Golf GTi Mk7

Aloittaja maher, 29.01.14 - klo:14:14

« edellinen - seuraava »

teejiipee

No itse olen pitänyt auto -asennossa valot koko ajan kesät talvet, molemmissa RS tällöin takavalot palaneet. Olen vielä säätänyt ajovalot syttymään mahdollisimman myöhään eli sen puitteissa mitä ajotietokoneen kautta voi itse säätää.

Toinen kysymys heti perään. Taitaa lähes kaikki uuden gti:n ostajat ottaneet webaston, ja kun itselläni ei aiempaa kokemusta sen käytöstä, niin aiotteko pärjätä ilman lisälaturia vai sellainen välttämätön? Tietenkin sillä merkitystä kauan sitä käyttää suhteessa ajoihin. Oman googlettelun pohjalta ei välttämättä 1h ajokaan riitä kylmemmillä pakkasilla kuittaamaan vaikka 15min lämmityskäytön, jolloin akun varaus ei palaudu täysin entisiin lukemiin, mikä oli ennen käyttöä. Tällaisen lopputulema sitten se, että akku hönkii pian viimeisiään.
Toyota Corolla Cross AWD -24

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 01.11.17 - klo:20:26
No itse olen pitänyt auto -asennossa valot koko ajan kesät talvet, molemmissa RS tällöin takavalot palaneet. Olen vielä säätänyt ajovalot syttymään mahdollisimman myöhään eli sen puitteissa mitä ajotietokoneen kautta voi itse säätää.

Toinen kysymys heti perään. Taitaa lähes kaikki uuden gti:n ostajat ottaneet webaston, ja kun itselläni ei aiempaa kokemusta sen käytöstä, niin aiotteko pärjätä ilman lisälaturia vai sellainen välttämätön? Tietenkin sillä merkitystä kauan sitä käyttää suhteessa ajoihin. Oman googlettelun pohjalta ei välttämättä 1h ajokaan riitä kylmemmillä pakkasilla kuittaamaan vaikka 15min lämmityskäytön, jolloin akun varaus ei palaudu täysin entisiin lukemiin, mikä oli ennen käyttöä. Tällaisen lopputulema sitten se, että akku hönkii pian viimeisiään.

Mulla siis valmistettu joskus 1.9 ja siinä palaa takavalot päivävalohen kanssa, koodasin pois nyt kuitenkin tämän turhan ominaisuuden.

Webastolla otin tietty. Webastosta sen verran kokemuksia, että esim. v60 volvo (2015 vm) on ollut sellaisessa "käväisempä autolla roskat viemässä" käytössä. Kertaakaan ei ole tarvinnut akkua laitailla erikseen. Webastoa on käytetty ihan huoletta. Itsellä esim. työajoa sen 12km ei mitään ongelmaa ole ollut akkujen suhteen, ihan huoletta laittanu niin pakkasilla kuin plussakeleillä.

teejiipee

Kiitti vastauksistasi. Niinkuin näyttää olevan ’makuasia’, minusta vain hyvä, jos takavalot palavat päivävalojen kanssa, jos eivät pala sitten vain elettävä sen kanssa. GTI menee tällä viikolla tuotantoon, joten pikkuhiljaa odottavan aika vain pahenee. Tuo webasto vastauskin riittävä, olen ajatellut käyttää webastoa vain manuaalisesti sillä mukana tulevalla kauko-ohjaimella kun kämpältä näköyhteys autoon ja töissäkin melkein, joten automaattiajastuksen käyttö jäänee vähäiseksi. Akun kuntotarkastushan kuuluu huolto-ohjelmaan, joten vuoden välein saa tiedon senkin kunnosta, tarvittaessa hankin sitten oman erillislaturin.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 06.11.17 - klo:18:26
Kiitti vastauksistasi. Niinkuin näyttää olevan ’makuasia’, minusta vain hyvä, jos takavalot palavat päivävalojen kanssa, jos eivät pala sitten vain elettävä sen kanssa. GTI menee tällä viikolla tuotantoon, joten pikkuhiljaa odottavan aika vain pahenee. Tuo webasto vastauskin riittävä, olen ajatellut käyttää webastoa vain manuaalisesti sillä mukana tulevalla kauko-ohjaimella kun kämpältä näköyhteys autoon ja töissäkin melkein, joten automaattiajastuksen käyttö jäänee vähäiseksi. Akun kuntotarkastushan kuuluu huolto-ohjelmaan, joten vuoden välein saa tiedon senkin kunnosta, tarvittaessa hankin sitten oman erillislaturin.

Samalla lailla itsekkin käytän. Ottaa hyvin parinkin seinän välistä. Kysy vaan jos jotain tulee mieleen. Olen kolunnut tuon lähes kokonaan läpi, joten varmasti myös tietoa löytyy.

Yksi mut have koodaus autoon on mielestäni automaattinen ovien sulkeminen ku  autosta nousee pois.  Hemmettin kätevä.

Ehkä turha neuvo mut tossa luovutuksessa kato et rekkarit suorassa. Oli tuossa airportissa tai niiden yhteyshenkilöillä joka autoja toimittaa (S.E. Mäkinen) sellaista probleema et oli rekkarit vinossa.  Aika monessa nöytti olevan. Itellä meni takapuskuri kokonaan vaihtoon kun valitin et takarekkari vinossa (3mm) heitto. Mut ei varmaa moni edes huomais.

teejiipee

Ovien lukitsemisista, RS:ssä mielestäni ollut kätevä se etuovien ovenkahvojen ulkopuolen pyyhkäisy, joka keskuslukitsee kaikki ovet (vastaavasti sisäkahvan hipaisu avaa ovet), toivottavasti GTI:ssä samat toiminnot myös. Jep, pitääpä tsekata ne rekkarit, että ovat suorassa, pieni yksityiskohta, mikä varmaan monelta jää huomiotta. Heh heh vai Airportissa, sieltähän sitä minäkin. Otin muuten neuvosta vaarin ja lisäsin settiin mukaan ne dynaamiset ajovalot.
Yleinen huomio muuten liikenteestä pk -seudulla, eipä ole kovin montaa facelift GTI:tä tullut vastaan, vain muutama, nekin tainneet olla ei-faceliftejä. RS:n LB tai Combeja tulee ja menee päivittäin useita, monilla jo työsuhde-autoinakin niitä, siksi ovat tosi yleisiä turuilla ja toreilla, joten ihan mukavaa vaihtelua, ettei uutta GTI:tä tule ihan päivittäin jopa viikoittain vastaan, ehkä nyt hinnanalennuksen jälkeen nekin yleistyvät, en kait minäkään muutoin olisi kauppoihin ryhtynyt.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 07.11.17 - klo:20:55
Ovien lukitsemisista, RS:ssä mielestäni ollut kätevä se etuovien ovenkahvojen ulkopuolen pyyhkäisy, joka keskuslukitsee kaikki ovet (vastaavasti sisäkahvan hipaisu avaa ovet), toivottavasti GTI:ssä samat toiminnot myös. Jep, pitääpä tsekata ne rekkarit, että ovat suorassa, pieni yksityiskohta, mikä varmaan monelta jää huomiotta. Heh heh vai Airportissa, sieltähän sitä minäkin. Otin muuten neuvosta vaarin ja lisäsin settiin mukaan ne dynaamiset ajovalot.
Yleinen huomio muuten liikenteestä pk -seudulla, eipä ole kovin montaa facelift GTI:tä tullut vastaan, vain muutama, nekin tainneet olla ei-faceliftejä. RS:n LB tai Combeja tulee ja menee päivittäin useita, monilla jo työsuhde-autoinakin niitä, siksi ovat tosi yleisiä turuilla ja toreilla, joten ihan mukavaa vaihtelua, ettei uutta GTI:tä tule ihan päivittäin jopa viikoittain vastaan, ehkä nyt hinnanalennuksen jälkeen nekin yleistyvät, en kait minäkään muutoin olisi kauppoihin ryhtynyt.

Sama pyyhkäisy toimii.  Mutta GTI ssä saa tosiaan koodattua niin ettei tarvitse edes pyyhkäistä.  Läiskä kun olen. 

Sama täällä. Hinta laski ja ostohalut heräsi. Tasan kaksi faceliftiä nähnyt pk-seudulla. Eli vielä "harvinaisuus". Onneks on kattoluukku, edes vähän erottuu. Vielä kun olisi aikaa teipauttaa.

teejiipee

OctyRO, olet jo tovin aikaa ajellut uudella GTIllä, onko auto vastannut odotuksia ja kaikki toiminut moitteitta? GTI on toistasataa kiloa kevyempi kuin esim. RS Combi, oletan että keveyden huomaa ajettavuudessa, sekä ketterämpi lyhyemmän pituutensa takia. Entä ne dynaamiset led ajovalot, valaisevat pimeällä hyvin? Ja webasto toiminut myöskin kuten kuuluukin?

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 16.11.17 - klo:17:47
OctyRO, olet jo tovin aikaa ajellut uudella GTIllä, onko auto vastannut odotuksia ja kaikki toiminut moitteitta? GTI on toistasataa kiloa kevyempi kuin esim. RS Combi, oletan että keveyden huomaa ajettavuudessa, sekä ketterämpi lyhyemmän pituutensa takia. Entä ne dynaamiset led ajovalot, valaisevat pimeällä hyvin? Ja webasto toiminut myöskin kuten kuuluukin?
No siis mun eeppinen matka alkoi nii  että 700km kohdalla vein auton huoltoon.  Oli joku letku huonosti kiristetty. Paras huoltokokemus ikinä.

Sitten 1400km kohdalla uudestaan. Mutta se oli tiedossa. Takapuskurin vaihto, rekkari vinossa 2-3mm. Taas loistavaa palvelua.

Siitä sitten alkoi huoleton ajo.

Itse käyn Pietarissa usein niin on päässyt vähän paremmin "koeajamaan". Tossa noin 190km/h jälkeen alkaa tuntumaan että tehot vähenee. Siihen asti puskee miellyttämän hyvin. Mutta siis Suomen liikenteesssä tämä kyllä menee ihan riittävään hyvin. Tuntuu että voimaa on joka vaihteella (paitsi ykkösvaihteella).

Mutkissa on huomattavasti vakaampi kuin entiset autoni. Ei niiaa ollenkaan.  Mitä nyt puskee mutkissa sateessa väärässä tilannenopeudessa.

Käytän autoa lähinnä manuaali moodissa ja ihan tarpeeksi dynaaminen on omaan makuuni. Automaatin ryömintä on aika voimakas.

Kaikki toimii.
Led valot on kyllä kirkkaat (dynaamiset) ja nimenomaan jos tavallisiin vertaa niin eron huomaa.

Musiikkia kun paukutan niin jos oven koteloon jättää jotain niin kyllä rämisee. Muuta se ei taas ole auton vika.

Tummennukset on 5% joten taakse ei yöllä näe. Kameraa tulee käytettyä paljon.  Mukavan kirkkaat ovat peruutus-ledit. Kamera voisi olla omaan makuun tarkempi yöllä, mutta ei häiritse. Mutta vähän varovaisempi peruutus öisin.

Webasto on tehokas. 10 min riittää hyvin pikkupakkasilla. Tosi kauas ottaa tuo weban kaukosäädin.

Ei mulla oikeen mitään negatiivista löydy ko  joka päivä  tulee ihastelua ja sanottua itselle "onneksi jäi rs kauppaan".  Kulutus on siinä 8-10 litraa, laskua siis tullut vaikka ajo ei ole muuttunut. En toki odottanut mei tehtaan 6.4l lukemia. Mutta kyllä tuo laskee tuosta vielä.  Koeajossa kun oli 4pv niin päästiin jopa 5.6 lukemiin (muutenkin kuin alamäessä).

Mutta paras osa auto on ehdottomasti penkit. Tällaiselle 196cm/100kg miehelle nää on just tällaiset että kun siihen istut niin lukiudut niihin ja eikun kovaa ajoa.

Tuli tuossa eilen vaihdettua nastoihin, eipä oikeastaan muuttunut äänimaailma. Tai sitten en vaan huomaa. Kesällä vien silti ravolarille vaimennukseen.

Ei harmita ollenkaan ettei tullut Performance pakettia.  En oikeen tajua enään miksi sitä edes harkitsin. Jarrut on hyvät ja se riittää minulle. Lumia odotellessa :)

Onkos sulle jo toimituspäivää vahvistettu?
Harmi että on niin vähän aktiivista porukkaa. Vois miittiäkin kehittää.

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 16.11.17 - klo:22:37
No siis mun eeppinen matka alkoi nii  että 700km kohdalla vein auton huoltoon.  Oli joku letku huonosti kiristetty. Paras huoltokokemus ikinä.

Sitten 1400km kohdalla uudestaan. Mutta se oli tiedossa. Takapuskurin vaihto, rekkari vinossa 2-3mm. Taas loistavaa palvelua.

Siis mitä? Rekkarikilpi vinossa ja koko takapuskuri vaihdettu?

Eikö sitä kilpeä olisi kannattanut vähän hienosäätää?

Ja uusi puskuri on samansävyinen kun muu auto?

Epäilyttää suuresti, että vw vaihtais koko takapuskurin sen takia, että kilpi on vinossa....
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 17.11.17 - klo:04:55
Siis mitä? Rekkarikilpi vinossa ja koko takapuskuri vaihdettu?

Eikö sitä kilpeä olisi kannattanut vähän hienosäätää?

Ja uusi puskuri on samansävyinen kun muu auto?

Epäilyttää suuresti, että vw vaihtais koko takapuskurin sen takia, että kilpi on vinossa....

Säätö oli maksimissa.  Vaadin että uusia reikiä ei porata. Sävyeroja ei uusissa autoissa kyllä tule. Ihan bueno maalaisjärki. Jos epäilyttää niin löytyy kyllä kuvat ja keskustelut

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 17.11.17 - klo:06:45
Säätö oli maksimissa.  Vaadin että uusia reikiä ei porata. Sävyeroja ei uusissa autoissa kyllä tule. Ihan bueno maalaisjärki. Jos epäilyttää niin löytyy kyllä kuvat ja keskustelut

No eihän sitä tarttee mulle todistella, eihän mulla ole penniikään kiinni:)

Sehän riittää, että sinä olet tyytyväinen

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 17.11.17 - klo:07:54
No eihän sitä tarttee mulle todistella, eihän mulla ole penniikään kiinni:)

Sehän riittää, että sinä olet tyytyväinen
Ja eihän se vollkkarille maksa penniäkään kun S.E.Mäkinen ne autot pihalle tuo ja huollon mukaan myös poraa ne alkuperäiset rekkarit kiinni. Tullut kyllä sen jälkeen kiinnitettyä sellainen huomio, että aika monella ne on vinossa.

teejiipee

Olipa hyvä kokemusrapska, mukava kuulla, että peruutusledit valaisevat hyvin, monesti kironnut esim RS vastaavat valot säkkipimeässä, jolloin pitänyt jarru- ja sumuvaloilla vähän avittaa (tai jopa ikkunasta taskulampulla, no ei ihan  :o). Toivottavasti VW antanut pyyhkeitä autorahtarille niistä vinoista rekkareista, ihmettelen isosti, jos meno jatkuu edelleen. Ei vielä toim.pvm tiedossa, mutta piakkoin varmaan, onhan kulunut jo se 1,5vkoa kun alkoivat rakentelee.

Ilkka83

Pitäs käydä hakee tarjous automyyjältä ja kysyy samalla, että saako auton liikkeeseen suojateipeissä ilman harjapesuja ja ilman kilpiä?

Ja palaako päiväajovalot+takavalot samalla....iteltä jäis kaupat tekemättä, jos perse ois pimee....

Vekkula

Mulla  Leon jossa oli myös rekkari vinossa.
Vaihdan aina rekisterikilven taustan uudessa autossa ilman mainosta olevaan ja siinä samalla suoristin tuon itse, pikkujuttu mutta häiritsi kovasti.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

teejiipee

”...Vaihdan aina rekisterikilven taustan uudessa autossa ilman mainosta olevaan...” ... tuo kannattaa jo mainita tilatessa, että luovutus sitten ilman niitä mainoskehyksiä, muutoin saa sellaiset automatic. Kerran poistin itsekin ja sen jälkeen oppinut kieltäytymään niistä jo ennakkoon, varsinkaan kun ei saa niistä mitään mainostamiskorvausta. Ihmettelen yleensäkin, miksi auton itse omistavat mainostavat ilmaiseksi autoliikkeitä tai olishan se hienoa, jos lukis rekkarin kehyksissä vaikka sportscarcenter. Leasing autot sitten toinen juttu.

Samppa73

Moro! Päätin minäkin vihdoin kirjautua tälle foorumille, vaikka Volkkareita ollut jo kymmeniä.

Minulle tuli huhtikuussa fl GTI 230 heppasella koneella ja DSG:llä.

Väri tornadon punainen ja lisävarusteina:
Panoramakatto
Webasto
Esiin taittuva koukku (todella kätevä)
18" vanteet
Tummennetut takalasit ja mustat peilinkuoret

Tampere-Ylöjärvi suunnalla pyörii tämä auto.

Mittarissa kohta 10tkm. ja autoon todella tyytyväinen, etenkin istuimiin.
Kulutukset pyörii siinä 6,5l - 8,0 välillä.

Joku tossa heitteli ilmoille ajatusta miitistä, kiinnostusta olisi ainakin täällä.
GOLF GTI 2017, Corrado 1992

cantona

Tässä parina viime päivänä on tullut kyseltyä kahdesta eri liikkeestä tarjouksia Golf GTI Performanceen 245hv DSG7. Lisävarusteina ainakin seuraavat:
[X3X3] Indium Grey -metalliväri
[PDD] Mukautuva alustansäätö DCC
[WW2] Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin.
[7X5] Pysäköintiavustin Park Assist 3.0
[9VH] ,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite.
[4KF] Takasivulasit ja takalasi tummennettu
[7W2] Ennakoiva turvajärjestelmä
[PXB] Dynaamiset Led -ajovalot

Onko täällä Performancen omistajia? Erityisesti kiinnostaa kokemukset DSG7-laatikosta mikä tulee Performancessa.

Toinen kyssäri on että saako nuo dynaamiset ledit PXB ilman että ottaa kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketteja P23 tai P28? Toinen myyjä väitti että jompi kumpi ko. järjestelmistä pitää ottaa enkä uskonut kun konfiguraattori antoi ko. valinnan PXB kuitenkin tehdä ilman P23/P28.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: cantona - 21.11.17 - klo:00:26
Tässä parina viime päivänä on tullut kyseltyä kahdesta eri liikkeestä tarjouksia Golf GTI Performanceen 245hv DSG7. Lisävarusteina ainakin seuraavat:
[X3X3] Indium Grey -metalliväri
[PDD] Mukautuva alustansäätö DCC
[WW2] Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin.
[7X5] Pysäköintiavustin Park Assist 3.0
[9VH] ,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite.
[4KF] Takasivulasit ja takalasi tummennettu
[7W2] Ennakoiva turvajärjestelmä
[PXB] Dynaamiset Led -ajovalot

Onko täällä Performancen omistajia? Erityisesti kiinnostaa kokemukset DSG7-laatikosta mikä tulee Performancessa.

Toinen kyssäri on että saako nuo dynaamiset ledit PXB ilman että ottaa kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketteja P23 tai P28? Toinen myyjä väitti että jompi kumpi ko. järjestelmistä pitää ottaa enkä uskonut kun konfiguraattori antoi ko. valinnan PXB kuitenkin tehdä ilman P23/P28.

Tuolla PXB koodilla saa, PXC on taas koodi jolla ne saa vian P23 tai P28 yhteydessä.

dahakon

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 27.10.17 - klo:12:24
Väri/varusteet/230hv vai persoonanne?

Perfomanssina, Atlantic Blue, DCC, isonavi, plussa-avustimet, dynaledit, dynaudio, park assist, 3v lisätakuu ja webasto. 17" vanteet.

Tuli muuten maahan jo reilu viikko sitten ja odotellaan sitä 2.1 tapahtuvaa luovutusta niin saa ens vuoden puolelle rekisteröinnin :)
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

teejiipee

Reilu viikko GTI:llä tullut nyt ajettua ja seuraavat havainnot (vertailukohtana RS Combi, koska oli aiemmin ajossa).
:)
Kytkin ei paljoa poikkea RSn vastaavasta eli ei tottumisongelmia, jalat ja pää tykkää
A-pilarien osalta parempi etunäkyvyys kuin oli RS, jossa jalankulkijat osin pimennossa
Hyvät ja laadukkaat etuistuimet, mielestäni paremmat kuin RS, vastaavasti myös takana
Kevyempänä ja lyhyempänä näppärä käsiteltävä, ajettavampi kuin RS Combi, ehkeivät ihan täysin vertailukelp. keskenään
Peruutustutkan kamera hyvä apuväline myös pimeällä, vielä osittain skeptinen miten iän ja käytön myötä toimintavarmuus siis sen ’logoluukun’ osalta (ei aiempaa kokemusta vast. kamerasta, siksi plussaa)
Digimittaristoon erittäin tyytyväinen, koska muunneltavissa, kts myös miinukset
Rengasmelu kuuluu sisälle lähes vastaavasti kuin RS
Webastoon tyytyväinen, tähän asti ollut pelkästään ’roikkamies’, ehkä vähän tressaa aina sen käynnistys se noin vartti ennen lähtöä, kun duuniin ei aamuisin ihan minuutilleen lähde, muutin 30=>20min sen lämmitysajan, jottei pikkupakkasilla turhia ole päällä
Dynaledeihin tyytyväinen, vielä ei vertailukokemusta täysin säkkipimeillä teillä

:(
Takatilat hivenen ahtaammat, kun etuistuin omin mitoin aseteltuna
Tavaratila pienempi, totuttava siihen farmarin jälkeen
Jo pienessä lumi-/räntäsateessa ja suolaliemessä etututka herjaa ja lopettaa toimintansa
Mielestäni ajovalojen pesurit tulisi toimia jollain omalla namikalla, ei pyyhkimien käyttöön liitettynä, oli RS sama logiikka, taitaa olla kaikissa vag autoissa
Digimittaristoon myös osittain tyytymätön, koska muunneltavuus kuitenkin rajoitettua, lähtökohtainen oma oletus oli, että täysi muunneltavuus ja personointi

heller

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 16.12.17 - klo:11:40
Peruutustutkan kamera hyvä apuväline myös pimeällä, vielä osittain skeptinen miten iän ja käytön myötä

Kahden vuoden kokemuksella ainakin MY16 golffissa oireeton. Itsellä webasto myös ja ehkä ainut vinkki on että rikkoa isommat jäät sen päältä mikäli takalasista valuu logon päälle.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

teejiipee

Vielä pari kohtaa... (aiempaan kommenttiin lisäten, vertailua tein siis ed. RS Combiin ja LB:hen nähden, nehän ovat kuin kaksi marjaa)...
:)
Lasitummennukset 5% nappivalinta, aiemmat autot olleet aina sitä 17% tms...
Auto hold, tosi näppärä mm. valoristeyksissä odotellessa, ei auto valu eteen eikä taakse
ISO PLUSSA, IF vakuutukset halpenivat n. 200, vuodessa minun vakuutusvalinnoilla
Tietenkin itse arvostamat hyvät puolet, konepellin pidin ei enää keppiversio ja...
Takaluukku ei sähköinen, jotenkin se ei vain ollut minua varten

:(
Mittaristossa bensa- ja jäähdytysnesteen lämpömittarien viisarit voisivat olla paremmin erottuvat, vaikka eri värillä kuin itse valkoinen mittariasteikko

OctyRO

Acc räntäkeleissä ja sateella - koittapaaka samalla kun vahaatte autoa niin vahata se etumerkki.  Auttaa kummasti tohon toimimiseen.  Mulla ei vastaavaa ongelmaa ellei räntää ole pari senttiä päällä :) Tais sit mulla vaan hyvä onni matkassa. 3 kertaa on 4kk aikana herjannut. Toisin kun kaverin i30 wagon.  Riittää että aivastaa niin se lakkaa toimimasta. 

heller

Jooh, ACC:n ne vähän pilas nostamalla merkin taakse.

Entinen ei koskaan kiusaantunut mistään sateesta. Jääpuikoista ei tykännyt :)

ps, takavalot on kyllä kovin komiat.
Model 3 Highland

OctyRO

Lämpötilan varoituksen poiskytkentä kokemuksia?

Autohan varoittaa, kun lämpötilat on alle 3 astetta.
Saako tuota varoitusta poiskytkettyä ollenkaan?

Saan säädettyä varoituksen lämpötilaa (alin jonka antoi syöttää oli -9), mutta en löytänyt mistään sellaista vaihtoehtoa kuin poiskytkentä?

sambolo

Miten sitä sädetään? Itellä vagit varottanu aina jos +4 ja se on mielestäni typerää..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

mikaanikko

Se on tarkoitettu meille tyhmemmille, jotta tajuaisimme kelin olevan muuttumassa liukkaaksi.
Fiksuthan huomaa sen liukkauden, kun kaatuvat autoon mennessä ;)
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

heller

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 21.12.17 - klo:15:38
Lämpötilan varoituksen poiskytkentä kokemuksia?

Itse haluaisin sen vaimeammaksi. Se on kovempiääninen fl-golffissa.
Model 3 Highland

teejiipee

Kenelläkään tietoa, miten voi tsekata active display näytöllä varustetun Golfin akun lataustilan (status of charge), eli vastaavasti kuten ao. videolla aiemmalla mittaritaulu versiolla. Moottorin käydessä ko. nappia painaessa ei tule näkyviin battery statusta. Voiko tiedon näyttäminen olla disabled tms. moodissa, ettei vain näy.

https://m.youtube.com/watch?v=UerbtSKytGY

Samalla negatiivista palautetta, on kyllä usb portti sijoitettu tosi ahtaaseen paikkaan sinne luukkulokeron oikeaan sivustaan, vaikken mikään isokäpälä ole, niin ei meinaa käsi mahtua piuhaa kiinnittämään siihen porttiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy