Seat Leon etuvalot

Aloittaja SIB, 26.05.13 - klo:20:17

« edellinen - seuraava »

SIB

Onko kellään ohjeita tai henkilökohtaista kokemusta 2010vm leonin etuvaloumpioitten irrotuksesta?Onko tuossa vuosimallissa samat etuvalot kun esim 2009 mallissa kun netistä kattelee uusia ajovaloumpioita tohon malliin niin kaikki loppuu just 2009 malliin...Tuo 2010 vissiin on Facelift malli,mutta onko umpioissa jotain eroja?

kapsu

Ainakin Seatin varustelistalla myytävät umpiot menee samalla tuotekoodilla myös Facelift Leoniin, eikä niissä kuvissakaan eroa näytä olevan. Puskuri on erimallinen.

Octavia Style '19, Arona Xcellence '18,  Focus CC '07

sambolo

On faceliftissä hieman eri kokoiset umpiot.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

R1v3r

Moro,

Tulee varmaan liian myöhässä, mutta ite oon touhunnu jonkin verran 2008 mallin kanssa. Siinä piti ainakin irrottaa etupuskuri tieltä pois. Muuten lähti todella helposti. (Muistaakseni se oli kahella pultilla sit kiinni autossa)

BR,
Mikko

Timsuli

Moro. Hei jatketaan tätä topicia, niin onko porukalla kokemusta noitten pitkien vaihtamisesta että kuinka hanurista oleva homma, sekä onko kellään tietoa mistä sais järkevän hintaisia xenon-umpioita -08 malliseen fr leoniin?

R1v3r

Tarkotatko siis polttimon vaihtoa?

sambolo

Helpostihan nuo pitkät muistaakseni käsillä ovat. Ei taida saada järkevään hintaa xenon umpioita, kaikkine rojuinee 300e luokkaa umpio muistaakseni, eikä riitä pelkät umpiot, tarvii alustaan kuulemma jotku asentotunnistimet. Helpoin vaihtoehto jälkiasennusxenonit jotka vaihtelee leimalle pois.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Timsuli

juu polttimoiden, ku tossa koitin niitä vaihtaa ni vaikka kuinka veti ni ei irronnu eli onko siihen taas joku pikku kikka vai onkoha vaa jumissa.

ja joo noita jälki asennus xenoneja oon katellu ku oli ennen volvossa sekä bemmissä xenonit ja nyt perus h7 +h1 ni tuntuu iha onnettomalta valoteho. on vaan pariin ootteeseen pysäytetty ja tarkistettu et onko umpiot ce hyväksytyt umpiot ni aattelin et oisko jostai saanu.

Daatta

Tai kolmas vaihtoehto, rakentelee BI-Xenon retrofitin tuollaisella kitillä:

https://www.youtube.com/watch?v=D4DSXJCLMiY
https://www.retrofitlab.com/hid-projector-kit/bi-xenon-mini-h1-twin-kit-1.html

Eihän se umpio Xenon-hyväksytyksi muutu, eli voi silti pompata katsastuksessa. Valokuvio ja sen määrä on kohdallaan, se on kuitenkin liikenteessä pääasia.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sambolo

Siis sielä on semmonen metallihakanen niin kuin lyhyissäkin mikä pitelee polttimoa. Mulla ei ikinä kyselty xenoneista mitään, nyt kyllä hetken ollu haoogeenit kun ei tunnu ballastit kestävän tuossa...
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

R1v3r

Itellä oli kans jtn ongelmaa xeenonien kanssa. En muista tarkkaan, et kauanko ne oli käytössä, mutta jossain kohtaa huomasin, et ne rupes vähäsen räpöttään. Tiiä sit, et onko vika ballasteissa, vai jossain sähköjärjestelmässä.

Kait se jotenki rippuu tuohon, ku siellä on tietokone joka ohjaa niille virtaa?

Hetken aikaa oli sellaset tuning umpiot, mutta sit se poltti siitä toisen puolen ledien virtasäätimen? MUistaakseni tais olla apparin puolelta.

Ja nyt kun mietin, niin apparin puolelta on aina ennenkin palanut joko lamppu tms? Voiko se olla jotenkin puolikohtasta? Kait noihin pitääs samasta johdosta virrat tulla?

sambolo

Mulla myös apparin puolelta ballastit hajonnu.. Mulla yhet ballastit räpsy jos käynisti auton valot nolla asennossa, tällöin kai valot palaa pienemmällä teholla. Aina ei jaksanu edes syttyä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

b1mpo

#12
Joku hajoaa jos xenoneita käyttää alennetulla jännitteellä, jolla halogenejä aina poltellaan, varsinkin suomiautojen 0-asennossa jännitettä tiputetaan "reilusti" pulssittamalla. Räpsyminen käynnistyksessä ei tee myöskään hyvää.

Ps. Xenonin vaatima virta kasvaa, kun jännitettä pienennetään, toisin kuin halogeneillä. Halogenissä on tyhmä vastuslanka, joka ottaa virtaa  jännitteen mukaan kiinteän vastuksen takia ohmin lain mukaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Timsuli

joo kyl se väkäne sieltä sit löytys ku vaa osas painaa oikeeta kohtaa ;D ongelma tais vaa olla siinä et oikee käsi paketissa ja vasemmalla vaihto :D

Joo tota virta hommaa oon ennenki kuullu porukalla olevan ongelmana, mutta mites ku mulle tekee apparin puolen parkkivalo nii että se ei aina jaksa käynnistyä ku auton käynnistää ja tottakai sit alkaa palaa poltinvalo :D

sambolo

ONko lediparkki? Mulla samaa, vaihoin uuteen samanlaiseen, mutta malli oli muuttunu ja enemmän vastuksia ledissä, nyt pelaa kunnolla. Motonetin t10 ledi, paras mitä löytäny ja kirkkain.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy