Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

JeanC

Mökiltä oltiin tulossa etelään päin, Hartolan jälkeen alkaa 4 tien korjaustyöt nopeusrajoituksena 80. Siinä rajoitusten mukaan itte ajelin ja peileistä näin että joku tulee kovaa. Siisti oikeesti kovaa, sulkuviiva alueella ohi sitten pyyhkäisi musta Mitsubishi Colt. Ei ollut Suomen kilvissä, LV oli lyhenne onkse sit Latvia vai Liettua. Nopeutta varmasti ainaski 150 kun meni niin *****nasti ohi. Ei sinäänsä ärsyttänyt, enemmänkin aiheutti kummastusta  ::). Toivottavasti oli Posliinit tutkaamassa jossain.

Urlaub

LV = Latvia
LT = Liettua
SF = Suomi-Finland  ;D

VAG!

aa

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 24.04.10 - klo:19:03
Mökiltä oltiin tulossa etelään päin, Hartolan jälkeen alkaa 4 tien korjaustyöt nopeusrajoituksena 80. Siinä rajoitusten mukaan itte ajelin ja peileistä näin että joku tulee kovaa. Siisti oikeesti kovaa, sulkuviiva alueella ohi sitten pyyhkäisi musta Mitsubishi Colt. Ei ollut Suomen kilvissä, LV oli lyhenne onkse sit Latvia vai Liettua. Nopeutta varmasti ainaski 150 kun meni niin *****nasti ohi. Ei sinäänsä ärsyttänyt, enemmänkin aiheutti kummastusta  ::). Toivottavasti oli Posliinit tutkaamassa jossain.
Olisiko ollut näiden pakoauto kyseessä ;)
Joo tiedän on vääränmaalaisia, mutta tuli heti mieleen kun uutisen bongasin...
Audi A4 Allroad quattro -17

Bisti

Nyt ottaa hermoon perässä hiillostajat. Tänään tuli semmoinen tilanne, kun vaihdoin kaistaa motarilla (ihan sääntöjen mukaisesti isoon väliin vasemmalle kaistalle). Tilanne meni kutakuinkin näin: laitan vilkun päälle, ja alan siirtymään, no mitä tekee tämä vasenta kaistaa kaukana takana tuleva kuski, vetää lämän tiskiin ja yrittää ehtiä estämään kaistanvaihdon. Ei kuitenkaan ehdi vaan tulee ihan takapuskuriin hiillostamaan ja kaiken hyvän lisäksi näyttää ottavan kännykällä minusta kuvan (mitähän lie luulee tällä todistavansa, sen että että ajaa takapuskurissani kiinni?). Ei kerpele näitä "minä omistan tämän tien" -kuskeja...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Pertsa

^Just. Sama homma usein ruuhkissa kun on pakko pitää siitä omasta paikastaan jonossa viimeiseen saakka kiinni, eikä viitsitä harrastaa minkäänlaista joustavuutta ja päästetä viereiseltä kaistalta ketään siihen oman auton eteen. Mitenkään naiskuskeja väheksymättä, havaintojeni mukaan 90% tapauksista on nainen kyseessä. Jokin aika sitten oli yksi nainen Octavialla jonossa viereisellä kaistalla ja näki oikein miten kuski keskittyi siihen ettei ketään pääse vaihtamaan kaistaa hänen eteensä. Kuski vilkuili koko ajan sivuille ja keskittyi pitämään rakoa edellään ajavaan niin pienenä ettei siihen vaan ketään luiskahda väliin, vaikka varmasti näki vierellään auton vilkku päällä.

Arcca

^Samaa mieltä, meno on nyt kuin stokkan alennuslaarilla, minä, minä ja minä. Iso syy takkuileviin pää tuloväyliin on juurikin tämä kova taistelu slotista kaistoilla, poikkoillaan nopeasti kun ei muuten päästä ja aiheutetaan jarrutuksia yms. Maanteiden Teuvo kuninkaat hermostuu kun joku aiheuttaa 0,1s sekunnin viiveen Hänen työmatkaansa.
En voi olla vertaamatta tätä Texasissa kokemaani leppoisaan käyttäymiseen liikenteessä, tilaa annetaan jotta harmaa hapsiset mummotkin automaateillaan pärjää mukana. Autoilukulttuuri on ihan eri pohjalla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Erkka

Aikanaan Ruotsissa 70-80 luvulla tuli ajettua autolla ja moottoripyörällä turistina useaan otteeseen. Siellä ajokulttuuri oli aivan toista Suomeen verrattuna. Kohteliaasti antoivat tietä jne. Lieneekö samanlainen käytäntö naapurimaassa tänäkin päivänä, ystävällistä kansaa kanssa-autoilijaa kohtaan ratin takana?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pertsa

^Viime kesänä ajelin Tukholmassa ja sieltä sitten Haaparannan kautta Suomeen ja kyllä mielestäni homma toimii siellä paljon joustavammin ja kohteliaammin edelleen.

RoccoScientist

Eilen joku Touran-kuski onnistui käymään hermoille pahemman kerran. Paikkana Helsingin keskusta ruuhka-aikaan ja liikenne ei siis todellakaan edennyt kummoista tahtia, mutta Touran-kuskilla oli kiire! Kun jättäydyin hieman jälkeen varmistaakseni etten jämähdä valojen vaihtuessa keskelle risteystä tien tukkeeksi - palkinnoksi tööttiä. Kun annoin väistämisvelvolliselle tilaisuuden liittyä liikennevirtaa - palkinnoksi tööttiä. Kun Touranille vapautui tyhjä kaista viereen - talla pohjassa ohitse. Uskomatonta spedeilyä.

Eniten hommassa ketuttaa se, että hän ei edes noteerannut kansainvälistä käsimerkkiäni, jota olen käyttänyt liikenteessä vain kerran aiemmin n. 11 vuotta sitten. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

aa

Quality

LainaaEniten hommassa ketuttaa se, että hän ei edes noteerannut kansainvälistä käsimerkkiäni

Mitenkäs siihen pitikään reagoida? Minä tollo-pappa kun olen aina kuvitellut, että jättämällä reagoimatta noihin merkkeihin rauhoitan tilanteen. Aion jatkossakin olla noita noteeraamatta mitenkään.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.05.10 - klo:18:16
Mitenkäs siihen pitikään reagoida? Minä tollo-pappa kun olen aina kuvitellut, että jättämällä reagoimatta noihin merkkeihin rauhoitan tilanteen. Aion jatkossakin olla noita noteeraamatta mitenkään.
Kuitenkin siinä kohtaa huomaa että itse olet huomannut, kun olet kuitenkin siihen katsonut. Veikkaan että tuossa tapauksessa ei kuski ole edes vilkaissut käteen päin.

RoccoScientist

Ei vilkaissut ei ja ihan hyvä niin. Käsimerkki oli minun puoleltani törppöilyä, mutta veri vain pääsi kiehahtamaan. Niin ja Quality, tokkopa myöskään provosoit niitä tilanteita, mitä sitten pitäisi rauhoittaa olemalla noteeraamatta toisen protestointia. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.05.10 - klo:18:16

Lähetät lentopusun käsimerkin näyttäjälle,niin tällä vituttaa kahta kauhiammin  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Quality

LainaaNiin ja Quality, tokkopa myöskään provosoit niitä tilanteita, mitä sitten pitäisi rauhoittaa olemalla noteeraamatta toisen protestointia.

Edes meikäläiseltä ei kannata odottaa liikoja  ;D
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

ATM

Kasitien Kuningas - Chevrolet Van ja perässä tolkuttoman pitkän puomin päässä henkilökori. Muuten niin hiljaisella tiellä keräsit perääsi yli kilometrin mittaisen autoletkan ajamalla satasen alueella seitsemääkymppiä. Et varmasti olisikaan saanut ajaa satasta, mutta sen verran olisi pitänyt olla ammattimiehen pelisilmää että olisit vetänyt yhdistelmäsi levikkeelle ja päästänyt jonon ohitsesi. Itse olin siellä puolivälissä letkaa. Vastaantulijoita oli niin paljon ettei meistä juuri kukaan päässyt sinusta ohi. Ajoimme perässäsi noin kaksikymmentä kilometriä. Näitä teiden itsepäisiä ritareita lisää niin maailma pelastuu.

VAG!

aa

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.05.10 - klo:17:05
Volsukuski oli päättänyt ajaa noin kahden metrin päässä audista. Ajoi sillä tavalla noin 10 kilometriä, kunnes motarille tullessa meni ohi.
Kortti poies  >:(

Tikka

No jo on aivan ääliömäistä... No meitä todella on monenlaisia.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.05.10 - klo:17:05
...vajakkikuski...
Samanlainen volle-kuski osui meille pari vuotta takaperin, kun oltiin tulossa silloisella Skodalla takaisin Lapin reissusta, koko auto täynnä ihmisiä.
Kyseinen Volvo-kuski tuli ensin perään Kemin jälkeen, ja meni meistä varsin nopeasti ohitse. Kyseinen kuski jäi kuitenkin pienen matkan päähän ajamaan täysin samaa vauhtia kuin mekin, lievää ylinopeutta. Rauhallinen yhteiselo päättyikin, kun alkoi Oulun motaria aiemmin oleva leveäkaistainen tieosuus. Volvon eteen tupsahti pari rekkaa kyseisellä osuudella, ja kaikki rekat ajoivat ihan kaistan oikeassa reunassa. No, ensin ajateltiin että tämä vain ns. valmistautuu menemään ohitse, mutta mitäpä suotta, ensin kyseinen Volvo odotti että vastaan ei tullut ketään ja lähti sitten varsin leveästi vetämään ensimmäisestä rekasta ohitse vastaantulijoiden kaistaa pitkin. Se jäi kuitenkin seuraavan rekan peesiin, samoin mekin kunnei nyt sinänsä mitään kiirettä ollut.

Jossain vaiheessa vain yksinkertaisesti alkoi velipoikaa tykyttämään verisuonessa, kun Volvo oli juurikin tuollaisen metrin tai kahden päässä rekan perästä ja roikkui jatkuvasti "kyttäämässä ohituspaikkaa". Veikka survaisi 2.0TDI:stä sen kaiken tehon ja väännön mitä vain voi yksinkertaisesti irti saada ja kiisi Vollesta ja rekkalaumasta ohitse varsin reippaalla vauhdilla, ja matka jatkui tämän jälkeen rennosti, kun päästiin tästä ritarista vihdoinkin ohitse, ja muutenkin liikenne rauhoittui.

Noh, Volvo-kuskihan ei siitä pitänyt, että idän ihme kiisi tästä ohitse ja ilmestyi jossain vaiheessa meidän perää jälleen kerran hiillostamaan, luultavasti kävi tutkimassa että mikäs moottori autosta löytyy kun tuollain pääsi yllättämään. Kun Oulun moottoritieosuus alkoi, Volvo lähti meistä ohitse, palasi kaistalle jättäen väliä hurjan sentin (kävi meinaan oikeasti varsin lähellä), ja kääntyi heti seuraavasta rampista ulos.

En kyllä oikeasti vain jaksa käsittää, millaisia tonttuja noihin Volvoihin oikeasti eksyy. Varsinkin V70 on erittäin suosittu, liekkö siellä sitten vain elämäänsä kyllästyneitä keski-ikäisiä miehiä, joilla ei kaikki tainnut mennäkään ihan nappiin. Kyseinen ritari painui kyllä varsin hyvin muistin sopukoihin, siitä on meinaan jo ainakin kolme vuotta.

JeanC

Nämä jutut varmistavat asian : Volvokuski on MUL**U

Tikka

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.05.10 - klo:17:44
Nämä jutut varmistavat asian : Volvokuski on MUL**U

Noh, ei nyt aleta turhaan yleistämään. Volvoja tässäkin maassa on hyvin paljon ja jos heistä kourallinen on ääliöitä, niin se on kuitenkin pieni määrä. Kerran minäkin olen tavannut Volvo-kuskin, joka oli... no tiedätte kyllä. Mutta ei se tarkoita, että kaikki olisivat sellaisia.

VAG!

aa

JeanC

Suurin osa mul**u autoilijoista on Volvokuskeja, itse olen sen huomannut  :)

RTWteam

Peräkärriä vetävät kuljettajat. >:( Miksi satasen alueella ei voisi ajaa hivenen sitä "piennarta" pitkin jotta ohittaminen olisi hiukkasen helpompaa. Varmasti huomaavat että perään on kertynyt jonoa.

Quality

Avasin uuden keskustelun automerkin vaikutuksesta kuljettajan ajokäytökseen:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1977.new#new

Siellä voitte tuuletella  ;D

Leben und leben lassen.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.05.10 - klo:18:10
Avasin uuden keskustelun automerkin vaikutuksesta kuljettajan ajokäytökseen:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1977.new#new

Siellä voitte tuuletella  ;D
Kiitos  ;)

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 10.05.10 - klo:18:06
Peräkärriä vetävät kuljettajat. >:( Miksi satasen alueella ei voisi ajaa hivenen sitä "piennarta" pitkin jotta ohittaminen olisi hiukkasen helpompaa. Varmasti huomaavat että perään on kertynyt jonoa.
Teilläpäin peräkärriä vetävät sentään ajavat sitä 80km/h. Täälläpäin ajavat melkein järjestään 100 rajoituksella lievää ylinopeutta, ja motarilla 120km/h tai yli.
Sitten kun joskus siitä kärähtää niin voi tulla hieman suuremmat sakot ;D Tiekohtainen ja ajoneuvo(yhdistelmä)kohtainen.
Audi A4 Allroad quattro -17

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy