Alustasarjat Toledoon

Aloittaja janir82, 28.02.14 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

janir82

Aika harvassa on. 10 liikkeeseen laitoin kyselyjä, joista 4 vastasi, että ei ole.

Alla oleva liike vastasi, että on jouset ja Konilta saa säädettävät iskarit. Aika arvokas paketti tosin :(
Tietenkin jos tinkii taas ajomukavuudesta ja jättää vakioiskarit :D :D
Olisi tietenkin kiva saada autoa ylöspäin talveksi. Ja muuten koska tuo on auto on sikamaisen korkea, riittääkö -30mm?

http://www.futurez.fi

Einbach -30mm Jouset  259â,¬
KONI Sport säädettävät iskarit 574â,¬

ram1

Tuolta saa ainakin H&R/Eibach jouset halvemmalla.Varmaan aika monesta muustakin paikkaa.http://www.aze-tuning.de/fahrwerkstechnik/tieferlegungsfedern.html
H&R kuluineen vajaa 150 ja Eibach vajaa 180e.Dsg mallin akselipainot tosin pitää tsekata, mutta luulisin käyvän.Uuteen autoon kyllä jousetki ihan ok valinta.Kunhan laadukkaat.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

janir82

#2
1.4 TSI , DSG 122hp autona.
Pitää katsoa akselipainot jostain. En yleensä niin näistä tajua.
Varmaan kannattaa ne iskarit myös vaihtaa, että saa toimivan alustan?
Tietoa edullisesta paikasta, ketä myy noita Konin käypiä iskareita?

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

janir82

Juuri tuota etsin, säädettävää alustaa! Onko tuon merkin laadusta kellään kokemusta? Varmaan ajaa asiansa? Sitten pääkaupungilta 4-pyöräsuuntaus ja asennus. Hienoa. Pitää katsoa onko TUV myös toledoon. Sama autohan tämä jaRapid ovat käytännössä 99% .

ram1

No Eibach ellei paras, niin aika lähellä ainakin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

janir82

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.02.14 - klo:18:16
Jos päädyt jousiin, niin tässä nuo Eibachit 157e kuluineen.http://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit-Tieferlegung-SEAT-TOLEDO-IV-KG3-30-30mm-/181271551585?pt=DE_Autoteile&hash=item2a34a05e61

Jousisarjan kanssa suosittelee Bilstein B8 iskareita. Kaipa se on järkevintä vaihtaa ne iskaritkin, vai voiko tuo -30mm madallus vakio iskareilla pilata ajomukavuuden täysin?

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=171&32=57525&34=0,100121&14=13&10=EA73BF4CB697497FB58054661296A624018013&12=130


Lyhennetty iskunvaimennin madalletulle alustalle. BILSTEIN B8® Sprint On erittäin suorituskykyinen lyhennetty yksiputkivaimennin. Se on suunniteltu erityisesti madallettuihin urheiluautoihin. Tämä iskunvaimennin on ehdoton käytettäessä madallusjousia. Näin jousi pysyy esijännitettynä kaikissa ajotilanteissa ja takaa korkeatasoisen ajosuorituksen yhdessä BILSTEIN B8 yksiputki teknologian kanssa.

Bilsteinin yksiputkivaimentimissa on kirjaimellisesti luotu käänteen tekevää tekniikkaa. Iskunvaimentimen rakenne on käännetty ylösalaisin. Parempi lämmön haihduttavuus, useampi tukipiste ja täydellisesti suojattu mäntä antavat tälle ylivoimaisen suorituskyvyn ja kestävyyden. BILSTEIN B8 tekee ajosta hauskaa, mahdollistamalla nopeat ajonlinjan muutokset korkeissa nopeuksissa, tasapainoisen ajonhallinnan ja täydellisen pidon.

    Kaasuiskunvaimennin
    BILSTEIN:in yksiputkivaimennin teknologia
    Lyhenetty iskunvaimentimen runko
    Käyttötestattu

[/i]

ram1

Kyllä itse ostaisin sitten säädettävän.Muuten laittaisin vakioiskareille nuo madallusjouset.Toi bilstein/ eibach maksaa yhtä paljon kuin säädettävä kuitenkin.Normaalisti kuitenkin ns.Fahrwerke satsi mikä ei säädettävä maksaa vain noin 500e.Joita esim.H&R ja Eibachilta saa.Ei ehkä vielä Toledoon, mutta varmaankin pian saa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

janir82

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.02.14 - klo:17:24
http://www.berlin.de/special/auto-und-motor/tuningteile/-Eibach-Pro-Street-S-Gewindefahrwerk-Skoda-RAPID-/index.html?c=190227&pId=441000.DK.PSS65-79-009-01-22.RAPID

Myös Lowtechilta ja Kw:ltäkin löytynee.

Eibach Suomen mukaan tätä ei ole Rapidiin tai Toledoon saatavilla. Selvittää kuitenkin tehtaalta asti ja palaa asiaan. Tiedä pitääkö tuo Ebayn sivu sitten paikkaansa, koska tosiaan ei tuota mistään löydy. Katsotaan mitä vastaavat kun tehdas iskee faktat tiskiin :) :D

ram1

Luultavasti se alusta käy, mutta ei ole vielä tyyppihyväksytty tuohon autoon.Se sama alusta käy luultavasti moniin konsernin autoihin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

janir82

Asennushintoja kysellyt jo etukäteen. Kyselin lähinnä Jousista. Onkohan sama homma kuin koko alustasarjassa? Lienee yhtä paljon töitä pitää tehdä?

Vianor Tuusula
Etupää 200â,¬
Takapää 80â,¬
Kulmien säätö 80â,¬

janir82

On tyhmää kun ei voi muokata aiempia viestejä

Underground Motorsport
Jouset -35/35mm H&R jouset 230€â,¬
Asennus 150€â,¬/4h
Ohjauskulmiensäätö ei lienee onnistu täällä

ram1

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 04.03.14 - klo:15:20
Asennushintoja kysellyt jo etukäteen. Kyselin lähinnä Jousista. Onkohan sama homma kuin koko alustasarjassa? Lienee yhtä paljon töitä pitää tehdä?

Vianor Tuusula
Etupää 200â,¬
Takapää 80â,¬
Kulmien säätö 80â,¬
Sama hinta.Olen käynyt itse kerran Ugm:ssä.Silloin kustansi 120e ilman säätöä.Ei varmaan vieläkään siellä kulmien säätöä ole.Mutta se on ihan hyvä tehdäkin parin päivän päästä kun alusta hiukan saanut ajoa alle ja asettunut.Mutta säästöä kyllä tulee jos hommaat ite jouset.Ja vanhoja voi muokata kun avaat viestin ja painat muokkaa  :)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

Ai, ei pystykään muokkaamaan.Se pitänee tehdä nopeasti  :)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

janir82

Juu, hommaan itse jouset, säästää rahaa. Onko kokemusta Eibach -30mm tai H&R -35mm. Osa jousistahan laskeutuu hieman alemmas aina hetken kuluttua, joten onko tuolla 5mm mitään merkitystä? Auto on niin korkea ,että mahdollisimman alas sen haluaisi. Jouset Ebay, asennus UGM ja säädöt Vianor niin siitä tulee se 389â,¬ hinta kaikelle about.

ram1

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 04.03.14 - klo:22:15
Juu, hommaan itse jouset, säästää rahaa. Onko kokemusta Eibach -30mm tai H&R -35mm. Osa jousistahan laskeutuu hieman alemmas aina hetken kuluttua, joten onko tuolla 5mm mitään merkitystä? Auto on niin korkea ,että mahdollisimman alas sen haluaisi. Jouset Ebay, asennus UGM ja säädöt Vianor niin siitä tulee se 389â,¬ hinta kaikelle about.
H&R laskee yleensä keulaa enemmän alkuperäisen alustan keulimisen takia.Joskus perse jää ehkä hiukan liiankin korkealle.Eibach madaltaa tasaisemmin.Joskin keula voi jäädä jopa hitusen ylemmäs ku perse.

Madalluksen määrää ei voi tarkasti sanoa etukäteen.Mutta veikkaus alkuperäiseen ei välttämättä ihan luvatun verran.Kyllä se madallus riittää, joskaan ei tosiaan mikään lintta.Mutta ei tohon autoon minun mielestä sovi liika pudotus.Siitä tulee aika passeli joka käy myös talvisin hyvin.Tai mökkiteillä.Nyt kun Eibachia saa noin halvalla Ebaysta, niin itse valitsisin varmaan ne.Yleensä hintaero H&R:n hiukan isompi.Mulla ollut 3 H&R alustaa ja yksi Eibach.En pysty erittelemään kumpi parempi.Hyviä molemmat.Eibachilla yleensä kahta vaihtoehtoa vielä jousista, mutta tohon autoon nyt ei vielä taida olla.Toinen sporttisempi.

Ja siitä Eibachin säädettävän koodista veikkaisin, että käy sun autoon.Eibachin koodihan menee aina samalla tavalla.Alustasarjassa on alussa esim:Pss eli Pro-street-s.Sit tulee 65 ja loppu sama ku jousissa.Jousissa taas alku E 10.No ei sitä toki tilata uskalla, mutta kysyisin kyllä meilillä asiaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

janir82

Tilattu nyt -30mm Eibach Saksasta 157â,¬. UGM tilaan asennusajan huomenna, jos saisi sen heti viikon päähän Ma. 180â,¬ hinnaston mukaan näytti hinnaksi, jos jousia ei osta sieltä. Pitää ottaa kuvia ennen ja jälkeen, niin muut innokkaat näkevät tuloksen. Eilen vaihtuikin alle jo kesärenkaat :)

janir82

Saapui viime viikolla. UGM olisi aikoja 14-15pv. Hinta 180â,¬ / 4. Odotan vielä Kamitech aikoja, jonka jälkeen varaan. Otan kuvia ennen ja jälkeen, jotta näkee laskeeko tämä..


janir82

Aika varattu Ti 15.4 UGM:lle. Kuvia tulossa. Hieman venynyt tämä, kun ollut kaikkea muuta mukavaa kuten kakkosautomme Up! kolhiminen parkkipaikalla. Ei ollut kolhija jättänyt yhteystietoja vaan mukavasti vaan paennyt paikalta. Puskurissa kivat jäljet. Että näin nykypäivänä ihmiset... :(

janir82

#20
Ennen eturengas:


Jälkeen eturengas:


Ennen takarengas:


Jälkeen takarengas:


Ennen sivusta:


Jälkeen sivusta:


Jälkeen kuva2:


Jälkeen kuva3:

janir82

Kuva2 ennen:


Kuva2 jälkeen:


janir82

Paljon vakaammaksi muuttui meno, mutta ei kovaksi. Kaarteessa ei auto enää kellahda sivulle kuin ennen, vaan pysyy vaaterissa. Kuitenkin pintapehmeys säilyi,koska iskarit vakiot. Ei tullut "jojoa" tms. Auto vielä laskenut hitusen kuvien ottamisen jälkeen. Suosittelen! Alkonäkö muuttui paljon paremmaksi kun tämä oli järkyttävän korkea vakiona, sekä ajettavuus aivan erilainen!  8) Eilen tulikin Glymit iskettyä pinnalle, joten kiilto on ajan tasalla.

Edit. tässä ei ole järkeä kun en pääse muokkamaan vanhoja ilmoituksiani! Kuvat on miten on ja osa ei edes näy. Miksi tätä ei voi tehdä niin, että voisi muokata jälkeenpäin?  :P

mkskoda

Hyvän näköinen modaus! Varsinkin tolla hinnalla kannatti tehdä, oma Seatti pitäis saada 3.viikon päästä ja siitä lähtee ensimmäisenä Toledo ja Tsi merkinnät veks ja kaikennäköisiä purkkeja tullut hommattua noita vaha/sealereita tekstiilisuojaa ja ikkunapinnoitetta jne..Hirmu puunaus edessa,mut uutta on kyllä kiva hinkata :)

janir82

Huomenna on Konalan Das Autossa suuntausten tarkistus ja tarvittaessa säätö. Tyytyväinen olen. Hinnaksi siis tuli jouset 157â,¬ , allelaitto 180â,¬ ja huominen säätö n.50-90â,¬. Kuvia koiran parempia laittaa. Onnettomat 20mt kotisivutilat loppui kesken. Alusta on vielä vähän tasoittunut alaspäin tässä 2vkon jälkeen asennuksesta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy