystä pelaa paremmin kuin Golfin DSG vm,2011 vaikka pitäisi olla periaatteessa sama boksi.
En tiedä uudemmista VW:n bokseista. ;D ;D ;D

Nudde

LainaaStronic vaihteisto on parasta mitä tuosta autosta voi sanoa,pelaa kuin unelma.
JOTEN jotka epäröivät kyseistä boksia niin voin vaan sanoa pelkkää hyvää.

En muista mikä laatikko sinulla on, mutta omassa on märkä 6-vaihteinen, se toimii kuin unelma. Kuiva 7-vaihteinen ei niin hyvin, toimii ihan hyvin, mutta ei niin hyvin, ja luulen että tämä on aika yleinen mielipide, jos on ajanut molempia. Niissä on nimittäin aika paljon eroa.

rami

7-vaihteinen boxi on 1.6 tdi:n kyljessä ja toimii aivan kuin unelma.
YKSI kysymys... Miksi nykyään suuntaus VAG-autoissa on aika paljon 7-pykäläisiin boxiin.
Ihmettelen kyllä tuota "kuivalaatikko" sanontaa. Ei kai se nyt rautakaan kuivana siellä ole. ;D ;D ;D

j4neski

Toisessa kytkinlevyt ovat öljykylvyssä ja toisessa eivät.

Autoilu-uraa on vasta noin 30 vuotta takana, joten en uskalla vielä kovin syvällä rintaäänellä omia empiirisiä kokemuksiani julistaa. Mutta sen vain sanon, että tuo uusi A3 on kyllä ollut näin lyhyellä kokemuksella miellyttävin auto minkä olen omistanut tai millä olen ajanut. Tuo on vasta kolmas uusi Audi ja edellisissäkään ei ole ollut mitään moittimista. Minäkin liityn Omanikin-On-Kaunis -joukkoon, tulen kaapista ulos ja tunnustan hankaavani autoa liki kaikki vapaa-ajat:)
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.15 - klo:22:43
Totuushan on se,että nuista 3600 autoilijasta A3:lla ajavista ei ole vähääkään tietoinen eikä kiinnostunut jostain A3:sen kirjoittelupalstasta.
Tämä on varmasti totta. Siis se, että ylivoimainen enemmistö A3:lla ajavista ei koskaan kirjoita riviäkään autoaiheisilla nettipalstoilla. Tästä seuraa, että nettikirjoittelun perusteella tehtävät johtopäätökset erilaisten vikojen ja ongelmien yleisyydestä eivät välttämättä makaa kovin vankalla pohjalla. Toinen juttu on sitten se, että jollakin saattaa olla tiedossaan jonkinlaista statistiikkaa autojen vioista. Tämä taitaa kuitenkin olla melko harvinaista, ja useimmiten keskustelun anti lienee se, että A ilmoittaa autossaan olevan vian X, kun taas B toteaa, että hänellä ko. vikaa ei ole.

Omat tulkintavaikeutensa saattaa aiheutua siitäkin, että joidenkin automerkkien omistajat saattavat olla aktiivisempia kirjoittajia kuin toiset. Itse harkitsin melko pitkään Octaviaa vaihtoehtona A3:lle. Skoda-foorumia lukiessa tuli kuitenkin aika paljon vastaan mainintoja erilaisista ongelmista. Mukautuvat ajovalot toimivat oudosti, kessy oikkuilee, auto nitisee ja natisee jne. Audin suhteen kuskeilla tuntuu olevan vähemmän valittamisen aihetta. Mutta johtuuko tämä auton paremmasta laadusta vai tilastoharhasta? Siis siitä, että Octaviaa myydään enemmän kuin A3:ta ja/tai siitä, että Ocu "kuskit ovat aktiivisempia kirjoittelijoita. Vaikea sanoa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.15 - klo:22:43Tänne kirjoittelee aika paljon just' nuita autoonsa rakastuneita jotka ovat esim.  kiinnostuneet kehumaan omia helkkarin suuria epäkäytännöllisiä vanteita ja renkaita. Pääasia,että vanteet on komiat vaikka täryjyrällä ajaakin.
On varmaan ihan totta, että tällä palstalla kirjoittelevat hankkivat keskimäärin varustellumpia ja urheilullisempia malleja. A3:n osalta esimerkiksi voin kuvitella suurimman osan valinneen  busineksen sijasta business sportin. Ja jotkut ovat varmasti myös valinneet hyvinkin leveät vanteet. Eikä tämän suhteen tietysti ole mitään huomautettavaa. Leveissä renkaissa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja joidenkin arvioissa leveyden tuomat edut ovat haittoja suuremmat. Itse päädyin tavalliseen ja ”arkiseen” rengaskokoon. Mutta jokainen tekee omista lähtökohdistaan omat arvionsa, eikä valinta näin ollen voi olla oikea tai väärä.

Tuohon ”rakastumisteoriaan” en oikein usko. Mielestäni on vakavasti otettava huomioon sellainenkin mahdollisuus, että jotkut todella ovat tyytyväisiä autoonsa. Eikä tämä välttämättä ole edes mikään erityinen ihme. Ihmiset kun tyypillisesti valmistelevat ostopäätöstään. Luetaan lehtien ja netin koeajojuttuja, ja mikä tärkeintä, käydään itse koeajolla. Auton lopullinen laatu paljastuu tietysti vasta käytön myötä, ja tämä seikka saa luonnollisesti sitä enemmän merkitystä, mitä pidempään autoa käytetään. Mutta useimmat auton ominaisuudet selviävät kuitenkin koeajon ja muun tutustumisen yhteydessä. Ja jos nämä ominaisuudet sitten vastaavat autolle asetettuja odotuksia, voi edellä mainittu ”ihme” tapahtua.

En kuitenkaan usko, että alun perin onnistunut autonvalinta automaattisesti johtaisi täydelliseen kritiikittömyyteen. Eli jos autosta käytön myötä alkaa paljastua vähemmän miellyttäviä piirteitä, niin uskon kyllä monien niistä raportoivan. Tämä palsta on mielestäni hyvä esimerkki tästä. Tosiasia nimittäin on, että tällä forumilla on käsitelty myös Audiin liittyviä vikoja ja ongelmia. Tämä viittaa mielestäni siihen, että läheskään kaikki Audi-kuskit eivät ole (väitetyn) rakkautensa sokaisemia.

Nudde

Lainaa7-vaihteinen boxi on 1.6 tdi:n kyljessä ja toimii aivan kuin unelma.
YKSI kysymys... Miksi nykyään suuntaus VAG-autoissa on aika paljon 7-pykäläisiin boxiin.

7-pykäläisiä on paljon, ja mitä olen ymmärtänyt niin varmaan nousee tästä vielä, halutaan pitää kierrokset alempana, päästöt alaspäin ja muutenkin yleinen suunta on ollut tämä, kaikilla merkeillä.

LainaaIhmettelen kyllä tuota "kuivalaatikko" sanontaa. Ei kai se nyt rautakaan kuivana siellä ole

Kuivalaatikko on juuri niin kuin nimi sen sanoo, rauta on kuivana siellä, ihan niin kuin vanhassa kytkimessä. Sitten taas kun mennään "märkään" niin kytkinlevyt ja koko paketti on upotettu öljyyn, siksi märkä. Tässä nimet kertoo juuri niin kuin asia ihan oikeasti on. 7-vaihteiset kestävät vääntöä noin 250Nm ja märkä siitä ylöspäin, siksi on pienemmissä koneissa missä yleensä pienempi vääntö tämä 7-vaihteinen kuiva ja tehokkaimmissa malleissa 6-vaihteinen märkä laatikko. Itse mitä olen ajellut noita kahta märkä on tasaisempi, ei arpuuttele vaihteita yhtä paljon, esim risteykseen kun tulee ja hiljentää vauhtia ja sitten taas mennään, niin kuiva laatikko arpoo näissä tilanteissa paljon enemmän, tämä on sellainen asia mistä monesti DSG:tä haukutaan, mutta se koskaa vaan kuivaa laatikkoa, märkä käyttäytyy aika paljon sivistyneemmin tällaisessa tilanteessa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.15 - klo:22:43

Kyllä minäkin muistan poikasena kuinka tuli uutta pirssiä katseltua pää kenossa omalla pihamaalla. Vaan kun niitä on ollut niin paljon niin pystyy suhtautumaan siihen autoon

Hoh, sinusta on vain tullut vanha ja tylsä. Yleinsä näin käy kun viimeinen väri päähän ilmestyy. Toki jotkut onnistuvat säilyttämään poikamaisen pilkkeen silmäkulmassa kirkonmaalle asti.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

rami

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 25.04.15 - klo:16:22
7-pykäläisiä on paljon, ja mitä olen ymmärtänyt niin varmaan nousee tästä vielä, halutaan pitää kierrokset alempana, päästöt alaspäin ja muutenkin yleinen suunta on ollut tämä, kaikilla merkeillä.

Kuivalaatikko on juuri niin kuin nimi sen sanoo, rauta on kuivana siellä, ihan niin kuin vanhassa kytkimessä. Sitten taas kun mennään "märkään" niin kytkinlevyt ja koko paketti on upotettu öljyyn, siksi märkä. Tässä nimet kertoo juuri niin kuin asia ihan oikeasti on. 7-vaihteiset kestävät vääntöä noin 250Nm ja märkä siitä ylöspäin, siksi on pienemmissä koneissa missä yleensä pienempi vääntö tämä 7-vaihteinen kuiva ja tehokkaimmissa malleissa 6-vaihteinen märkä laatikko. Itse mitä olen ajellut noita kahta märkä on tasaisempi, ei arpuuttele vaihteita yhtä paljon, esim risteykseen kun tulee ja hiljentää vauhtia ja sitten taas mennään, niin kuiva laatikko arpoo näissä tilanteissa paljon enemmän, tämä on sellainen asia mistä monesti DSG:tä haukutaan, mutta se koskaa vaan kuivaa laatikkoa, märkä käyttäytyy aika paljon sivistyneemmin tällaisessa tilanteessa.

Nuo mainitsemasi jutut eivät tuoneet tietoihin mitään uutta.
No eipäs taida kyllä ne raudat siellä kuivana kirskua. Ihmetyttää kyllä miksi suuntaus kulkee kumminkin 7-vaihteisiin laatikoihin jos siellä kyseiset "arpomisongelmat" ovat vielä olemassa. (ei kaiketi VAG jälleen ala pilaamaan automaattipalettiaan)
Minulla ei kyllä esiinny tuossa koppurassa minkäänlaista arpomista pelaa kuin unelma. 1.6 TDI+ Stronic.
Ei mitään tietoa nuista mainitsemistasi ongelmista.
Sensijaan Golf vm. 2011 samoilla vermeillä oli käytökseltään hieman "kulmikas" mitä tuli vaihteistoon.  Jotain erilaista nuissa vaihteistoissa täytyy olla koska A3:sen boksi pelaa hienommin.
Tai sitten,olisko uudemmat VW:n DSG vaihteistot hioutuneet paremmiksi.
Minulla on tästä vertailusta faktaa koska olen omistanut molemmat autot ja samoilla vermeillä erilainen peltikoppa vaan päällä.

rami

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 25.04.15 - klo:16:48
Hoh, sinusta on vain tullut vanha ja tylsä. Yleinsä näin käy kun viimeinen väri päähän ilmestyy. Toki jotkut onnistuvat säilyttämään poikamaisen pilkkeen silmäkulmassa kirkonmaalle asti.
Saatat olla kyllä täysin oikeassa. Mutta yleinen käsitys on ,että harmaus tuo myös järkeä päähään.
Kirjoituksestasi tulee kyllä väistämättä tunne,että voit ehkä kuulua nuihin autoihinsa rakastuneisiin autonkuolaajiin.
Kokemus ja kilometrit kartuttavat kummasti tiotoutta autoilusta ja liikenteestä.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.04.15 - klo:21:59
Saatat olla kyllä täysin oikeassa. Mutta yleinen käsitys on ,että harmaus tuo myös järkeä päähään.
Kirjoituksestasi tulee kyllä väistämättä tunne,että voit ehkä kuulua nuihin autoihinsa rakastuneisiin autonkuolaajiin.
Kokemus ja kilometrit kartuttavat kummasti tiotoutta autoilusta ja liikenteestä.

Totta, kuulun ehkä niihin autonkuolaajiin, eikä siinä mitään. Ikää on vasta sen verran, että se sallittakoon.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

j4neski

Jos noita A3:n ohjausongelmia olisi kaikilla ,niin kuin rami antaa ymmärtää, niin luulisi niistä kirjoiteltavan muuallakin kuin automerkkien keskustelupalstoilla. Meidän"koppurassa" ei ole ohjausongelmia, eikä sen puoleen mitään muitakaan ongelmia. Kilometrejä on toki varsin vähän. Ajomiehet ajaa ja jännittäjät jännittää, minä en jaksa murehtia mitä kaikkia vikoja vielä edessä päin onkaan tulossa.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

finnman

Se on hyvä, että auto toimii kuten täällä jotkut kertovat. Silloin auto(A3) on siis lunastanut sen mitä pitääkin? Sama se on telvisiolla tai pyykkikoneella: Se on ostettu käyttöä varten ja jos ei toimi nousee ärräpäät helposti esille ja eikun reklamoimaan... Kun se pyykkikone on muutaman päivän käyttämättä ja odottaa huoltomiestä(tai pahimmassa tapauksessa viet sen kauppaan ja vaihdat), niin ei naurata. Sama se on auton kanssa, vaikka kuinka ihmetellään mikäs siinä nyt voi olla vialla tuolla kaverilla, kun minulla toimii hienosti. Jokainen vika vaatii varauksen huoltoon, auton viemisen sinne ja omat aikataulut menee sekaisin ym. Sillä ei ole ainakaan minulle mitään suurta lohtua, että en joudu maksamaan takuun vuoksi...

Kun tulee vaikkapa nyt tässä keskustelussa kerrottu ohjausvika omalle kohdalle, niin ei voi muuta sanoa kuin että voi perse. Kun tapauksia on ollut todistettavasti useista ja myös konsernin muissa merkeissä(itselläni ollut kahdessa Ocussa (FL-II ja tämä) ja molempiin vaihdettu ohjaus siinä olleen SELV,,N vian vuoksi, niin kuka voi olla siitä vielä täysin ymmärtäväinen? Jotkut vääräleuat sanovat tietysti, että Skodaan valitaan eri osat kuin Audiin ja johtuu siitä....joo...
Kuinka moni sitten ajaa näillä autoilla missä on ohjausvika satunnaisesti esillä? Voi olla montakin tai sitten ei? Jos kuljettava ei ymmärrä, että ohjaukseen ei kuulu tietyt ominaisuudet ja ne ovat satunnaisia, jää ne helposti korjaamatta?

On se vaan kumma, että näissä VAG tuotteissa niitä bugeja tuppaa olemaan aikas paljon. Kun niitä sitten vaikka 1-vuoden tai 30-vuoden autoilukokemuksen jälkeen tulee omaan autoon, ei siinä voi puolustella kokemuksella muuta, kuin miten suhtaudut asiaan? Mitään muuta ei nämä ohjausviat (+ kymmen muuta) kerro, kuin ala-arvoisesta laadun tarkkailusta koko auton valmistusprosessissa: (alihankkijat -> auton kokoominen -> loppuluovutus).

Ps. Tuulilasin kestotestissä Dacia Logan meni sen läpi ilman vikoja. Itselläni saman ajomäärän aikana olen käynyt pajalla 7 kertaa (pari vikaa on vielä päällä, mutta ei jaksa enää..). Auris viaton TL kestotestissä kuten Mazdan tuotteet. TL kestotestissä Octaviaan vaihdettiin polttoainepumppu ja muutama muu vika korjattiin. Haukuttu ranskalainen laatu: molemmissa lehdissä TM ja TL oleva 308 on edennyt pitkän matkaa ilman vikoja. Taisi A3 olla paras VAG-auto kestotestissä(TL) viimeksi(kehuttiin autoa). Golfissa (TL) oli jarrujärjestelmässä vikaa....

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: j4neski - 26.04.15 - klo:10:10
Ajomiehet ajaa ja jännittäjät jännittää, minä en jaksa murehtia mitä kaikkia vikoja vielä edessä päin onkaan tulossa.

Voin yhtyä tuohon. Huvittaa täällä paljon harrastettu murehdinta tulevista vioista, millon dsg:stä, millon mutteriohjauksesta jne. Aivan turhaa touhua, kun asialle ei paljoa voi. Vatsahaavan kyllä voi saada, vaikkei vikoja ilmaantuisikaan. Yleensähän niitä vikoja aina ilmaantuu, oli merkki mikä hyvänsä.

Nyt kierrossa oleva A3 on kyllä ensimmäinen uusista autoistani, joissa ei kahden vuoden aikana ole ilmaantunut yhtään vikaa ja malkein harmittaa, että takuu "meni hukkaan" ;D. Ja tämä on aivan omakohtainen empiirinen havainto, ei peltiin rakastumista. Kaksi vuotta siis tulee kesäkuussa täyteen ja auto pyysikin juuri öljynvaihtoon (25 tkm ajettu).

Niin ja sitä mutteriakaan ei tietysti ole ollut. Eikä kunnollisia kassikoukkuja tai muutakaan tapaa pitää ruokakassit paikallaan, kun en ole jaksanut  Moffen tapaan virittää Volvo-kiskoja konttiin. Kadehdin Ramia, jolla kassit ovat niin isoja, että yksikin täyttää koko auton - tokkopa ne sitten mahtuvat kaatuilemaankaan... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

j4neski

Kerran eräs automyyjä, joka möi Mazdaa ja BMW:tä, sanoi minulle, että jos heillä olisi vain Mazda, niin korjaamolta loppuisi työt. Aika luotettava tuo Mazda taitaa kyllä ollakin. Toyota on ottanut laadussa aimo harppauksen taakse päin, kun he saivat päähänsä haluta suurimmaksi autonvalmistajaksi maailmassa. Tässä kiiressä Toyotalta loppui kädet kesken, kun tehtaita nousi joka puolelle ja alihankkijoita ei enää oikein kukaan pystynyt valvomaan. Tuosta ja tuosta voi lukea lisää Toyotan ongelmista.

Ongelmia on ollut kaikilla saksalaismerkeillä, jokaisella oman laisensa. Uusia ominaisuuksia on kiire tuoda markkinoille, mikään ei saisi maksaa mitään koska kallista ei kukaan osta. Vuoden 1985 Tekniikanmaailamssa oli juttu Mercedeksen laaduntuottokyvystä. Esimerkkinä oli W123, jonka maineella MB lienee ratsastaa vieläkin. Kuka autonvalmistaja enää testaa esimerkiksi takaovea siten, että se avataan ja suljetaan miljoona kertaa? Ei kukaan.

Autoissa on ongelmia ja niin ikävää kuin se onkin, on ne pakko jossain määrin hyväksyä. Tai sitten olla hyväksymättä ja olla samalla ilman autoa. Tai sitten pitää ostaa se Mazda, joka kyllä täyttää varmasti useimpien autoilijoiden tarpeet.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

exlex

Lainaus käyttäjältä: j4neski - 27.04.15 - klo:17:46
Kerran eräs automyyjä, joka möi Mazdaa ja BMW:tä, sanoi minulle, että jos heillä olisi vain Mazda, niin korjaamolta loppuisi työt. Aika luotettava tuo Mazda taitaa kyllä ollakin.

;D

Puolison perheessä kaksi mazda 6:sta ja molemmissa erillaisia vikoja. Ei mitään älyttömän pahoja, mutta tässä muutamia esimerkkejä. Takontin luukun jousitus hajonnnut, oven suljin mekanismi mennyt rikki, penkin lämmitys mennyt rikki molemmista etuistuimista, autoisssa ruosteongelmia jne...

Muuten ovat kyllä pelanneet hyvin. Ovat sanoneet, että automaattivaihteiston toiminta on jotain sinnepäin ja syö kaikki tehot moottorista sekä autot kiihtyy automaateilla, kuin ladat. Itse Mazda 6:sella noin 1000 - 3000km ajaneena olen ollut "tyytyväinen". Autot ovat varmatoimisia traktoreita. Ajomukavuus on luokkaa  ::)

Veljeni sai väliaikaiseksi työsuhde autoksi uuden A3:sen ja sanoi, ettei ole ollut ohjauksen kanssa mitään vikaa ja ollut autoon erittäin tyytyväinen. Ajaa autolla vuodessa noin 60000km työnsa puolesta.

rami

Ohjaus on edeenn veltto. Golfissa parempi. Kuin pääsisi tuosta koppuraasta eroon luojan kiitos. Paska pelle auto 30 luokassa

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 01.05.15 - klo:22:07
Ohjaus on edeenn veltto. Golfissa parempi. Kuin pääsisi tuosta koppuraasta eroon luojan kiitos. Paska pelle auto 30 luokassa

Meillä toi ohjaus on kyllä päinvastoin melko jämäkkä. Sitten jos drivingmoodissa säädetty comfortissa, niin pehmeä muuten tosi jäykkä. Itse sekä golffia ja oktaviaa ajaneena ei mitään eroa ja sehän selittyy myös sillä, että ohjaus taitaa olla lähes 100% samanlaiset.  ;)

Joko Rami on tilannut toyotan?  ::) Lasken jo päiviä täällä. Päästäisiin tästä pelleilystä eroon täällä.

Nudde

LainaaOhjaus on edeenn veltto

Itselläni on ohjaus Dynamic moodissa, jo on kyllä kaikkea muuta kuin veltto. En kyllä voi ymmärtää miten siitä saa velton, mutta kai joku tykkää että se on. Ja onhan se verrattuna esim. mun kakkoskoppaseen Golffiin vuodelta -89 missä ei ollut ohjaus-servoa ;) Mutta se autonvaihto auttaisi tähän kyllä paljon tähän ongelmaan, itse en vaan ottaisi Toijjotaa koska niissä kaikissa on veltto ohjaus. (ja tämä oli minun oma mielipide)

Kulinaristi

HUH on teillä elämän tarkoitus.  ???

Eksyin tähän ketjuun.
Toukokuuta vuonna 14 lueskelin jonkun sivun. Hyppäsin tänne loppuun ja pitkälti samat hemmot vääntää kättä samasta asiasta.
Kaiketi vuosi kulunut rattoisasti.  ;D

Palaan vuoden kuluttua katsomaan onko länsirintamalla mitään uutta. Wapun jälkeistä elämää vaan...  :P

rami

Sanotaanko näin.............
Selvä homma ettei sellainen kuski joka kehuu A 3: sen ojo-ominaisuuksiaan ole koskaan ajanut kunnon autolla.
Voin kokemuksesta sanoa,että niinkin vanha auto kuin 5-koppanen Golfi oli paljon parempi ajaa.
Suuntavakavuus kohdillaan.
Käytiin kaverin kanssa aikoinaan koikalla V- Golfilla niin molemmilla tunne T,,YDELLINEN ohjaus.
Tämä A3 leijaa tiellä  siis EI HYV,,. Autoonsa rakastuneet voi alkaa väitteleen vastaan parempaa tietoa.
Paska hintaansa nähden

Nudde

LainaaSelvä homma ettei sellainen kuski joka kehuu A 3: sen ojo-ominaisuuksiaan ole koskaan ajanut kunnon autolla.
Voin kokemuksesta sanoa,että niinkin vanha auto kuin 5-koppanen Golfi oli paljon parempi ajaa.
Suuntavakavuus kohdillaan.
Käytiin kaverin kanssa aikoinaan koikalla V- Golfilla niin molemmilla tunne T,,YDELLINEN ohjaus.
Tämä A3 leijaa tiellä  siis EI HYV,,. Autoonsa rakastuneet voi alkaa väitteleen vastaan parempaa tietoa.
Paska hintaansa nähden

Asia selvä, paska auto! En tiedä mikä on se parempaa tietoa, olen myös itse omistanut 5-koppainen Golffi, se oli ihan hyvä ajaa sen jälkeen kun sai siihen uuden alustan. Mutta minun kohdallani tämä keskustelu saa olla, olen autooni rakastunut ei mitään tietävä autoilija joka ei ole kunnon autolla ajanut, en sitten tiedä mikä se auto on (aika monta on tullut vuosien aikoina ajettua), ja hyvä niin, itse olen tyytyväinen, ja se on se tärkein. Taidan siirtyä kesälaitumille tältä foorumilta jälleen kerran......

rami

Kyllä tuolla rahalla saa jo kunnon autojkin eikä mitään "leikkipoikien" kauppakasseja.
Minä ainakin arvostan autossa hieman enemmän tavaratiloja mitä tuossa koppurassa on.
Me ain
akiin kun lähdetään kylään kuljetamme "ns, kliinavaatteet" mukana ja muutakin ruokanpussuukkaa'
Ei olla sitä juppisakkia joka jättää taakseen pyykit ja paskat'
Tästä johtuu tuo kopperon  vitutus se vaaan on liian pieni ....................No enää vuosi itää tuota koppuraa krsiä sitte tekin omaansa rakastuneet pääsettette rauhaan.

Nudde

LainaaKyllä tuolla rahalla saa jo kunnon autojkin eikä mitään "leikkipoikien" kauppakasseja.
Minä ainakin arvostan autossa hieman enemmän tavaratiloja mitä tuossa koppurassa on.

Vielä yksi kommentti, mun autossa on juuri sen kokoinen tavaratila kun papereissa luki kun sen ostin, jos olisin tarvinnut isomman kontin olisin ostanut isomman auton! Miksi olet hankkinut sellaisen auton missä ei ole isoa konttia jo sellaista tarvii?  Helppoa kun heinäntekoa!

JaniKuula

Pakkohan tähän sontaan on jo jotain kommentoida. Voi luoja miksi joku on niin idiootti että ostaa SB A3 ja odottaa jonkin farkkumersun tavaratiloja. Sanon että aivan idiootti pitää olla! Kai sinä katsoit auton tavaratiloja ennenkuin ostopäätöksen teit? Kai sinä jotain edes ajattelit mitä tästä seuraa jos tämän ostat? Luulen että sun oma tyhmyys sulla ärsyttää eikä tämä "koppero"?  Niinkuin Nudde tossa sanoi. Saat juuri sellaisen tavaratilan ku ostopäätöstä tehdessä. Luulisi sinun kaiken kokeenena, miljoonia ajaneena kuskina tajuavan jo autoon tutustuessa, että tavaratilat ovat pienet koska autokin on pieni! Osta se hemmetin vitoskoppanen golffi ja ajele sillä sitten suu hymyssä ja saat peräkonttiin mahtumaan varmaan jo KOLME ruokapussia ;)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

rami

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 02.05.15 - klo:14:16
Pakkohan tähän sontaan on jo jotain kommentoida. Voi luoja miksi joku on niin idiootti että ostaa SB A3 ja odottaa jonkin farkkumersun tavaratiloja. Sanon että aivan idiootti pitää olla! Kai sinä katsoit auton tavaratiloja ennenkuin ostopäätöksen teit? Kai sinä jotain edes ajattelit mitä tästä seuraa jos tämän ostat? Luulen että sun oma tyhmyys sulla ärsyttää eikä tämä "koppero"?  Niinkuin Nudde tossa sanoi. Saat juuri sellaisen tavaratilan ku ostopäätöstä tehdessä. Luulisi sinun kaiken kokeenena, miljoonia ajaneena kuskina tajuavan jo autoon tutustuessa, että tavaratilat ovat pienet koska autokin on pieni! Osta se hemmetin vitoskoppanen golffi ja ajele sillä sitten suu hymyssä ja saat peräkonttiin mahtumaan varmaan jo KOLME ruokapussia ;)
,,läpä muuta sano oli niin paska valinta tuo koppura ei tosikaan. No onneksi on muitakin kunnon autoja. Pitäis vielä vuosi ajaa tuolla lelulla. Onneksi vaihdossa pamataa yli 20 tonaa. Mittariin ehtii kertyä noin 40 donaa.
Niin paska kokemus kun vaan voi. Juppi lelu josta ei voi sanoa mitään hyvää kuin Stronic

Nilkki

Ratkaisu Ramin ongelmiin: tee niin kuin minä ja myy Audi pois ja osta tilalle Corsa

Ohjausta ei voi todellakaan löysäksi haukkua kun tehostus puuttuu kokonaan.
Takakonttikin on uskomattoman tilava. Koko rengassarja menee heittämällä sinne ja varmaan mahtuisi lisäksi vielä useampi niitä kuuluisia ruokakassejakin.

Alunperin oli tarkoitus pitää autoa enintään puoli vuotta, mutta autohan on osoittautunut niin mainioksi, että taidan ajaa sillä vähän pitempään. :D

Ja vähän aiheeseenkin liittyen oma A3 oli 2 vuotta/20 tkm ja ohjauksen kanssa ei ilmennyt mitään ongelmia. Asetuksena lähes poikkeuksetta dynamic. Auto tuli minulle keväällä 2013 eli melko alkupään yksilöitä oli. Tavaratilan kanssakin pärjäsi hienosti, mutta eipä itsellä ihmeitä tarpeita sen kanssa ollutkaan.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy