Octavia III RS lastuttaminen

Aloittaja kaide, 14.10.13 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

kaide

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 14.10.13 - klo:21:27
http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/skoda-neue-modelle-octavia-fabia-bonneville-superb-citifun-yeti/Skoda-Bonneville/n402994/7?panorama=1

Siinä uusi tehoräsä, Bonneville 300hp.

Tuo 300hepoa / 420nyyttonia tulee jo ihan ABT peruslastulla  ;D Ei tulis mieleenkään laittaa moista ... .eeeiiiii !

Edit. Jaettu omaksi topikiksi tämä lastutuskeskustelu - Jyri
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

LainaaTuo 300hepoa / 420nyyttonia tulee jo ihan ABT peruslastulla  ;D Ei tulis mieleenkään laittaa moista ... .eeeiiiii !

Kerro toki lisää jos faktaa...

Tuohon bonneville räsään, no joo, ei se nyt mustangin/camaron kanssa kilpaile vaikka sieraimet tuuppaisi konepeltiin.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.10.13 - klo:21:34
Tuo 300hepoa / 420nyyttonia tulee jo ihan ABT peruslastulla  ;D Ei tulis mieleenkään laittaa moista ... .eeeiiiii !
Ajo-ominaisuudet katoaa viimeistään 200hv/200km/h kohdalla :D Herran hallussa,toivottavasti ei liikenteessä ::)

kaide

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

No tuommoinen tilaukseen kun en paremmastakaan ole kuullut....

Zaasa, varo vaan sitten makkisräsää  :D Gen kakkosesta loppui ajo-ominaisuudet, mitä saksan reissun heitin koeajokolmosella, niin ei lopu. Alustassa nimeonmaan on menty paljon parempaan suuntaan, tosin gen 2 verrattuna ei tuota enää huonommaksi voi saada kuin palkkaamalla konsultiksi Borat.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 14.10.13 - klo:22:11
No tuommoinen tilaukseen kun en paremmastakaan ole kuullut....

Zaasa, varo vaan sitten makkisräsää  :D
Varmasti varon jos vielä lisää paukkuja aiot hankkia ;)

Jyri

Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.

Maikko

80-120km/h olis ollut mielenkiintoisempi vertailu. Nollasta sataan voi laittaa sutimisen piikkiin, mutta yllättävän pieni ero esim huippunopeuksissa. Tehoa tulee kuitenkin aika paljon lisää. Mitähän DSG tykkää tuosta väännöstä?

kaide

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:22:23
Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.

Pitää odotella muutama kk jos vaikka alkaisi löytymään käytännön mittauksia . Jopa DSG luistaa senverran lähdössä että ei tuota malmikasaa saa kutoseen menemään ilman rakettimoottoria  :P Tosiaan noi muut välit kiinnostais . Toisaalta Juutuubin ja netin ihmeellisen maailman mukaan jopa vakio farkku menee pikkusen yli 250 , ota tästä nyt sitten selvää. 70 lisäheppaa pitäs kuitenkin tuoda pikasesti laskettuna noin 20kmh lisää huippuja

Ei ole kuulemma ulkoinen boksi vaan kikkaseiskat tehty
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Jyri

Jaettu omaksi topikikseen tämä lastutuskeskustelu.


JiiJii

Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.10.13 - klo:22:38
70 lisäheppaa pitäs kuitenkin tuoda pikasesti laskettuna noin 20kmh lisää huippuja


Mikäs se tuollainen kaava on? Olisi välityksilläkin oma merkityksensä, ihan sama vaikka olisi 600 vetoaa jos kone kiertää rajoittimeen?

kaide

Lainaus käyttäjältä: JiiJii - 28.10.13 - klo:08:21
Mikäs se tuollainen kaava on? Olisi välityksilläkin oma merkityksensä, ihan sama vaikka olisi 600 vetoaa jos kone kiertää rajoittimeen?

Ei ole mikään kaava vaan ihan käytännön kokemus autoista . Kaavat mä jätän avaruusfyysikoille  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

VAG!

Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.10.13 - klo:22:38
70 lisäheppaa pitäs kuitenkin tuoda pikasesti laskettuna noin 20kmh lisää huippuja

70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.

Painohan ei vaikuta huippunopeuteen kovinkaan paljoa, ei juuri yhtään. Ilmanvastus ja teho ovat ne kaksi täkeintä suuretta. Kyllä ~300hp riittää Ocun ilmanvastuksen omaavassa autossa noille lukemille, tai ainakin hyvin lähelle.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.10.13 - klo:10:17
Painohan ei vaikuta huippunopeuteen kovinkaan paljoa, ei juuri yhtään. Ilmanvastus ja teho ovat ne kaksi täkeintä suuretta. Kyllä ~300hp riittää Ocun ilmanvastuksen omaavassa autossa noille lukemille, tai ainakin hyvin lähelle.
Luuli, vaikkei Ocu ilmeisesti olekaan kaikkein virtaviivaisin uusista autoista. Toinen asia on sitten riittävätkö välitykset?

kaide

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.

Siitä ei kannata kauheesti väitellä, kun tuo selviää viimeistään kesällä 2014  8) On totta että tuolla 250 jälkeen alkaa jo vähän vaatimaan enemmän , mutta suuruusluokka on tuo. Ihmettelin alunperin tuota ABT.n lappua jossa tulee mukamas vain 5 kmh lisää. Loppuuko DSG6.sta sitten välitykset jo ?

Ocu III 1,4 TSI  Combi DSG 140 hv , ilmoitetut huiput 212
Ocu III 1,8 TSI Combi DSG 180hv, ilmoitetut huiput 227
Ocu III 2,0 TSI RS Combi DSG 220 hv, Ilmoitetut huiput 242 ( näyttäisi menevän gps.n mukaan 251 kun Saksassa kokeilin )

Tässä "Igor" näyttää minkäverran menee II Ocu perus BSR chipilla jonka vaikutus lienee oikeasti noin +30hv
MAX SPEED SCODA OCTAVIA RS DSG BSR.wmv

OcuII , noin 350 heposella menee 278 ( +150 hv / + 40 km/h vakioon )
octavia5 vrs top speed 278km/h
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

s-mod

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.
Varmasti jaksaa nostaa huippuja 20km/h. Ja ocuhan ei ole painava!

Oma faktani on FABIA RS COMBI 180hv:sta kasvatus -230hv:een Huiput kasvoi 232km/h:sta 251km/h.

Ja ei ole virta viivaisin auto. Ja auto kulki kuin juna vakio alustalla!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.10.13 - klo:10:23
Luuli, vaikkei Ocu ilmeisesti olekaan kaikkein virtaviivaisin uusista autoista. Toinen asia on sitten riittävätkö välitykset?

Vakionahan 260 mittarinopeudella on kiekkoja vasta 5700, joten on tuossa vielä tehojen riittäessä kapasiteettia käyttämättä.

http://youtu.be/qzaOLUo275E

VAG!

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 28.10.13 - klo:10:33
Oma faktani on FABIA RS COMBI 180hv:sta kasvatus -230hv:een Huiput kasvoi 232km/h:sta 251km/h.

Mutta nopeuden kasvattaminen 242:sta 262:teen vaatii huommattavasti enemmän tehoa kuin tuo sinun muutoksesi.

s-mod

Mutta löytyyhän tieliikenteestä useita 300hv vakio autoja joiden huiput on yli 260km/h
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 28.10.13 - klo:10:33
Varmasti jaksaa nostaa huippuja 20km/h. Ja ocuhan ei ole painava!

Oma faktani on FABIA RS COMBI 180hv:sta kasvatus -230hv:een Huiput kasvoi 232km/h:sta 251km/h.

Ja ei ole virta viivaisin auto. Ja auto kulki kuin juna vakio alustalla!

Uskokaa jo, ei sillä auton painolla ole kuin marginaalinen vaikutus huippunopeuteen! :)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

wmpt

Muistakaahan, että lastutus vie nykyisin (Audi, VW. Luultavasti siis Skodakin) takuun kokonaan moottorin osalta. Ns. TD1 case, josta lisää vaikka täältä tai täältä.

zagg

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:09:47
70 lisäkaakkia ei kyllä jaksa nostaa huippunopeutta 242:sta vaikka 262:teen Ocun kokoisessa ja painoisessa autossa.

ja vaikka nostaisikin, 262km/h octavialla ei ole enää kovin nautinnollista :)
.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: zagg - 28.10.13 - klo:18:45
ja vaikka nostaisikin, 262km/h octavialla ei ole enää kovin nautinnollista :)

Pakko myöntää, että Superbikin alkaa olemaan jo hiukan hutera +250 nopeuksissa. 220-230 menee vielä ihan hyvin, mutta sitten ainakin farkku alkaa hiljalleen muuttumaan vähän levottomaksi.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: zagg - 28.10.13 - klo:18:45
ja vaikka nostaisikin, 262km/h octavialla ei ole enää kovin nautinnollista :)
Tai että tuolla huippunopeudella olisi itselle mitään merkitystä. Kiihtyvyydellä saattaisi olla, mutta ei kyllä innosta tuo takuunraukeaminen ja varsinkaan jos saatava hyöty on luokkaa 2-3 kymmenystä 0-100 km/h.

repomies

Nelivedossa paranisi tuo 0-100 lukemakin ihan erilailla. Mutta etuvedossa jossa on jo 220 kaakkia menee vähän hukkaan moinen viritys. Ohituskiihtyvyyskin lienee vakiona riittävä.

Suomen oloissa mielenkiintoisempi viritys olisi istuttaa räsään nelivetotekniikka. :P

Esox

Britit on värkkäilemässä viritysboksia RS TDI -koneeseen, veikkaavat 230/470:

http://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-skoda_octavia_iii-vrs-2.0-tdi-184-ps-cr-stage-2-%28crd-t

Tuollaisen asennus ei ilmeisesti jättäisi jälkiä auton omaan ECUun:

https://www.dropbox.com/s/uanvo35ts7tfkso/vag_2.0_tdi_150_ldk_e.pdf
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

apina321

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.10.13 - klo:18:59
Tai että tuolla huippunopeudella olisi itselle mitään merkitystä. Kiihtyvyydellä saattaisi olla, mutta ei kyllä innosta tuo takuunraukeaminen ja varsinkaan jos saatava hyöty on luokkaa 2-3 kymmenystä 0-100 km/h.
Tuo 0-100 aikahan ei kerro sitten yhtään mitään. Tai tietysti jos millään muulla ei ole mitään väliä. Jokainen voi vaikka katsoa youtubesta golf edition 30 tai leon cupra pätkiä missä ajellaan samankaltaisilla tehoilla lastulla mitä tuosta uudesta skodasta saa. Nousee mittari aika haipakkaa.

FullBlack


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy