Mielipiteitä myytävistä a5:sta

Aloittaja impi, 09.03.13 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

Poikarukka

#30
No, hei reilumeininki molemmin puolin. Kyllä minä ymmärrän autokauppiaita asiassa. Kyllähän liikkeisiin yritetään tarjota vaikka mitä raatoa. Mutta tässä tulee se ero ammattilaisen ja maallikon välillä. Ammattietiikka. Ammattilainen tekee kauppaa työkseen. Autoliikkeellä on asiantuntijat käytössä ja autotietokannat valmistajalta. Auton arvo myydessä pitää suhteuttaa tavaraan verraten muihin vastaaviin. Tuollainen rasite on kerrottava. Hinta sovitaan sitten rehellisesti siitä mistä kauppaa tehdään. Molempiin suuntiin toimii. Jos liike on ottanut sen ylihinnalla sisään on autokauppias tehnyt huonon kaupan ja huolimattomasti työnsä. Kuitenkin tässä tapauksessa kyse merkkiliikkeestä, jolla on kaikki tiedot autosta. Ammattilainen löytää kyllä virheet tuotteesta. Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että autokauppias on ammattilainen.

Kuten sanoin autoliike kertoi asian ja toimi oikein, mutta vasta pakotettuna. Eli mielestäni väärin ammattilaiselta. Vähintäänkin huonosti hoidettu työt jos oikeasti ei tiedossa.

Oma käsitykseni on, että koska auto oli kyseisessä liikkeessä korjattu. Asiakas ostanut uuden tilalle. Ei liike voi asiakkaalle sanoa, että ei sillä autolla ole arvoa saman vertaa kuin muilla. No miksei? Tehän sen korjasitte. Auto tullut vaihdossa uuteen ja ollut pakko hyvittää. Nyt sitten yritetään päästä apinan raivolla eroon siittä. Eihän se auto mitenkään viallinen ole tai huono. Korjattuhan on ehjä. Ainakin vakuutusyhtiön mukaan.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

zonni

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 21.03.13 - klo:13:25
Kaupat oli lopputarkastusta vaille valmis. Ei kun koeajolle ja tarkastamaan että on mitä pitää..
http://www.nettiauto.com/audi/a5/5038373


Puhelimessa jäi pieni yksityiskohta mainitsematta (Kysyin kyllä asian - vastaus oli kutakuinkin ei tiedossamme, mutta kaikki mahdollista kun autoa muuallakin huollatettu) ja ajoin 100km hakemaan autoa.

Paikan päällä sitten muistui, että onhan tähän saatettu takapuskuri vaihtaa ehkä takalamppukin.
Sanoin asiaan että jos asianmukaisesti merkkiliikkeessä tehty korjaus löytyy siitä audin tietokannasta tiedot. Jos ei tietoja / osaluetteloa - Ei kauppaa, jos ei asianmukaisesti korjattu ei kauppaa.
Käyn sillä koeajolla hae sinä tiedot sanoin myyjälle. Auto sinänsä ihan OK. Tulen takaisin ja katselen vähän tarkemmin. Maalisauma menee katon urassa ja näkyy selvästi kun katsoo. Kynnyskotelossa maalipisaroita.

Koeajon jälkeen asia oli "löytynyt" tiedoista. Olipa vielä löytynyt edellisen omistajan tiedotkin ja jopa miten tapahtuma käynyt. Rattijuoppo ajanut pahki parkitettuun autoon ja koko kylki paneeli vaihdettu (sen lisäksi puoli konttia ja hiluja). Sitten tulikin tekstiä kuin Runebergillä runoa. Jäi tuo kasa kauppaan. Kyllä vitahutti ajaa sekunvain katsomaan 200km. Asia oli varmasti liikkeellä tiedossa ja ehditty kaivaakin asiasta tiedot kun auto pitkään ollut myynnissä. Parasta että audinmerkkiliike ja ymmärsin että jopa heillä korjaus tehty. Tekisi mieli tehdä viralliselle maahantuojalle ilmoitus tästä hommasta. Toki sinänsä mitään väärää ei ole tapahtunut. Minkä sille voi jos vuoden liikkeessä seisseeseen autoon ei tarkisteta historiaa eikä kukaan muista liikkeessä asiaa.

Kolarikorjauksesta ei ikinä tule samanlaista kuin tehtaalla. Otappa se riski, että jotain porsii ja ihan varmasti porsiikin.

Kaveri kans kävi tuosta EHI-833 kauppaa  noin puoli vuotta sitten ja eivät silloinkaan tieneet kolarista mitään.Kaveri kans oli ajanut monta sataa kilometriä turhaan todetakseen että kolari peli.On se vähän kumma että eivät sen jälkeen  selvittäneet asiaa vaikka oli myyjäkin itsekkin todennut nuo maali rajat.Kaveri oli vähän avautunut kun ei voineet puhelimessa kertoa tai ainakin selvittää omista tieto kannoista,kun heillä oli auton historia saatavilla.

Poikarukka

#32
Ei tässä tapauksessa ole kyse siitä etteikö tietoa ole. Aivan tietoinen "markkinointi -ratkaisu" autoliikkeeltä. Asian laillisuus pidetään sillä että kerrotaan jos kysytään. Ensin että jotain on voitu tehdä. Jos ei asiakas sen enempää tajua niin tiedonanto velvollisuus täytetty eikä ole annettu väärää tietoa. Aina voidaan ajatella erillisinä yrityksinä huoltoa/korjaamoa ja sitten käsketty käyttää toisessa liikkeessä kerran huollossa, että voi sanoa että ei ole koko historia tiedossa.

Hemmetin käyttökelpoinen ja tarpeellinen topicci tämä on.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

zonni

Tuossa just kaverin kanssa jutustelin ja hän oli kysynyt tuota puhelimessa että onko kolaroitu tai muuten kolhittu ja vastaus ollut ettei hänen tietojen mukaan.Oli muuten selitellyt tarkasti kaikki historian autosta,miten oli heiltä uutena myyty ja heillä huollettu :)Eli kyllä tais olla alun perinkin tuo mälli tiedossa.

Poikarukka

#34
Juu, sama setti. Historia tiedossa. Myynyt uutena, huollettu heillä jne. Ollut lakimiehellä kouvolassa, vanhempi mies jne.. Ei tiedossa ainakaan onko kolaroitu ja lisäsi että voi tarkistaa asiaa. En sanatarkkaan muista miten sen asian puhelimessa ilmaisi, mutta jäi asia vaivaamaan että kysyn uudestaan. Haiskahtaa aika pahasti tämä homma.

Tarkkoja tietoja ei olisi tullut kolarista ellen olisi uudelleen kysynyt paikan päällä ja lopulta vaatinut selvitystä korjauksista. Tarkasti kertoi kenen entinen auto ja mitä oli tapahtunut (nämä tiedot ei todellakaan mistään audin tietokannasta löydy).  En kirjoita tänne nimeä tms tietoja, koska minusta ei ole asiallista jaella julkisesti. Myynnin edistämis tarkoitukseen kuitenkin käytettiin.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

skriko

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 21.03.13 - klo:13:25
Aina autoa ostaessa kysyn aina seuraavat asiat.
-Onko Tuontiauto
-Onko Kolaroitu
-Onko ollut yksityisellä
-Eihän ole ollut vuokrauskäytössä / leasing

Myyjä voi jättää kertomatta asian se ei ole kaupanpurun peruste. Jos kysytään suoraan on vastattava. Jos erheellistä tietoa tulee on se kaupan purun perusta. Siksi aina suorat kysymykset.




Kolarikorjauksesta ei ikinä tule samanlaista kuin tehtaalla. Otappa se riski, että jotain porsii ja ihan varmasti porsiikin.

Viisas kirjoitus. Tuo onko kolaroitu, niin itse muutan sen kysymykseksi onko tehtaan alkuperäisessä maalissa. Silloin on myös pakko kertoa, jos autoa on maalailtu muun kuin kolarin seurauksena.
Tosin jos kysyt onko kolaroitu ja myyjä vastaa ei. Jälkeenpäin huomaat, että auto on kolaroitu. Valittaessasi kuluttajariitalautakuntaan et saa korvausta alennettuna hintana. Jos korjaus on tehty hyvin, ei tapahdu mitään, muutta jos asiakas sanoo että korjaus on tehty huonosti, se viedään tavaran tarkastajalle. Jos hän toteaa, että korjaus on tehty huonosti myyjäliikkeelle on annettava mahdollisuus korjata uudestaan. Siitäähn se tilanne vain huononee. Vaikka siis myyjä valehtelee että auto on kolaroimaton, se ei anna mahdollisuutta kaupanpurkuun. Kaupanpurku tulee kysymykseen vasta siinä jos ajoneuvoa ei voi korjata tai vaihtaa vastaavaan tilalle.
Jos haluaa varmistua 100%, että ei joudu ajamaan Suomessa maalatulla autolla, oli sitten kysymyksessä uusi tai käytettty, ainoa tapa on pyytää kirjallisesti myyjää kirjoittamaan että auto on alkuperäisessä maalissa ja jos ilmenee että ei ole niin ostaja saa rahansa takaisin ja palauttaa auton.

Poikarukka

#36
No juu, otetaan sen verran takaisin, että tuskin käytännössä kaupan purkua tulee pelkästään kolaritiedon puutteesta. Epäilen kyllä että maali klausuulinkaan perusteella. Eihän vakuutusyhtiöiden korjaaminen olisi mahdollista. Sitä varmasti yritetäänkin, että saadaan parhaassa tilanteessa kaupat ja sitten voidaan vähän hyvittää jos riita tilanne tulee. Auto pois käsistä.

Tarkoitus ei ole myöskään kyseistä autoa väittää huonoksi. Se on kyllä komea peli. Varmasti audin ohjeiden mukaan korjattu. Minulle se vain ei tule historiansa takia. Hinta on alennettu aika roimasti jo tuostakin yksilöstä. Näitä foorumeita lukee varmasti autoliikkeiden henkilökuntakin. Niin korjaamonpuoli kuin myynninkin. Tarkoitus ei ole kenenkään työn jälkeä leimata huonoksi. Oman tarinani tarkoitus on jos et halua kolariautoa kierrä kaukaa. Jos et halua tehdä turhaa reissua selvitä historia aukottomasti.

Yleensä jos jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta sitä se myös on.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

mremonen

Ymmärrän kyllä kolariauton, varsinkin jos se on vedetty huolella nurin, niin siitä voi löytyä myöhemmin vaikka mitä vikaa eikä runkokaan ole alkuperäisessä tikissä. Mutta en oikein jaksa ymmärtää pohjatonta kauhua maalatun auton osalta. Toki myyjän tulee kysyttäessä, ja minun mielestäni muutenkin, kertoa onko maalattu vai ei.

Omasta autosta on maalattu kuskin puolen takalokasuoja, kun joku puusilmä (minä) peruutti sen parkkikatoksen tolppaan, niin että siihen tuli pieni painauma ja maalia lähti. Painauma oikaistiin ja maalattiin ja hyvin tuolla on pärjätty. Onhan näitä maalattuja autoja pk-seutu väärällään, kun parkkipaikat on mitä on.

Ennemmin kysyisin onko tuulilasi vaihdettu. Näistähän sataa joka toisesta sisälle. Jos ei muuten, niin viimeistään pesussa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 22.03.13 - klo:08:36
Mutta en oikein jaksa ymmärtää pohjatonta kauhua maalatun auton osalta. Toki myyjän tulee kysyttäessä, ja minun mielestäni muutenkin, kertoa onko maalattu vai ei.




Myyjän tulee kertoa kysyttäessä jos auto on jälkeenpäin maalattu, muuten ei. Tosiaan Suomessa maalattuja autoja on Suomi väärällään. Kuluttajaritalautakuntakaan ei katso ostajan olevan oikeutettu hinnanalennukseen jälkeenpäin maalatusta tai kolaroidusta autosta oli sitten myyjä kertonut tai ei. Sekin että kysyttäessä ei kerro vaikka pitäisi, ei oikeuta hinnanalennukseen. Kuluttajariitalautakunnan käsitys on, että maalattu auto on saman arvoinen kuin arkuperäinen.  Siis jos se on hyvin laitettu kolarin jälkeen.
Taas jos auto on mennyt lunastuksiin se pitää automyyjän kertoa vaikka ei ostaja kysyisikään. Eivät muuten kerro kaikki sitäkään.
Autotallissa Scirocco 2009 aj. 32 000 kaksikilpinen. Ei ilmossa mainintaa. Tiedä sitten mainitseeko puhelimessa tai paikan päällä.
Totuushan on että maalattu ja kolaroitu auto ei ole koskaan samanarvoinen kuin alkuperäinen.

Poikarukka

#39
Pikkukopsu ja ylimaali ei melkovarmasti tule koskaan läpi tai muuta auton rakenteita. Irto-osien vaihto ei korkeintaan tee kuin uudemmaksi, Mutta kun vaihdetaan kokonainen koripaneeli, siis osa kantavaa runkoa takaa eteen asti! Ei metallit ja sovitukset tule kuin lottovoiton 7-oikein tuurilla samaan tarkkuuteen kuin tehtaalla. Mitä jännityksiä runkoon tulee, lämmöt, hitsaukset, käsittelyt, irroitetut ympärys osat mitä muuttuu käsittelyssä. Ei sitä hitsausta tee robotti tai laatua valvo kukaan tekijän lisäksi jossain kahden miehen koripaja/maalaamossa. Toinen juttu maalaus. Sekoitus ja pinta paksuus ei tule olemaan samanlainen eikä voi vanheta samaan tahtiin. Metalliväri ja muut erikoisemmat niin onnea vaan matkaan. Vuoden jälkeen jo erottaa sävyt valossa tai varjossa. Hyvällä rajauksella muotosaumaan ei välttämättä eroa tule. Näin tässäkin yksilössä oli raja katon urassa. Tottakai audilla ja merkkiliikkeellä on laatujärjestelmät ja ohjeet tekoon. Parhaimmillaan päästään lähelle alkuperäistä eikä vika tule omistajia vaivaamaan normaalin käyttöiän puitteissa. Sanotaan nyt vaikka ensimmäisen 10vuoden tai edes niin että kolarin ajanut pääsee autostaan eroon ennen kuin alkaa paras kukinto.

Btw: Itselläni on joskus ollut kaksi kertaa lunastus kuntoon ajettu auto johon on vaihdettu 2kertaa vaihteisto ja kerran moottori. Ei siinä mitään jos ostaessa tietää ja voi suhteuttaa hinnan. Se oli yksi parhaista autoista mitä minulla ollut ja taisinpa ajaa sillä melkein 100tkm. Ei mitään ongelmia maalin suhteen. Se olikin kokonaan maalattu kerralla. Pikku kalja pieruissa, mietin jo että tekisin tarjouksen tuosta... Nyt kaikkien tietojen perusteella. Myyjän myyntitaktiikka vain teki aika selvää tästä hommasta.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 22.03.13 - klo:18:41
Pikku kalja pieruissa, mietin jo että tekisin tarjouksen tuosta... Nyt kaikkien tietojen perusteella. Myyjän myyntitaktiikka vain teki aika selvää tästä hommasta.

No ei ehkä paras liike, jos kyseessä on itsellesi pitkäksi aikaa pidettävä yksilö ja makusi jo meni niin odottaisin seuraavaa vaihtoehtoja, kokemus on opettanut että AINA tulee uusi vaihtoehto. Aina.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Poikarukka

#41
Noh, onneksi pihalla on jo helmi A5 niin ei kurmota vaihto. Leikki leikkinä, mutta ota sormi pois mun per..pepusta. Vähän eri juttu muutaman tonnin autoissa ottaa kolaroitu, kun siitä tietää että se voi vain parantua vaihtamalla palikkaa. Mutta 30-60tâ,¬ auto ei varmasti palikoitten vaihdosta parane. Vaihtokin alkoi tuohon yksilöön kiinnostamaan kun hinta tippui alkuperäisestä 5t. Jos kaupoista puhuttaisi saisi mennä melkein päittäin mun 1.8Tfsiihin...

Onko kukaan tätä käynyt katsomassa:
http://www.nettiauto.com/audi/a5/3954628
Mikäs tuossa tökkii, kun aika kauan sekin ollut tarjolla?
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 22.03.13 - klo:19:18
Onko kukaan tätä käynyt katsomassa:
http://www.nettiauto.com/audi/a5/3954628
Mikäs tuossa tökkii, kun aika kauan sekin ollut tarjolla?
No on se ainakin ruman värinen. Tulee mieleen 70-luvun konepajalta itäisen naapurimaan valmistamien  työstökoneiden värien kauneus ;)
Joutilas 76v

Poikarukka

Ettei vain pintakin olisi sellainen kivan röpöläinen kuin niissä työstökoneissa ja kouvolan lakuissa.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

svalkein

LainaaOnko kukaan tätä käynyt katsomassa:
http://www.nettiauto.com/audi/a5/3954628
Mikäs tuossa tökkii, kun aika kauan sekin ollut tarjolla?

On käyty pariinkin kertaan katsomassa. Muuten ihan asiallisen oloinen mutta joku tuossa värissä itseäkin tökki; tietystä kulmasta katsottuna ihan nätti mutta toisesta katsottuna "halvan" näköinen. Vanteet ja sisustan kuosi vähän tyyliä "no jaa". Innostus kaatui lopullisesti siihen että koska kyseesä tehokas neliveto-diesel olisin sittenkin halunnut automaatti-askilla. En ole käynyt ajamassa kyseistä yksilöä.
M-B A250e -22

rob-s

LainaaOnko kukaan tätä käynyt katsomassa:
http://www.nettiauto.com/audi/a5/3954628
Mikäs tuossa tökkii, kun aika kauan sekin ollut tarjolla?

Enpä ei. Autossa on hyvä tekniikka ja alhaiset kilometrit mutta varustetaso melko alhainen. Lisäksi sisus on vanhin A5 sportti-istuinten kankaista.

LainaaJos kaupoista puhuttaisi saisi mennä melkein päittäin mun 1.8Tfsiihin...

Harvoin onnistuu liikkeessä 1.8t etuveto -> 3.0tdi quattroon ilman rahaa ellei se 1.8 ole 2012 ja alle 10tkm ajettu.

Suosittelen kyllä A5 coupe 3.0tdi quattroa!!

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Poikarukka

Ajattelinkin vaihtoa välirahatta siihen tee-se-itse yksilöön... vaihtui aihe tuossa välissä.
tapaus 3.0-litrainen oma juttunsa. Ihan perus varustus toimii ja nimenomaan manuaali pitäisi olla. Tosin ehkä 3.0litraisen parina voisi toimia helpommin se automaatti. Mitä väriin tulee, niin alkoi hymyilyttämään kommentit. Ihan samoin ajettelin ettei nyt oikein nappaa, mutta mikä siinä jos toimii.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 22.03.13 - klo:19:41
No on se ainakin ruman värinen. Tulee mieleen 70-luvun konepajalta itäisen naapurimaan valmistamien  työstökoneiden värien kauneus ;)
Olet tainnut työskennellä fiinimmissä pajoissa, kun neukkusorvitkin olivat metallivärisiä.. Mikäs se oikea sitten olisi? merkonomi-mersun perusväri ibiksen valkoinenko?

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 22.03.13 - klo:19:18
Onko kukaan tätä käynyt katsomassa:
http://www.nettiauto.com/audi/a5/3954628
Mikäs tuossa tökkii, kun aika kauan sekin ollut tarjolla?
Olisihan se erikoista jos noin vanhoista joku kiljuen maksaisi kolmosella alkavia summia. Kummasti niistä vaan pyydetään, mutta ei taideta maksaa...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 22.03.13 - klo:22:07
Olisihan se erikoista jos noin vanhoista joku kiljuen maksaisi kolmosella alkavia summia. Kummasti niistä vaan pyydetään, mutta ei taideta maksaa...
Totta, tuollakin kiesillä on ikää jo seitsemän (7) vuotta.. Muutama vuosi lisää ja tuollakin kierretään Ã,,änekosken toria karvanoppien heiluessa.

Ton-1

Nyt tulloo levotonta juttua, autohan on tarkkaan 5,5 v. vanha.

Tuommoinen se itseänikin kiinnostaa - mikä tuommoisen oikea arvo sitten olisi ? Vaikka tuo onkin 'karvis' niin vähän ajettuna tuo hinta on jollain tapaa vaaterissa ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Zaasa

Ei väri pöllömpi luonnossa ole,tuttavallani taitaa olla saman värinen A4.Ainoa lajissaan jonka olen nähnyt.Itse tykkään jos autossa on väriä,vaalean harmaa ei ole väri vaan väritön.Tämä vähillä kilometreillä ikäisekseen.En lukenut alusta asti,oliko kolaroitu?

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 22.03.13 - klo:21:53
Olet tainnut työskennellä fiinimmissä pajoissa, kun neukkusorvitkin olivat metallivärisiä.. Mikäs se oikea sitten olisi? merkonomi-mersun perusväri ibiksen valkoinenko?
En tiedä, oliko se kovinkaan fiiniä puuhaa könytä polvillaan lastukasassa etsimässä vikaa koneen karapylkän alaosassa olevassa sähkökaapissa. Aikansa kun tappeli venälästen kontaktoreiden kanssa, niin lopulta meni hermot. Sitten vaan käteen isot sivuleikkurit ja kaappiin sisään Siemensin kalusteet ja kytkentä uusiksi. Johan alkoi pelittää.

Autoon kulloinkin sopiva väri on paljon kiinni autosta. Tuohon autoon ei kyllä tuollainen mikä lie sinertävän sävyinen maali oikein minun makuuni sovi. Muistuttaa vasaralakkaa, jolla tuli joskus maalailtua peltipurkkeja.

Miksei tuohon Audiin passaisi sellainen vaalean kermanvärinen sävy, penkeissä voisi olla punaista ja mustaa... Vaan mitenkä sitä enää valmiiseen autoon vaihtamaan.
Joutilas 76v

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.03.13 - klo:22:17
Nyt tulloo levotonta juttua, autohan on tarkkaan 5,5 v. vanha.

Tuommoinen se itseänikin kiinnostaa - mikä tuommoisen oikea arvo sitten olisi ? Vaikka tuo onkin 'karvis' niin vähän ajettuna tuo hinta on jollain tapaa vaaterissa ?
Kiinnostaisi myös,ei taida kannatta 3L disukkaa ostaa pätkäajoon.

skriko

Kaveri myi Laakkkoselle tuollaisen Audin mutta oli 2009 valkoinen ja ajettu jotain 60 37 000.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.03.13 - klo:22:17
Nyt tulloo levotonta juttua, autohan on tarkkaan 5,5 v. vanha.

Tuommoinen se itseänikin kiinnostaa - mikä tuommoisen oikea arvo sitten olisi ? Vaikka tuo onkin 'karvis' niin vähän ajettuna tuo hinta on jollain tapaa vaaterissa ?
Loivennetaan nyt sen verran, että seitsemäa vuosi alkaa hetimiten kesän jälkeen. Sen ikäinen auto on jo tukevasti keski-ikäinen ja tuon Audin kohdalla on odotettavissa melkoisen raaka hinnan pudotus parin-kolmen vuoden kuluessa. Oikea hinta on tosi vaikea sanoa ja sehän on se, minkä joku suostuu maksamaan.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.03.13 - klo:22:32
Kaveri myi Laakkkoselle tuollaisen Audin mutta oli 2009 valkoinen ja ajettu jotain 60 37 000.
6 037 000km? Himppusen on noin tuoreeseen kertynyt kilsoja :o Lienee saanut huonohkon hyvityksen... Mutta propsit Audille, mersut kestää kuulemma vain 0,5 miljoonaa kilometriä...

Ton-1

Tais olla vm. -09 ja 60 donaa ajettuna sai sen 37 donaa ? Näin mä sen näkisin  ::) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 23.03.13 - klo:00:11
Tais olla vm. -09 ja 60 donaa ajettuna sai sen 37 donaa ? Näin mä sen näkisin  ::) .
Aina en pysty lukemaan ajatuksia, suokaa anteeksi  :-[

zonni

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.03.13 - klo:22:32
Kaveri myi Laakkkoselle tuollaisen Audin mutta oli 2009 valkoinen ja ajettu jotain 60 37 000.

Tuolla www.a1.fi/ sivuilla löytyy laskuri mikä näyttää pitävän aika hyvin paikkansa ainakin hyvitys hintoja kuunnelessa,tuonne sivuille pitää vaan rekisteröityä että pääsee hinta laskuri käyttämään.Tuossa laskurissa ei voi vaan varusteita huomioida mitenkään,mutta eihän ne liikkeessäkään niihin paljon kiinnitä huomiota.Tuos Skrikon esimerkin arvoksi sain laskurilla 35778 - 36290  â,¬ jos olin oikeassa autossa (A5 3.0TDi Q-09 aj60tkm)vai kirjoittiko skriko A5 2.0t Q -09 aj 60tkm sen hinta laskurilla on 30107 - 31218e ja se kyllä taitaa mennä todella pahasti metsään?
Tietenkin noissa kalliimmissa laatu autoissa ei oikein pidä paikkaansa,mutta ainakin noissa omissa halpis autoissa(golf,jetta,passat) tuntuu pitävän paikkansa satasien sisällä.Se on taas eriasia että saako noita tuomoiseen hintaan itse ostettua suoraan yksityisiltä :)
Mutta kyllä omasta mielestä nuo A5:set pitää todella hyvin hintansa.Sukulais auto myyjä on sanonut että 3-4vuotta vanha ja 40-60tkm ajettuna hinta  pitäisi olla noin puoleen tippunut uudesta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy