Paras voitto autokaupassa

Aloittaja skriko, 02.10.13 - klo:00:08

« edellinen - seuraava »

skriko

Tuolla kun oli "pahin turpiin otto" niin nyt kysellään kovinta tiliä. Itsellä firman kaupalla 6727,52 vuonna 1992. Mikähän summa tuo olisi nyt autokauppavoittona tämän päivän rahana laskettuna, silloin se oli kohtalainen tili. Omalla henkilökohtaisella autolla paras voitto on 5045â,¬ vuonna 1999,kyseinen auto oli minulla yhden vuoden ja ostin sen suoralla rahalla Vehosta.

Quality

Kyllä business-miehet ovat erikseen, omalla kohdalla autokaupoissa ei voi muuta kuin köyhtyä. Palstaa lukiessa se tuntuu olevan jopa yleisesti hyväksyttävää.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

rob-s

Lainaaomalla kohdalla autokaupoissa ei voi muuta kuin köyhtyä

Sama juttu! Käyttäautojen suhteen voin vain todeta, että arvonalenemaa on ollut enemmän tai vähemmän. Sen sijaan tuontiautoissa on tullut kaikissa voittoa.

Ainut käyttöauto joka jätti voittoa vajaan vuoden omistuksen jälkeen oli Porsche Boxster. Summaa en muista (Skriko jopa centtien tarkkuudella).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Variantti

Itsellä ainoa kannattava autokauppa on tainnut ollut ihka ensimmäinen tieliikenteessä ollut autoni. Sehän oli itse seksisämpylä Saab 900i jonka ostin kaveriltani 50â,¬:lla. Siinä oli kaikenmaailman pikku ominaisuuksia, enkä tainnut sillä ajaa vuottakaan, mutta myin siitä osia muistaakseni yli 200â,¬:lla ja vielä itse auton 100â,¬:lla.  8) Kauppa se on joka kannattaa!

Edittiä: Perkeles, ostin 2009 Ruotsista huutokaupasta 3c 4motion tdi Passatin ja myin sen siskolleni 500â,¬ katteella! "Vapailla markkinoilla" olisi voinut saada 3000-5000â,¬...  :-\
Itäauto no.2 menossa. Skoda combi, istu ja pompi.

rob-s

Lainaamyin sen siskolleni 500â,¬ katteella!

Paha..ottaa siskolta voittoa!.. 8)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Variantti

Noh, kuten tuohon vielä korjasin niin, olisi siitä voinut saada 10-kertaisenkin katteen kun olisi Nettihautomossa jaksanut kaupitella  ::)
Itäauto no.2 menossa. Skoda combi, istu ja pompi.

Skula

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 02.10.13 - klo:07:44
Ainut käyttöauto joka jätti voittoa vajaan vuoden omistuksen jälkeen oli Porsche Boxster. Summaa en muista (Skriko jopa centtien tarkkuudella).

En taida päästä samaan, ainakaan jos lasken autoon tulevana talvena uppoavat eurot  ;D

Mut tää ei olekaan mulle käyttis, enkä laske sillä tavoin euroja tämän kohdalla..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

MMV

Siviiliautoista ei tule kuin persnettoa, mutta harrastekulkineet on yleensä myyty hiukan paremmalla hinnalla kuin itse olen maksanut (minulta ne on kyllä yleensä lähteneet paremmassa kunnossa kuin minulle tullessa). Paras kauppa tuli Skoda Favorit r.A -autosta, jonka varaosapaketissa seurasi täysi muuntosarja F-ryhmäläiseksi (vaihdelaatikko, lukko, imusatsi, tuplat, peltisarja, kansi, jarrut). Tämä muuntosarja tuli myytyä osina eteenpäin ja netto tuosta oli noin 3000 euroa. Lisäksi itse kilpailuvälinen meni 700 euroa kalliimmalla kuin maksoin. Yhteensä nettoa siis 3700 euroa. Toki on laskettava, että käyttöaikana kustannukset olivat suuremmat kuin tuo 3700 euroa eli tästäkin jäi absoluuttisesti vain persnettoa.

Taky

VW Golf GT vm-88, -92 maksettu 39000mk, varas vei 11 kk ja 30 000 km ajon, vakuutusyhtiölle "myyty" 42000mk:lla, sis kuukauden seisontakorvauksen.

2002 Toyota Corolla wagon ostettu 20 000km käytettynä 19000â,¬, vaihdettu Seat Toledo TDi reilun vuoden jälkeen ja 70 000km ajettuna hyvitys 18500â,¬. Sekin tuntu voitolta.

Ja nykyinen Uusi Auto Vuodeksi soppari - Ford Focus Wagon - 65000km:a tulee mittariin vuoden jaksolla,  499â,¬/kk, sisältää huollot jne, sekin tuntuu varsin kohtuulliselta.
Käytännössä sopparikustannus kuittaa arvon alennuksen. Sen lisäksi huollot 3*20 000km välein kuuluu, kesärengassarja alkaa olla kohta vaihtokunnossa. Harmi kun lopettivat UAV-systeemin.... ???

Muissa autokaupoissa on kyllä sitten mennytkin rahaa ja varsin reippaasti, jos nyt tonni autoja ei lasketa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

prinne

Ei auto, mutta moottori ja pyörät. Eli ostin serkulta 12-vuotiaana PV50 Suzukin 300 markalla, täysin osiin purettuna pahvilaatikossa. Kasattiin, ajeltiin 3-4 vuotta. Myin pois 2000mk.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

tuRboman

Koskaan en ole voittoa autokaupoissa saanut. Lähimmäs pääsi kakkoskulkineena toimineella Saab 900:lla jonka ostin 1500â,¬:llä ja vuoden omistuksen jälkeen myin 1500â,¬:llä. Tosin tuona aikana auto koki jonkinmoista parannusta, niveliä, vetaria yms. Oli muuten perkuleen hyvä auto ja aivan järjetöntä hävittää se. Mallia 1992 ja ajettu alle 200tkm. Kohtuu hyvät varusteet ja siisti, täysin toimiva auto. Ensimmäinen omistaja oli muuten edesmennyt hiihtäjä, Mika Myllylä.
"All 4 The Driver"

Qwea

Ostin auton 600â,¬:lla, ajelin 3v ja 60tkm. Kolmion takaa eteen tullut lopetti matkanteon ja vakuutusyhtiö maksoi 700â,¬ + 50â,¬ seisontapäivistä(kö). Raato jäi omaan pihaan, siitä myin osia ja lopun romun vei romu-ukko.

Tomi R

Kerran olen päässyt myymään käyttöauton kalliimmalla kuin sen ostin. Auto oli Toyota Corolla 1.6 FX XLi -91. Ostin auton muistaakseni vuonna -98 ja maksoin siitä 36000mk. Vajaan vuoden käytön jälkeen myin sen 40000 markalla. Ostaja tuli Tampereelta hakemaan autoa Vantaalta, joten lupasin hövelisti auton tankin olevan täynnä.

Aika paljon huonommaksi on auton vaihdot menneet tuon jälkeen (ja toki olleet ennen sitäkin). Esimerkiksi nykyisen ja edellisen auton arvonalenema on ollut n. 600â,¬/kk. Eli olen ottanut selkään suurinpiirtein saman verran kuukaudessa viimeisen viiden vuoden aikana, kun "tienasin" tuossa Corolla-kaupassa.

joukolainen

Omista autokaupoista paras taitaa olla viimeisin kauppa, hain Ruotsista 2009 saab 9-5 06 aeron lähes kaikilla varusteilla. Oli ollut muuten saabin lentokonetehtaan yhdellä johtajalla. Auto maksoi veroineen Suomessa pikkaisen päälle 19.000 â,¬ 50tkm ajettuna. Myin auton viime kesänä 110 tkm ajettuna 17900â,¬ ei paha. Kruunu oli edullinen 2009 ja saabilla meni huonosti Ruotsissa.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Vankka

108% on paras voitto. Valitettavasti puhutaan satasista :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

wolf6

Ostin vuonna 91 Toyota Hiluxin 4x4 18000 markalla. Ajoin sillä 2,5 vuotta ja 80000 km. Vaihdossa sain siitä 25000 markkaa.

Ainoa autokauppa missä olen pärjännyt :)
A3 Premium

tapanixxx

90-luvun lopulla ostin verovapaan bmw e46. Noin kolmen vuoden jälkeen myin sen parin tonnin (â,¬) voitolla. On ainoa autokauppa josta olen jäänyt voitolla :)

Pepeto

Kakkosautona olleista autoista on tullut parhaat kaupat tehtyä. Oranssi viistoperäinen vuosimallin 1995 Opel Astra tuli myytyä vuoden käytön jälkeen hintaan 1200 euroa, kun olin siitä itse ostaessani maksanut 750 euroa. Yli 400 tuhatta rullatun 1992 vuosimallin farmarikoppaisen, bensiinikoneisen ja automaattivaihteistolla varustetun Astran arvo laski tasan nolla euroa vuodessa ja kahdessa kuukaudessa. Kumpaankaan ei tarvinnut tehdä mitään remonttiakaan koko aikana.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Nudde

LainaaOstin vuonna 91 Toyota Hiluxin 4x4 18000 markalla. Ajoin sillä 2,5 vuotta ja 80000 km. Vaihdossa sain siitä 25000 markkaa.

Ainoa autokauppa missä olen pärjännyt

Oli kai silloin kuin toi verotus muuttui, olisi kannattanut ostaa pari kolme Hiluxia varastoon.....

M1kke

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.10.13 - klo:17:18
Ei millään pahalla, mutta otsikon laittaessani tarkoitin toteutuneita kauppoja en vaihtohyvityksiä.
Olen ostanut autokauppiaalta 1989 mallin Mercedes-Benz 230E:n hintaan 154 000 markkaa ja sain vaihdosa Toyota Celica 4WD Turboon siitä noin 250 000 markkaa.
Liike josta auton vaihdoin oli Korsumäen auto Ã,,htärissä

Ei millään pahalla, mutta nyt ollaan internetissä ja nämä jutut eivät muutu yhtään sen todenmukaisemmiksi oli kyse toteutuneista kaupoista tai vaihtohyvityksistä.  ;D

Ostin uudehkon Clion 2000-luvun puolivälissä 11kâ,¬ ja myin sen 9kk / ~20 tkm myöhemmin hintaan 12,5kâ,¬.
16" vanteet tosin ostin siihen sillä välin, mutta sen jälkeen on tullut lähinnä turpaan.

firstvw

Korsumäki on aika tunnettu kovista hinnoistaan ja hyvityksistään

pokkus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.10.13 - klo:17:35
Annat ymmärtää kirjoituksestasi että et usko mitä kirjoitin. Voit ihan vapaasti kysyä Korsumäenauton Aarne Korsumäeltä kuka osti heiltä ainoan punaisen Toyota Celica 4WD Turbon. Lisävarusteita siinä oli cd-soitin, sumuvalot ja 16 tuumaiset nastarenkaat ilman vanteita. Toi muuten Aarne auton vielä lauantai iltana kotipihaani ja Teboilin kahviossa tehtiin kaupat. Mukanaan toi valkoisen Toyota-pipon ja viininpunaisen Toyota-neulepaidan, jotka ovat vieläkin käyttämättöminä "automuseossani"

PS. Mersun vaihdoin Toyotaan seuraavana päivänä sen ostamisesta. Ostin sen vain vaihtoautoksi.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.10.13 - klo:17:18
Olen ostanut autokauppiaalta 1989 mallin Mercedes-Benz 230E:n hintaan 154 000 markkaa ja sain vaihdosa Toyota Celica 4WD Turboon siitä noin 250 000 markkaa.
Liike josta auton vaihdoin oli Korsumäen auto Ã,,htärissä

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.11.12 - klo:14:26
Olen ostanut Korsumäeltä 1990 uuden Toyota Celica Turbo nelivedon. Hyvittivät 1989 mallin Mercedes Benz 230E mallista 108 500 markkaa enemmän mitä maksoin kaksi päivää ennen autokauppiaalle. Auto maksoi minulle 41,33% alle ovh:n. Lisäksi antoivat kaupanpäälle sumuvalot, talvirenkaat, CD-soittimen, Toyota lippiksen ja hienon Toyota villapaidan. Toivat vielä auton kotipihaan.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 05.11.11 - klo:16:05
Ostin Korsumäen auosta Ã,,htäristä Celica Turbo 4WD uutena vuonna 1990. Olin ostanut edellisenä päivänä autokauppiaalta -89 230E Mersun hinta 129 000mk. Hyvittivät Celicaan 229 000mk.

Omalla matikalla summat ei ihan täsmää, päivä muuttuu yhtäkkiä kahdeksi ja lippikset pipoiksi... ::)

Mikey

Ei kai kukaan täällä enää usko skrikon juttuja todeksi?

cipher

Sentään digittien määrä sekä valuutta on sama.

Voihan noinkin vanhoja muistellessa pientä kohinaa ilmetä -  tai sitten hyvä tarina vain jalostuu 8)

cipher

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 04.10.13 - klo:19:42
Ei kai kukaan täällä enää usko skrikon juttuja todeksi?

Totuuden voi tarkistaa esim Volvo Markkaselta tai Arja Korisevalta tai muilta tavallista rahvasta hienommilta ihmisiltä.

Vaginisti

Eiköhän tämäkin käännetä jollain tavalla sellaiseksi, että mitään epätotuuksia ei ole lausuttu. Odotetaan nyt vain rauhassa, kyllä tälle rationaalinen selitys tulee.  8)

Ps. Ehdotan ketjun nimeksi "Parhaat kalajutut"  8)

M1kke

^ Ei kun nyt skriko hyvä missasit viestini pointin..

Kun taannoisten sattumusten (ns. kitchengate) vuoksi joidenkin palstalaisten uskottavuus on samaa luokkaa kuin kuvassa vasemmalla seisovan miehen Suomen kansan silmisssä (todellisista tuloksista huolimatta), niin tarkoitus oli vain huomauttaa, että ei sillä ole mitään merkitystä onko "voitto" saatu vaihtokaupoilla vai suoralla kaupalla. Kyllä täällä varmasti moni muukin ampuu räkäpäitä aikansa kuluksi.  :)

Autoinssi

Kyllähän tämäntyyppisissä topiikeissa on pientä kiusausta luiskahtaa kalajuttujen puolelle, mutta tässä eräs juttu kahdenkymmenen vuoden takaa, uskoo ken haluaa: Ostin työnantajaltani kirjanpitoarvoon farmari Volvon, hintaan 75.000 mk. Pidin puoli vuotta ja myin markkinahintaan yksityishenkilölle 140.000 mk, voittoa vaatimattomat 65.000 mk. Auto oli moitteettomassa kunnossa ja ostaja piti sitä monta vuotta ja oli siihen tyytyväinen.

DyyD

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 04.10.13 - klo:19:34
Omalla matikalla summat ei ihan täsmää, päivä muuttuu yhtäkkiä kahdeksi ja lippikset pipoiksi... ::)

Mutta myyntikuvat oli varmaan otettu kuitenkin vaimon kameralla?  ;D

Antza

^^^ tuli mieleen täsmälleen samantyyppinen case. Vuosi on ollut -93 ja kaverin isälle tarjottiin ostettavaksi kirjanpitoarvoon 55000mk työsuhdeautokäytössä ollutta Audin satasta. Spekseistä ei enää muistikuvaa mutta markkina-arvo oli hyvinkin sata tonnia enemmän.

..ei ostanut. Perheen hallitusneuvotteluissa päädyttiin siihen että Audi oli liian suuri kakkosautoksi jonka virkaa toimitti sitten jatkossakin Opel Kadett (josta olisi saanut vapailla markkinoilla hyvinkin sen viisi kymppiä..)
Skoda

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy