Vakuutuksien hinnat RäSään?

Aloittaja Jyri, 18.02.14 - klo:11:59

« edellinen - seuraava »

Jyri

Millaisia hintoja olette saaneet autovakuutuksille RäSään? Itse olin yllättynyt kun lasku tipahti postiluukusta, yli 1200â,¬ täysillä bonuksilla, kyseessä IF ja kaikkein laajimmalla kaskolla. Oli aika tavalla kalliimpi kuin vaikkapa saman hintaisen Superbin, joka oli n. 600â,¬

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.02.14 - klo:11:59
Millaisia hintoja olette saaneet autovakuutuksille RäSään? Itse olin yllättynyt kun lasku tipahti postiluukusta, yli 1200â,¬ täysillä bonuksilla, kyseessä IF ja kaikkein laajimmalla kaskolla. Oli aika tavalla kalliimpi kuin vaikkapa saman hintaisen Superbin, joka oli n. 600â,¬

Oliko tuosta vähennetty jo kaikki bonukset ym? Aika kalliilta kuullostaa,kun edellisen korimallin VM.2011 TSI Räsässä on mulla n.500â,¬/vuosi fennian laajimmalla vakuutuksella!

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 18.02.14 - klo:12:13
Oliko tuosta vähennetty jo kaikki bonukset ym? Aika kalliilta kuullostaa,kun edellisen korimallin VM.2011 TSI Räsässä on mulla n.500â,¬/vuosi fennian laajimmalla vakuutuksella!
Kyllä täysillä bonuksilla, kaikki vähennykset poistettuna. Minunkin mielestä melko kallis  :o

Toby

Sain samansuuruisen "tarjouksen" IFiltä, kun kysyin. Meinasin pyörtyä.

https://www.kilpailuttaja.fi/palvelut/autovakuutukset_vertaa_ja_kilpailuta_autovakuutus/

Tuolta kattelin sitten osviittaa mitä oikeasti kuuluis maksaa ja sen jälkeen kilpailutin parissa paikassa tuon tulosten pohjalta ja yksityiskohtia toki hioen (esim. lasivakuutus ehdoton, kun lämmitettävä tuulilasi).

markusmm

Itse sain autoliikkeestä vuoden ajaksi if:n laajimman kaskon lasiturvalla 50 â,¬ vuosi.. Nyt on sellanen olo että kustaan silmään.
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

Aristoteleks

Laskin Turvan laskurilla yht. 855â,¬ liittokaskon eli laajimman vakuutuksen mukaan 35% bonukset liikennevakuutuksessa. (liittokasko edellyttää esim. PAM:iin kuulumisen, riittää jos esim. vaimo on jäsen 😎 ) ja yleensä puhelimessa hinta on tippunut.

GTI

Pohjolasta täysillä bonuksilla ja laajimmalla kaskolla 990 euroa!

Peeveli

Onhan se jo itsestään selviö että tehomalleihin vakuutusmaksut ovat korkeita. Mutta kyllä ainakin Lähi-Tapiolan nettilaskurillakin bensaRS:n vakuutukset jäivät edullisemmiksi kuin 3-srj:n bemareiden. Yllätys oli myös, että nykyisen A3:n vakuutukset olivat vain 75 euroa vuodessa siellä edullisemmat kuin RS:n.

Itse onnistuin saamaan myös tilattuun RS:ään If:n loistokaskon vuodeksi 70 eurolla, kuten nykyiseenkin kulkineeseen. Käsittääkseni If on muutoin selkeästi kalliimpi vakuutusmaksuissa kuin vaikkapa Lähi-Tapiola. Toki vakuutusten sisällöissäkin on eroja; If:ssä on mm. toisen aiheuttamien parkkipaikkakolhujen varalle vakuutus (ei mene bonuksia) kun taas Lähi-Tapiolassa luonnonilmiövakuutus.

Aina se sportti-tehomallin nautinto maksaa, niin polttoaine- kuin vakuutusmaksuissa kuten myös rengaskuluissa...

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.02.14 - klo:12:14
Kyllä täysillä bonuksilla, kaikki vähennykset poistettuna. Minunkin mielestä melko kallis  :o

Reilu 1200â,¬ täälläkin 70/30 bonareilla, ja yhtiönä IF. Oli pari sataa Tapiolaa halvempi...
Asuinpaikkakunta muuten vaikuttaa hintaan selvästi. Jos vakuutuksenhaltijan kunnan alueella on kolme autoa ja yhdet liikennevalot, niin vakuutuksen hinta on pienempi. Helsingissä luonnollisesti kalleinta.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Toby

Niin joo ja jos tähän kertois taas myyjäliikkeen loistomyyjästä yhden tarinan, miksi mulla kuitenkin IFissä vakuutus vaikka meinasin pyörtyä niiden vuosihintaan. Eli tosiaan olin sitten päättänyt kilpailuttaa vähän tota vakuutushintaa ennen kuin hain auton, jotta tiedän missä vakuutusyhtiössä sitten jatkossa pidän autovakuutuksen. No pari viikkoa auton luovutuksesta sitten selvisi, että myyjä oli unohtanut taas kertoa, että oli ottanut mulle sitten heidän liikkeen tarjoaman 6 kk:den huippukasko virivirikokeiluvakuutuksen n. 170e hintaan puoleksi vuodeksi IF:stä. Rekisteriotteessa toki luki itse valitsemani yhtiö, eikä IF. Aloin sitten selvitellä, et mitäs tämä nyt on. Selvisi sitten tosiaan, että mulla on autossa ns. tuplavakuutus päällä. No soittelua nyt sitten parin vakuutusyhtiön välillä, että mitäs nyt tehdään. Päätin lopulta sitten käyttää hyödyksi tuon liikkeen tarjoaman IFin tutustumisjakson, koska säästin siinä kumminkin parisataa euroa. Josta tosin osan jo hävisin siihen, että mulla kului aikaa selvitellessä taas tätä hemmetin huippumyyjän sotkua. Todennäköisesti puolen vuoden päästä siis siirrän vakuutukset jonnekin ihan muualle kuin IFiin, koska niiden tuo yli 1200e hinta ei itseä kiehdo pätkääkään, vaan oikea taso on jossain noin 800e kieppeissä täysillä bonareilla.

Pumpeli

670â,¬ antoi mulle fennian laskuri vuosi hinnaksi bensa räsälle..
Ja pohjoisessa asustelen,että sekin varmaan vaikuttaa!

JiiP

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 18.02.14 - klo:12:32
Reilu 1200â,¬ täälläkin 70/30 bonareilla, ja yhtiönä IF. Oli pari sataa Tapiolaa halvempi...
Asuinpaikkakunta muuten vaikuttaa hintaan selvästi. Jos vakuutuksenhaltijan kunnan alueella on kolme autoa ja yhdet liikennevalot, niin vakuutuksen hinta on pienempi. Helsingissä luonnollisesti kalleinta.
Lisäisin vielä, että kaikki mahdolliset turvat maan ja taivaan väliltä, sekä 200â,¬ omavastuu.
Eipä juuri paljon edullisemmin saanut muualta, kun tuossa vertailua tein.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

maher

If:ssä itselläkin vakuutukset ja tulee olemaankin RäSän saavuttua. Maantieteellisellä sijainnilla on vaikutusta vakuutuksen hintaan. Eri yhtiöiden väliset hintaerot tasoittuvat vahingon sattuessa, kuten Peevelikin viittasi ;) Josset kolhi tai muut kolhi autoasi, niin sitten tulee kalliimmaksi :)

Nimimerkillä "Sijaisauton tänään tuulilasin vaihdon ajaksi saava"...
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

JiiP

Sori, koomailen tämän viestin kirjoittamisen kanssa ihan huolella. Jollain moderaattorilla varmaan vilkkuu punainen valo tällä hetkellä... muokkaa, lisää, muokkaa, yritän poistaa - en osaa, muokkaan lisää... Voiko omia viestejä edes poistaa?
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Candywhite

Kateellisena olen lueskellut TSI moottorin ominaisuuksista, paitsi tänään. TDI kattava kasko (ilman sijaisautoa) 400â,¬ oma vastuulla, täysillä boonuksilla ja pääkaupunki seudulla 485â,¬.

Oli tässä TDI sittenkin jotain järkeä   ;D
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Maximus

Aika kalliita vakuutuksia Räsään. Suorituskyvyn puolesta kun minulle riittää 1.8 TSI, niin paljon säästää vakuutuksissa. Ehkä. Ensin mulla oli Tapiolan vakuutukset täyskaskolla ja jonkun tarjouksen kautta hinta vuodessa 450â,¬. Kun nousi sitten parilla sadalla, niin vaihdoin tuttuun If:iin. Nyt mennään taas kohtuullisella 460â,¬:llä. Ja paikkakunta Tampere. Täydet bonukset tottakai. Viimeisin extrabonus ei muuten ole edes tuossa mainitsemassani summassa mukana... Mutta onhan joku 1200â,¬ hurja, vaikka on RS ja paikkakunta mikä tahansa.
"Age quod agis - tee mitä teet"

zobuli

Itellä oli Iffissä aiemmin vakuutukset, mutta kun vaihdoin Superbiin niin pompsahti reilusti yli tonniin. Kysyin että voisiko hintaa tarkistaa, ja vastaus oli että ei voi, ja silloin lähti yhtiö vaihtoon. Samalla kilpailutin muutkin vakuutukset ja tuloksena 450 euroa pienemmät vakuutusmaksut vuodessa, ja jopa paremmat ehdot. Eli vaihtamalla paranee ;)

Onko muuten bensa ja diesel versioiden välillä isot erot vakuutuksissa?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Yodakoski

Täällä TDI RS, Ifin vakuutus, Huippukasko eli kaikki mahdollinen, vuosihintaan 850e, ja niin Keski-Suomessa  ;)
Nykyinen: Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic 2020 (FL) A Business EQ Power, AMG sisä- ja ulkopuoli
Ex-vaggine: Octavia III FL RS Combi 2017 (MY18), TDI DSG 4x4, Corrida Red, Winter- ja Black-paketti sekä DCC
Ex-vaggine: Octavia III RS Combi 2013 (MY14), TDI DSG, Black Magic, Black-paketti
Ex-vaggine: Octavia II FL Combi 2009, 2.0 TDI DSG, Black Magic, Elega

Epes

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 18.02.14 - klo:15:26
......... Mutta onhan joku 1200â,¬ hurja, vaikka on RS ja paikkakunta mikä tahansa.

On se melkomoinen summa yhden auton vakuutuksesta mutta ei kai kukaan toisaalta hetkeäkään kuvitellut, että tehokkailla urheiluautoilla  ;D voisi mitenkään olla samanhintaiset vakuutukset kuin perus-pappafarkuilla? Yhtiöiden vakuutushinnoittelijat ovat päätelleet, että noilla peleillä sattuu sekä tapahtuu ja maksut ovat sen mukaiset.....

Jani

841 euroa ifissä,liikenne 75% ja huippukasko 70% bonuksilla. On kyllä järkyttävä huippukaskon hinta ilman alennuksia,parikymppiä vajaa 1900 euroa.. huh huh

Paana

Pohjolassa vakuutuskausi 6kk TSI:ssä 474e Helsingissä täysin bonarein,Superkasko+liikennevakuutus.

ram1

Laskin omassa yhtiössä netin kautta 2014 malleista täysillä bonareilla.
Tdi Rs Dsg:Liikenne:205e, loistokasko:534e, eli 739e.Omalla keskittäjän alennuksilla 614e/vuosi.

Tsi Rs Dsg:Liikenne:205e, loistokasko:586e, eli 791e.Omalla keskittäjän alennuksella 658e/vuosi.

Ja kaskosta saan pyytämällä vielä yleensä 15% lisäalennuksen.Eli reilu 50e loppusummasta pois.

Eli dieselin/bensan ero ei kovin suuri mielestäni.
Edit.Porvoossa, joka ei halvimmasta päästä todellakaan.

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ton-1

Itse olin yllättynyt kun lasku tipahti postiluukusta, yli 1200â,¬ täysillä bonuksilla, kyseessä IF ja kaikkein laajimmalla kaskolla.

Mitä Ifi duunaa ?

Ajaa asiakkaat pois, se on varma. Tuohon lisää muutama satku ja siinä olisi sitten mun koko vuoden lasku Audi + kämppä + oma vapaa-ajan vak. + tyttären vap.aj.vak. + motskarin 5 kk kevytkaskolla    -   ja yhtiö EI OLE If  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ram1

Ifillä vissiin 2 vuoden laskutusväli  ;D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Zaasa

Ifi ja pohjola ovat aina olleet selvästi kalleimmat pyytäessäni tarjouksia vakuutuksista. Turva halvin, myös ex Räsäni vakuuttamisessa.

darthjysky

Autoliikkeen kautta fennian laajin kaskollinen oli jotai 1100â,¬. Oltii kuitenki sovittu fennian vakuutusmyyjän kanssa että katotaan samantien sitte soppari kuntoo ku auto saatu ajoo. Sai viilattuaa hinnan piirun verra yli 800â,¬

TSI LB räsä siis kyseessä.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Occu14

Olisko hyvä topicin paikka eri mallien vakuutusmaksuille jotta köyhä vaggilainen voi kilpailuttaa vakuutuksensa? Kiinnostaa meinaan myös perusocun vakuutusvertailut

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Epes

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 18.02.14 - klo:18:20
Laskin omassa yhtiössä netin kautta 2014 malleista täysillä bonareilla.
Tdi Rs Dsg:Liikenne:205e, loistokasko:534e, eli 739e.Omalla keskittäjän alennuksilla 614e/vuosi.

Tsi Rs Dsg:Liikenne:205e, loistokasko:586e, eli 791e.Omalla keskittäjän alennuksella 658e/vuosi.

Ja kaskosta saan pyytämällä vielä yleensä 15% lisäalennuksen.Eli reilu 50e loppusummasta pois.

Eli dieselin/bensan ero ei kovin suuri mielestäni.
Edit.Porvoossa, joka ei halvimmasta päästä todellakaan.

Paljonko se Ifin laskuri näyttää vastaavasti laskettuna?

ram1

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 18.02.14 - klo:19:46
Olisko hyvä topicin paikka eri mallien vakuutusmaksuille jotta köyhä vaggilainen voi kilpailuttaa vakuutuksensa? Kiinnostaa meinaan myös perusocun vakuutusvertailut
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5069.0
Tuollahan juttua, mutta silti henkilökohtainen kilpailutus järkevintä.Ei oikein millään pysty vertailemaan noita vakuutuksia täysin.Niin moni asia vaikuttaa niihin.Myös se, että kuinka laajan kaskon oikeasti tarvitsee, on tärkeä asia.Myös se 200 euron omavastuukaan ei yleensä kovin järkevä, vaan 400e usein järkevämpi.Myös nykyisten loisto/superhyperkaskojen ero laajaan kaskoon voi olla hyvinkin pieni, niinkuin itsellä tällä hetkellä.Etenkin kun vanhempi kulkine alla, niin välttämättä ei kannata maksella 200e vuosi ylimääräistä.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.02.14 - klo:20:07
Paljonko se Ifin laskuri näyttää vastaavasti laskettuna?
En tosiaan tiedä.Sen takia tuossa hinnat myös ilman alennuksia.Jos Tapiolasta, missä mulla nyt vakuutukset ottaa nuo kaksi vakuutusta, niin alennusta tulee 9%.Minun lopulliset hinnat siis 17%.Eli eroa ei hirveästi tule.Ja sen verran tuosta laskurista tiedän, että ne pitää kutinsa, ainakin omalla kohdalla.Ylimääräiset alennuksethan aina henk.koht.Täytyy kokeilla Ifin laskuria.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy