Madallukset ja säädettävät alustat

Aloittaja RoccoScientist, 24.03.10 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

isopahasusi

Onko muilla ilmennyt ärsyttävää sisustan muoviosien narinaa madalletun alustan kanssa. Eli nyt on vuoden päivät ollut H&R -35mm jouset alla ja narahtelee varsinkin jos menee eturengas edellä yli kivetyksen ja auto hieman heilahtelee puolelta toiselle? Itse on paikantanut äänen muovisiin verhoiluosiin, kuten ovien kynnysmuovit ja pilarit? Ã,,äni tuntuu kilometrien myötä lisääntyvän? Ajossa ääntä ei kuulu. Mielestäni ääni ei kuulu auton alta.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Ton-1

Eipä ole moinen ongelma tuttu, tulee mieleen onko uusi jousisarja niin jäykkä että laittaa korinlujuuden koetukselle - sen mitta 'muuttuu' normaalia enemmän aiheuttaen ääntä muissa komponenteissa.

Tai sitten se ääni tulee sittenkin alustasta.  :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ram1

UGM asentaa 180e.Kulmat jossain muualla parin päivän päästä ku asettunut.Hintaluokka 50-100e
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.07.12 - klo:18:57
Eipä ole moinen ongelma tuttu, tulee mieleen onko uusi jousisarja niin jäykkä että laittaa korinlujuuden koetukselle - sen mitta 'muuttuu' normaalia enemmän aiheuttaen ääntä muissa komponenteissa.

Tai sitten se ääni tulee sittenkin alustasta.  :)
Hmm... Mikähän siellä voisi narista sitten? Puslat? Jousista en usko sen tulevan.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 10.07.12 - klo:22:49
Hmm... Mikähän siellä voisi narista sitten? Puslat? Jousista en usko sen tulevan.
Kyllä siellä voi narista puslat,koiranluut jos sellaset on.

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 10.07.12 - klo:22:54
Kyllä siellä voi narista puslat,koiranluut jos sellaset on.
Hmm... Pitänee tutkia. Sen verran olen ääntä kuunnellut että se tuntuisi tulevan takaa, juurikin siksi ajattelin noita pilareita yms. muoveja. Voihan tuo kuulua taka-akselistakin periaatteessa.

oopee

Mulla alko kanssa sirinät ja surinat lisääntymään kun hieman autoa madalsin. Tuntuu että äänet kuuluu joka kerta eri paikasta. Vastaavaa ei kyllä ole missään aiemmassa vekottimessa sattunut, tuntuu melko kovan oloiselta muovilta muutenkin tämä v golffin sisustan osat.
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: oopee - 11.07.12 - klo:21:26
Mulla alko kanssa sirinät ja surinat lisääntymään kun hieman autoa madalsin. Tuntuu että äänet kuuluu joka kerta eri paikasta. Vastaavaa ei kyllä ole missään aiemmassa vekottimessa sattunut, tuntuu melko kovan oloiselta muovilta muutenkin tämä v golffin sisustan osat.
Sama juttu Octaviassa. Tänään taas kuuntelin tarkemmin noita ja kyllä ne minusta takaoven ovipahveista ja pilareista tulee. Toki voi olla kallistuksen vakaajan kumitkin kuivat, voisi ruutata rasvaa seuraavan kerran kun autoa tunkkaa ylös.

firstvw

Mites teillä muilla on katsastuksen ei OEM iskarien testit näyttäny? Pari-kolme tonnia alla olleet Bilsteinin B6:set antoi tulokseksi eteen ~73% ja taakse ~54%.  Läpi meni, mutta yllättävän huonot prosentit, olisin odottanut vähän korkeampia, mutta en lähde tressaamaan tuloksesta  :)

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 13.07.12 - klo:13:08
Mites teillä muilla on katsastuksen ei OEM iskarien testit näyttäny? Pari-kolme tonnia alla olleet Bilsteinin B6:set antoi tulokseksi eteen ~73% ja taakse ~54%.  Läpi meni, mutta yllättävän huonot prosentit, olisin odottanut vähän korkeampia, mutta en lähde tressaamaan tuloksesta  :)
Aika paljon juttua suuntaa jos toiseen on kuullu noista katsastusasemien testeistä. Aikanaan laitoin JOM merkkisen alustasarjan Astraan niin näytti ihan pränikkä sarja 500km ajon jälkeen 59% kaikkiin pyöriin. Joten ehkä siinä on perää että prosentit ei ihan pidä paikkaansa. Toisaalta olen kuullut että jotkut saaneet uusilla iskareilla 98% tuloksiakin. Mene ja tiedä.

DJDH

Riippuu ihan renkaan profiilista ja ilmanpaineestakin.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

oopee

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 13.07.12 - klo:21:27
Aika paljon juttua suuntaa jos toiseen on kuullu noista katsastusasemien testeistä. Aikanaan laitoin JOM merkkisen alustasarjan Astraan niin näytti ihan pränikkä sarja 500km ajon jälkeen 59% kaikkiin pyöriin. Joten ehkä siinä on perää että prosentit ei ihan pidä paikkaansa. Toisaalta olen kuullut että jotkut saaneet uusilla iskareilla 98% tuloksiakin. Mene ja tiedä.

Tuskinpa noista kannattaa yöuniaan menettää. Ei ne konttorien penkkien tulokset ole "luotettavia" kuin alkuperäiseille alustaseteille. Ja sen ne sedät kyllä ymmärtävät itsekin.
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

Octavist

Autona on Octavia -11 malli sport alustalla eli siis jotain 20 mm madallusta(?). Muuten ei tuo korkeus niin haittaisi mutta auto hieman "keulii" eli etupää on 10 mm korkeammalla kuin takapää.
Melkeinhän tuosta olisi pitänyt jupista heti takuuseen mutta olen siinä uskossa, että tuo on näitä Skodan hienoja ominaisuuksia joka on jokaisessa yksilössä. Tuntuu, että joka osan saisi vaihtaa, että saa oikeasti toimivan tuosta autosta, kun oikein alkaa siihen paneutua.

Kysymys siis on, onko kukaan vaihtanut etupäähän lyhyempää jousitusta, ja näin saanut autoa balanssiin/keulaa hieman takapäätä alemmas? Onko tämä edes järkevää? Perää en kyllä edes halua matalammalle sillä se on jo ihan rajoilla, kun auton lastaa mökille ja takapenkilläkin porukkaa (renkaat 225/40/18 ET 45 joten rengas aika lailla kaaren kohdalla).

edit: Äkkiä lueskelin muualta niin jotkut ovat saaneet auton balanssiin H&R -30mm jousilla tai sitten Eibach pro kit -30mm. Kumpi olisi parempi ja onko täällä samaa kokemusta, että Ocusta saa noilla keulimisen pois? Ja mitenkä on, joutuuko noiden kanssa sitten vaihtamaan jo iskareita vai vastaako tuo H&R -30 suunnilleen tuota tehtaan sport alustaa? Voisiko joku laittaa kuvaa, jolle on laitettu nuo H&R -30mm jouset niin näkisi hieman miten alas putoaa.

Jonde

Kyllä se sun skoda on ollut ihan vaaterissa jo tehtaalta, mutta kun olet ruksannut eteen sellaset kääntyvät pyörät. Sen takia kaaret on pikkusen tilavammat ja linjaltaan ylempänä edessä, että tuo mainio varuste toimii.

tepi

Jos olet muuten alustaan tyytyväinen, niin kannattaisko vaihtaa madaltavat jousilautaset? Noilla saa sen 10-20mm pudotettua keulaa.
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

Laars

Kyllä se helmalinja suorassa on, mutta etukaari taas kiertää ylempää kuin takakaari, kuten tuossa ylempänä mainittiin. Keulan madallus tuottaa ei niin mukavan tuonti-e36 Etukenon ;)

Eikös skodan oem sport jouset ole Eibachin tekeleet.

oopee

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 14.07.12 - klo:00:08
Autona on Octavia -11 malli sport alustalla eli siis jotain 20 mm madallusta(?). Muuten ei tuo korkeus niin haittaisi mutta auto hieman "keulii" eli etupää on 10 mm korkeammalla kuin takapää.
Melkeinhän tuosta olisi pitänyt jupista heti takuuseen mutta olen siinä uskossa, että tuo on näitä Skodan hienoja ominaisuuksia joka on jokaisessa yksilössä. Tuntuu, että joka osan saisi vaihtaa, että saa oikeasti toimivan tuosta autosta, kun oikein alkaa siihen paneutua.

Kysymys siis on, onko kukaan vaihtanut etupäähän lyhyempää jousitusta, ja näin saanut autoa balanssiin/keulaa hieman takapäätä alemmas? Onko tämä edes järkevää? Perää en kyllä edes halua matalammalle sillä se on jo ihan rajoilla, kun auton lastaa mökille ja takapenkilläkin porukkaa (renkaat 225/40/18 ET 45 joten rengas aika lailla kaaren kohdalla).

edit: Ã,,kkiä lueskelin muualta niin jotkut ovat saaneet auton balanssiin H&R -30mm jousilla tai sitten Eibach pro kit -30mm. Kumpi olisi parempi ja onko täällä samaa kokemusta, että Ocusta saa noilla keulimisen pois? Ja mitenkä on, joutuuko noiden kanssa sitten vaihtamaan jo iskareita vai vastaako tuo H&R -30 suunnilleen tuota tehtaan sport alustaa? Voisiko joku laittaa kuvaa, jolle on laitettu nuo H&R -30mm jouset niin näkisi hieman miten alas putoaa.

Kyllä se keuliminen vähenee jo pelkillä -30mm jousilla, ainakin eibachin. Kuvia tällaisesta setupista edellisellä sivulla. Toi keuliminen kiusaa vageja ihan yleisestikin, erityisesti farkkuja. Sama homma myös kahden edellisen audini kohdalla.
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

isopahasusi

Juu kyllä se keuli omakin octavia ennen kun heitti -30mm H&R:t alle. Ei keuli enää.

ocu2pasi

terve. olen suhteellisen tuore vm06 ocun omistaja ja jäi käteen racelandin korkeussäädettävä alusta niin onko se mistään kotoisin??

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: ocu2pasi - 15.07.12 - klo:18:21
terve. olen suhteellisen tuore vm06 ocun omistaja ja jäi käteen racelandin korkeussäädettävä alusta niin onko se mistään kotoisin??
Onhan se ihan toimiva ollu mutta jotkut pitää pintakovana. Samaa halppistuotantoa kun Jomit,TA-technix jne.... 
Ite tykkäsin aikoinaan mutta makuja on monia...

Octavist

Lainaus käyttäjältä: oopee - 14.07.12 - klo:20:49
Kyllä se keuliminen vähenee jo pelkillä -30mm jousilla, ainakin eibachin. Kuvia tällaisesta setupista edellisellä sivulla. Toi keuliminen kiusaa vageja ihan yleisestikin, erityisesti farkkuja. Sama homma myös kahden edellisen audini kohdalla.

H&R -35mm jouset tilattu. Mitä täältä kokemuksia luin niin pitäisi toimia vielä ton vakioiskarin kanssa . Autona siis Skoda Octavia 1.8 Tsi -11 jossa aiemmin tehtaan Sport jouset. Koodi noille H&R jousille oli  29261-2 http://www.autoteilemann.de/hr-fahrwerksatz-federn-29261-2.html eli ilmeisesti oikeat tuli tilattua, kun rekisteotteessa etuakselipaino max 1050 kg?

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 16.07.12 - klo:12:10
H&R -35mm jouset tilattu. Mitä täältä kokemuksia luin niin pitäisi toimia vielä ton vakioiskarin kanssa . Autona siis Skoda Octavia 1.8 Tsi -11 jossa aiemmin tehtaan Sport jouset. Koodi noille H&R jousille oli  29261-2 http://www.autoteilemann.de/hr-fahrwerksatz-federn-29261-2.html eli ilmeisesti oikeat tuli tilattua, kun rekisteotteessa etuakselipaino max 1050 kg?

Näyttäisivät sopivan, kun noille jousille etuakselipainoksi on asetettu 1021 kg ja siitä ylöspäin noille tietyille automalleille, joihin se sopii. Madallus on sen verran reilu, että itse harkitsisin kyllä myös iskareiden uusimista. Vakioiskareillehan tuo on toiminta-alueen suhteen sama kun ajaisi auto paltiarallaa täyteen lastattuna jatkuvasti. Esimerkiksi Konin STR.T -iskarit olisivat kohtalaisen halpa päivitysosa, mutta laadusta ja vaikutuksesta alustaan en osaa sanoa mitään.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 16.07.12 - klo:12:10
H&R -35mm jouset tilattu. Mitä täältä kokemuksia luin niin pitäisi toimia vielä ton vakioiskarin kanssa . Autona siis Skoda Octavia 1.8 Tsi -11 jossa aiemmin tehtaan Sport jouset. Koodi noille H&R jousille oli  29261-2 http://www.autoteilemann.de/hr-fahrwerksatz-federn-29261-2.html eli ilmeisesti oikeat tuli tilattua, kun rekisteotteessa etuakselipaino max 1050 kg?
Kyseinen setti ollut mulla nyt 60tkm alla ja vakioiskareilla ajettu 114tkm. Ei tunnu kovin löysältä ainakaan vielä. Olen kyllä koittanu varoa kovasti kuoppia yms. kun kyllä tuon parkkihallin rampissa saa raapasemaan jos ei ole tarkkana.

Octavist

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 16.07.12 - klo:18:39
Kyseinen setti ollut mulla nyt 60tkm alla ja vakioiskareilla ajettu 114tkm. Ei tunnu kovin löysältä ainakaan vielä. Olen kyllä koittanu varoa kovasti kuoppia yms. kun kyllä tuon parkkihallin rampissa saa raapasemaan jos ei ole tarkkana.

Kiitos vaan, kun kerrotte kokemuksia. Parin viikon päästä saan vaihdatettua itselleni nuo jouset joten siihen asti muiden kokemusten varassa. Varmaan kuitenkin kokeillaan josko pärjäisi vakioiskareilla. Muutenkin tähän madaltamiseen tuli päädyttyä vähän vahingossa, kun alkoi toi "keuliminen" niin oksettamaan. Muutenhan en ole mikään madalluksen kannattaja.

Tulee kyllä melko kovaa ajettua välillä kaarteita joten onko siitä kenelläkään kokemusta vakioiskarilla ja 35 mm madalluksella. Katoaako ajettavuus, kun iskari liian pohjassa? Luulisi, että lyhyempi jousi olisi jäykempi ja näin antaisi iskarille vähän anteeksi. No kokemuksia kirjoitan kunhan nuo saan alle. Ennen ja jälkeen kuviakin olisi tarkoitus laittaa, kunhan saisi tuon auton pestyä ja pysymään edes hetken puhtaana. Niin ja hintaa asennukselle ja suuntaukselle tulee 280 â,¬.

isopahasusi

Tuo on lähinnä mukavan jämäkkä alusta, mutta ei se autosta vielä rata-autoa tee. Kyllä jos oikeen kurviin päästelee niin auto pyrkii kyllä kallistumaan. Ei ole itseä haitannut kaarreominaisuudet toistaiseksi, vaikkakin varmaan iskarien vaihdon yhteydessä tulee ehkä menemään lyhyempää ja jämäkämpää tolppaa paikalle. Enemmän itseä harmittaa routavauriot, joita on omilla kotiseuduilla paljon ja niissä auton panssari on ottanut osumaa. Lisäksi kuormaaminen ei ole niin mukavaa kun perä painuu helpohkosti kasaan, tosin takapumput oli kyllä jo laiskistuneet ennen kun auto tuli minulle. Enkä nyt hirveästi kuskaile mitään isompaa autossa. Normaalisti ajelen tyhjällä kontilla yksinäni työajoja.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 17.07.12 - klo:18:49
Lisäksi kuormaaminen ei ole niin mukavaa kun perä painuu helpohkosti kasaan, tosin takapumput oli kyllä jo laiskistuneet ennen kun auto tuli minulle.

Eikös jäykempien jousien ansiosta tuon perän pitäisi istua täyteen kuormattuna vähän vakiota korkeammalla, vaikka lähtökohta onkin reilusti matalammalla? Ainakin jos jousissa on kunnon progressio, ei perän kanssa pitäisi tulla itse jousien takia ongelmia kasaanpainumisen kanssa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

SamKoo

Golffi kutoseen alustasarja harkinnassa, Eibachin B12 pro-kit kiinnostaisi kovasti mutta hinta ei niinkään vs. säädettävä.Tässä kohtaa rupeaa harkitsemaan muutaman satasen lisäpanostusta säädettävään. Tarjouksia olen kysellyt 800-950 kieppeissä huitelee.. Olisiko jotakin suosituksia,vinkkejä mistä katsoa/tilailla? Ei silti hyvää ennenkään halvalla saanut ole tai sanotaanko että harvemmin, oli se asia mikä hyvänsä  :D
Volvo XC60 R-Design -12

jusba31

Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 20.07.12 - klo:17:27
Golffi kutoseen alustasarja harkinnassa, Eibachin B12 pro-kit kiinnostaisi kovasti mutta hinta ei niinkään vs. säädettävä.Tässä kohtaa rupeaa harkitsemaan muutaman satasen lisäpanostusta säädettävään. Tarjouksia olen kysellyt 800-950 kieppeissä huitelee.. Olisiko jotakin suosituksia,vinkkejä mistä katsoa/tilailla? Ei silti hyvää ennenkään halvalla saanut ole tai sanotaanko että harvemmin, oli se asia mikä hyvänsä  :D

Ebay.de

Daworder

Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 20.07.12 - klo:17:27
Ei silti hyvää ennenkään halvalla saanut ole tai sanotaanko että harvemmin, oli se asia mikä hyvänsä  :D

kyllä täällä ainaki on toiminut passatissa fk akk säädettävä halpa sarja 300e
20tkm eikä mitään ongelmaa. ei ole niin pinta kova kuin vakiot oli.
eli kyllä halvalla saa ihan hyvääkin..Ei kukaan ole autoa tyypittäneistä osannut sanoo minkä hintanen sarja on alla.
jos radalle mielii niin sitten kunnon alustaa alle on mun motto.

SamKoo

Juu lähinnä tarkoitin tuosta hyväksi todetusta alustasta että en odota löytäväni sitä millään parillasadalla, joku olisi sieltä jo heittänyt hyvää ei halvalla saa jne, joten suojasin sillä omaa selustaa tulevilta hyökkäyksiltä  ;)

Lainaakyllä täällä ainaki on toiminut passatissa fk akk säädettävä halpa sarja 300e

Kiitos vinkistä, tämä alustasarja ei ole ollut omalla vaihtoehtolistalla ja rupeankin lueskelemaan siitä lisää.. Rata ominaisuudet eivät paina kun ei rata-auto ole muutenkaan, vaan juurikin tämä madalluksen jälkeen säilynyt hyvä ajotuntuma Suomen huonokuntoisilla teillä.   
Volvo XC60 R-Design -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy