BMW 5 -sarja

Aloittaja Vice, 11.01.14 - klo:22:31

« edellinen - seuraava »

Kari-Pekka

Lainaus käyttäjältä: V-O - 23.09.15 - klo:22:51
Mussutetaan nyt vaikk atässäketjussa, kun liittyy edelliseen kirjoitteluuni. Joo, minulla on nyt huono säkä tässä autokuumeen kanssa.

Nyt saatavana halvimmillaan 518 dA Business Exclusive hintaan 49 598 â,¬. Nyt siis 3 000 â,¬ kalliimpi kun toukokuussa  :(

Sama homma A6:n land of quattro-kamppiksen päättymisen kohdalla. Sekin nyt 7000 â,¬ kalliimpi  :(

Vanhan mallin uusi V60 D4A AWD Business Summumko sen nyt pitää olla...?  Bemun 3-sarjalainen 320dA:na on paljon kallimpi, mutta kai se kehittyneempi vaihdelaatikko jotain hinnassakin tuntuu.
Ja TAAS väärä hinnasto, ei se hinta ole mihinkään muuttunut. Mitäs jos kävisit siellä liikkeessä kysymässä tarjouksen kun näyttää muuten homma vähän tökkivän?

V-O

Hyvä ajatus Kari-Pekka!

Yksi vaihtoehto hinnaston rakentamiselle olisi voinut olla sellainen johon on koottu kaikki Business-mallit samaan kuponkiin eli: Business, Business Exclusive ja Business Luxury ja myös Business Exclusive Edition.

Mutta ehkä tuo olisi ollut tyhmä ajatus.

carro

Mitäs mieltä täällä ollaan talven xDrive-kampanjasta? Mun silmiin vaikuttaa jopa melko edulliselta. Onko nää kamppikset yleensä kestäny koko nelivetokiertueen ajan?

BMW 5-sarjan Sedan
Alkaen 50 724,35 â,¬ (520d A xDrive Edition Exclusive).
xDrive Edition -varustelu

    xDrive-nelivetojärjestelmä
    Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
    Dakota-nahkaverhoilu
    Urheiluistuimet edessä
    Nahkainen urheiluohjauspyörä
    LED-sumuvalot
    Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) edessä ja takana
    Läpilastausjärjestelmä (käännettävät takaselkänojat)
    Bluetooth handsfree Professional ja USB-liitäntä
    Ilmastointiautomatiikka laajennetuin toiminnoin
    Automaattisesti himmentyvä taustapeili
    Lämmitettävä ohjauspyörä


Ritzenhoff

Niin, viimeistä talvea myydään vanhaa mallia, siitä vain tilaamaan poistomallia "halvalla"... Kerkeät jonkun kuukauden nauttimaan, sitten harmittaa kun kaverilla on uusi, moderni ja paljon hienompi.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

carro

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 05.01.16 - klo:21:38
Niin, viimeistä talvea myydään vanhaa mallia, siitä vain tilaamaan poistomallia "halvalla"... Kerkeät jonkun kuukauden nauttimaan, sitten harmittaa kun kaverilla on uusi, moderni ja paljon hienompi.

Joillekin kavereille saa aina olla kateellisena. Naapureilla on aina hienommat kämpät ja mökit, ajelee Teslalla jne. Niillä paukuilla mennään mitä on  :) Uusi 5-sarja tuskin tulee olemaan ainakaan nykyistä halvempi. Eiköhän toi 3-->5 sarjan hintaero nouse muutamasta tonnista lähemmäs kymppiä uuden mallin myötä?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 05.01.16 - klo:21:38
Niin, viimeistä talvea myydään vanhaa mallia, siitä vain tilaamaan poistomallia "halvalla"... Kerkeät jonkun kuukauden nauttimaan, sitten harmittaa kun kaverilla on uusi, moderni ja paljon hienompi.

Ja kun ostat sen uudemman mallin, niin saat ne "ominaisuudet" (Lue: tyyppiviat) mitkä viimeisimmästä mallista on hiottu pois.

Minusta tuo hinta on houkutteleva tuolle 500 bemarille. Se on kumminkin ajajan auto.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Rinkulakeula

Loistava auto ja edelleen luokkansa parhaita, vaikka ikää jo peruskonstruktiolla onkin. Mulla on toinen peräkkäinen F10 menossa (nyk. 520dAx -14, ajettu 33 tkm) ja seuraavakin on mitä todennäköisimmin 5- sarjalainen. Yhtään ylimääräistä huollossa käyntiä ei ole viimeisen 4,5 vuoden aikana ollut.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

carro

Lisävarusteisiin meniskin sitten vielä se 10kâ,¬  :-[

Pitäis saada skriko kaupoille mukaan tinkaamaan niin sais auton täysillä varusteilla viidellä kympillä  :P

Ootko Rinkulakeula kyselly vaihtotarjousta uuteen? Paljon vajaa reilu 1v ja 33tkm on syöny hinnasta?

Rinkulakeula

Mulla toi maksoi lokakuussa -14 varusteineen himpun yli 66K. Mulla toi on työsuhdekulkine, joten ei ole minkäänlaista havaintoa hinnan pysymisestä. Mutta tokihan keväällä esiteltävä uusi 5 tulee laskemaan F10: n vaihtoarvoa vähän normaalia enemmän.   
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

teräksenharmaa

#39
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.01.16 - klo:22:11
Ja kun ostat sen uudemman mallin, niin saat ne "ominaisuudet" (Lue: tyyppiviat) mitkä viimeisimmästä mallista on hiottu pois.

Minusta tuo hinta on houkutteleva tuolle 500 bemarille. Se on kumminkin ajajan auto.
Noinhan sitä periteisesti on selitelty, mutta todellinen tilanne jää sattuman varaan. Esimerkiksi VW:n siirtyminen MQB-pohjalevyyn alusta alkaen oli hyvä juttu tyyppivikojen suhteen.

Itse en miellä nykyistä 500-sarjaa ajajan autoksi. Enemmän se on mukava ja hillitty.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: carro - 05.01.16 - klo:21:25
Mitäs mieltä täällä ollaan talven xDrive-kampanjasta? Mun silmiin vaikuttaa jopa melko edulliselta. Onko nää kamppikset yleensä kestäny koko nelivetokiertueen ajan?
Hinnalla ja valmistajalle puoli-ilmaisilla lisävarusteillahan näitä viimeisiään vetäviä malleja on aina myyty. Itseäni kiinnostaa uusi tekniikka ja kehityksen viimeinen taso niin paljon, etten oikein mistään hinnasta haluaisi ostaa ihan pian uusiutuvaa mallia. Joku toinen arvostaa hintaa enemmän. Valinta on laskujen maksajasta itsestään kiinni.

carro

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.01.16 - klo:23:45
Hinnalla ja valmistajalle puoli-ilmaisilla lisävarusteillahan näitä viimeisiään vetäviä malleja on aina myyty. Itseäni kiinnostaa uusi tekniikka ja kehityksen viimeinen taso niin paljon, etten oikein mistään hinnasta haluaisi ostaa ihan pian uusiutuvaa mallia. Joku toinen arvostaa hintaa enemmän. Valinta on laskujen maksajasta itsestään kiinni.

E61:n kyydissä istuminen on ollut jo sen verran luksusta meikäläiselle, että tuskin uusi tekniikka alkaa harmittamaan. Hinta on tollakin jo pahasti kipurajoilla (10k yli alkuperäiseksi ajatellun budjetin).

F10/11 verrattuna Volvon XC60 (tulossa myös uusi malli, missä huomattavia parannuksia) ja V60 ihan eri maailmasta. Skodissakin tuntuu auton arvo laskevan aika lailla, joten ei tuo välttämättä paria kolmea tonnia 4x4 Skodaa kalliimmaksi vuodessa tule. Vai olenko täysin väärässä?

Jonkun pikkuhybridin ostaa kaupunkiautoksi emännälle. Noin 35tkm tulee ilmeisesti ykkösautoon mittariin tänä vuonna, joten autossa pitää myös viihtyä ja diesel taitaa olla järkevin valinta noilla kilometreillä.

Leasing Virosta kiinnostaa myös  8) Ei tarttis sitoa pääomaa ja säästäis autoveron. Ei varmaan vielä tähän hätään ehdi tuo uudistus. Vielä en ainakaan löydä suomenkielisiä firmoja, jotka tarjoaisivat leasing-autoja Virosta.

Todennäköisesti tässä käy niin, että ajelen tolla 2003 Golffilla vielä tämänkin vuoden  :D

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: carro - 05.01.16 - klo:23:55

F10/11 verrattuna Volvon XC60 (tulossa myös uusi malli, missä huomattavia parannuksia) ja V60 ihan eri maailmasta. Skodissakin tuntuu auton arvo laskevan aika lailla, joten ei tuo välttämättä paria kolmea tonnia 4x4 Skodaa kalliimmaksi vuodessa tule. Vai olenko täysin väärässä?


Kyllähän se totta on, että uudessa autossa arvo tulee alas aika liukasta mäkeä, mutta sanoisin kuultujen juttujen ja omankin kokemuksen perusteella, että Skodassa auton arvo tulee jopa keskimääräistä hitaammin alas. Korjatkaa toki muut jos olette eri mieltä.

5-satanen on saatu kyllä melko kohtuullisen hintaiseksi, pakko myöntää. Vaikkakin malli-ikä jo vähän painaa.
Octavia III RS TDI

teräksenharmaa

Autojen arvon alenemisessa euro on ainoa järkevä mittayksikkö ja näissä vertailuissa kalliit premiumit ovat heikoilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy