Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Anshjelm

Mittarivirheestä...
Lainaus käyttäjältä: plu - 30.07.10 - klo:08:20
Eli ajetaan me kiireisemmät navigaattori päällä tai mittarivirhe hyvin muistissa, ja kiroillaan niin kuin tähänkin asti...
Lainaus käyttäjältä: Janus - 30.07.10 - klo:08:57
Näitä tasanopeuden harrastajia oli sitten taas joka paikka täynnä. Satasen rajoituksella niistä oli ajettava ohi, ...... kohdalla tulee 80 rajoitukset, niin ollaan takapuskurissa kiinni, ...tana että ..tuttaa.

Niin TÃ,,YSIN samaa mieltä, verenpaineenhallinta on aivan turhaa näiden molempien tapausten yhteydessä. Ja sitten vielä nuo ohituskaistakaaharit jotka muuten köröttelee 10-20 alle sallitun, menisivät edes vaikka puolenpäivän kahvipausseille muun liikenteen aikaan jos ei osata pysyä poissa tieltä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.07.10 - klo:07:38
On se kumma, että kelloista sun muista mittalaitteista saadaan hyvin tarkkoja, mutta nopeusmittareista harvoin.

Tämähän on täysin tahallista/tarkoituskin kuten plu jo mainitsikin, ex Ocussa kun katsoi nopeutta climan diagnostiikan kautta niin näyttämä oli sama kuin gps:n nopeus tai heittoa korkeintaan 1km/h. Autolla siis oli tiedossa oikea nopeus mutta mittari näytti silti puutaheinää :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

preriasusi

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 30.07.10 - klo:09:02
Mittarivirheestä...
Niin TÃ,,YSIN samaa mieltä, verenpaineenhallinta on aivan turhaa näiden molempien tapausten yhteydessä. Ja sitten vielä nuo ohituskaistakaaharit jotka muuten köröttelee 10-20 alle sallitun, menisivät edes vaikka puolenpäivän kahvipausseille muun liikenteen aikaan jos ei osata pysyä poissa tieltä.

Varsinkin pitkien juhlaviikonloppujen aikaan liikenteessä on paljonkin kuskeja, jotka ilmeisesti ajavat harvemmin. Ensin yksikaistaisella ajellaa lähes rajoituksen mukaan, välillä himmataan kymppi - kaksi, jos tulee autoa vastaan tai mutka. Sitten kun pääsee ohi, ne tulee seuraavalla ohituskaistalla ohi jotain aivan tajutota vauhtia, ja ohituskaistan jälkeen syttyy jarrutusvalot, ja palataan alinopeuteen - alkaa varmaan hirvittää kun tie kapenee ja alkaa tulla autoja niin läheltä vastaan.

Noissa autoissa näyttäisi auton vakiokuski istuvan pelkääjän paikalla ei-ajokunnossa.

Kyllä nuo ottaa ihan aidosti hermoon. En tiedä millä aseteella sitä nauttisi ajeluista kun moiset kanssa-autoilijat ovat matkassa samoilla teillä.
Seat Leon

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Palmikko - 30.07.10 - klo:15:20
Liikenteessä on monenlaista renkaankulutajaa, on nopeampia ja on hitaampia, kaikilla on kuitenkin oikeus liikkua.
Teidän nopeampien on vain laitettava suu suppuun ja ohitettava, ei se niin vaikeaa ole laiskallakaan autolla kun vain opettelee vauhdinottoa.
Osui ja uppos :-[ Itse tässä on aikaa myöten pyrkinyt siirtämään ne menot hiljaisemmille aikaa, jottei tiet aivan täynnä olisi, helpottaa omaa liikkumista paljonkin sujuvammaksi. Tietty niinhän nää "ei allekirjoittaneen tapaiset" höyrypäätkin jotka ajelee hitaampaa voisivat tehdä.

Toisaalta kunhan aina vaan muistaa välttää vaaratilanteita ja matkat sujuu A:sta B:hen turvallisesti niin onko sillä niin väliäkään.

Erkka

Tuon reippaasti alinoputta ajavan taakse kertyy useimmiten pitkiäkin autoletkoja ja sieltä häntäpäästä on suht vaikea lähteä ohittamaan, kun pitäisi aika-ajoin tuikata autoletkan väliin. Joten hankalia tapauksia nämä alinopeutta ajavat. ???
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

preriasusi

Lainaus käyttäjältä: Palmikko - 30.07.10 - klo:15:20
Onpa liikenteessä vähän ongelmia, kun aika monella eniten hermoja rassaa jos joku liikkuu liikenteessä hitaammin kuin nopeusrajoitus näyttää.
Tai ainakin siis hitaammin kuin kirjoittaja.

Toisilla sitten on ongelmana päinvastainen; joku ajaa enemmän tai vähemmän lähellä takana.

Ensinmainitusta ongelmastahan pääsee kätevimmin eroon kun ohittaa sen liian hitaasti liikkuvan.
Itse aikoinaan ajelin aika paljon autolla jonka OMAmassa oli 1800 kiloa ja tehoa laitteessa oli tehtaan ilmoituksen mukaan 55 kW.
Tasaisella auto kulki juuri ja juuri mittarin mukaan 120 (todellista 115?).
Eikä tuollakaan tarvinnut kenenkään takana ajaa kahdeksaakymppiä, saati hitaammin.
...satasen ajajia ei yllä tarvinnut yrittää ohittaa, ei löytynyt niin pitkiä suoria Suomesta...

Liikenteessä on monenlaista renkaankulutajaa, on nopeampia ja on hitaampia, kaikilla on kuitenkin oikeus liikkua.
Teidän nopeampien on vain laitettava suu suppuun ja ohitettava, ei se niin vaikeaa ole laiskallakaan autolla kun vain opettelee vauhdinottoa.

Ja autojanne katsoessa ei ohituksessa pitäisi olla vaikeuksia, niin prameita laitteita näyttää suurimmaksi osaksi olevan...

Jos takana on auto joka ei uskalla ohittaa vaikka menohaluja näyttäisi olevan; hidastakaa vauhtia, kyllä se ohi joskus menee.
Ja jos ei huvita hidastaa niin antakaa ajaa perässä jos hänellä tuntuu siihen olevan halua.

Alle rajoituksen meno ei sinänsä ota minua hermoon. Moni alle rajoitusten ajava vain tekee tuon ohittamisen tahallaan tai tahattomasti turhan vaikeaksi. Ohituskaistoilla pusketaan posketonta ylinopeutta, kun muuten ajetaan alinopeutta, ja ohituskaistan päässä jarrutetaan. Samoin niissä ohituspaikoissa - suorilla kun kukaan ei tule vastaan - painetaan kaasua.

Asuntoautoilijoista ja -vaunuilijoistakin löytyy fiksusti ajavia, jotka päästävät letkan ohi tarvittaessa, että niitä jotka loihtivat siihen valkoiseen jäähalliin yli satasen vauhdin ohituskaistojen ajaksi.

Hyvä ratkaisu on ajella silloin kun tiet ovat hiljaisempia. Silloin voi ohittaa turvallisesti ohituskaistojen ulkopuolellakin.
Seat Leon

Thorgen

Palmikollahan on erittäin hyvä pointti, ettei sitä tulevaa ohitusta varten tarvitse haukkoa ilmaa kuin maalla oleva hauki vaan ottaa rauhassa ja menee ohi. Sehän tapahtuu vain ajamalla nopeammin ja toista kaistaa kuin edellä oleva, teki se sitten ohituskaistoilla ja suorilla mitä tahansa.. :)

No ei mutta näin kesäruuhkien aikaan harmittaahan se kun yksi päättää seuraavan parin sadan jonossa takana ajavan nopeuden. Eihän se ohitus yleensä ole sitä että polkaistaan pikkuisen kaasua ja mennään ohi. Ruuhkattominakin aikoina sen ensimmäisen profeetan perässä on se 5-6 opetuslasta jotka ajavat auton mitan päässä toisistaan.

Kyllähän siinä hieman pitää jo katsoa paikkaa mistä ampua ohitse, ettei rakasta joulukulkuetta joutuisi vain häiritsemään. Pahintahan on että erehtyy julkeasti jäämään kulkueen keskelle avautuvaan väliin. Ensimmäinen taakse jäänyt alkaa avautumaan valomerkein kuinka hänkin oli ohittamassa kyseistä kulkuetta, eikä siinä mukana. Eihän sitä aina voi tietää että joku on odottamassa jotain vuoroa ohittamiseen. Ei se nyt silti itsestäkään niin hektiseltä tunnu kirrata useamman auton ohi kun kaikki ajavat toistensa perseessä eikä ketään kiinnosta ohittaa.

Semmoista se Suomessa maantieajo toisinaan. Turvallista kulkemista 10 metrin välein. Läheisyys ilmeisesti tuo turvaa.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Thorgen - 30.07.10 - klo:19:27
Semmoista se Suomessa maantieajo toisinaan. Turvallista kulkemista 10 metrin välein. Läheisyys ilmeisesti tuo turvaa.

Tämmöistä se tässä laumaeläinten luvatussa maassa näytti olevan. Oli pakko opettaa muutamalle turvavälin merkitystä kun jouduin väkipakolla puskemaan siihen 10m rakoon. Alkoi muuten löytyä väliä kun 120 km/h vauhdista huitasee eteen ja lyö jarruja vähän reippaammin ettei pamauta edellä ajavan persreikään asti.
Eipä tommosista 20 auton letkoista oikein muuten ohi päässyt. Niin että sori vaan te muutamat laumasielut jotka varmasti kiroilitte sunnuntaina 5-tiellä harmaata Avensista :)

eGetin

Ajelkaa pojjaat tuollaisella allekirjoituksessa mainitulla kevarilla pari vuotta niin opitte hyvin kyllä hermojen hallinnan ;D Ohi ei mennäkään ihan niin vain ja useimmiten saa kolmostielläkin kirota ohituskaistoja jotka on rakennettu jyrkkiin ylämäkiin. Toisinaan vissiin takana olevilla menee hermot kun mennään ensin ohi ja sitten tullaankin perse edellä mäessä vastaan ja taas mennään tasaisella kovempaa. No, eipä tarvitse kuin loppuvuosi mennä ja alkuvuodesta 2011 pääsee jo ajelemaan autolla kolmio perässä.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 30.07.10 - klo:22:12
Ajelkaa pojjaat tuollaisella allekirjoituksessa mainitulla kevarilla pari vuotta niin opitte hyvin kyllä hermojen hallinnan ;D Ohi ei mennäkään ihan niin vain

No kyllä täällä päin Suomenniemeä vaan mennään kevarilla ohi paikassa kuin paikassa, jos vähääkään yrittää itse rajoituksen mukaan ajaa...  >:(

Männä viikolla ajelin töistä kotiin ( etummaisena ) kolmen auton letkassa. Tiellä oli 60:n rajoitus, ja jonomuodostelmamme nopeus oli Tuhranin mittarin mukaan karvan päälle 70km/h. Eräs kevaristi saavutti meidät, ja ilmeisesti noputemme oli liian hidas hänelle, joten suoran auetessa eikun kahva auki ja kaikki 11kW valloilleen, ja ohi kaikista kerta"heitolla"... Alkoi ohituksen loppuvaiheessa pelottaa, että ehtiiköhän jantteri ohi ennen kuin seuraava risteys tulee vastaan... No, tarinalla oli onnellinen loppu - kyllä hän pääsi kaikista ohi, kaasukahva Tuhranin sivupeiliä hipoen...
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

jonze

se kun ei osata liikenne sääntöjä...  lahdessa monessa paikkaa tapahtuu näin... tulen risteykseen, käännyn oikealle ja samaan aikaan vastaan tulijoille on virheä.. sieltä kääntyy samaan suuntaan auto kuin itse olen menossa eli niiden suunasta vasemmalle " toisen tien yli" , heidän pitäsisi väsitää minua mutta ei, ne tunkee perkule väkisin sieltä ja jos yritän mennä niin kädet heiluu yms... mikä siin on et ei osata niit sääntöjä vai onko muisti jo niin huono osalla väkeä?  ja eikö ne ihmettele et muut kyllä odottavat kiltisti omaa vuoroa?
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jonze - 02.08.10 - klo:19:42
se kun ei osata liikenne sääntöjä...  lahdessa monessa paikkaa tapahtuu näin... tulen risteykseen, käännyn oikealle ja samaan aikaan vastaan tulijoille on virheä.. sieltä kääntyy samaan suuntaan auto kuin itse olen menossa eli niiden suunasta vasemmalle " toisen tien yli" , heidän pitäsisi väsitää minua mutta ei, ne tunkee perkule väkisin sieltä ja jos yritän mennä niin kädet heiluu yms... mikä siin on et ei osata niit sääntöjä vai onko muisti jo niin huono osalla väkeä?  ja eikö ne ihmettele et muut kyllä odottavat kiltisti omaa vuoroa?
Jos sinulla on noissa tilanteissa ollut risteyksessä sellainen oikealle kääntyvä oma kaista jossa on väistämisvelvollisuusmerkki, niin käsittääkseni sinun väistettävä noita vastakkaisesta suunnasta vihreän valon takaa tulevia vasemmalle kääntyviä.
Työpaikkani läheisyydessä on vastaava paikka ja sen takia on tullut seurattua tuommoisen paikan sääntöinfoja esim TMstä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jonze

ei kun ihan normaali risteys missä samalta kaistalta pääsee suoraan ja oikealle.. eikä mitään erityis merkkejä..ja näitä on useampi risteys lahdessa missä näin on käynyt..

tein nopean piirroksen viel.. itse olen punainen auto ja se jonka pitäisi väistää on sinen...

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

Tikka

Tällaista olen itsekin nähnyt useampaan otteeseen, näyttää olevan ihan muuallakin kuin Lahdessa. Helppo sääntöhän tuo on osata ja muistaa...

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 02.08.10 - klo:21:37
Tällaista olen itsekin nähnyt useampaan otteeseen, näyttää olevan ihan muuallakin kuin Lahdessa. Helppo sääntöhän tuo on osata ja muistaa...

Toinen asia mitä ei älytä on kärkikolmio ja sen tarkoittama väistämisvelvollisuus. Esim. Olen itse tulossa kärkikolmion takaa suoraan ja vastakkaisesta suunnasta on tulossa auto joka on kääntymässä kulkusuunnassaan vasemmalle. Kyseessä siis normaali risteys jossa yhdestä suunnasta kärkikolmio (siis minun tulosuunnassani).

Eiköhän se molokolli sieltä tunge väkisin jollain homorieskallaan eteen. Teki mieli painaa kaasua ihan "vahingossa" mutta kun päälleajo oikeutta ei ole.

Noinko nopeasti se unohtuu että vain risteävää liikennettä väistetään kärkikolmiolla. Vastaantulevalle liikenteelle on aivan saatanan sama onko sitä kolmiota vai ei.

Kiviharju

Tuo käytös johtunee siitä että ihmiset pelkäävät että jäävät jumiin omalle kaistalle kun vastaan tulee suoraan ajavia joiden välistä ei pääse kääntymään, toisaalta ymmärettävää, mutta toisaalta todella ärsyttävää ::)
Audi A4 Allroad quattro -17

jonze

itse aina painan kaasua siten et änkeäjä luulee/säikähtää että ajan päälle.. jarrutan kuitenkin ajoissa.. jso vaikka oppisivat sääntöjä ens kerral..

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

Reneto

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 02.08.10 - klo:21:45
Kyseessä siis normaali risteys jossa yhdestä suunnasta kärkikolmio (siis minun tulosuunnassani)...

Noinko nopeasti se unohtuu että vain risteävää liikennettä väistetään kärkikolmiolla. Vastaantulevalle liikenteelle on aivan saatanan sama onko sitä kolmiota vai ei.

En tiedä miten muualla, mutta Lahdessa tuollaiset risteykset ovat melko harvinaisia. Ja sitten kun sellainen paikka on tehty, kukaan ei osaa ajaa siinä oikein.. Eipä tule äkkiseltään täältä kuin yksi risteys mieleen (kuva väistämivelvollisen suunnasta), ja se sattuu olemaan melko vilkkaasti liikennöidyssä paikassa. Melko ärsyttävää kun joko kukaan (etuajo-oikeutetuista) ei mene, tai sitten mennään miten sattuu.

e: lainausta korjattu
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 02.08.10 - klo:22:15
En tiedä miten muualla, mutta Lahdessa tuollaiset risteykset ovat melko harvinaisia. Ja sitten kun sellainen paikka on tehty, kukaan ei osaa ajaa siinä oikein.. Eipä tule äkkiseltään täältä kuin yksi risteys mieleen (kuva väistämivelvollisen suunnasta), ja se sattuu olemaan melko vilkkaasti liikennöidyssä paikassa. Melko ärsyttävää kun joko kukaan (etuajo-oikeutetuista) ei mene, tai sitten mennään miten sattuu.

Ei niitä montaa Oulussakaan ole joten sama ongelma on myös täällä. Lähinnä noissa ärsyttää se että ei ymmärretä edes autokoulun jälkeen mitä kärkikolmio oikeasti tarkoittaa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jonze - 02.08.10 - klo:21:08

tein nopean piirroksen viel.. itse olen punainen auto ja se jonka pitäisi väistää on sinen...

OK, hyvä piirros ja eri kuin yritin selittää. En voinut ensin oikein uskoa ettei tuollaisissa osattaisi ajaa, Kiviharjun selitys kuulostaa uskottavalta.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.08.10 - klo:20:46
Jos sinulla on noissa tilanteissa ollut risteyksessä sellainen oikealle kääntyvä oma kaista jossa on väistämisvelvollisuusmerkki, niin käsittääkseni sinun väistettävä noita vastakkaisesta suunnasta vihreän valon takaa tulevia vasemmalle kääntyviä.
Työpaikkani läheisyydessä on vastaava paikka ja sen takia on tullut seurattua tuommoisen paikan sääntöinfoja esim TMstä.
Olisiko tästä jotain visuaalista esimerkkiä kun tyhmä ei ymmärrä :-[
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 03.08.10 - klo:18:22
Olisiko tästä jotain visuaalista esimerkkiä kun tyhmä ei ymmärrä :-[

Jonzen kuvaa editoiden ;). Eli punaisen auton pitää väistää sinistä tässä kuvassa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.08.10 - klo:19:54
Jonzen kuvaa editoiden ;). Eli punaisen auton pitää väistää sinistä tässä kuvassa.

Kyllä kait tuollaisen paikan pitäisi olla päivänselvä kaikille autokoulun käyneille ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.08.10 - klo:20:00
Kyllä kait tuollaisen paikan pitäisi olla päivänselvä kaikille autokoulun käyneille ???

Kuvassa homma näyttää helpolta, mutta luonnossa tuo risteys ei näytä noin selkeältä, mittasuhteet pikkasen heittää ja siinä on suojatiekin. Olen huomannut pieni osa autoilijoista ei tiedä edes ettei tuo liikennevalo koske oikealle kääntyviä. Esim tänään eräs mamma odotti kiltisti vihreitä ennenkuin kääntyi oikealle.  

jonze

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.08.10 - klo:20:05
Kuvassa homma näyttää helpolta, mutta luonnossa tuo risteys ei näytä noin selkeältä, mittasuhteet pikkasen heittää ja siinä on suojatiekin. Olen huomannut pieni osa autoilijoista ei tiedä edes ettei tuo liikennevalo koske oikealle kääntyviä. Esim tänään eräs mamma odotti kiltisti vihreitä ennenkuin kääntyi oikealle.  

lahdessa on samanlainen risteys abc:lta kun lähtee keskustaan päin.. osa ihmisistä jää odottelemaan vihreitä..siin vaihees torvi soi mut ei ne uskalla mennä siltikään kun luulevat menevänsä punasia päin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

eGetin

Voi tsiisus tänään otti kyllä hermoille kun oli vähän kiire muutamakin eri juttu. No ensinnäkin, Volvo V50 -kuski ei uskaltanut painaa kaasua ja jäi satasen alueella kinnaamaan 80km/h. 80km/h alueella ajeltiin turvallista 70km/h matkavauhtia, ja luonnollisestikin kunnon jono perässä. Sitten kun tuli ohituskaista, se kaasupoljin tietty löytyi, mutta katselin kyllä kyrpä otsassa kuinka autoilijat painoi jotain arviolta 160km/h Vollesta keso pystyssä ohitse.
Toinen oli sitten eräässä risteyksessä jossa oli kaksi risteävää tietä. Toisella puolella oli joku riisikippo odottelemassa tien yli pääsemistä, risteävällä tiellä meni jatkuvasti liikennettä (minulla ja riisikipolla oli siis kolmiot) eikä tämä ääliö sitten uskaltanut edes lähteä ylittämään tietä. En tiedä, oliko tässä joku idiootti kyseessä joka ei osannut liikennesääntöjä, mutta paikkoja oli monia missä tuhnuimmallakin autolla olisi päässyt yli. Näkivät (pariskunta) ilmeisesti huutamisen (ja vissiin kuulivatkin, visiiri hieman auki jotta tuulettuu ja näillä ikkuant auki) kun keuhkosin kypärään näiden kädettömyyttä, kun katselivat varsin kummastuneina. Lopulta sitten 5min siinä odoteltuani menin jälleen kerran kansainvälisen käsimerkin kera tien yli ja sain todella hämmästyneitä ilmeitä, ikäänkuin he eivät olisi tehneet mitään pahaa. No, en onneksi myöhästynyt töistä, kiitos aikaisen lähdön. Voi kiesus ihan oikeasti, jos ei uskalleta mennä kolmostien yli niin voi samantien tuupata romuttamolle sen romunsa (ei semmoisesta ikiwanhasta Primerasta mitään saa) ja siirtyä polkupyörään tai mopoon, vieressä menee mopoille sallittu kevyen liikenteen väylä kolmostien ali.

Niin, ja kävi melkoisen lähellä kun BMW jossa luki perseessä isolla M-POWER päätti sitten liikenneympyrässä iskeä suoraan eteen. Samoin joku elämäänsä kyllästynyt rattiin nojaillut äijä odotteli kolmion takana että menisin ohi, ja ilmeisesti tahti ei ollut riittävä kun piti jo lähteä valumaan tielle vaikka en ollut vielä edes kohdalla, sormi rupesi hakemaan kyllä jo tööttiä ja jarrua kun tämä meinasi tulla eteen. Perseeseen meinasi tulla joku Avensis Verso kun ei tässä ilmeisesti jarrut enää toimineet, en edes jarrutellut mitenkään voimakkaasti ja jarruvalo todellakin toimii.

Mitäs muuta? No, tahvoja löytyy aina ja suurimmasta osasta kyllä pääsee kun rauhoittelee itseänsä ja toteaa että eipä tässä ole onneksi kiirettä.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 03.08.10 - klo:21:53
Voi tsiisus tänään otti kyllä hermoille kun oli vähän kiire muutamakin eri juttu. No ensinnäkin, Volvo V50 -kuski ei uskaltanut painaa kaasua ja jäi satasen alueella kinnaamaan 80km/h. 80km/h alueella ajeltiin turvallista 70km/h matkavauhtia, ja luonnollisestikin kunnon jono perässä. Sitten kun tuli ohituskaista, se kaasupoljin tietty löytyi, mutta katselin kyllä kyrpä otsassa kuinka autoilijat painoi jotain arviolta 160km/h Vollesta keso pystyssä ohitse.
Toinen oli sitten eräässä risteyksessä jossa oli kaksi risteävää tietä. Toisella puolella oli joku riisikippo odottelemassa tien yli pääsemistä, risteävällä tiellä meni jatkuvasti liikennettä (minulla ja riisikipolla oli siis kolmiot) eikä tämä ääliö sitten uskaltanut edes lähteä ylittämään tietä. En tiedä, oliko tässä joku idiootti kyseessä joka ei osannut liikennesääntöjä, mutta paikkoja oli monia missä tuhnuimmallakin autolla olisi päässyt yli. Näkivät (pariskunta) ilmeisesti huutamisen (ja vissiin kuulivatkin, visiiri hieman auki jotta tuulettuu ja näillä ikkuant auki) kun keuhkosin kypärään näiden kädettömyyttä, kun katselivat varsin kummastuneina. Lopulta sitten 5min siinä odoteltuani menin jälleen kerran kansainvälisen käsimerkin kera tien yli ja sain todella hämmästyneitä ilmeitä, ikäänkuin he eivät olisi tehneet mitään pahaa. No, en onneksi myöhästynyt töistä, kiitos aikaisen lähdön. Voi kiesus ihan oikeasti, jos ei uskalleta mennä kolmostien yli niin voi samantien tuupata romuttamolle sen romunsa (ei semmoisesta ikiwanhasta Primerasta mitään saa) ja siirtyä polkupyörään tai mopoon, vieressä menee mopoille sallittu kevyen liikenteen väylä kolmostien ali.

Niin, ja kävi melkoisen lähellä kun BMW jossa luki perseessä isolla M-POWER päätti sitten liikenneympyrässä iskeä suoraan eteen. Samoin joku elämäänsä kyllästynyt rattiin nojaillut äijä odotteli kolmion takana että menisin ohi, ja ilmeisesti tahti ei ollut riittävä kun piti jo lähteä valumaan tielle vaikka en ollut vielä edes kohdalla, sormi rupesi hakemaan kyllä jo tööttiä ja jarrua kun tämä meinasi tulla eteen. Perseeseen meinasi tulla joku Avensis Verso kun ei tässä ilmeisesti jarrut enää toimineet, en edes jarrutellut mitenkään voimakkaasti ja jarruvalo todellakin toimii.

Mitäs muuta? No, tahvoja löytyy aina ja suurimmasta osasta kyllä pääsee kun rauhoittelee itseänsä ja toteaa että eipä tässä ole onneksi kiirettä.

Tätä tekstiä lukiessa tuli ensimmäisenä mieleen että toivottavasti emme koskaan tapaa autoilla liikenteessä. Tunnut omaksuneen erinomaisesti herrasmiesmäisen liikennekulttuurin.

Tuosta keso pystyssä ajamisesta vaan suosittelen luopumaan, ennen pitkää joku nimittäin leipoo sinua turpaan kun erehdyt väärälle tyypille sitä sormeasi näyttelemään.

eGetin

Aivan varmasti, vaan kyllä siinä kohtaa hivenen ottaa päähän, että parempi vain tehdä niin. Keso pysyy kiltisti alhaalla jos ei perseile oikein urakalla. Hermot muutenkin olivat juuri sillä hetkellä sillain sopivasti kireänä. Enemmän ne kaikki sormet ovat yhtäaikaa pystyssä :) Jos kukaan ei koskaan milloinkaan ikinä kerro näille että jotain on tehty väärin, niin ei ne koskaan voi sitä ymmärtääkään. Keskisormi ei todellakaan ole paha asia, mutta kun sen näkee, niin se todennäköisesti riipaisee sydämessä juurikin sen verran, että tulee mietittyä hetken mitä teki väärin.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 03.08.10 - klo:22:27
Aivan varmasti, vaan kyllä siinä kohtaa hivenen ottaa päähän, että parempi vain tehdä niin. Keso pysyy kiltisti alhaalla jos ei perseile oikein urakalla. Hermot muutenkin olivat juuri sillä hetkellä sillain sopivasti kireänä. Enemmän ne kaikki sormet ovat yhtäaikaa pystyssä :) Jos kukaan ei koskaan milloinkaan ikinä kerro näille että jotain on tehty väärin, niin ei ne koskaan voi sitä ymmärtääkään. Keskisormi ei todellakaan ole paha asia, mutta kun sen näkee, niin se todennäköisesti riipaisee sydämessä juurikin sen verran, että tulee mietittyä hetken mitä teki väärin.

Kyllähän se liikenne joskus päähän ottaa ja on tullut sitä keskisormea itsekin näytettyä jopa näin "vanhemmalla" iällä :) Näitä sun liikennekokemuksia lukiessa vaan tuo keson näyttäminen esiintyy vähän väliä. Tai ainakin se tuntuu siltä :)

Kokemuksesta voin sanoa että 99% ihmisistä ei a) ymmärrä mitä teki väärin, b) välitä vaikka tekivät väärin, vaikka heitä kuinka yrittäisi "hellästi neuvoa".

eGetin

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 03.08.10 - klo:22:32
Kyllähän se liikenne joskus päähän ottaa ja on tullut sitä keskisormea itsekin näytettyä jopa näin "vanhemmalla" iällä :) Näitä sun liikennekokemuksia lukiessa vaan tuo keson näyttäminen esiintyy vähän väliä. Tai ainakin se tuntuu siltä :)
Tuntuu varmasti mutta eipä se oikeasti ole vilahdellut kovinkaan monesti :) About kerran kuussa? Tuskin sitäkään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy