Mitä vaadit taksilta? Kokemuksia, kannanottoja.

Aloittaja Quality, 31.03.10 - klo:16:27

« edellinen - seuraava »

HJP

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.06.10 - klo:18:30
Saatan muistaa väärin, mutta muistaakseni olen nähnyt Espoossa uudehkon Land Cruiserin taksina. Voisiko olla isännän eläkepeli? Eikös siinä ollut joku juttu, kun isäntä jää eläkkeelle ja auto on ollut riittävän pitkään ajossa, niin saa pitää itsellään ilman veroja? Tai jotain sellaista.
En tiedä tuosta eläkepelistä, mutta ennen tuota nykyistä Land Cruiseria siinä oli edellismallinen Land Cruiser...

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.06.10 - klo:19:08
No kyllä se ainakin nettiauton perusteella näyttää olevan ainoa merkki, jonka joka yksilöllä ajetaan vähintään 500000 km ja senkin jälkeen siitä pitää siitä maksaa vielä iso kasa rahaa. :)

No, jään odottamaan, jos joskus nettiautoon tulisi myyntiin vaikkapa Skoda, jolla olisi ajettu 500000 km ja maksaisi viisinumeroisen summan Euroja. :)

Mutta joo, joka autossa on nykyisin vikoja. Ei mikään ole ongelmaton merkki.

Voihan sitä pyytää vaikka miljoona euroa 400.000-900.000 ajetusta eemelistä tai bemarin 5- tai 7-sarjasta. Mutta harvoin kukaan on niin hullu, että maksaa mitään älyttömiä paljon ajetusta tai monta vuotta vanhasta autosta vaikka se olisi vuorattu kullalla. Kyllä suomalaisilla jokin järki on. Aika kauan ne mersutkin saa noilla kilsoilla siellä nettiautojen palstoilla maata ennenkuin joku ne ostaa jos niistä pyydetään aivan tolkuttomia hintoja auton ikään tai ajomääriin nähden. Pumattakaan jos ilmoituksessa kerrotaan, että auto on ex-taksi tai se paljastuu taksiksi. En minä ainakaan maksaisi monia vuosia vanhasta ja satojatuhansiakilometrejä ajetusta autosta mitään tähtitiellisi summia jos se ei ole joku Maybach, rolssi, Bugatti tai vastaava. Vaikka auto olis kuinka hyväkuntoinen tai hyväkuntoisen näköinen tahansa niin mitä järkeä on maksaa satojatuhansia ajetusta ja vaikka 5-10 vanhasta autosta vaikka 20.000eur. Uusi on aina uusi vaikka se olisi Lada.

Meillä on käynyt huollossa Octavioita ja Felicioita joilla on ajettu 300.000-400.000km:a.

eGetin

Onhan tuolla ffp:n puolellakin puhuttu noista Volkkareista joilla on yli miljoonakin kilometriä taivallettu 1.6D-koneen kanssa :)
Eipä tuo 400tkm missään tunnu tuossa 1.9TDI:ssäkään, ja kyllä se korikin taitaa mukana tulla sen puoli miljoonaa kilometriä ihan helposti.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 17.06.10 - klo:20:12
Voihan sitä pyytää vaikka miljoona euroa 400.000-900.000 ajetusta eemelistä tai bemarin 5- tai 7-sarjasta. Mutta harvoin kukaan on niin hullu, että maksaa mitään älyttömiä paljon ajetusta tai monta vuotta vanhasta autosta vaikka se olisi vuorattu kullalla. Kyllä suomalaisilla jokin järki on.

Samoilla linjoilla mennään täälläkin. Alla muutama perinteinen väittämä ja vastaväite :)

1. "Mersu kestää miljoona kilometriä konetta avaamatta"
- Mitä järkeä mitoittaa auto kestämään 1 000 000 km? Se on järjetöntä resurssien hukkaamista, kun käytännössä kukaan ei aja miljoonaa kilometriä samalla autolla. Ei kukaan osta sisäkäyttöön toimistoonkaan tietokonetta, joka toimii 50 asteen pakkasessa ja kestää 24h rankkasadetta ulkona.
- Mersu kesti miljoona kilometriä silloin, kun pellin alla oli joku 30 hv/litra tuottava nokivasara.

2. "Mersun jälleenmyyntiarvo on omaa luokkaansa"
- Oli niin kauan, kun tuonti ulkomailta oli rajoitettua ja Veho piti hinnat kovina. Saksan tuonti on pudottanut hyvitykset ja nyt Vehokin on alentunut mainostamaan sanomalehdissä alennettuun hintaan autojaan, ennen ei tarvinnut ja jälleenmyyntiarvo pysyi.

3. "Mersu on niiiin laadukas"
- Samat viat kuin muissakin autoissa, osin enemmänkin ja täysiä floppejakin ollut matkan varrella. E-sarjan ruostumiset, sähköiset jarrut, uusimmat suuttimet jne.

Osa ostaa siksi, että kun auton nyt vaan pitää olla Mersu. Se heille suotakoon.

Markku J

Aika hienoja kilometrimääriä takseilla kuitenkin ajetaan, ilman että ne matkustajan kannalta tuntuisivat loppuunajetuilta. Joskus oikein yllättyy takapenkkimatkustajana, kun auto on oikein siisti ja mittarissa voi olla 250-300 tkm. Itse olen tottunut ajattelemaan, että 100 tkm jälkeen auto on sen verran kulunut, että en sillä enää halua ajaa. Hyvällä hoidolla mennään pitemmälle.

eGetin

Ja jos tosiaan ne kilsat ajetaan nopeasti niin aika ei vielä ehdi vaikuttamaan. Noissa 20-vuotiaissa kipoissa kun taas myös aika on jo vaatinut veronsa kilometrien lisäksi. Tosin näin nettiautossa jonkun Mersun joka ei tainnut olla viittä vuotta vanhempi, kilsoja oli ilmoituksen mukaan vajaa 800tkm ja kuskin penkki oli kulunut aika näppärästi puhki sivutuesta (vaikutti siltä että joku housun reuna on hiertänyt siihen niin paljon että on sen takia revennyt auki). Kuljettajan jakkaran nahkaverhoilu oli muutenkin ihan kamalan näköinen.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3286597

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 17.06.10 - klo:20:18
Onhan tuolla ffp:n puolellakin puhuttu noista Volkkareista joilla on yli miljoonakin kilometriä taivallettu 1.6D-koneen kanssa :)

Täällä löytyy tarvikerautavarastolta (lue:Romukasasta) pihan perältä 1,5milj km ajettu jetta 1.6D koneella.. Nyt kyllä alkaa olla aika heikossa hapessa..

VW-man

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 17.06.10 - klo:20:44
Ja jos tosiaan ne kilsat ajetaan nopeasti niin aika ei vielä ehdi vaikuttamaan. Noissa 20-vuotiaissa kipoissa kun taas myös aika on jo vaatinut veronsa kilometrien lisäksi. Tosin näin nettiautossa jonkun Mersun joka ei tainnut olla viittä vuotta vanhempi, kilsoja oli ilmoituksen mukaan vajaa 800tkm ja kuskin penkki oli kulunut aika näppärästi puhki sivutuesta (vaikutti siltä että joku housun reuna on hiertänyt siihen niin paljon että on sen takia revennyt auki). Kuljettajan jakkaran nahkaverhoilu oli muutenkin ihan kamalan näköinen.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3286597

Rek. vuonna 2008 vaikka on mallia 2005?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 17.06.10 - klo:20:48
Rek. vuonna 2008 vaikka on mallia 2005?
:D Hyvä huomio. Liekkö sekoittanut katsastukseen (ainakin kolme vuotta täsmäisi).

Tuksuu

^^ Tolla mersulla on ajettu koko ajan aika suuria päivämatkoja.. Tuskin moottori paljon kerennyt jäähtymään..

tn62634

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 17.06.10 - klo:20:12
400.000-900.000 ajetusta eemelistä tai bemarin 5- tai 7-sarjasta. Pumattakaan jos ilmoituksessa kerrotaan, että auto on ex-taksi tai se paljastuu taksiksi.

Täh? Mikä siitä sen huonomman tekee, jos on ollut taksissa? Käytännössä nuo kaikki 400000-900000 ajetut muutaman vuoden vanhat Mersut (Bemareita ei juuri ole, läpät ovat menneet imusarjasta mäntien päälle paljon ennen tätä) ovat olleet taksiajossa. Jos on ollut vielä huoltosopimusauto, on se huollettukin merkkiliikkeessä laatuosilla. Käytännössä jossain lentokenttäajossa, jossa ne isot kilometrimäärät tulee, auto pääsee suht helpollakin. Ajo on pääasiassa maantietä ja kone ei käynnisty juuri koskaan kylmänä.

Kyllä 400 000 ajettu taksimersu on vahva vaihtoehto ostaa ennemmin kuin vaikka samanhintainen uusi Seat.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.06.10 - klo:23:03Kyllä 400 000 ajettu taksimersu on vahva vaihtoehto ostaa ennemmin kuin vaikka samanhintainen uusi Seat.
Tuota nyt et usko itsekään :)

tn62634

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.06.10 - klo:23:15
Kyllä se niin vaan on. Minkälaisia Siittejä saa esim. noiden tilalle?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3147277

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3300710
Pikku-Seatin :) Mutta niissä on sentään takuu, noilla kilsoilla olevista mersuista joutunee jo vaihtelemaan yhtä jos toistakin osaa.
Toisaalta Audilta saa vaikka mitä: paina.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.06.10 - klo:23:15
Kyllä se niin vaan on. Minkälaisia Siittejä saa esim. noiden tilalle?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3147277

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3300710

Kyllä pitää olla melko paksusakaraiset tähtilasit päässä että viitsii julkisesti laukoa tuommoisia, mutta voihan sitä noinkin yrittää itselleen todistella hyväksi hankinnaksi omaa puolimiljoonaa veivattua linttaa.

Seat tarjontaan tuossa hintaluokassa voit tutustua täällä ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tlindstr

Täällähän on kovat keskustelut mersujen mittarilukemista. Vaikuttaako ne jotenkin vaatimuksiinne takseista?

Itselleni on ihan sama mitä merkkiä taksit ovat, kaikki ovat vieneet perille asti. Ainut mihin kiinnitän huomiota on takapenkkiläisten(=matkustajien) jalkatilat. Mikään ei ole ärsyttävempää kuin kömpiä Octavia kokoluokan autoon.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 17.06.10 - klo:23:27
Täällähän on kovat keskustelut mersujen mittarilukemista. Vaikuttaako ne jotenkin vaatimuksiinne takseista?

Itselleni on ihan sama mitä merkkiä taksit ovat, kaikki ovat vieneet perille asti. Ainut mihin kiinnitän huomiota on takapenkkiläisten(=matkustajien) jalkatilat. Mikään ei ole ärsyttävempää kuin kömpiä Octavia kokoluokan autoon.
No on kyllä pitkät koivet jos Octavia-kokoluokassa (ja ilmeisesti myös Octaviassa?) loppuu tilat jaloilta kesken :P

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.06.10 - klo:23:26
Kyllä pitää olla melko paksusakaraiset tähtilasit päässä että viitsii julkisesti laukoa tuommoisia, mutta voihan sitä noinkin yrittää itselleen todistella hyväksi hankinnaksi omaa puolimiljoonaa veivattua linttaa.

No omalla autolla on vasta vähän toista sataa tuhatta mittarissa. Eiköhän sillä sen pääse vielä minkä uudella Yetillakin...

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.06.10 - klo:23:26
Seat tarjontaan tuossa hintaluokassa voit tutustua täällä ;)

Ja meinasin uutta Seattia, en käytettyä. Sen verran perehdyin, että toisen hinnalla saa Ibizan perusmallin, toisella Leonin.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.06.10 - klo:23:03
Täh? Mikä siitä sen huonomman tekee, jos on ollut taksissa? Käytännössä nuo kaikki 400000-900000 ajetut muutaman vuoden vanhat Mersut (Bemareita ei juuri ole, läpät ovat menneet imusarjasta mäntien päälle paljon ennen tätä) ovat olleet taksiajossa. Jos on ollut vielä huoltosopimusauto, on se huollettukin merkkiliikkeessä laatuosilla. Käytännössä jossain lentokenttäajossa, jossa ne isot kilometrimäärät tulee, auto pääsee suht helpollakin. Ajo on pääasiassa maantietä ja kone ei käynnisty juuri koskaan kylmänä.

Kyllä 400 000 ajettu taksimersu on vahva vaihtoehto ostaa ennemmin kuin vaikka samanhintainen uusi Seat.

No joo tuskimpa ne läppäviat nyt kaikkia BMW:n diesel-mootoreita koskee. Kaikissa BMW:n diesel-malleissa ei edes ole niitä läppiä tehtaaltakaan tulleina. Ne läpät kuuluu tiettyihin moottoreihin ja ne saa kyllä tarvittaessa poiskin jos haluaa. Mutta tiedän autoja joissa on ollut ne läpät aina ja iänkaiken ja hyvin käyvät&kukkuvat. Se ei todellakaan ole mikää epidemia...Hauskaa lukea tätä foorumia. Täällä paljastuu mukavasti eri merkkien fanaatikot, puolustajat ja puolestapuhujat. Minä olen sairaalloisen suuri BMW kiihkoilija ja fanaatikko tätä nykyä. TN:lle mersu on se ainoa oikea ja maailman paras auto ja paras&laadukkain ikinä mitä puolustetaan minkä keretään ja mikään muu ei ole mitään jne. Minulle se on taas just nyt BMW. Yhteistä monelle fanaattisemmalle kiihkoijalle täällä on se, että se oma auto tuntuu olevan aina se maailman paras ja se merkki millä just sillä hetkellä ajetaan on paras, kestävin jne. Loput täällä sitten on niitä kiihkeitä Audin, Skodan ja VW:n kehujia, puolustajia ja ylistäjiä. Joukossa toki sitten joku värittömämpi
ja neutraalimpikin henkilö jolle auto on vaan liikkumisväline tai ei mitään sen ihmeempää. Tältä se meno täällä vähän vaikuttaa :) ja itse tähän myös osallistun :)

Eikä tästä nyt pidä vetää kenenkään herneitä, mutta näinhän se näkyy täällä menevän kun kaikkien meidän kirjoituksia lukee. Monelle täällä auto ja just se oma auto tuntuu olevan elämää suurempi asia. Myös minulle, myönnetään :) Eika me täällä muuten oltaisi ja kinattaisi joka päivä siitä mikä auto on hyvä ja mikä ei ja seliteltäisi kokoajan kun se auto jolla itse ajellaan on maailman paras ja niin paljon parempi kuin joku muu. Sori tämä rönsyily ja off-topic.

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 17.06.10 - klo:23:30
No on kyllä pitkät koivet jos Octavia-kokoluokassa (ja ilmeisesti myös Octaviassa?) loppuu tilat jaloilta kesken :P
Varmaan sitten niin, mutta ainakin keväältä jäi ikävä muisto juuri octavian kyydissä olosta kun polvet painoi kuskin selkää vasten. Olin kaverin kanssa taksissa, joten en viitsinyt mennä keskipaikallekaan istumaan kesken matkan.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 17.06.10 - klo:23:35
Varmaan sitten niin, mutta ainakin keväältä jäi ikävä muisto juuri octavian kyydissä olosta kun polvet painoi kuskin selkää vasten. Olin kaverin kanssa taksissa, joten en viitsinyt mennä keskipaikallekaan istumaan kesken matkan.
Sitten on saanut olla pitkä kuski tai varsin paljon taakse kallistettu selkänoja kuskilla... En siis ollenkaan epäile etteikö se olisi mahdollista, mutta kun muistelen meidän vanhaa Octaviaa jossa kyllä matkusti ihan mielellään takapenkillä (siis myös aikuiset), niin on jotenkin hassun kuuloista :)

tn62634

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 17.06.10 - klo:23:33
Hauskaa lukea tätä foorumia. Täällä paljastuu mukavasti eri merkkien fanaatikot, puolustajat ja puolestapuhujat. Minä olen sairaalloisen suuri BMW kiihkoilija ja fanaatikko tätä nykyä. TN:lle mersu on se ainoa oikea ja maailman paras auto ja paras&laadukkain ikinä mitä puolustetaan minkä keretään ja mikään muu ei ole mitään jne. Minulle se on taas just nyt BMW. Yhteistä monelle fanaattisemmalle kiihkoijalle täällä on se, että se oma auto tuntuu olevan aina se maailman paras ja se merkki millä just sillä hetkellä ajetaan on paras, kestävin jne. Loput täällä sitten on niitä kiihkeitä Audin, Skodan ja VW:n kehujia, puolustajia ja ylistäjiä. Joukossa toki sitten joku värittömämpi
ja neutraalimpikin henkilö jolle auto on vaan liikkumisväline tai ei mitään sen ihmeempää. Tältä se meno täällä vähän vaikuttaa :) ja itse tähän myös osallistun :)

Ei kun tää on vaan niin hauska seurata kuinka erityisesti skodamiehet ottavat kierroksia. Sehän on se merkki, mitä pitää eniten perustella naapureilleen ja työtovereilleen: "Nykyisin Skodan laatu on jo parempi kuin VW;n", "Tsekkiläinen työ on parempaa kuin saksalainen", "Nämä tehdään nykyisin Volkkarin osista", "Octavia on tilavampi kuin Passat" yms. ;D

Mutta pakostihan se niin menee, että omaa merkkiä tällaisilla foorumeilla kehutaan. Minäkin olin ennen Volvo-fani, kun sellaisia omistin.

ps.

Ja totta se, että kyllä se Bemari hyvä peli on, et mennyt vaan samaan lankaan kuin moni muu täällä. :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.06.10 - klo:23:42
Ei kun tää on vaan niin hauska seurata kuinka erityisesti skodamiehet ottavat kierroksia. Sehän on se merkki, mitä pitää eniten perustella naapureilleen ja työtovereilleen

Miten mulla on jäänyt sellainen kuva, että eräällä mersumiehellä on pakonomainen tarve puolustella noita loppuunajettuja mersunraatoja ::)

Minun ei ainakaan ole tarvinnut, eikä tarvitse, perustella merkkivalintaani kenellekkään, mutta se taas ei liity taksiautoiluun mitenkään ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.06.10 - klo:23:49
Miten mulla on jäänyt sellainen kuva, että eräällä mersumiehellä on pakonomainen tarve puolustella noita loppuunajettuja mersunraatoja ::)

Minun ei ainakaan ole tarvinnut, eikä tarvitse, perustella merkkivalintaani kenellekkään, mutta se taas ei liity taksiautoiluun mitenkään ;)

Heh. Itse joutuisin varmaan perustelemaan monelle miksi olisin ostanut esim. etuvetoisen maastoauton, mutta tätä vanhaa loppuunajettua raatoani ei ole tarvinnut selitellä kenellekään tutulle. Ehkä he tietävät köyhyyteni, ettei ollut varaa uuteenkaan. :)

Mutta se siitä. Palataan takseihin?

Gogol

Ja tuollainen +400 tuhatta ajettu Berceedeksen raatohan on selvää köyhyyden merkki naapureille. Yritetään olla jotain ihan muuta kuin mihin lompakko riittää :P
Mutta itse asiasta sen verran, että kaikki taksi käy kunhan vie perille!

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.06.10 - klo:23:42
Ei kun tää on vaan niin hauska seurata kuinka erityisesti skodamiehet ottavat kierroksia. Sehän on se merkki, mitä pitää eniten perustella naapureilleen ja työtovereilleen: "Nykyisin Skodan laatu on jo parempi kuin VW;n", "Tsekkiläinen työ on parempaa kuin saksalainen", "Nämä tehdään nykyisin Volkkarin osista", "Octavia on tilavampi kuin Passat" yms. ;D

Mutta pakostihan se niin menee, että omaa merkkiä tällaisilla foorumeilla kehutaan. Minäkin olin ennen Volvo-fani, kun sellaisia omistin.

ps.

Ja totta se, että kyllä se Bemari hyvä peli on, et mennyt vaan samaan lankaan kuin moni muu täällä. :)

Kyllä ne suurimmat kierrokset ottaa juuri näiden "premium"-saksalaisten omistajat, joilla on pakonomainen tarve perustella sitä, miksi kannattaa ostaa montasataa tuhatta ajettu, ilman takuuta oleva raato ennenkuin uusi, "ei-premium"-auto jolla saa huoletta ajella TAKUULLA 2-7 vuotta....mutta kukin tavallaan.

Mersussa on se pointti, että sen arvo laskee taksiajossa juuri sen pitoaikana ihan yhtä paljon kuin muillakin, mutta sitten tosi paljon ajettuna sillä saa vielä jonkin verran parempaa hintaa kuin monella muulla. Ja silllähän ei sitten taksi-isännälle ole paskankaan iloa.... :P

mol

Lainaus käyttäjältä: Gogol - 17.06.10 - klo:23:56
Ja tuollainen +400 tuhatta ajettu Berceedeksen raatohan on selvää köyhyyden merkki naapureille. Yritetään olla jotain ihan muuta kuin mihin lompakko riittää :P
Mutta itse asiasta sen verran, että kaikki taksi käy kunhan vie perille!

Vähän provosoiva sanamuoto tuo "raato". Toki auto voi olla noilla kilometereillä vaikka miten huono mutta juuri äsken katselin muutamaa +300 ja +400 tuhatta ajettua -06 ja uudempaa E-Mersua joita ei kyllä yksikään täysjärkinen autoista ymmärtävä voi raadoksi haukkua. Hämmentävän siistejä ja hyvännäköisiä olivat. Toki tällä forumilla tätä ei saisi sanoa ääneen mutta käykääpä itse katsomassa. Eivät ne kaikki ole loppuun ajettuja "raatoja" tai eivät ainakaan näytä semmoisilta.

rob-s

Tähän aiheeseen liittyen, näin viikolla jonkun sellainen Berlingo tyylisen auton joka on vissiin aluperin pieneksi tavaran jakeluautoksi suunniteltu..taksi kyltillä.

Kommentoinkin emännälle joka istui kyydissäni, että eihän tuollaisesta kyydistä voi maksaa samaa hintaa kuin esim. E-sarjan/500-sarjan kyydistä..johon hän tokaisi.."samahan tuo on kunhan pääsee perille". Itse olen sitä mieltä, että taksille pitää olla tarkemmat määritelmät laadun, koon, iän ja kunnon suhteen. Taksin pitää olla taksi eli hieman luksusta ja tilaava..ei mikään Hiace!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

eGetin

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 18.06.10 - klo:13:58
Tähän aiheeseen liittyen, näin viikolla jonkun sellainen Berlingo tyylisen auton joka on vissiin aluperin pieneksi tavaran jakeluautoksi suunniteltu..taksi kyltillä.

Kommentoinkin emännälle joka istui kyydissäni, että eihän tuollaisesta kyydistä voi maksaa samaa hintaa kuin esim. E-sarjan/500-sarjan kyydistä..johon hän tokaisi.."samahan tuo on kunhan pääsee perille". Itse olen sitä mieltä, että taksille pitää olla tarkemmat määritelmät laadun, koon, iän ja kunnon suhteen. Taksin pitää olla taksi eli hieman luksusta ja tilaava..ei mikään Hiace!
No Berlingohan on itsessään itseasiassa hyvä valinta taksiksi, tilaa riittää vallan hienosti ja takapenkillä matkustavilla ei ole varaa valittaa (jalkatilaa valtavasti, kolme täysleveätä istuinta takana). Tarvitseeko sitä luksusta sitten kun istuu siellä takapenkillä? Sitruunoissa on ainakin mukavat penkit, ja jos sitä luksusta kaipaa niin et sinä sitä kyllä E-sarjalaisestakaan saa, se on sitten nämä S-sarjalaiset/A8/700-sarja joista sitä luksusta saa myös takapenkille.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 18.06.10 - klo:13:58

Sekin sitten, että kuka määrittelee mikä on laadukas auto, ja mikä auto saisi maksaa minkäkin verran asiakkaalle....kaunis ajatus mutta täysi mahdottomuus toteuttaa käytännössä. Ja mitä hiaceen tulee, niin yleensäkin nämä pikkubussit ovat tärkeä lisä taksikalustoon, koska isoja autoja ei ole koskaan liikaa. Ja varsinkin syrjäseuduille ei taksiin muunlaista voi edes ostaa ! Ja vaikka itse en hiacesta pidä sen vanhahtavuuden takia, niin monet ostavat sen juuri sen takia, että siinä ei turhia remonttipäiviä (kuulemma) tule.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy