Octavia III RS lastuttaminen

Aloittaja kaide, 14.10.13 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

erttuli

Mikään asiantuntija näissä en ole, mutta enemmän luottaisin ns. "ammattilaisen" tekemään ohjelmaan, mihin kuuluu testiajelut läppärin kanssa, että saadaan viimesen päälle oikein, jotta ei tule mitään häikkää ja kaikki pelittää niinkuin pitääkin. Eli ns. autokohtainen ohjelmointi. Erittäin hyvää palvelua saanut yhdessä tällaisessa yrityksessä, mutta täällä en nimiä viitsi mainita. Bokseihin ei jotenkin minulla luotto riitä.. huijaavat vain mottoria toisin kuin oikeasti tehty ECU:n ohjelmointi.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 09.02.16 - klo:10:36
Mikään asiantuntija näissä en ole, mutta enemmän luottaisin ns. "ammattilaisen" tekemään ohjelmaan, mihin kuuluu testiajelut läppärin kanssa, että saadaan viimesen päälle oikein, jotta ei tule mitään häikkää ja kaikki pelittää niinkuin pitääkin. Eli ns. autokohtainen ohjelmointi. Erittäin hyvää palvelua saanut yhdessä tällaisessa yrityksessä, mutta täällä en nimiä viitsi mainita. Bokseihin ei jotenkin minulla luotto riitä.. huijaavat vain mottoria toisin kuin oikeasti tehty ECU:n ohjelmointi.

Jos hintaluokka oli 500 , niin ei varmasti ole autokohtainen viritys vaikka läppärin kanssa ajeleekin. Tsekkaavat vaan että kaikki toimii kuten pitääkin. Uudet polttoainekartat tulevat jostain Saksasta tai Puolasta minne lähettävät sun autosta imuroidun softan johon sitten ymppäävät valmiin kartan.

Autokohtainen viritys tehdään lähtökohtaisesti dynossa ja niiden hinnat lähtevät 1000+ euroa eteenpäin.

Ja mitä bokseihin tulee niin niissäkin raha ratkaisee kuten softissakin. Halvalla saa halvan tavaran. DTUK on ammattivirittäjien paja ja heidän boksinsa ovat aivan erinomaisia. Racechipit jätän oman kokemukseni jälkeen ihan rauhaan.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.02.16 - klo:11:03
Jos hintaluokka oli 500 , niin ei varmasti ole autokohtainen viritys vaikka läppärin kanssa ajeleekin. Tsekkaavat vaan että kaikki toimii kuten pitääkin. Uudet polttoainekartat tulevat jostain Saksasta tai Puolasta minne lähettävät sun autosta imuroidun softan johon sitten ymppäävät valmiin kartan.

Autokohtainen viritys tehdään lähtökohtaisesti dynossa ja niiden hinnat lähtevät 1000+ euroa eteenpäin.

Ja mitä bokseihin tulee niin niissäkin raha ratkaisee kuten softissakin. Halvalla saa halvan tavaran. DTUK on ammattivirittäjien paja ja heidän boksinsa ovat aivan erinomaisia. Racechipit jätän oman kokemukseni jälkeen ihan rauhaan.

Ei voi taaskaan yleistää. Omaani tehtiin ohjelmointi suomessa ja hinta ei tosiaankaan ollu lähelläkään 1000 ,. Dynoa ei tarvittu kun sama ohjelmointi on kerran dynossa säädetty. Eli ns bulkkisofta, mutta jokaisessa yksilössä säädöt tehty erikseen mutta tietenkin samalla kaavalla kun on hyväksi havaittu ohjelma.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

erttuli

#63
Juu samalla tavalla minulla kun Patomursulla, tiettyjä säätöjä muokattiin sopiviksi omaan autoon. Eikä tosiaan ollut Puolasta/Saksasta, vaan Briteistä ohjelman toimittaja. Hintaa oli n. 699e. Esim. voimakäyrästä tehtiin sellainen ettei maksimi vääntöjä oteta alhasilla kierroksilla vaan niin että, paikat oikeastikin kestää. Oli auto aivan eri luokkaa tuon jälkeen. Tein samassa paikassa myös DSG-ohjelmoinnin ja sekin muutti ajettavuuden huomattavasti mukavammaksi. Laatikon "miettimiset" katosivat kummasti ja vaihdot tulivat huomattavasti nopeammiksi. Kukin tavallaan, mutta jos uudestaan aion ohjelmoida niin varmasti vien samaan paikkaan. Kaikinpuolin oli auto parempi tuolla ohjelmalla kun alkuperäisenä. Loistavaa palvelua saanut kyseisessä paikassa.

törkeeh

ocu Rs 3 nyt ollu 340hp 10tkm ja hyvin menee silloin kun ei sudi  8)

Candywhite

kuulostaa hauskalta, kerro lisää.

(olisi kiva saada 2.0 tdi koneeseen 20-30 heppaa lisää, se riittäisi minulle)
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

törkeeh

Ei ole diesel mallista kokemusta, kun toi oma on bensa turbo.

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: törkeeh - 01.03.16 - klo:01:45
ocu Rs 3 nyt ollu 340hp 10tkm ja hyvin menee silloin kun ei sudi  8)

tuliko viritys uuteen autoon? miten kävi kulutukselle?
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Laars

Tuollaiset tehonlisäykset vaatii jo Stage II ohjelman ja rautapäivityksiä samalla. Jos sellainen setti on tosiaan tehty, niin kulutus lienee jotain muuta kuin vakiossa.

Ocu3RS

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 01.03.16 - klo:08:53
kuulostaa hauskalta, kerro lisää.

(olisi kiva saada 2.0 tdi koneeseen 20-30 heppaa lisää, se riittäisi minulle)

No tuollahan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30429.0 se hoituisi varsin mukavasti...vink vink!  ;) ;D

törkeeh

1400km kulutus josta 80% on kaupunki ajoa oli muistaakseni 8.6/100km ei kovin iso vaiva ole kyllä tarkistaa huomenna niin voin laittaa ihan tarkan lukeman. Ja joku kysyi oliko uusi auto kun päivitin niin ei. 10tkm oli mittarissa nyt 20+


henripit

http://jw-service.fi/tehonlisays/

Tästä firmasta kokemusta? Nyt tammikuun ajan softaus 350e, sisältää dynon ennen/jälkeen.
TDI RS -14 ohjelmointi harkinnassa.
Ocu RS TDI DSG -14

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: henripit - 11.01.18 - klo:10:47
http://jw-service.fi/tehonlisays/

Tästä firmasta kokemusta? Nyt tammikuun ajan softaus 350e, sisältää dynon ennen/jälkeen.
TDI RS -14 ohjelmointi harkinnassa.

Koskeeko tuo 350, myös muita octavian moottoreita? En löytänyt tietoa sivuilta.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

henripit

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 11.01.18 - klo:10:50
Koskeeko tuo 350, myös muita octavian moottoreita? En löytänyt tietoa sivuilta.

Ocut onnistuu, eli 350e on hinta ja sisältää dynon. Varmistin tämän liikkeestä. Ja menee obd:n kautta.
Ocu RS TDI DSG -14

Mandons

Houkuttaisi hieman oman ocun ohjelmointi, mutta takuut taitavat mennä samantien autosta...
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Petunet

No jos vaihdelaatikon onnistuu rikkomaan liian suuren väännön seurauksena niin juu, takuu ei korvaa.
Tuskin muuten mitään ongelmaa on.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

peped

Olisko vinkkejä bensa RS:n (220hp) piristykseen, mihin kannattaisi viedä mielellään Keski-Suomessa / Pirkanmaalla tai muualla lähistöllä? Ja kuuluuko noihin yleensä myös DSG:n sopeutus/säätö? Turhan herkästihän tuo DSG vakionakin laittaa isompaa pykälää sisään ainakin isommilla vaihteilla jne.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: peped - 17.07.18 - klo:13:15kuuluuko noihin yleensä myös DSG:n sopeutus/säätö? Turhan herkästihän tuo DSG vakionakin laittaa isompaa pykälää sisään ainakin isommilla vaihteilla jne.
Ei mielestäni kuulu.
Erillisen softauksen vaatii laatikko, jos ns. huonoista ominaisuuksista haluaa eroon ja se yleensä kannattaa tehdä järeämmän softauksen kanssa eikä ns. Stage 1 tai Low Tune settingin kanssa. Sen jälkeen toimii hienosti eikä vaihda liian herkästi isommalle ja toimii moottorin kanssa hyvin yhteen. Tosin nämä kai tulevat yleensä samalta valmistajalta tai kannattaa varmasti ottaa saman valmistajan softat.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: peped - 17.07.18 - klo:13:15
Olisko vinkkejä bensa RS:n (220hp) piristykseen, mihin kannattaisi viedä mielellään Keski-Suomessa / Pirkanmaalla tai muualla lähistöllä? Ja kuuluuko noihin yleensä myös DSG:n sopeutus/säätö? Turhan herkästihän tuo DSG vakionakin laittaa isompaa pykälää sisään ainakin isommilla vaihteilla jne.

Motest keski-suomessa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

splitxyz

DSG säätö on kaikilla suuremmilla tuunaajilla mm. APR, MTM jne. En ole samaa mieltä siitä etteikö stg1 kannnata laittaa DSG tuunausta. Se kannattaa mielestäni aina tehdä mikäli on DSG/automaatti. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

s-mod

suuremmilla tuunaajilla  Kaikkihan sen tehnyt  on jo tehnyt 8 vuotta. Eli jos dsg ohjelmointi moottorin kera  ei onnistu,,,, ei kannata mennä (400-700<<<<<<<<<<9
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 21.07.18 - klo:00:01
suuremmilla tuunaajilla  Kaikkihan sen tehnyt  on jo tehnyt 8 vuotta. Eli jos dsg ohjelmointi moottorin kera  ei onnistu,,,, ei kannata mennä (400-700<<<<<<<<<<9

Niin että mitä?
Mites pienemmät tuunaajat? 600-400>>>>>3 vai miten toi koodi menee?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

peped

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.07.18 - klo:18:31
Motest keski-suomessa.

Motestilta sanoivat hinnaksi 490e ja sisältäisi myös tehon mittauksen dynossa. Ainakin edulliselta kuulostaa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: peped - 27.07.18 - klo:08:12
Motestilta sanoivat hinnaksi 490e ja sisältäisi myös tehon mittauksen dynossa. Ainakin edulliselta kuulostaa.

Osaavat hommansa ja saat tietää paljonko todellisuudessa autosta saa tehoa enemmän ulos. Voi jopa yllättää, että alunperinkin autossa on enemmän tehoa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

s-mod

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.07.18 - klo:08:54
Osaavat hommansa ja saat tietää paljonko todellisuudessa autosta saa tehoa enemmän ulos. Voi jopa yllättää, että alunperinkin autossa on enemmän tehoa.
Saako muutoskatsastusta varten todistuksen?
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 27.07.18 - klo:19:53
Saako muutoskatsastusta varten todistuksen?

Saa varmana, kun löytyy paalua tarpeeksi VTT:n tai vastaavien testeihin.

Jos ei paalua löydy, niin eiköhän ABT:ltä löydy paketteja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.07.18 - klo:09:26
Oishan tämmönen muikea peli.  ;D

https://youtu.be/c5pXcoOZ7_w

Videossa häiritsee nuo vertailut, että RS:llä on ajettu +3 asteen lämpotilassa, samalla vaihteella ja liikkuvalla lähdöllä. Sen jälkeen haetaan sopivat verrokit mitä youtubesta löytynyt. Näin saadaan itselleen mieluinen videokooste. JA ei en väitä etteikö olisi ripeä skeida.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

#88
Vaikka lämpötila vaikuttaakin happipitoisuuteen, vaikuttaa se myös ilmanvastukseen. Monessa nykyvehkeessä ahtolämmötkään ei enää nouse samaan tapaan kuin ennen. Tuo kahden litran moottori on varsin vakuuttava laajan vääntöalueen takia, joka tuossa eniten puhuttaa. Lisäksi octavia on melko kevyt noihin moniin verrattuna.

Ps. Kuka kaipaa autoa särkevää 0-100 kiihtyvyyttä, kun olennaisempaa on ohituskiihtyvyys. Pitoerot saa myös minimoitua, kun kiihdytys tapahtuu liikkeestä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.07.18 - klo:11:22
Vaikka lämpötila vaikuttaakin happipitoisuuteen, vaikuttaa se myös ilmanvastukseen. Monessa nykyvehkeessä ahtolämmötkään ei enää nouse samaan tapaan kuin ennen. Tuo kahden litran moottori on varsin vakuuttava laajan vääntöalueen takia, joka tuossa eniten puhuttaa. Lisäksi octavia on melko kevyt noihin moniin verrattuna.

Ps. Kuka kaipaa autoa särkevää 0-100 kiihtyvyyttä, kun olennaisempaa on ohituskiihtyvyys. Pitoerot saa myös minimoitua, kun kiihdytys tapahtuu liikkeestä.

Noissa autoissa minua kiinnostaa varttimaili ja video on hyvä esimerkki miten saat itsellesi mieluisan lopputuloksen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy