Rehtiä autokauppaako?

Aloittaja lemmentalja, 18.03.13 - klo:19:22

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: V-O - 19.03.13 - klo:18:10
Miten Sipilä on myynyt auton vaikka ei ole koskaan omistanutkaan autoa? Tuon jos vielä selvennät.

Oletteko kuulleet valtakirjasta?

V-O

Kiitos tiedosta.

Tuo ei tullutkaan minulle mieleen. Onko tälläinen kovinkin yleistä että liike X mainostaa ja myy valtakirjoilla liikkeen Y autoja?

sam68

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 19.03.13 - klo:16:48
Maksaako tuollainen viritys muuten sen yli 40k? Aika tajuton hinta, mutta ainakin blogissa mainitsi, että uuden olisi saanut kaupasta 40k halvemmalla... Sekin tosin tajuton hinta Camarosta, vaikka itsekkin ulkonäösta tykkään.
Omani ostin jenkeistä 50t,:lla kaikkineen ja -10 SS 27tkm ajettuna. Näkemättä. Carfaxiin luotin paljon. Auto kuitenkin vakio vastaava eli turvallisempi ostaa kuin tuo Tomin. Tässä 120t, hinnassa on 30t, extraa vaikka auto olisi kunnossakin. Kuten Pokkus totesi nuo auton muutokset ei jenkeissä hirveitä maksa. Ahdinsarja asennettuna, 22" rattaat, konepelti, levikesarja ja isommat jarrut. Ei kai tuohon juuri muuta ole tehty.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: V-O - 19.03.13 - klo:18:34
Onko tälläinen kovinkin yleistä että liike X mainostaa ja myy valtakirjoilla liikkeen Y autoja?

On miten yleistä tahansa mutta saa ainakin itseni hyvin epätietoiseksi päämäärästä, tai nyt asiaa tarkemmin ajatellen voikin olla niin että liike roikottaa jos jonkinlaista laitetta myynnissä höllällä sopimuksella ja kovalla hinnalla, jos natsaa niin natsaa kunnolla (ja ainoat kulut netti-ilmoituksen ylläpito ?  :P  ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

vasara

Lainaus käyttäjältä: sam68 - 19.03.13 - klo:18:36
Omani ostin jenkeistä 50t,:lla ja -10 SS 27tkm ajettuna. Näkemättä. Carfaxiin luotin paljon. Auto kuitenkin vakio vastaava eli turvallisempi ostaa kuin tuo Tomin. Tässä 120t, hinnassa on 30t, extraa vaikka auto olisi kunnossakin. Kuten Pokkus totesi nuo auton muutokset ei jenkeissä hirveitä maksa. Ahdinsarja asennettuna, 22" rattaat, konepelti, levikesarja ja isommat jarrut. Ei kai tuohon juuri muuta ole tehty.
Jarruthan taisivat olla myynti-ilmoituksesta poiketen vakiot. Auton hinta taas vaikutti samanlaiselta silmille pissimiseltä kuin koko juttu muutenkin :)

sam68

Tässä SS-mallissa on grafiitin väriset Brembot vakiona ja kuvissa tässä autossa on punaiset satulat. V8:ssa oli aikoinaan juttu valkoisesta Camarosta ja siinä oli myös nuo punaiset satulat ja maininta että jarrut oli vaihdettu. Kyllä näillä alkuperäisillä pitäis melkolailla stopata :)

Tuossa varmaan molemmat näkyy: http://www.camaroperformers.com/project-cars/magazine/camp-1005-2010-chevy-camaro-ss/viewall.html

Cayman

Lainaus käyttäjältä: V-O - 19.03.13 - klo:18:34
Kiitos tiedosta.

Tuo ei tullutkaan minulle mieleen. Onko tälläinen kovinkin yleistä että liike X mainostaa ja myy valtakirjoilla liikkeen Y autoja?

On todella yleistä näiden erikoisautoja myyvien liikkeiden kesken,verottajaa kusetetaan oikein kunnolla?
ID.3 Business
Golf VIII

skriko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.03.13 - klo:18:26
Oletteko kuulleet valtakirjasta?

Aika erikoinen kuvio. Kyseinen autoliike myy ja ilmoittelee netillä autoa. Tekee kaupat 16.11 valtakirjalla toiselta liikkeeltä kun ei itse omista autoa.
Jos minulla on autoliike ja ilmoittelen autoa omalla liikkeelläni omilla nettisivuillan, niin tuskin myyn sitä valtakirjalla Veholta joka omistaa auton.
Tietysti jos haluan kusettaa ja olen tietämättäni ostanut paskaa veholta ja myyn sen sitten eteenpäin kun en tiennyt mitä olin veholta ostanut.
Ainoa asia että en pääse näinkään vastuusta on se että autoliikkeen täytyy jo ammattinsa puolesta tietää mitä myy. Yksityisen ei.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Audis - 19.03.13 - klo:18:53
On todella yleistä näiden erikoisautoja myyvien liikkeiden kesken,verottajaa kusetetaan oikein kunnolla?

Verottajaa ja varmasti myös rahoitusyhtiöitä, kun autoja myydään jobbareiden välillä toinen toisilleen. Eikä vain jobbareiden vaan myös lasipalatsien.

Toisaalta, mikäs minä olen ulkopuolisena tuollaista tuomitsemaan. Kauppa se on mikä kannattaa, eikä tässäkään Sipilä junior varmaankaan ilman H2:n suostumusta toiminut, kun paperit kuitenkin saatiin kuntoon.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.03.13 - klo:19:27
Verottajaa ja varmasti myös rahoitusyhtiöitä, kun autoja myydään jobbareiden välillä toinen toisilleen. Eikä vain jobbareiden vaan myös lasipalatsien.

Verottajaa kylläkin. Mutta miten kusetetaan rahoitusyhtiötä??

gunman

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.03.13 - klo:19:30
Verottajaa kylläkin. Mutta miten kusetetaan rahoitusyhtiötä??

Rahoitusyhtiöitä voi "kusettaa" esim. auton ylisuurella hinnalla.
Eivät saa likimainkaan omiansa pois, jos jää maksamatta, kun näistä hintaluokista puhutaan...
(tai puhumattakaan "käsintehtyjen" (Carlsson) mersujen kusetustapauksessa, jos joku niitä olisi pätkällä ostanut)

Lisäksi pienemmässä mittakaavassa olen itse törmännyt asiaan.
Liikkeessä x tarjotaan autorahoituksen yhteydessä "kulutusluottoa", joka siis suoraan lisätään auton rahoitettavaan
osuuteen.
Mielestäni rahoitusyhtiön kusetusta sekin, että auton arvoa nostetaan keinotekoisesti sillä parillatonnilla jonka saisi
heti käpälään...
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 19.03.13 - klo:16:32
Mitäköhän on sovittu asian tiimoilta. Kaupan purku vai uusi kone vai mitä....?? Kurjaa että Hautamäen blogista hävisi hyvät kirjoitukset, onneksi ehdin ne lukemaan!!

Eipä nuo mihinkään häviä netistä. Tulee ponnahtamaan Sipilän silmille jatkossa aivan varmasti.

http://dl.dropbox.com/u/17005234/msipila.png

V-O

Tämä esillä myös Iltalehden nettiversiossa.

MVA

Geoman

Eiköhän jokainen meistä voi tehdä omat päätelmänsä kyseisestä tai kyseisistä autoliikkeistä. Kyllähän kaupan pitää rehellisten autoliikkeiden ja heidän myyjiensä kanssa sujua  myös käytettäessä sähköisiä väleneitä. Olen kuullut tyytyväisten ostajien tarjnoita ostettaessa käytettyjä autoja USA:sta EBAY:n kautta.

Edellä olevan tarinan perusteella voisi arvioida etteivät marmoritiskit ole välttämättä kalliita - ne ovat laadultaan varmoja ja edullisia.

Markku J

Saisikohan Audin ohjausongelmasta jotain samanlaista kohua aikaan median avulla ? Minua alkaa se aikalailla "harmittaa".

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.03.13 - klo:20:46
Saisikohan Audin ohjausongelmasta jotain samanlaista kohua aikaan median avulla ? Minua alkaa se aikalailla "harmittaa".

OT. Audin ohjausongelmassa ei ihan samanlaisesta asiasta ole kyse. Ongelman aiheuttaja on tehtaalla tiedossa ja nyt pitää vaan odotella miten kaikki vialliset korjataan. Tiedät varmasti, että täälläkin on jo korjattuja yksilöitä.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Markku J

Onkohan yhtään yksilöä, jossa korjaus olisi poistanut ongelman ? Minulla alkaa kohta mennä sietokynnys yli tämän kanssa.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.03.13 - klo:16:32
Voi Seppo kulta, kyllähän minä voin tai Matti tai ukkomustalainen siirtää omistusoikeuden suullisella sopimuksella sinulle kun näen että rahasi ovat tulleet tililleni. Matti voi vaikka kirjoittaa kauppakirjan missä siirtää omistusoikeuden sinulle. Mutta mitäs teet niillä suullisilla ja kauppakirjalla siirretyillä omistusoikeuden siirroilla kun Matti menee myymään auton jonka sinä olet maksanut. Voit tietenkin tehdä rikosilmoituksen petoksesta ja vetää Matin oikeuteen, mutta mitä saat jos Matti on tyhjätasku.
Siis kun minä, Matti tai joku muu myyjä ei tee mitään lapsellisia kauppakirjoja, vaan siirtää omistusoikeuden sinulle ilmoitusosalla ja antaa sen käteesi niin silloin sitä autoa ei voi myydä kukaan muu kuin sinä.
Joten ainoa oikea paperi on rekisteriotteen ilmoitusosa täytettynä ja allekirjoittajan henkilöllisyys tarkistettuna.
Voi voi kyllä ihmiset ovat sitten sinisilmäisiä kun uskovat suullisiin ja kauppakirjoihin kirjoitettuihin omistusoikeuden siirtoihin.
Itse kyllä uskon kauppaan jos toinen osapuoli on Rinta-Jouppi, Veho tai muu vastaava. Mutta en silloin jos se on tuntematon ihminen, silloin täytyy saada rahanvaihdon yhteydessä allekirjoitettu ilmoitusosa.

Voi skriko-kulta! Pusipusihanipöö. Kyllä minä nuo asiat tiedän. Jokainen tolkuissaan oleva tietää. Kunhan nyt totesin, että omistusoikeuden voi siirtää melkein miten vain. Se on ihan faktaa se. Tästä eri asia on, että pelkkään kauppakirjaan ei kannata luottaa, vaan pitää saada luovari eli se ilmoitusosa kouraan. Elämää helpottaa ja monelta riesalta säästyy, kun joko saa ilmoitusosan tai voi varmistua, että omistusoikeuden siirto (tai osamaksuautojen tapauksessa hallinnan siirot) on rekisteröity. 

Kun auton ostaa kaupasta, melkein joka kerta pitää silti tehdä se "lapsellinen" kauppakirja. Niin ne vain autoliikkeissä tapaavat tehdä.

jf

Hmmm... musta-oranssi samanlainen autokin oli kadonnut myynnistä?  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: jf - 19.03.13 - klo:22:19Hmmm... musta-oranssi samanlainen autokin oli kadonnut myynnistä?  :o
Jospa ilmoitus oli poistettu mahdollisen vitsailun takia tai auto siirretty toiseen liikkeeseen, tuskin kukaan ostaisi sitä edes läpällä tällaisen episodin jälkeen. :D

Ja mitä tulee tuohon Sepon ja skrikon väliseen väittelyyn niin:

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

jleinonen

Kaikkein naurettavintahan tässä on se, että käräjille menolla ei ole vaikutusta autoliikkeeseen vaan tällä nettijutulla / huonolla julkisuudella oli enemmän voimaa. Toivottavasti kaikki muistavat olla varuillaan ko. jutun yhteydessä mainittuihin autoliikkeisiin.

qwe

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 19.03.13 - klo:21:25

Kun auton ostaa kaupasta, melkein joka kerta pitää silti tehdä se "lapsellinen" kauppakirja. Niin ne vain autoliikkeissä tapaavat tehdä.

Se "lapsellinen" kauppakirja on osoittautunut minun kohdalla hyödylliseksi erään käytetyn ostossa.

Kauppakirjaan kirjatut varusteet on löydyttävä autosta, joten autoliike hankki sitten semmoisen kuin kauppakirjaan oli kirjattu. Eli sain karvalakkimallin hinnalla paremmin varustellun auton.
Hieman takatukka nikotteli  kun seuraavana päivänä reklamoin "puutteet."  Parin päivän kuluttua oli 2 autoa sopimuksen mukaisilla varusteilla ehdolla. Hintaakin tarkistettiin alaspäin kun  sopivassa oli n.10000km enempi mittarissa.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Ranssi

Pakko kai tähän on jotain kommentoida niin kuin kaikki muutkin tekee...

Ottamatta kantaa itse kauppatapahtumaan, syntyy jollain tavalla ostajasta ja hänen ratkaisuistaan hieman kummallinen kuva, kun ostetaan 120 keuron kärry tosta vaan kummepia miettimättä niin kuin lumilinko Biltemasta ja aletaan vasta sen jälkeen miettimään mitä tuli ostettua. Toki auton tulisi olla kunnossa, mutta ihmeen huolettomasti ostaja kauppaa teki, etenkin, kun mistään miljonääristä ei ilmeisesti ole kyse. Muutenkin tuo alun huolettomuus on merkillistä, sillä loppujen lopuksi kuitenkin osoittautui, ettei kaveri ollut mikään aivan eilisen teeren poika autojen ja tekniikan kanssa. On lisäksi pakko ihmetellä kaverin näkemää lisäarvoa ahtimessa, mikäli tosiaan aivan samanlaisen uuden saa 40 donaa edukkaammin.

Jännä olisi kuulla kuinka Sipilä on loppujen lopuksi tullut vastaan. Tuon blogin myötä maine meni osin meni jo.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 19.03.13 - klo:23:07
Ottamatta kantaa itse kauppatapahtumaan, syntyy jollain tavalla ostajasta ja hänen ratkaisuistaan hieman kummallinen kuva, kun ostetaan 120 keuron kärry tosta vaan kummepia miettimättä niin kuin lumilinko Biltemasta ja aletaan vasta sen jälkeen miettimään mitä tuli ostettua.

Mutta kun tässä tapauksessa sieltä Biltemasta ollaan oltu ostamassa sitä lumilinkoa, mutta saatiinkiin ruohonleikkuri ;) Kyllä sen kaupattavan tuotteen pitää vastata myynti-ilmoitusta.

jyke

Tuota Tampereen Auto-Centeria mietiskelin talvella: Uusi lasipalatsi, halli täynnä ökyautoja, kymmenkunta myyjää tiskillä eikä ainoatakaan asiakasta.

Niin sitä mietin, että mitenkähän kauan ko. firma pysyy pystyssä. Tällainen julkisuus tuskin auttaa asiaa.

Wekotin

Autoliike Marko Sipilän edustaja Tim Olin... Eikös tämä herra ollut perustamassa Suomen ensimmäistä pikavippifirmaa? Kihihih.. kyllä tuolla autojobbarilla on sellainen kuvio taustalla, että jätän tuon puljun väliin kun voitan lotossa.  ;D

0251

Lainaus käyttäjältä: jf - 19.03.13 - klo:22:19
Hmmm... musta-oranssi samanlainen autokin oli kadonnut myynnistä?  :o
Oli vissiin joku halunnut vastaavan välittömästi. Se on nimittäin myytynä referenssi sivuston ihan loppupuolella.....

Cayman

Ostakee siitä suomen kuuluisin kone;

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=21618

Mielenkiintoisia ovat nämä erikoisautokauppiaat,löytyi tälläinenkin netistä:

Mutta se volvo asia mua vähän ihmetettää nimittäin autohan tuli aika pikaisesti H2 Autotalot Oyn myyntii jossa sitä minullekin kaupattiin seuraavasti:
… ”Auto on tullut M Sipälä Oylle vaihdossa yli 50 vuotiaalta mieheltä joka on joutunut taloudellisiin vaikeuksiin, kysyin ent. autonne omistaja tietoja ( Kohde Volvo V70 T6 Heicon aut Awd. rek: GHR-650) johon sanottiin vain, että omistaja on delegoinut myynnin Autoliike M Sipilältä H2 Autotalo Oyn Tommi Heinäsen myytäväksi eikä halua yhteydenottoja entisen auton osalta.

Ennenkaikkea volvon omistaja on vakavasti sairaana eikä hänelle kannata soittaa (joka tieto ei näemmä pidä sekään paikkaansa).”…
ID.3 Business
Golf VIII

mremonen

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 19.03.13 - klo:23:19
Mutta kun tässä tapauksessa sieltä Biltemasta ollaan oltu ostamassa sitä lumilinkoa, mutta saatiinkiin ruohonleikkuri ;) Kyllä sen kaupattavan tuotteen pitää vastata myynti-ilmoitusta.
Jos tästä mentäisiin käräjille, niin veikkaan, että Autoliike Marko Sipilän lakimies vetoaisi siihen, ettei ostaja ole tutustunut kauppatavaraan huolellisesti. Kuulostaa sitten reilulta tai ei, mutta niinhän nuo lakituvassa tuppaavat juttuja vääntelemään.

Kyllä minä vertaisin tätä siihen, että ostaa rintamamiestalon sokkona toiselta puolen Suomea ja sitten ihmettelee kun siellä on vesivahinko. Joka olisi ollut nähtävissä jos olisi sattunut menemään paikalle.

---
Muokattu autoliikkeen nimeä.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy