Ikkunoiden tummennus

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 11.04.10 - klo:12:46

« edellinen - seuraava »

Eku-81

#90
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.06.11 - klo:19:34
Kylläpä oli iskenyt indeksikorotus tummennusten hintoihin, takalasi+takasivut+etusivut+B-pilarit mustaksi 450-500â,¬ :o :o Pari vuotta sitten entiseen Ocu combiin maksoi takalasi+takasivut+B&C-pilarit mustaksi muistaakseni 320â,¬, oli sen verran järkyn kuuloinen hinta ettei siinä shokissa edes osannut varata aikaa moiselle operaatiolle ::)

Toinen tummenuspulju alkoi tupisemaan etulasien tummennuksista ja niiden laittomuudesta eikä aikonut niitä tehdä, piti sitten mennä toiseen liikkeeseen joka tekee mitä käsketään. Olisiko ollut ammattitaidon puutetta ettei osaa tehdä etulaseja siten ettei reunaa näy.

Pitää vähän sulatella nyt tuota hintaa ja kysäistä tarjousta vielä jostain muualtakin :-\

Huh mitä hintoja...täällä voin laskea "palkkaa" itselle kun teen itse noi. Kalvo maksaa koko autoon alle satasen. Noi B&C-pilareiden tarrakalvot lisäksi mutta kuitenkin. Varmaan niiden liikkeiden hinta on aika samanlainen kuin muilla on ollut.  ::)

Hoffi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.06.11 - klo:19:34
Kylläpä oli iskenyt indeksikorotus tummennusten hintoihin, takalasi+takasivut+etusivut+B-pilarit mustaksi 450-500â,¬ :o :o Pari vuotta sitten entiseen Ocu combiin maksoi takalasi+takasivut+B&C-pilarit mustaksi muistaakseni 320â,¬, oli sen verran järkyn kuuloinen hinta ettei siinä shokissa edes osannut varata aikaa moiselle operaatiolle ::)

Toinen tummenuspulju alkoi tupisemaan etulasien tummennuksista ja niiden laittomuudesta eikä aikonut niitä tehdä, piti sitten mennä toiseen liikkeeseen joka tekee mitä käsketään. Olisiko ollut ammattitaidon puutetta ettei osaa tehdä etulaseja siten ettei reunaa näy.

Pitää vähän sulatella nyt tuota hintaa ja kysäistä tarjousta vielä jostain muualtakin :-\
On kyllä kova hinta. Kysyitkö täältä http://lustig.fi/fi/yhteystiedot.html Kuuden auton kokemuksella uskallan suositella.
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

Karvis

Lustigille laitoin iltasella kyselyä tolppien samanaikaisesta teippaamisesta, katsotaan millaisen hinnan keksivät jos edes saavat tehtyä koko hommaa. Yksi varsin kohtuullinen tarjous olisi, kaikki lasit ~samaan hintaan kuin tuolla toisessa paikassa pelkät takalasit, mutta kun matkaa on reilu 200km :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ePa

Eteläisessä Suomessa asuvia varmaan kiinnistaa yekijät myös aavistuksen etelämpänä.

Tallinassa äänieristyksistä tuttu Autosound tekee myös tummennuksia. Ja paljon muutakin.

Tämän sivun alalaidassa näkyy hinnasto. Näistä saa tod näk vielä tingattua pois jotaki.

Tagumine ring = takaovista taakse päin
Täis ring = kaikki ikkunat
universaal = farmari,combi, avant, you got the point.

Ja google translate auttaa lopuissa.

Eivätkä nikottele etuikkunoista.  Ja selvennökseksi Ravolar = Autosound.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ePa - 04.06.11 - klo:09:59
Eteläisessä Suomessa asuvia varmaan kiinnistaa yekijät myös aavistuksen etelämpänä.

Tallinassa äänieristyksistä tuttu Autosound tekee myös tummennuksia. Ja paljon muutakin.

Tämän sivun alalaidassa näkyy hinnasto. Näistä saa tod näk vielä tingattua pois jotaki.

Tagumine ring = takaovista taakse päin
Täis ring = kaikki ikkunat
universaal = farmari,combi, avant, you got the point.

Ja google translate auttaa lopuissa.

Eivätkä nikottele etuikkunoista.  Ja selvennökseksi Ravolar = Autosound.

Hemmetti soikoon, näillä pohjoisen hinnoillahan tekisi reissun Tallinnaan ja saisi vielä lasitkin tummennettua :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peltzi

Noi tuskin käyttää mitään SunGard, 3m, Suntek tai Llumarin kalvoja?

Täällä on ainakin edulliset hinnat vrt. Suomen hintatasoon.


http://www.amainos.com/

tsiih

Sivulla on diplomi Johnson-kalvoista.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

PaveKoo

#97
Itse käytin tuolla:

http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?mis=12

Todella siistiä jälkeä ja kannatti vielä ajaa reilu 100km suuntaansa verrattuna esim. Lustigin hintoihin.

Edit. Ai niin, Karvishan taisi olla pohjoisesta päin kotoisin...  :-\  joten ei taida kannataa enää...
Mini ja Leon

pomo

Ymmärrän kyllä, että kaikki ei mielellään tummenna etusivuikkunoita, sitten kun asiakas joutuu repimään ne pois niin tullaan itkemään ikkunoihin jääneestä liimasta tai vastaavasta!

Skula

Onko VW/Skoda/Audi tehdastummenukset vielä vihreän sävyisiä?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

TMIES

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 04.06.11 - klo:17:59
Noi tuskin käyttää mitään SunGard, 3m, Suntek tai Llumarin kalvoja?

Täällä on ainakin edulliset hinnat vrt. Suomen hintatasoon.


http://www.amainos.com/

Itse olen tummentanut Octavian lasit A-mainoksella, ja kalvomerkkejä oli muutamaa erilaista mistä valita. Itse valitsin Johnsonin kalvot, koska ne olivat näytekappaleiden perusteella parhaat. Tyytyväinen olen ollut, ja kalvoissa ei ole ollut mitään vikaa. Todella ammattimaista jälkeä ja hintataso on tosiaan esim. Lustigiin verrattuna halpa, varsinkin kuin perjantaina saa -20% alennuksen. Pienellä tinkauksella kaikki octavian lasit (ei tuulilasia) tehtiin 200e.

Käteismaksu on ainoa miinuspuoli, varsinkin kun lähistöllä ei ole pankkiautomaattia. 10 vuoden takuun antavat työlle.

Suosittelen.

Jonde

Tuo a-mainoksen tarjous kyllä houkuttelisi kun ihan vieressä on, mutta toisaalta haluaisin sungardin kalvot kun vanhassakin autossa oli ja laadun tunnen. Vaan miten tuolla a-mainoksella tekivät itse työn, tuliko kaikki lasit yhdestä palasta ja irroitettiinko tiivisteitä, ovipahveja tai laseja että saatiin oikeasti hyvä lopputulos.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skula - 04.06.11 - klo:19:59
Onko VW/Skoda/Audi tehdastummenukset vielä vihreän sävyisiä?

Kyllä ne valitettavasti on :(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pepe

itsekkään en ymmärrä tuota etusivujen tummentamista.hyvältähän ne näyttää,mutta laki on mitä on...kuset housussa sitten joka kerta kun poliisit pysäyttää. tai sitten katsastuksen kans ...mutta kukin tyylilään ;D

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: PaveKoo - 04.06.11 - klo:18:51
Itse käytin tuolla:

http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?mis=12

Todella siistiä jälkeä ja kannatti vielä ajaa reilu 100km suuntaansa verrattuna esim. Lustigin hintoihin.

Edit. Ai niin, Karvishan taisi olla pohjoisesta päin kotoisin...  :-\  joten ei taida kannataa enää...

UGM on kalvottanut kanssa oman autonlasit ja edellisten autojen.

amainos niin oliko virolaisia työntekijöitä? kuullu huhua että sinne tulis aina laivalla perjantaina äijät virosta kalvottamaan laseja niin sen takia ei kelpaa muukuin käteinen raha ;D

M0gstis

Minun kahdesta farmarista on Lustig tummentanut takapään lasit. Onhan toi 240â,¬ vajaan tunnin työstä kova hinta mutta on se jälkikin vähän eri tasoista kun itse alkasi sorvaamaan.

Ensimmäisessä autossa tummennukset onnistuivat täydellisesti, ei pienintäkään moitteen sanaa. Pari viikkoa sitten käytin passattia Lustigilla. Lähtiessä jälki oli täydellistä, mutta parin päivän jälkeen alkoi takaovien kalvojen reunoihin ilmestymään muutamia pieniä ilmakuplia. Passateissa on (kuulemma) nukkaiset ovien tiivisteet joihin jää vettä tummennuksen yhteydessä, josta se sitten valuessaan menee kalvon ja lasin väliin ja aiheittaa parin millin kokoisia kuplia. Tulevat takuuseen, joka on viisi vuotta työlle ja kalvoille, korjaamaan kuplat. Muilla ollut samaa vaivaa Passat 3C:n kalvojen kanssa?

Tunnen muutaman muunkin joka on antanut Lustigin porukan tummentaa autojensa lasit. Kaikki olleet tyytyväisiä työhön.

Jamo

Lainaus käyttäjältä: ePa - 04.06.11 - klo:09:59Tallinassa äänieristyksistä tuttu Autosound tekee myös tummennuksia. Ja paljon muutakin.

Tämän sivun alalaidassa näkyy hinnasto. Näistä saa tod näk vielä tingattua pois jotaki.

Eivätkä nikottele etuikkunoista.  Ja selvennökseksi Ravolar = Autosound.

Tuonne kannattaa ottaa surutta yhteys ja kysyä oman tapauksen hinta: palvelu sujuu englanniksi aivan mainiosti ja hinnoista pääsee näkemykseen, jos ei aivan kusipääksi heittäydy. Itse kävin ostoksilla, kun olin kulmilla ja olen tyytyväinen kaupanteon lopputulokseen.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Ville R

Hinnat ehkä hirvittää, mutta tosiasia on että tuo itse materiaali maksaa maltaita, työ ei niinkään. Veikkaisin, että Passatin laseissa on käynyt niin, ettei kaverit vaan ole malttanut lämmittää kalvoa muotoonsa tarpeeksi hyvin ennen asennusta.

Kalvoista yleensä, vaaleammat suojaa saman 100% UV säteilystä kuin esim 35%

Killer

Passatin lasit tummennettu kaikki takalasit 20% ja edessä 70% kalvot. Täällä jos on 50% edessä niin miliisit poistattaa ne kyllä. Takana tummuus juuri sopiva. Näkee juuri sisälle vaikka ei aurinko paista, mutta takana ei tarvi enää lapsella olla aurinkolaseja aurinkoisella kelillä.

Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

tibis

#109
Lainaus käyttäjältä: PaveKoo - 04.06.11 - klo:18:51
Itse käytin tuolla:

http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php?mis=12
Lustigin hintoihin.

Alkoi kiinnosta nyt aika paljon, kuin tummat lasit olisi kenties hienot laitaa Yetin takalasin ja sivulaseihin? Ehdotuksia? Eli Lustigin hintoja kallimpia? Onko molemmat liikkeet sama merkkiset kalvot?
Meidän lapsimme takia tietysti  :)

tibis

Eikö edes vähää etulasit saa tummenus? Vähin mitä voi olla...5%?

Onko lustig halvin paikka pk-seutu?

Ville R

LainaaEikö edes vähää etulasit saa tummenus? Vähin mitä voi olla...5%?

Ei saa olla mitään etusivulaseissa  :-[ 5% on se ns. blackout -tummennus eli se asteikko menee valonläpäisyn mukaan. 75% tai 70% taitaa olla se haalein kalvo mitä on vastaan tullut itsellä

Fogfighter

Etusivu laseissa ja tuulilasissa ei saa olla kalvoa. Tehtaan tekemä tummennus itse lasiin on ok, ns sävylasi. Jälkikäteen saa laittaa sävylasit mutta niillä on ehtona tietty valonläpäisy. Muistaakseni maksimi on 70% tai 75%.

XUE

olen ehkä vähän "vanhanaikainen" ja muutenkin aina kun autoa
laitetaan,itse tykkään ettei saa olla liian räikeää tuunausta.

Siksi liian tummat kalvotukset tai kalvot esim sedan autoissa
ovat typeriä. Farkku autoissa takalasien tummennus on ok,
koska niitä on näin myös tehty tehtaalla mutta sedan autojen
takalasien tummennus menee lähelle teini-corolla-tuunausta.

Samoin kun vedetään etusivuikkunoihin kalvoa.
Ei tyylikästä
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

tibis

Saisin 180Euro Yetin.. eli B-pillarista taksepäin tummenus.
Onko hyvä hinta?

Karvis

#115
Lainaus käyttäjältä: tibis - 02.08.11 - klo:14:36
Saisin 180Euro Yetin.. eli B-pillarista taksepäin tummenus.
Onko hyvä hinta?

On aika sopu hinta, itse maksoin tingattuna 260â,¬ ocun kikkunoista.

e: Ei kannata laittaa kauhean tummia kalvoja kun sulla on SunSetit pohjalla valmiiksi, ellei sitten halua ihan sysimustia ikkunoita.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pepe

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.08.11 - klo:17:51

e: Ei kannata laittaa kauhean tummia kalvoja kun sulla on SunSetit pohjalla valmiiksi, ellei sitten halua ihan sysimustia ikkunoita.


itsellä tuli sunset sävytysten päälle 35% LLUMARIN kalvot,tuli ihan sopiva tummennus noilla!

PTG

Lainaus käyttäjältä: XUE - 31.07.11 - klo:20:15
olen ehkä vähän "vanhanaikainen" ja muutenkin aina kun autoa
laitetaan,itse tykkään ettei saa olla liian räikeää tuunausta.

Siksi liian tummat kalvotukset tai kalvot esim sedan autoissa
ovat typeriä. Farkku autoissa takalasien tummennus on ok,
koska niitä on näin myös tehty tehtaalla mutta sedan autojen
takalasien tummennus menee lähelle teini-corolla-tuunausta.

Samoin kun vedetään etusivuikkunoihin kalvoa.
Ei tyylikästä

Liian tummat kalvotukset ovat kaikissa autoissa typerän näköisiä, mutta osassa kuitenkin järkisyillä perusteltavissa.

Jälkimmäistä kommenttia en sijaan ymmärrä - auto siis tulee tyylittömäksi, kun pakettiautoefektiä pyritään välttämään... ::)

Jos puhut sitten todella tummista etulaseista fiksusti kalvotetun 70-50-prossan lasien sijaan, homma on tietysti toki toinen. Puhtaasti ulkonäöllisesti tuulilasikin kun pitäisi kalvottaa ;D

Iänikuinen LM:n "säädös" on kyllä muutenkin pikkuisen ajastaan jäljessä, mutta ollut toki paikallaan aikana, jolloin kunnon kalvoja ei edes ollut saatavissa. Osa autoistahan ei siis ilman tuunauksiakaan etenkään tuulilasin osalta täytä valonläpäisyvaatimuksia. Tulkinta siitä, että ei tarvitsekaan, kun ollut jo uutena, ei myöskään aikuisten oikeasti perustu yhtään mihinkään ja/tai on ristiriidassa muiden hyväksyntöjen kanssa. :P 

tibis

Lainaus käyttäjältä: pepe - 02.08.11 - klo:18:03

itsellä tuli sunset sävytysten päälle 35% LLUMARIN kalvot,tuli ihan sopiva tummennus noilla!

onko kuva kenties? Karvis eikös sulla ollut 20%?


Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 02.08.11 - klo:18:24
onko kuva kenties? Karvis eikös sulla ollut 20%?



Joo mulla on Llumarin 20% sivuikkunoissa, sulla kun on siellä jo tehtaan tummennukset alla niin tuo Llumarin 35:n voisi olla ihan passeli siihen lisäksi. Tuo Llumarin 35:n on yksin melko vaalea kalvo, lähellä tehdastummenuksia, ensin meinasin laittaa tuollaiset mutta ehkäpä se olisi ollut hiukan liian vaalea.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy