Audi Q5

Aloittaja Flat, 23.03.10 - klo:06:31

« edellinen - seuraava »

kailinds

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 19.08.16 - klo:14:32
Q5:ä on VV-auton myyjän mukaan myyty isommalla dieselillä äärimmäisen vähän uutena. Kun noille kysyntää olisi käytettynä, hinta pysyy korkealla. Kun omaani olin vaihtamassa, melkein tein kaupat kolmelitraisesta A6:sta, kun noita oli hyvinkin helposti löydettävissä. En ole asiaa tarkastanut, mutta olisikohan A6:ssa hintaero uutena 2-litraisen ja 3-litraisen välillä pienempi kuin Q5:ssä?

Varmaankin suurin osa 3-litraisista on ulkomaantuontia. Hintaero 2-litraiseen on niin suuri, että moni ostajakandidaatti, jolla on paalitilanne kunnossa, on hankkinut A6n tai Q7n samalla padalla.
Koska 3-litraisia on niin vähän, hintaskaala on aika iso. Kamuxin tyypit sanoi, että niitä on hankala hinnoitella kun verrokkeja ei ole. Osa myyjistä alihinnoittelee autonsa, mikä vaikuttaa negatiivisesti autokauppojen maksamiin hyvityshintoihin. Toisaalta Nettiautosta löytyy sitten niitä, joissa pyynnit on ihan levottomia.
Sama juttuhan se on Bemareissa. Käytännössä X3ia ei juurikaan näy myynnissä 30d/35d -versioina vaan ne on lähes kaikki 20d:tä.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: kailinds - 18.08.16 - klo:12:45
Vaihdoin juuri oman Q5:eni BMW 5-sarjalaiseen. Arvo putosi 3,5 vuodessa (73tkm ajettiin tuona aikana) 25tâ,¬. Aika huima pudotus oli. :'(
Eipä tuo mikään ihmeellinen pudotus ollut. Tai paljonko se oli prosentteina? Mulla on yleensä autojen arvosta lähtenyt se 1kâ,¬/kk kilometreistä riippumatta. Tämä siis 2-3 vuoden vaihtovälillä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 24.08.16 - klo:12:58
Eipä tuo mikään ihmeellinen pudotus ollut. Tai paljonko se oli prosentteina? Mulla on yleensä autojen arvosta lähtenyt se 1kâ,¬/kk kilometreistä riippumatta. Tämä siis 2-3 vuoden vaihtovälillä.
Sinulla kun nuo kulkupelit ovat olleet varsin arvokkaita niin 1 kâ,¬/kk ei prosentuaalisesti vielä ole poikkeuksellisen paljon? Mutta kyllä tässä itse olen ajovuosien aikana useampaankin kertaan tuskaillut sitä, että kahdessa vuodessa auton hinnasta sulaa hyvinkin puolet kohtalaisen hintaisen uuden (pienehkön) auton hinnasta. Minä tosin teen vain huonoja autokauppoja, joissa väliraha maksimoidaan ilman että sillä mitään erityistä hyvää saavutetaan.  :P

Miko84

Mielessä olis lähtiä hakemaan Q5. 2.0tdi:tä kävin kokeilemassa ja olihan se _laiska_ eli ei vaihtoehto. Eli 3.0tdi kiikarissa ja Saksastako lähtee hakemaan niin luonnollisesti pitää varusteitaki löytyä. Onko mitään varustetta mitä ilman ei tule toimeen? Ja mitä tietovikoja näissä ruukaa olla? Onko kone/laatikko huoleton? Kone ilmeisesti ketjulla?

Miko84

Ja sitten vielä.. Vakioksihan tuota konetta ei voi jättää niin paljonko laatikko kestää vai onko aivan tuhoontuomittu ajatus? Kuiten kestävämpi kuin volkkarin dsg?

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Miko84 - 04.09.16 - klo:20:06
Mielessä olis lähtiä hakemaan Q5. 2.0tdi:tä kävin kokeilemassa ja olihan se _laiska_ eli ei vaihtoehto. Eli 3.0tdi kiikarissa ja Saksastako lähtee hakemaan niin luonnollisesti pitää varusteitaki löytyä. Onko mitään varustetta mitä ilman ei tule toimeen? Ja mitä tietovikoja näissä ruukaa olla? Onko kone/laatikko huoleton? Kone ilmeisesti ketjulla?
Kolmealueinen ilmastointi.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 04.09.16 - klo:20:41
Kolmealueinen ilmastointi.
Aika lailla hyvin pärjää ilman tuota. Mutta jos nyt itse ajattelisin, että mikä on se "must"-varuste omassa, niin ehkä se olisi sähkötoiminen takaluukku. Siis noiden SQ5:n vakiovarusteiden lisäksi. Takaluukun kanssa kilpailee sähköpenkit muistilla. Tai ehkä sittenkin adaptiivinen vakkari :)

Tosin taitaa nuo saksanautot 3-litraisella padalla olla yleensä aika hyvin varusteltuja.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

jlindstrom

Kyllähän ilman 3-alueista ilmastointia pärjää.. mutta on se huomattavasti mukavampi! 1-alueinen on selvästi vetoisampi koska takaa puuttuu kanavia ja sitä korvataan voimakkaammalla puhalluksella.

Ihan ehdoton varuste itselläni, selvästi enemmän kuin esim sähköpenkit.

Herr K

2. sukupolven Q5 on julkaistu tänään. Tässä ensimmäisiä kuvia:

http://www.carscoops.com/2016/09/meet-audis-lighter-and-meaner-second.html
VW Passat Variant GTE

K70

Onnistuneempi ulkonäöltään kuin Q7. Mutta tehdään Meksikossa  ???

kailinds

Lainaus käyttäjältä: Miko84 - 04.09.16 - klo:20:06
Mielessä olis lähtiä hakemaan Q5. 2.0tdi:tä kävin kokeilemassa ja olihan se _laiska_ eli ei vaihtoehto. Eli 3.0tdi kiikarissa ja Saksastako lähtee hakemaan niin luonnollisesti pitää varusteitaki löytyä. Onko mitään varustetta mitä ilman ei tule toimeen? Ja mitä tietovikoja näissä ruukaa olla? Onko kone/laatikko huoleton? Kone ilmeisesti ketjulla?

Varusteista huippuja:
- sähköinen takaluukku
- sporttipenkit
- 3-osainen takapenkki (Suomessa vakio, Saksassa ei)
- B&O (jos tykkää kuunnella musaa)
- adaptiivinen vakkari
- panoraamakatto
- Navi MMI

Huolettomuus...riippuu siitä, miten paljon autossa on kilsoja.
Vesipumppu menee n. 200tkm kohdilla ilmeisesti ja EGR:n hajoaminen on ihan tyyppivika noissa 3-litraisissa. EGR:n korjaus n. 1400â,¬. Se ei kuitenkaan kannata, koska vika uusii ja mikäli ei vaikuta menoon, niin ainoa ärsytys on varoitusvalo mittaristossa.
Ihan ensimmäiseksi tarkistuttaisin/vaihdattaisin edestä vasemman puolen vetoakselin vaihdelaatikon pään laakerin. Se hajoaa jossain vaiheessa 100tkm jälkeen ja pahimmillaan aiheuttaa vaihdelaatikon vaihdon (14000â,¬ marmorilla). Kuten muissakin VAGin DSG-laatikoissa, näissä on myös ollut mekatroniikkavikoja, korjaus n. 1400-1700â,¬.
Ja kun auto on ulkomailta, niin maahantuoja ei korvaa mistään penninjeniä.


Lainaus käyttäjältä: Miko84 - 04.09.16 - klo:20:16
Ja sitten vielä.. Vakioksihan tuota konetta ei voi jättää niin paljonko laatikko kestää vai onko aivan tuhoontuomittu ajatus? Kuiten kestävämpi kuin volkkarin dsg?

Laatikko kestää 600nm 3-litraisissa. Aika monelta virittäjältä saat 300hv/560-600nm.
Samassa yhteydessä kannattaa tulpata EGR...

Muurima

Jaahas, mukana ollaan kerhossa. Pakkohan se oli ensilumien tultua vaihtaa vajaavetoinen a6 Q vitskaan ja tietysti 3 litran padalla. Tilasin suoraan puhelinkauppana näkemättä autoa 😃. Auto on tuotu Ruotsista ja olen ensimmäinen omistaja Suomessa. Tietenkin tein tarkan taustachekin ennen kuin kaupat lyötiin lukkkoon. Kilsoja mittarissa nyt 150tkm. Olin ajanut aikasemminkin työkaverini vitosella 2.0tdi koneella, mutta yllätyin suuresti kun pääsin omani rattiin; auto tuntui todella paljon jämäkämmältä ja vakaammalta vaikka varustetaso oli lähestulkoon sama eli offroadpaketit yms. Varmasti alustassa on oltava eroja koska toisessa on isompi kone ja tietysti painoakin enemmän. Summasummarum olen erittäin erittäin tyytyväinen ostokseeni kaikinpuolin!
Kuvia laittaisin tähän jos jotenkin tästä puhelimesta voisi suoraan heittää?

mremonen

Lainaus käyttäjältä: kailinds - 31.10.16 - klo:12:12
Varusteista huippuja:
- sähköinen takaluukku
- sporttipenkit
- 3-osainen takapenkki (Suomessa vakio, Saksassa ei)
- B&O (jos tykkää kuunnella musaa)
- adaptiivinen vakkari
- panoraamakatto
- Navi MMI
Check, paitsi panoraamakatto :)
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

maileri

Q5 kiikarissa, mitäs tollaisessa 200tkm rullatussa 2.0tdi s-tronic pelissä kannattaa tsekata? Mistä huomaa ajossa, jos s-tronicissa vikaa?

Sunkku

Tervehdys!

Tämä topic oli uppoamassa bittiavaruuteen, joten yksi Q5:n omistaja ilmoittautuu täältä. Aiemmin oli A4 allroad ja nyt vaihtui korkeampaan "möhkäleeseen" kuten vaimo tuota nimittää.
Mukavahan tuolla on ajella kun on päätä ylempänä muita kaupunkiliikenteen seassa. Eihän tuo mikään tehotykki ole, mutta siihenkin saadaan ainakin hieman apua jo viikon päästä...  :)

Wagner

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.  ;D

Ei taida Q5 olla forumilaisten suosiossa tai sit on niin tylsä auto, ettei oo mitään tarinoitavaa.

Oma Q5 ollu ny kuukauden päivät käytössä ja tykkään. Joo ohan se taas traktori (diesel), mutta uudemman kopan bensakoneellisia ku ei ollu Suomen tuontiohjelmassa, nii eipä noita tarjollakaan ole. Paitsi tietty plugaria, joka ei vielä mahtunu budjettiin. Saksasta kattelin kyllä bensaversioita, mutta niissäkin hinta alko muodostua pulmaksi, koska valtio ois sopivasta yksilöstä kiekassu veroina 10 tonttua ja sen jälkeen ois vielä pitäny asennuttaa webastoa ja hommata talvirenkaat vanteineen.

Eikä tuo dieselkään ny haittaa, äänieristys sitä luokkaa, ettei koneesta oikein mitään kuulu. Trafin vajaan 700 euron maksulappu sit tietty korpee, mutta elämä on. Nyt jouluna tuli tehtyä eka pitempi ajorupeama ja tuli todettua, ettei vielä noin mukavaa kiesiä oo alla ollu. Sinänsä järetön auton vaihto, ku Passat GTE kerkes olla vasta puoltoista vuotta alla, mut siihen ois pitäny uusia renkaat, nii oli helpompi vaihtaa auto. Vuosimalli tuoreni vuodella 2016 -> 2017, mut kilometrit ei sit vähentynykkää yhtään, eli molemmissa vajaa satku mittarissa. Tosin veikkaan, että dieselkoneella ei pitäs olla mitään ongelmia puottaa toiset satatonnia lisää, siitä plugarista tai lähinnä sen akustosta en oiskaan nii varma.
Sikamaista menoa since 1975

J-PS

#706
Kaluston uusiminen taas ajankohtaista. Nykyinen SQ5 (kts. tämän ketjun viesti #676) palvellut hyvin nyt viidettä talvea, joten keväällä se ajetaan Suomeen kesäautoksi ja uutta tilalle. Paikallinen (Marbella) audikauppias oli hyvin avulias ja äsken laitettiin tilaukseen uusi SQ5, tällä kertaa Sportback -versiona. British Racing Green täysmustilla 21" vanteilla ja mustilla lisäosilla (maski, peilit etc). Tärkeimpinä varusteina lasikatto, ilma-alusta, OLED Matrixit, vetokoukku, ilmastoidut sporttipenkit muistilla, taskuavain ja kaipa siihen jotain muutakin pientä tuli nyökyteltyä kun Pedro lisävarustelistaa luki...  :D Luovutuksessa olisi kuulemma heinäkuussa mutta mä otan käyttöön vasta syyskuun lopulla. Tuolla sitten mennään taas seuraavat 3-4 vuotta. Vähän olisi tehnyt mieli SQ8:ia, mutta kun istahdin sisään äsken hallissa niin ensimmäinen tuntemus oli sellainen nou-nou... Ihan hemmetin ison tuntuinen laiva kun tuon Q5:nkin kanssa saa täkäläisissä parkkihalleissa olla kieli keskellä suuta. Katse kääntyi hyvin nopeesti kohti viitosta. Nyt vaan odotellaan.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille, pysykää terveinä.
-jp-
Audi SQ5 Sportback -21
Audi SQ5+ -16
Seat Ateca 1,6 TDI -19
Dodge Challenger r/t cabrio -71 ja pari Bemari prätkää
ex. Audi Q5 3.0 TDI Offroad -13, Tiguan 2.0 TDI -09, Tiguan 2.0 TSI -13

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: J-PS - 07.01.21 - klo:15:55
Kaluston uusiminen taas ajankohtaista. Nykyinen SQ5 (kts. tämän ketjun viesti #676) palvellut hyvin nyt viidettä talvea, joten keväällä se ajetaan Suomeen kesäautoksi ja uutta tilalle. Paikallinen (Marbella) audikauppias oli hyvin avulias ja äsken laitettiin tilaukseen uusi SQ5, tällä kertaa Sportback -versiona. British Racing Green täysmustilla 21" vanteilla ja mustilla lisäosilla (maski, peilit etc). Tärkeimpinä varusteina lasikatto, ilma-alusta, OLED Matrixit, vetokoukku, ilmastoidut sporttipenkit muistilla, taskuavain ja kaipa siihen jotain muutakin pientä tuli nyökyteltyä kun Pedro lisävarustelistaa luki...  :D Luovutuksessa olisi kuulemma heinäkuussa mutta mä otan käyttöön vasta syyskuun lopulla. Tuolla sitten mennään taas seuraavat 3-4 vuotta. Vähän olisi tehnyt mieli SQ8:ia, mutta kun istahdin sisään äsken hallissa niin ensimmäinen tuntemus oli sellainen nou-nou... Ihan hemmetin ison tuntuinen laiva kun tuon Q5:nkin kanssa saa täkäläisissä parkkihalleissa olla kieli keskellä suuta. Katse kääntyi hyvin nopeesti kohti viitosta. Nyt vaan odotellaan.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille, pysykää terveinä.
-jp-

Onko diisseli?


J-PS

Joo on, Espanjassa ei myydä SQ5 bensaversioo, valitettavasti.

-jp-
Audi SQ5 Sportback -21
Audi SQ5+ -16
Seat Ateca 1,6 TDI -19
Dodge Challenger r/t cabrio -71 ja pari Bemari prätkää
ex. Audi Q5 3.0 TDI Offroad -13, Tiguan 2.0 TDI -09, Tiguan 2.0 TSI -13

Wagner

Lainaus käyttäjältä: J-PS - 07.01.21 - klo:15:55
äsken laitettiin tilaukseen uusi SQ5, tällä kertaa Sportback -versiona. British Racing Green täysmustilla 21" vanteilla ja mustilla lisäosilla (maski, peilit etc). Tärkeimpinä varusteina lasikatto, ilma-alusta, OLED Matrixit, vetokoukku, ilmastoidut sporttipenkit muistilla, taskuavain ja kaipa siihen jotain muutakin pientä tuli nyökyteltyä kun Pedro lisävarustelistaa luki...  :D

Grattista hienosta valinnasta, jos pinkka antas myöten, nii itellä menis kans Q5 Sportback tilaukseen, mutta plugarina.
Tuliko ruksittua talvirenkaiks nastat vai kitkat?  ;) Just oli uutisissa, että Espanjassa kivat pikku 35 asteen pakkaset mitattu... (Noo Marbellassa toivottavasti vielä pysytään plussan puolella).

Mutta ilman lottovoittoa toi oma Q5 on käytössä seuraavat 3-4 vuotta. Sisältä auto on niin siistissä kunnossa, että ei käytetyks huomaa. Kaveri hyppäs rattaille, nii eka kysymys oli "onks tää uus?". Kyllä sieltä toki jotain käytönjälkiä löytyy, ku tarkemmin tiiraa, esim. kuskin ovessa oleva alumiini (?) lista on pikkuosumia täys, ku turvavyön solki on osunu siihen. Mut penkeistä, ratista ja muusta kabiinista ei sit (omaan) silmään mitään osukaan. Varustelistasta poimittua: Ilmajousitus, B&O, matrix ledit, sähkösäätöset sporttipenkit feinnappaverhoilulla ja muistilla, 360 asteen pysäköintikamera, navigointi, 3-alueilmastointi, vetokoukku, yms.

Joulunseutuun tehdyllä ekalla pitemmällä ajosuoritteella kulutus 5,0 ltr/100km, eli samaa tasoa ku exä GTE Passatissa. Joulun reissuun kyllä sisälty yks "prkl, auto ei lähe käyntiin" episodi, mutta vika oli ratin ja penkin välissä. Ilmotteli, että kaken paristo alkaa olla finaalissa, pysähyttiin kauppareissulle, ite jäin autoon tutkimaan kakea, että mistä sorttia se on syöny sisäänsä ja kun selvis, nii eiku kilauttaen kaupassa pyörivälle kaverille, että nappaatko CR2032:sia mukaan (nerokkaasti polttoainekäyttösen lämppärin kake syökin sittten CR2430 paristoa, ettei vahingossakaan oo sama  :P). Kaveri tulee kaupasta, pistän uuden pariston kakeen ja eiku liikkeelle... Paitsi ei tapahu mitään, auto ilmottaa, että "nou kän dyy", aseta avain vasten tunnistinta käynnistystä varten. Jaaha, missäs tämä.... Manuaalista selvis, että se on keskikonsolissa juomapullotelineessä. Avain sinne ja pirssi käyntiin ja menoks. Aattelin, että vaati paristonvaihdon jälkeen jonkun uudelleennaittamisen auton kanssa tms. Kunnes seuraavan stopin kohdalla sama juttu, ei lähde käyntiin. Olin just vielä lossiin ajamassa, nii tuli pikkasen kiire napeloida avain irti avaimenperästä ja weban avaimesta, että mahtu sinne juomapullopidikkeeseen oikein päin. Lossissa sit en enää kokeillu onneani, vaan annoin moottorin käydä vesistön ylityksen ajan. Perillä sit ihmettelemään, että mikä on ku ei käynnisty. Lopputulemana autto asiaa kummasti, ku laitto sen perhanan pariston oikein päin sinne kakeen.  :P Ei vaan irtiottaessa tullu rekisteröityä niin tarkkaan, että se paristo oli siellä "ylösalasin", eli yleensä ku noiden nappiparistojen kanssa on tullu puljattua, nii laitetaan paikalleen "oikein päin", eli siten että pariston mallimerkintä CR2032 jää näkyviin. Mut tohon kakee se piti laittaa just toistepäin.
Sikamaista menoa since 1975

Wagner

Aamusella kurkkaan pihalle todetakseni, että lunta tulee. Auto lumen peitossa, mut se mikä tökkäs silmään, oli tuulilasin ja konepellin taitekohdassa pilkottava reikä. Tuli mieleen vaan, että onpas tuuli mielenkiintosesti pyörittäny lunta tossa. Illemmalla sit kolauskeikalla sama reikä napottaa edelleen paikallaan, vaikka muuten auton päällä on vajaa 5cm lunta. Hiirikö sinne on pesän tehny?  :o

Tarkemmissa tutkimuksissa havaittua: Reiästä hönkii lämmintä ilmaa. Autoon ku kömpi sisälle, niin kuuli vienon hurinan konehuoneen puolelta. Eiku puunaamaan auto lumesta kokonaan, konepeltiä auki ja ihmettelemään, että mitä kettua. Joku siellä hurisi, sen verran tuli lunta niskaan ja tuuli kävi, etten saanu tarkkaa paikkaa selville, mutta mielestäni motin takaosassa. Viimeks olin käyttäny toissapäivänä, joten hiukka alko kuumottaa, että onko hurissu siitä lähtien ja akku tyhjänä. Mut eipä mitä, lähti käyntiin ku palmun alta konsanaan ilman mitää esilämmityksiä.

Kävin sit pikkulenkin heittämässä ässä-moodissa, että saa akku vähän lisää virtasta, jos nyt oliskii keksiny tyhjentää sitä enempi. Takas kotia, auto parkkiin ja sisälle. Kotvan päästä takas autoon sisälle: ei hurise. Notta mikähän häntä vaivas?  ??? Eilen kaks kertaa avasin takapoksin, mut muute napottanu paikallaan taivasalla toisspäiväsen ajon jäliltä.

Hurina oli niin hiljasta, että sitä ei kuullu, jos auton vieressä seiso.
Sikamaista menoa since 1975

AudiTumppi

Uusi Audi Q5 kuski ilmoittautuu. Nissan Qashqaista siirrytty vastikään Q5 FY rattiin. Tuotantovuosi 2018 2.0 TDI Quattro 60 000km. ajettu laitos.

Ensituntumat:

-Jämäkkä auto
-Mukavasti rullailee
-Qashqaihin (2013 1.6dci 4WD) aika iso muutos
-Start-Stop hieman hakee vielä, edellisessä ei tullut tutuksi laisinkaan
-Rengasmelu hintaisekseen melko kuuluva, muut liikenteen äänet hiljaiset (eristetyt sivulasit edessä)
-Nelivedosta ((Ultra) ei vielä kokemusta talvella
-"Webasto" testaamatta vielä, kaukosäätimellä pientä luxusta
-MMI Plus (tms. Connect) on hivenen kankea, vaatinee oman sim kortin hansikaslokeroon, ei tarvitse yhdistellä kännykän hotspotiin. Muuten toimii moitteetta
-MyAudi sovellus toimi aluksi, sitten meni "serveri" tai jotain
-Ei ilmajousia, urheilu-alusta taisi olla, aivan kivasti toimii eri ympäristöissä

Jatkuu, kun kokemuksia tulee lisää.
Audi Q5 FY 2018 2.0 TDI QuattroUltra Daytona Pearl

AudiTumppi

Lainaus käyttäjältä: AudiTumppi - 05.09.21 - klo:07:53
Uusi Audi Q5 kuski ilmoittautuu. Nissan Qashqaista siirrytty vastikään Q5 FY rattiin. Tuotantovuosi 2018 2.0 TDI Quattro 60 000km. ajettu laitos.

Ensituntumat:

-Jämäkkä auto
-Mukavasti rullailee
-Qashqaihin (2013 1.6dci 4WD) aika iso muutos
-Start-Stop hieman hakee vielä, edellisessä ei tullut tutuksi laisinkaan
-Rengasmelu hintaisekseen melko kuuluva, muut liikenteen äänet hiljaiset (eristetyt sivulasit edessä)
-Nelivedosta ((Ultra) ei vielä kokemusta talvella
-"Webasto" testaamatta vielä, kaukosäätimellä pientä luxusta
-MMI Plus (tms. Connect) on hivenen kankea, vaatinee oman sim kortin hansikaslokeroon, ei tarvitse yhdistellä kännykän hotspotiin. Muuten toimii moitteetta
-MyAudi sovellus toimi aluksi, sitten meni "serveri" tai jotain
-Ei ilmajousia, urheilu-alusta taisi olla, aivan kivasti toimii eri ympäristöissä

Jatkuu, kun kokemuksia tulee lisää.

Päivitystä vähän:

- On mukava ajella kyllä ainakin 235/60r18 latitude sport 3 renkailla
- Ei äänetön, mutta aivan ok
- 20" vannetta harkinnassa 255/45 kumilla, silen/acoustic versiona
- Start-Stop pois päältä aina kun lähtee liikkeelle, sen verran väsynyt keksintö
- MMI systeemi toimii ok kun kännyn kytkee auton wifiin
- Kartat voisi päivittää uudempiin
- Toistaiseksi tyytyväinen, aika näyttää miltä auto tuntuu mm. lumisissa keleissä
Audi Q5 FY 2018 2.0 TDI QuattroUltra Daytona Pearl

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy