Uuden auton ruostesuojaus

Aloittaja Samueli, 09.03.10 - klo:11:19

« edellinen - seuraava »

Samueli

Mitenkähän nykyään olisi järkevintä suhtautua uuden auton ruostesuojaukseen?

Nykyiseen 15v vanhaan Volvooni teetin joskus alkuvuosina vain pariin otteseen ruostetohtorin tarkastuksen, ja kun kaikki oli aina siistiä, niin en teettänyt autolle koskaan mitään suojakäsittelyjä ja hyvinhän tuo on kestänyt ilmankin. Sinkitykset olivat muistaakseni tuolloin 7um paksuusluokkaa. Kohta olisi tulossa uutta Superbia, ja nyt pitäisi päättää, että miten sen kanssa olisi järkevintä menetellä.

Onko kenelläkään tietoa nykyisistä sinkitysten vahvuuksista? Entä muita ajatuksia?

Autoa olisi tarkoitus pitää kohtuupitkään, jos kestää, mutta ajelen pääosin päällystettyjä teitä. Yhdellä tutulla taas tuli ongelmia ruostesuojauksessa, kun menivät tahmaamaan aineillaan ovi-ikkunoiden mekanismit yms, enkä haluaisi muutenkaan rahojani kaivoon kantaa, jos nykypäivän VAG:ineet kestävät ilman suojausta sen mitä 1990-luvun puolivälin Volvotkin...

Eli "suojatako vai eikö suojata, kas siinä kysymys".  :)

Peeveli

Tuota noin. Olen sataprosenttisesti vakuuttunut että VAG-autot eivät tarvitse lisäkäsittelyä. Se on näiden konsernilaisten ehdoton vahva kohta, kuten myös nykyiset PSA-autot. Ekan sukupolvenkin Octaviat ovat säilyneet hyvin.

Sanoisin että voit toki pitää autoa hyvin sillä tavalla, että silloin tällöin pestä huuhtaiset alustan ja se on siinä. Etuläpät kannattaa ottaa, taakse voisi myös olla ihan ok. Muuta en vag:lle tekisi ruosteasian suhteen. Muutenkin vaan säännöllinen pesu ja vahausta silloin tällöin ja kyllä säilyy.

Itse teetin hukkatyönä v.2004 uuteen Accordiin täydellisen takuukäsittelyn. Se malli saattoi sellaista tarvitakin, mutta mahdollinen hyöty meni seuraaville omistajille. Haittana oli melkoinen aineen haju sisällä viikkokausia ja ovien välistä sieneen ja kuivaussäämiskään tarttuva mönjä.

SauliA

Itellä V-golffi, galvanointi on valmistuksen yhteydessä unohtunut. Ainakin helmat ovat ilman suojaa. Maalaus myös ohut. Useasta paikasta kukkii mutta suurimmat ruostuneet alueet etuovien saranoitten alla lokareitten takana. Ei vielä puhki mutta rumat. Ei ole liikenteessä 15-vuotiaana kuten Volvosi nyt.


Ironic32

Minkä ikäinen golfisi on ja onko paljonkin kilometrejä?

SauliA

2004 ja 237tkm.
2000 voyager 202tkm ja kori paremmassa kunnossa, luukut oireilee siinä.
Molemmat uudesta lähtien itellä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy