VW T5 -06 webasto ei pysy käynnissä

Aloittaja DaddyCool, 01.12.13 - klo:16:32

« edellinen - seuraava »

DaddyCool

Tuollainen otsikon mukainen ongelma siis. Autossa on tehdasasenteinen webasto kello-ohjauksella ja toisella akulla. Webasto pysyy päällä jonkin aikaa muttei puhalla lämmintä. Tilanne ei muutu vaikka auto olisi käynnissä.  Viimeksi vaihdettiin kiertovesipumppu, nyt lienee jotain muuta vialla?

T5GT

Itsellä 04, 07 ja 10 malleissa ongelma loppui istuimen alla olevan akun vaihtoon. Oireena oli että kävi muutamia minuutteja, sitten sammui. Kahdella kaverilla auttoi myös akkujen vaihto. Pari kolme vuotta tuntuu kestävän. Kokeile käyttää uudella akulla jos saat jostain uuden (ei melko) akun kokeeksi, jollei tokene niin??? 10 mallissa molemmat akut vaihdettiin takuuseen, olivat molemmat VW huollossa mitattavana ja eivät pitäneet virtaa riittävän hyvin.

spande

Ei se akun vaihdosta auta jos ei se toimi edes auton käydessä. Sielt on hehku/liekkivahti rikki(sama osa) taikka weben ohjainlaite.
puhaltaa tuuletusta noin minuutin ja sammuu?

Mtyy

Lainaus käyttäjältä: spande - 16.12.13 - klo:21:54
Ei se akun vaihdosta auta jos ei se toimi edes auton käydessä. Sielt on hehku/liekkivahti rikki(sama osa) taikka weben ohjainlaite.
puhaltaa tuuletusta noin minuutin ja sammuu?

Myös lämpöanturi voi olla viallinen ja sammuttaa polttimen liian herkästi. Tai sitten se palosukka tai jotain sinne päin, en muista oikeaa nimeä, eberissä tunnetaan höyrystimenä. Se kun karstoittuu, niin ei pidä kunnolla liekkiä yllä.
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

DaddyCool

Kakkosakku ostettu marmoritiskiltä alennuksen kanssa 125 eur. Ainakin yhden käyttökerran perusteella vika oli akussa koska nyt pelaa normaalisti  :)

4motionT5

Lainaus käyttäjältä: DaddyCool - 31.01.14 - klo:22:02
Kakkosakku ostettu marmoritiskiltä alennuksen kanssa 125 eur. Ainakin yhden käyttökerran perusteella vika oli akussa koska nyt pelaa normaalisti  :)

Sama mulla edessä,
Pitiko istuinta irroittaa vai saako koplatttua sen siitä edestä..?
Caddy Maxi Ecofuel 2.0L v.2014
Ex:Caddy Ecofuel 2,0L v.2007
Ex:Golf Variant 1.6TDi 4motion v.2014
Ex:Caddy Maxi 2.0TDi Comfortline v.2011
ex:T5 4motion 2,5L 96kW lyhyt koppa v.2009

DaddyCool

Lainaus käyttäjältä: 4motionT5 - 31.01.14 - klo:22:36
Sama mulla edessä,
Pitiko istuinta irroittaa vai saako koplatttua sen siitä edestä..?

Ei tarvitse irroittaa. Penkki ihan eteen ja selkänoja niin eteen kuin se vaan menee. On se vähän ahdas mutta kyllä sen vanhan akun napojen kengät saa irti ja akun nostettua aika helposti. Uusi menee vastaavasti heittämällä paikoilleen.  Tarvitset 17 mm hylsyn pitkällä varrella jotta akkua kiinnipitävä mutteri lähtee auki ja muistaakseni 10 mm lenkkiavaimen kenkien irroittamiseen.

Eniten mulla meni aikaa sen kumisen akun suojan laittamiseen. Se ei meinaa mennä mitenkään kunnolla paikoilleen, piti auttaa sieltä kuskin jalkatilana puolelta. Tietenkin penkin alaosa on täynnä johtoja tms joten sinne ei meinaa käsi mahtua...

Kaiken kaikkiaan meni n. 30 min koko hommassa  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy