Rengasliikkeiden työn laatu

Aloittaja Peeveli, 21.03.14 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

Arcca

Minullakin hyvät kokemukset Espoon Tekno-Renkaasta kun kerran kehumaan täällä on aloitettu.
Pari kertaa olen tarjouksia sieltä kysynyt ja tarjouspyyntöihin on tullut vastaus nopeasti ja vielä niin, että useampi vaihtoehto on tarjottu.
Vanne ja talvirengassatsi (etabeta+gislaved) oli vieläpä saatu tärinättömäksi paketiksi kun yetiin ne aikoinaan hommasin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Sikarisakari

Itse olen muutaman kerran asioinut Espoon Juvanmalmilla sijaitsevassa Bandaris-nimisessä rengasliikkeessä. Olen ostanut sieltä yhdet tai kahdet renkaat, vaihdattanut kaksi settiä keskenään päittäin vanteilta toiselle, ja kerran paikkauttanut yhden renkaan jolla olin ajanut naulaan.

Aina olen saanut hyvää palvelua - ja seissyt vieressä vahtimassa työn tekemistä. Huolellisesti ovat tehneet, ei ole syntynyt vaikutelmaa hutiloinnista. Siellä on ainakin pari virolaista kaveria töissä, mutta ovat olleet jo vuosia. Ainakin toinen puhuu oikein hyvää suomea ja taitaa asuakin pysyvästi täällä. Eivät siis ole mitään kausiapulaisia. Paikan päällikkö on suomalainen kaveri, oikein ystävällinen hänkin.

Jos mahdollista, pyrin välttämään ruuhkasesonkeja. Silloin kun on kauhea kiire ja alla jo pitkä päivä, sattuu kenelle tahansa helpommin virheitä.

makelja

Olen jo aiemminkin kehunut Veikkolan Wararengas palvelua.
Eilen sain nuo R32:n vanteet ja käytin siellä laitettavana. Taas nopeaa ja hyvää palvelua. Ja lisäksi edullista. Renkaiden poisto vanteilta ja laitto uusille, hintaan 50e. Rengasmaailmassa ei saa tuolla hinnalla edes tasapainoitusta.

sambolo

Rengasmaailma muutenkin pettymys. Mahtaileva nimi eikä silti pystynyt tarjoamaan mun autoon muita talvirenkaita kun eurooppalaiset kitkat pitkällä toimituksella..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Flat

Klaukkalassa Ad  korjaamo,  Etelän Autohuolto Oy.  Renkaiden vaihto + tasapainotus + allalaitto =  55EUR.  ( Renkaat olivat muualta ostetut  ja 19" ). Pelkkä renkaanvaihto ja tasapainotus taisi olla 35 EUR. Ei mitään valittamista, vanteet olivat naarmuttomat operaation jälkeen ja tasapainotettu hyvin. Kilpailukykyinen hinta mielestäni . Poikkean varmasti toistekkin.

makelja

Mulla olisi ollut allelaitettuna 60e eli kymppi lisää tuohon hintaan.

YesMan

Suosittelen Pääkaupunkiseudulla Rengas-Soppia, Herttoniemi. Hienoa palvelua jopa sesonkiaikaan. Rengasliikkeitä käyttäneenä n. 25 vuotta en ole kertaakaan ennen kokenut, että vanteita pohtiessani myyjä tulee mallaamaan autoni viereen kantaen esimerkki vannetta. Hyvin sopi ja olen tyytyväinen.
Renkaanvaihtokin sujui tosi nopeasti ja ilman naarmuja autoon. :)

pizza_delivery

Paras missä olen ollut on rengasnet Konala.  Ei naarmuta vanteita ja työ on nopeaa.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Reterete - 21.03.14 - klo:10:33
Eipä ole vuosiin tullut käytettyä rengasliikkeitä muuhun kuin renkaiden vanteelle laittoon. Viimeksi kun ne vaihdettiin siellä katselin touhua vierestä. Muuten ihan jees, mutta pultit pyssyllä kiinni ja sitten näytetään momenttiavainta. Eipä se momenttiavain enää mitään auta jos on vedetty jo pyssyllä ihan huolella. Paras tapaus oli emännän auto. Ei rengasliike vaan paikallinen merkkikorjaamo. Siellä laittoivat uudet renkaat alle ja kun yritin ottaa niitä pois eipä lähtenyt normaalilla ristikkoavaimella. Piti hakea metrin putki, että sai pultit auki. Onko se niin vaikeaa laittaa ne oikeaan momenttiin kiinni? Vaikka ne vetäisi pyssyllä kiinni pitää siinä olla rajoitin >:(
Usko pois, kyllä siellä käytetään vääntösauvaa joka antaa periksi rajoittaen momentin sopivaksi vaikka kuinka pyssyllä ampuisi. Jää juuri sopivaan kireyteen, josta sitten auto pyörillään vedetään oikeaan momenttiin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pizza_delivery

Alu vanteille pienin teho ja hellästi kiinni, kiristys käsin 130nm.  Peltivanteille torx kärkeen mikä rajoittaa sen 110nm vaikka kuinka kovalla paineella ampuisit.  Näin rengasnetissä.

AudiAAkolme

Sorry vaan, mut mul on ainakin ainakin aivan päinvastasia kokemuksia Tekno- renkaasta :( On yritetty "tukea" paikallista rengas liikettä...

Ostin aivan talven kynnyksellä kesä renkaat.Ei mitään alennusta ja odotus kuukauden. Jälkeenpäin en tod tiiä miks otin?? No kuukauden kuluttua menin vaihdattamaan renkaita. Olin 5 min myöhässä (joku riisikuppi mateli edessä ni myöhästyin) niin olivat ottaneet jonku ökybemarin jo sisään edestäni. Päättivät sitten kuitenkin peruuttaa Bemarin pois ja sanoivat laittavansa renkaani. Ã,,kkiä hutasivat....kauhee rohina ja repiminen vaan kuulu.

En heti tarkistanut työn laatua. AHNEUKSISSAAN hutasivat prkl. >:( Renkaat olivat mielestäni vanhan oloiset, koska eivät tuoksuneet ns. tuoreelta kumilta. Vanteiden reunat oli revitty piloille  :o

Koska tilasin REILUSTI KERROTTUNA nettikaupasta 2 vuotta vanhat talvirenkaat sekä vanteet huomattavasti halvemmalla kuin ovh. Ja ne tuoksuvat vieläkin (yhden talven käytetty) tuoreelta kumilta... Ja renkaat oli laitettu vanteille REPIMÃ,,TTÃ,,. On se jännä juttu. Joo ja edes renkaan vaihtoa ei järjestyny vanhat ylihintaset kesäkumit ostaneelle... Kato palvelu loppu just siihen ku renkaat oli tilattu ::) Kaiken lisäksi hetken kuluttua näitä renkaita myytiin n. 100 e halvemmalla. Eli eivät todellakaan tilanneet minulle (ns. palvelua) vaan ISON LASTIN näitä vanhoja renkaita :o

Ei vittu haisee aivan itsekehulta noi tekno rengas kehu kommentit sorry vaan ;)  T: Erittäin pettynyt asiakas AI NIIN mulla "vaan se a kolmonen"  V¤¤¤U mä tykkään autostani ja vältän vanteiden repijöitä sekä auton kolhijoita >:( joita tosta niitystä löytyy >:( >:( >:(

SNG

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.04.14 - klo:00:11
Usko pois, kyllä siellä käytetään vääntösauvaa joka antaa periksi rajoittaen momentin sopivaksi vaikka kuinka pyssyllä ampuisi. Jää juuri sopivaan kireyteen, josta sitten auto pyörillään vedetään oikeaan momenttiin.

Viimeinen kiristys pitäisi aina tehdä momenttiavaimella, joka on kalibroitu tarkkuusmittalaite. Muut momentin rajoitinratkaisut eivät ole muuta kuin balttiarallaa mittalaitteita. Itsekin huomannut kuinka rajoitetulla pyssyllä ammuttu pultti varmistetaan momenttiavaimella siten että naksahtaa ilman että pultti kiristyy enää lainkaan. Sitten kun on kotona itse tarkistanut momentin, se onkin luokkaa >200Nm.

Minä en ainakaan usko tuohon selitykseesi.

sambolo

AudiAAkolme pitäskö sun tarkistaa niistä rengasmerkinnöistä se renkaiden eikä eikä hajuaistilla? :D Kiinnostaa myös mitä tarkoittaa että vanteet on revityt?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tapanixxx

Yksi asia mikä pitää muistaa kun puhutaan kiristysmomenteista on se, että ne on laskettu uusille pulteille ja muttereille, mitkä kiristyvät normaalisti kierteissä.

Renkaiden pultit, jos niitä,ei ole rasvattu, saattavat olla muutaman vuoden päästä niin jumissa että 110 nm kiristysvoimalla eivät tiukkaa rengasta riittävästi, jos lainkaan. Jos siis pyörän pultti ei käsin kiertämällä mene helposti kierteillä, kannattaa rasvata kierteet ja herkistää pultti/mutteri ja sen jälkeen kiinnittää ne momenttiin.

Tupo

Lainaarengasmerkinnöistä se renkaiden [ikä] eikä eikä hajuaistilla
OT: Halpisrenkaat (etenkin vanhemmat) haisee usein "tuoreelta" vielä 5-vuotiaanakin. Haju tulee suureksi osaksi haihtuvista PAH-yhdisteistä, joiden käytöstä "paremmissa" renkaissa on jo luovuttu.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: AudiAAkolme - 10.04.14 - klo:00:42
Sorry vaan, mut mul on ainakin ainakin aivan päinvastasia kokemuksia Tekno- renkaasta :( On yritetty "tukea" paikallista rengas liikettä...

Ostin aivan talven kynnyksellä kesä renkaat.Ei mitään alennusta ja odotus kuukauden. Jälkeenpäin en tod tiiä miks otin?? No kuukauden kuluttua menin vaihdattamaan renkaita. Olin 5 min myöhässä (joku riisikuppi mateli edessä ni myöhästyin) niin olivat ottaneet jonku ökybemarin jo sisään edestäni. Päättivät sitten kuitenkin peruuttaa Bemarin pois ja sanoivat laittavansa renkaani. Ã,,kkiä hutasivat....kauhee rohina ja repiminen vaan kuulu.

En heti tarkistanut työn laatua. AHNEUKSISSAAN hutasivat prkl. >:( Renkaat olivat mielestäni vanhan oloiset, koska eivät tuoksuneet ns. tuoreelta kumilta. Vanteiden reunat oli revitty piloille  :o

Koska tilasin REILUSTI KERROTTUNA nettikaupasta 2 vuotta vanhat talvirenkaat sekä vanteet huomattavasti halvemmalla kuin ovh. Ja ne tuoksuvat vieläkin (yhden talven käytetty) tuoreelta kumilta... Ja renkaat oli laitettu vanteille REPIMÃ,,TTÃ,,. On se jännä juttu. Joo ja edes renkaan vaihtoa ei järjestyny vanhat ylihintaset kesäkumit ostaneelle... Kato palvelu loppu just siihen ku renkaat oli tilattu ::) Kaiken lisäksi hetken kuluttua näitä renkaita myytiin n. 100 e halvemmalla. Eli eivät todellakaan tilanneet minulle (ns. palvelua) vaan ISON LASTIN näitä vanhoja renkaita :o

Ei vittu haisee aivan itsekehulta noi tekno rengas kehu kommentit sorry vaan ;)  T: Erittäin pettynyt asiakas AI NIIN mulla "vaan se a kolmonen"  V¤¤¤U mä tykkään autostani ja vältän vanteiden repijöitä sekä auton kolhijoita >:( joita tosta niitystä löytyy >:( >:( >:(

Pitäiskö vetää henkeä välillä. Miksi muuten HUUDAT, tuskin teet sitä normaalistikaan kun muille puhut?
Minulle olikin ihan uutta että renkaan ikä voidaan päätellä hajusta. Itse olen vain tyytynyt selvittämään sen rengasmerkinnöistä ::)

Mitä itse Tekno-Renkaaseen tulee niin sieltä tulee itsellä usein ostettua renkaat. Todella asiallinen pieni perheyritys. Mukavat ja ystävälliset omistajat ja asialliset asentajakaverit ja hinnatkin ihan samaa tasoa kuin missä tahansa muualla rengasliikkeessä. Koskaan ei ole vanteita kolhittu eikä varsinkaan "revitty", mitä se sitten tarkoittaakaan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: SNG - 10.04.14 - klo:04:47
Viimeinen kiristys pitäisi aina tehdä momenttiavaimella, joka on kalibroitu tarkkuusmittalaite. Muut momentin rajoitinratkaisut eivät ole muuta kuin balttiarallaa mittalaitteita. Itsekin huomannut kuinka rajoitetulla pyssyllä ammuttu pultti varmistetaan momenttiavaimella siten että naksahtaa ilman että pultti kiristyy enää lainkaan. Sitten kun on kotona itse tarkistanut momentin, se onkin luokkaa >200Nm.

Minä en ainakaan usko tuohon selitykseesi.
Niin yritin kyllä kirjoittaa, että vääntösauvaa käyttäen renkaat kiinni autoon, jonka jälkeen auto nosturilta alas ja momenttiavaimella suoritetaan kiristys lopulliseen oikeaan momenttiin. 75nm sauvaa käyttivät viimeksi kun vierestä katselin, ja momenttiavain kääntyi sen vajaan neljänneskierroksen tuon jälkeen ennen naksahdusta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.04.14 - klo:15:20
Niin yritin kyllä kirjoittaa, että vääntösauvaa käyttäen renkaat kiinni autoon, jonka jälkeen auto nosturilta alas ja momenttiavaimella suoritetaan kiristys lopulliseen oikeaan momenttiin. 75nm sauvaa käyttivät viimeksi kun vierestä katselin, ja momenttiavain kääntyi sen vajaan neljänneskierroksen tuon jälkeen ennen naksahdusta.

Kuulostaa asialliselta kokemukselta. Juuri noin. Pultin PITÃ,,Ã,, kiertyä vielä momenttiavaimalla. Osaavat vakiasentajat (yleensä muttei aina) ymmärtävät tuon, kiireapulaiset eivät koskaan.

No minä vaihdan renkaat huonojen kokemusten jälkeen nykyään ihan itse :D

SNG

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.04.14 - klo:13:11
Yksi asia mikä pitää muistaa kun puhutaan kiristysmomenteista on se, että ne on laskettu uusille pulteille ja muttereille, mitkä kiristyvät normaalisti kierteissä.

Renkaiden pultit, jos niitä,ei ole rasvattu, saattavat olla muutaman vuoden päästä niin jumissa että 110 nm kiristysvoimalla eivät tiukkaa rengasta riittävästi, jos lainkaan. Jos siis pyörän pultti ei käsin kiertämällä mene helposti kierteillä, kannattaa rasvata kierteet ja herkistää pultti/mutteri ja sen jälkeen kiinnittää ne momenttiin.

Jep. Itse käyn keskiöt ja pyörän navan tasaisen pinnan läpi koneellisesti teräsharjalla, puhdistan pultit hyvin rätillä ja suihkautan vaseliinia kierteiden päihin ja kartioon.

SNG

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.04.14 - klo:13:11

Jep. Itse käyn keskiöt ja pyörän navan tasaisen pinnan läpi koneellisesti teräsharjalla, puhdistan pultit hyvin rätillä ja suihkautan vaseliinia kierteiden päihin ja kartioon.

SNG

skrikoo

Katselin eilen äidin 175/65X14 pikkuauton kesärenkaita, jotenkin näyttivät että on liikaa ilmaa. Mittari käteen. Vasen etu 3,7, oikea etu 3,4 ja oikea taka 3,1. Epäilin jo että mittarissa on vikaa. Koetin naapurin autosta 2,4 ja meidän autosta johon olin laittanut 2,4, oli 2,4.
Olivat laittaneet "ilmat kohdilleen" rengasliikkeessä renkaidenvaihdon yhteydessä.
Näiltä miehiltä olen kuullut 38 vuotta "jätä sinä tyttö ne rengasasiat ammattilaisten hoidettavaksi".
Onneksi en ole jättänyt vaan vaihtanut ja laittanut ilmanpaineet aina itse.

maik

Lainaus käyttäjältä: YesMan - 09.04.14 - klo:23:48
Suosittelen Pääkaupunkiseudulla Rengas-Soppia, Herttoniemi. Hienoa palvelua jopa sesonkiaikaan. Rengasliikkeitä käyttäneenä n. 25 vuotta en ole kertaakaan ennen kokenut, että vanteita pohtiessani myyjä tulee mallaamaan autoni viereen kantaen esimerkki vannetta. Hyvin sopi ja olen tyytyväinen.
Renkaanvaihtokin sujui tosi nopeasti ja ilman naarmuja autoon. :)

Samaa mieltä, tosi hyvä palvelu. Vaihdettu kummankin renkaat useasti ja ostettu uusiakin vanteilla.

Popo

Lainaus käyttäjältä: maik - 24.05.17 - klo:20:30
Samaa mieltä, tosi hyvä palvelu. Vaihdettu kummankin renkaat useasti ja ostettu uusiakin vanteilla.

Peukkua myöstäältä  Rengas-Sopille, joka on kyllä nimeään suuremman kapasiteetin omaava, mutta silti hyvin palveleva rengasliike. Asentajat sekä konttorin puoli puhekykyisiä, hintataso kohdillaan ja palvelu nopeaa sekä ystävällistä. Uudet Continentalit vaihdettiin vanteille ja alle samassa ajassa, kuin isomman ketjun kausi-duunarit äheltävät pelkkää allelaittoa...  ;D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

sambolo

Itse voin suositella rekolan auto ja rengashuoltoa
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

-karppa-

Keski-Suomessa Päijätkumi!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

massimo

Fennolink Nummelan Veikkoinkorvessa. Asiansa osaavaa henkilökuntaa.
VW Tiguan l l 4motion
VW GOLF MK 7
Audi A3

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: YesMan - 09.04.14 - klo:23:48
Suosittelen Pääkaupunkiseudulla Rengas-Soppia, Herttoniemi.

Pakko oli tähän kommentoida pitkän tauon jälkeen. Lähinnä siksi, että kyseinen liike on todella hyvä ja ansaitsee kiitokset. Jatkan palsta boikottiani edelleen ylläpidon sovinistisen sikailun johdosta. Kiitos

Sniiki

Euromaster Vantaankoski oli onnistunut naarmuttamaan 4kk vanhan Räsän takaluukun alareunan puolelta matkalta täyteen naarmuja, suurin osa pohjamaaliin tai pellille asti. Mitään eivät tietenkään myöntäneet ja selittelyt olivat uskomattomia "emme tietenkään koskaan vedä ilmaletkuja tästä ristiin ja vaikka vedettäisiin niin aivan mahdoton saada niillä tämmöisiä naarmuja". Todistaakaan en pysty mutta auto ole käynyt missään muualla pajalla tällä välillä, enkä itse ole auton ympärillä tuhertanut minkään letkun kanssa luukun ollessa auki. Vekit, joita oli noin 10kpl, on vedetty viistosti, noin 45 asteen kulmassa luukun alareunaan, eli niitä ei saa aikaiseksi kuin luukun ollessa auki, eikä niitä saa aikaiseksi avaamalla luukku vahingossa aitaa vasten tms. (aitaan/seinään avatun luukun naarmut olisivat suorassa ellei auto ole vinoparkissa ja seinä tehty pystyvaijereista). Satuin myös todistamaan että luukku oli auki renkaanvaihdon aikana. Jäljet huomasin vasta pari kuukautta myöhemmin kestopinnoituksen yhteydessä.

Jälleen kerran osoitus että jos peltilehmän kunnosta on yhtään tarkka, kannattaa kulkine valokuvata ennen jokaista pajareissua. Itseäni ei sinänsä kiinnosta nuo naarmut kun ne eivät ulospäin näy kontin ollessa suljettuna, mutta jos pelti ehti hapettua maalin alle ennen kuin huomasin vekit paikata umpeen, niin luvassa lie maaliongelmia tuolla alueella ja minulle mukava maalauslasku.

Geoman

Käydessäni Volkswagen Center:ssä kertoi renkaiden vaihdossa mukana oleva harjoittelija, että he kuvaavat autojen helmat ennen renkaiden vaihtoa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy