Suomi Golf 1.9 tdi osto ilman lohkolämppäriä

Aloittaja Mh82, 05.05.13 - klo:01:19

« edellinen - seuraava »

Mh82

Olen ostamassa Golf 1.9 tdi:tä comfort - varusteilla vuosimalli 2009 ja kilometrejä mittarissa 106tkm. Hieman mietityttää seuraavat asiat:

-autossa ei lohkolämppäriä
-long life huolto-ohjelma
-renkaiden kuluneisuus: kesä- ja talvirenkaissa toinen pari 8-9mm pintaa ja toinen pari sakot.

Hinta autossa on kohdallaan, mutta huolestuttaa, jos sitä on revitty käyntiin ilman esilämmitystä monta vuotta, kun edellinen omistaja on näköjään asunut kerrostaloalueella. Lisäksi ihmetyttää renkaiden epätasainen kuluneisuus. Joko revitelty paljon tai sitten vaihdettu renkaita pelkästään pareittain.

Miltä kuulostaa, jos on ilman esilämmitystä käynnistelty useampi vuosi Espoon seudulla ja noiden renkaiden kulutusero? Lisäksi arveluttaa toi longlife huolto-ohjelma.

Huoltokirjassa on kuitenkin kaikki leimat n. 30tkm välein ja 2012 vaihdettu jakohihna ja vesipumppu yms.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Mh82 - 05.05.13 - klo:01:19

-autossa ei lohkolämppäriä

No sittenhän sen tietää 100% tarkkaan, että talvella vain kylmäkäynnistyksiä.

-long life huolto-ohjelma

Ai se jonka kerroit olevan ok huoltokirjan mukaan?

-renkaiden kuluneisuus: kesä- ja talvirenkaissa toinen pari 8-9mm pintaa ja toinen pari sakot.

Ehkä tykitelty tai sitten vaan ei ole ikinä vaihdettu etu ja takarenkaita keskenään. Kai sen kengityskertoimen näkee jo myyjän naamasta.

jjj84

Itse näkisin kylmäkäynnistysten suurimmaksi ongelmaksi sen, että nykyisellä omistajalla on ollut kylmä joka aamu talvella liikkeellelähdössä :(

106tkm ja toiset kumit uudet ja toiset loppu, pihi mies, ei osta renkaat kuin pakon edessä... ei tuokaan väärin ole.

Urlaub

Eipä nämä nykyiset "lohkolämmittimet" eli moottorin alle kiinnitettävät leivänpaahtimen vastukset moottoria enää lämmitä kuin nimeksi. Toiseksi, monessa espoolaisessa taloyhtiössä on lämmin autoautohalli, joten ei se kerrostalossa asuminen läheskään aina tarkoita hangessa seisovaa autoa.

Renkaisiin ja tuohon kylmästarttiasiaankin on muistutettava sinun olevan ostamassa reilusti käytettyä autoa. Auto ei ole millään mittapuulla uusi tai edes uudehko, joten jos tuollaiset asiat kovasti arveluttavat, niin kannattaa ostaa upouusi tai olla liikoja huolehtimatta.

Zaasa

Itse ottaisin aikaisempaan omistajaan yhteyttä kysyäkseni kylmäkäynnistyksistä,onko auto ollut hallissa tai tallissa.
Öljypohjalämmitinkin on tyhjää parempi.1.9TDI saa muistaakseni letkulämmittimen,joka kannattaa asentaa jos auton ostat.

axe

tuohan on päinvastoin hyvin huollettu kun nokkahihnakin on vaihdettu selvästi etuajassa.En olisi lainkaan huolissani noista kylmästarteista mutta laitattaisin sitte itse lämmitysvehkeet jos tuon ostaisin.Rengashommistakaan en olis huolissani,itse vaihdoin uudet talvirenkaat kun autolla oli ajettu noin 150tkm aika hyvin ne kestää kilometrejä jos siististi ajelee eikä pelkästään lumettomalla asfaltilla. edellinen golffin omistaja ei vaan ole vaihtanut renkaiden paikkaa, sähän pääset halvalla kun renkaitakaan ei tarvi uusia kuin 2+2. 8)

Arcca

En olisi minäkään erityisen huolissani noista seikoista. Nykyöljyt on hyvin notkeita, ja toiminevat riittävästi. Hyvin monethan starttaa muutenkin joka toisen lämmityksen kylmällä koneella jos työpaikalla ei ole tolppaa.

Renkaat lienee vaihdettu vain kaksi kerrallaan, kilometrit sopisi siihen että toiset parit on vielä alkuperäisiä. Voit varmistaa tuon parivaihdon katsomalla renkaan kyljistä niiden päiväykset (nelinumeroinenluku xxyy: viikkonro xx-vuodenkaksiviimeistänroa yy).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Mh82

Jep, turhaan ehkä huolestuin lohkolämppärin puutteesta. Ehkä auto siksi on niin halpa hinnaltaan verrattuna muihin vastaaviin...

Käyn ensiviikolla ostamassama auton kun se nyt ovarattu minulle. Autoon sain vielä vuoden / 20tkm kattavan täystakuun  ;D

Arska F

...Jos/kun Longlife-huoltoväli huolestuttaa, niin mikäpä estää koodauttamasta sitä kiinteäksi 15tkm väliksi?

Niin minä olen tehnyt, poislukien tuo nykyinen Golf, koska VW:n huoltosopimus ei tuota 15tkm huoltoväliä "ymmärrä" joten ajotietokoneessa on vielä LL käytössä, mutta öljynvaihtoväli on 15 tonnia...
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Mh82

Auton saan näillä näkymin keskiviikkona. Tarkastelin auton varusteita ja minusta Golfissa on "LuxLine" -varustelu (vaikka myynti-ilmoituksessa lukee ComfortLine). Autossa siis perumallin jakkarat, eikä kromisia ikkunakehyksiä, mutta on kuitenkin nahkainen ohjauspyörä, vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva yms.

Jostain sattui silmään, että LuxLinessa olisi Webasto vakiona! Onkohan vakiona olevassa Webastossa ajastusmahdollisuus / mahdollisuus laittaa webasto päälle manuaalisesti ennen auton käynnistystä?

Nimittäin jos toi ominaisuus löytyy, niin ei ole sitten niin kiire lisälämmittimen asennuksella ;) .

Kale

En ole kyllä kuullut, että luxline golffissa mitään webastoja olisi ollut vakiona.

Hesse

Ei tosiaan Webastoa ollut Luxlinessa vakiona, dieselissä on tosin sähkövastukset. Luxlinessa taisi olla monitoimiratin lisäksi vakionopeussäädin, peruutustutka ja rengaspaineiden valvonta. Näin oli ainakin Jetassa, en ole varma poikkesiko Variant tuosta jotenkin.

Mh82

Joo, ei ollut Webastoa vakiona. Ilmeisesti Passatin Luxlinessä on ollut, näin ainakin luin Suomi24 -palstan volkkaripuolelta  ::) .

Hesse

Passat-dieselissä oli tuohon aikaan Webasto vakiona, joka ei tosin kai lämmitä moottoria. Luxlinea sai vain dieselinä, oikeastaan se oli Trendline, jossa oli ylimääräisiä varusteita vakiona.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy