Seat Leon 2013 audiojärjestelmät

Aloittaja Leon_122, 01.05.13 - klo:09:49

« edellinen - seuraava »

kapsu

Onkos täällä kukaan tehnyt tota 5" Media System -> 6.5" mib2 vaihdosta?
Saksa/espanja sektorilla näyttäis olevan tehty ja ohjeitakin, mutta käännösohjeet jättää vähän kysymysmerkkejä..
Octavia Style '19, Arona Xcellence '18,  Focus CC '07

dwntime

Sulla siis laite jossa ei ole erillistä boksia siellä hanskalokerossa?

Ei mahdoton vaihto ole tuokaan mutta vaatii kyllä huomattavasti enemmän osaa ja kaapelointia. Eli tarvitset ainakin kokonaan uuden hanskalokeron jossa tuo keskusyksikön teline. Lisäksi tarviit sitten välikaapelit keskusyksikön ja näytön välille. Ja pitiköhän radion kehyskin vielä vaihtaa. Ja toki GPS antennin navia varten mikäli on navillinen MIB2.

Toinen juttu onkin sitten vaikeampi. Virallisestihan tuota et saa asennettua autoon. Merkkari voi poistaa komponenttisuojauksen ja palauttaa BT toiminnallisuuden mutta esim. voice control, navi yms. jutut ei koskaan tule toimimaan. Niitä ei saa aktivoitua jälkikäteen.
Ainoa tapa on oikeastaan hankkia hakkeroitu MIB2 keskusyksikkö. Sillä saatkin sitten kaiken mahdollisen. Puheohjaus toimii, uusimmat kartat, carplay/Android auto tuki yms. Ja tässä on bonuksena vielä se että jos ostaa tuon hakkeroidun yksikön joltain tunnetulta firmalta (APG Poland, VAG-Navisystems Spain), he koodaavat ja softaavat laitteen juuri sinun autollesi oikeaksi.

Daatta

#212
Jos lähtee vaihtamaan niin samalla vaivalla laittaa 8" näytön. Olettaen että sopivat kehykset löytyy. Itse haaveilin ko. operaatiosta ex. Cupraan, mutta vaihdoin sitten koko auton.

https://www.vag-navisystems.com/?en=1
https://www.apg.org.pl/upgrade-solutions

Jälkimmäiseltä irtoaisi koko paketti (?) ‪1866,52‬â,¬ hintaan. Espanjasta saa keskusyksikön tonnilla.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

hge

Itse ko. operaation suorittaneena, voin suositella AGP Polandia. Loistava asiakaspalvelu, nopea toimitus, ja laite toimi silloin ja toimii edelleen. Antavat myös takuun omalle työlle (tämän toimivuudesta ei tietoa, koska ei ole tarvinnut käyttää).

Itsellä homma meni siis niin, että ostin purkuautosta MIB2-järjestelmän, jonka lähetin Puolaan koodattavaksi ja takaisin tullessaan plug-n-play. Tuotteen mukana lähetetään vain auton varustelista ja koodaavat laitteen valmiiksi.

Ja näiden kahden vaiheen välillä muutama kymmen omaa sekä tämän foorumin herrasmiesten työtuntia sekä 3 käyntiä marmorilla, jotka eivät johtaneet mihinkään. Paitsi että myös marmorin sähkömies kirjoitti huoltolappuun "Euroopasta löytyy pajoja, jotka saavat laitteen toimimaan". :D
U jelly?

dwntime

^ Ã,,äni APG Polandille täältäkin. Nimenomaan siinä jos haluaa plug'play laitteen.

Itse ostin OEM specialists nimisestä firmasta UK:sta tuon oman MIB2 high keskusyksikön. He eivät koodaa laitetta autolle sopivaksi vaan toimittavat kaikki laitteet tietyllä parameterisetillä sekä koodauksella. Itseä tämä ei haitannut koska laitteet löytyy flashaykseen ja koodaukseen tuolle. Ja sain oman tarjoukseni läpi jolloin jäi useampi satanen eroa APG:n laitteeseen.
Hyvää tuuria oli tämän kanssa kun datasetti oli jo suoraan sound systemin sekä adaptoinnit täsmäsi melko hyvin auton varusteisiin.
Ainoaksi vaivaksi jäi koodauksen hierominen.

Se ero tuossa OEM specialists firman laitteessa on että myös vakio parameterisetin ja koodausten lisäksi MIB:issä on joku geneerinen VIN numero sisällä jolloin se triggaa component protection hälyn sekä gatewaylle että MIB yksikköön. Tästähän toki ei mitään haittaa ole koska yksikkö on hakkeroitu.

Kjimi

Lainaus käyttäjältä: hge - 20.01.19 - klo:19:57
Itse ko. operaation suorittaneena, voin suositella AGP Polandia. Loistava asiakaspalvelu, nopea toimitus, ja laite toimi silloin ja toimii edelleen. Antavat myös takuun omalle työlle (tämän toimivuudesta ei tietoa, koska ei ole tarvinnut käyttää).

Itsellä homma meni siis niin, että ostin purkuautosta MIB2-järjestelmän, jonka lähetin Puolaan koodattavaksi ja takaisin tullessaan plug-n-play. Tuotteen mukana lähetetään vain auton varustelista ja koodaavat laitteen valmiiksi.

Ja näiden kahden vaiheen välillä muutama kymmen omaa sekä tämän foorumin herrasmiesten työtuntia sekä 3 käyntiä marmorilla, jotka eivät johtaneet mihinkään. Paitsi että myös marmorin sähkömies kirjoitti huoltolappuun "Euroopasta löytyy pajoja, jotka saavat laitteen toimimaan". :D

Oliko ostamasi MIB2 Standard vai High -mallia?

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin vaikka laitteen ostaisi APG Polandilta koodattuna, joutuu silti käymään marmorilla poistamassa component protectionin. Kellään tarkempaa tietoa tästä? Voi tietysti olla että koskee vain Standard.
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

dwntime

Ei tarvii käydä. CP on poistettu laitteesta APG Polandilla kun laite on jo naitettu sun auton VIN numerolle.

Tässä mun MIB2 high mallissa taas on geneerinen VIN jolloin triggaa CP:n päälle mutta se ei vaikuta toimintoihin kun on hakkeroitu softa laitteessa. Vikakoodi vaan näkyy lokeissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy