Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Simola - 01.03.10 - klo:13:41
Totta. Tästä olisi jotakin hyötyä jos kyseiset henkilöt jotakin spesifistä edes autoista tietäisivät, mutta kun ovat vuokrattu vaan vahtimaan koeajajia.

Varmaankin hieno nakki istua päivät pitkät toinen toistaan reikäpäisempien koeajajien kyydissä.

Itse en suostuisi ainakaan S-sarjan Audin vahtijaksi. Siitä ei kuitenkaan maksettaisi tarpeeksi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.03.10 - klo:13:59
Varmaankin hieno nakki istua päivät pitkät toinen toistaan reikäpäisempien koeajajien kyydissä.

Itse en suostuisi ainakaan S-sarjan Audin vahtijaksi. Siitä ei kuitenkaan maksettaisi tarpeeksi.

Koeajokiertueella oli S4:ssa tappokatkaisija sille apparille, siinä varmaan kuski vaihtuu jos joutuu nappia painamaan ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JeanC

Moottoritiellä kun ajelee, sitten kun on tarkotus lähteä ohittamaan niin aika usein kun on päässyt ohitettavan rinnalle niin ohitettava lisää nopeutta. Eikö kantti kestä pääästää ohi vai mikä on ???.
Sitten kun on jo ohitus kaistalla niin joku munapää hiffaa itteklin lähteä ohittamaan ja tulee siihen meikäläisen eteen köröttelemään paljon hitaammin ku itte ajaa, se vituttaa suunnattomasti. Yleensä tulee sitten vilkuteltua valoja eteen tulevalle, että hiffais siirtyä nopeamman edestä pois. Nuo asiat vituttaa eniten.  ::)

Jyri

Moottoritiellä kun ollaan niin tuo nopeuksien seilaaminen ärsyttää, itse ajan aina vakkarilla vakionopeutta ja ennätys taitaa olla 5 kertaa saman auton ohittanut välillä Hämeenlinna - Helsinki  >:(

Simola

LainaaVarmaankin hieno nakki istua päivät pitkät toinen toistaan reikäpäisempien koeajajien kyydissä.

Minulla kyydissä istui eläkkeellä oleva vaihtoautomyyjä toiselta puolelta Suomea.
Varmaan autot häntä kiinnosti kun oli hommaan lähtenyt. Muutenkin kaikinpuolin mukava kaveri.
Jutut riitti hyvin ja Audi kulki liukkaasti. ;)

Tässä ketjussa on aika hyvin käsitelty läpi ne samat asiat jotka minuakin liikenteessä kiusaavat.
Yksi asia jonka olen pannut merkille (quattroilijat: älkää kommentoiko ;) ) tuolla sohjossa ja hangessa, että minkä vuoksi ihmiset sudittavat itsensä auton pohjaa myöten kiinni esim. parkkipaikoille, kun rauhallisilla liikkeillä etu ja takaveto liikkuu sutimatta pahassakin sohjossa. Olisi varmaan hyvä vähän siis harjoitella kaasun ja kytkimen annostelua, niin olisi muilla vähemmän hinattavaa.

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

JeanC

Paljos hmiset muuten pitää nopeutta motareilla? Itte 120 alue 135 mittarissa, 100 alue 112 mittarissa ja vakkarilla tietty  ;)

Flat

LainaaItte 120 alue 135 mittarissa, 100 alue 112 mittarissa ja vakkarilla tietty 

miksi hemmetissä ?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 01.03.10 - klo:14:44
Sitten kun on jo ohitus kaistalla niin joku munapää hiffaa itteklin lähteä ohittamaan ja tulee siihen meikäläisen eteen köröttelemään paljon hitaammin ku itte ajaa, se vituttaa suunnattomasti. Yleensä tulee sitten vilkuteltua valoja eteen tulevalle, että hiffais siirtyä nopeamman edestä pois. Nuo asiat vituttaa eniten.  ::)

Millaisesta köröttelystä nyt puhut?

Jos tarkoitat reilusti alle nopeusrajoituksen vasemmalla kaistalla ajamista, niin se on ei-toivottavaa köröttelyä.

Jos vikiset siitä, että edessä menevä ajaa rajoituksen mukaan, eikä aja sitä sinun 140 km/h, niin kitinä on melkolailla turhaa. Jos siinä vielä alat valoja vilkuttamaan, niin hoh hoijaa..

Male80

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 01.03.10 - klo:14:46
Moottoritiellä kun ollaan niin tuo nopeuksien seilaaminen ärsyttää, itse ajan aina vakkarilla vakionopeutta ja ennätys taitaa olla 5 kertaa saman auton ohittanut välillä Hämeenlinna - Helsinki  >:(

Matka-ajoa tulee paljon ja allekirjoitan tämän täysin.

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 01.03.10 - klo:14:44
Sitten kun on jo ohitus kaistalla niin joku munapää hiffaa itteklin lähteä ohittamaan ja tulee siihen meikäläisen eteen köröttelemään paljon hitaammin ku itte ajaa, se vituttaa suunnattomasti. Yleensä tulee sitten vilkuteltua valoja eteen tulevalle, että hiffais siirtyä nopeamman edestä pois. Nuo asiat vituttaa eniten.  ::)

Jos rajoitusten mukaan (mittarivirheetkin huomioiden) ajelee, niin kyllä tälläisiä ongelmia on aika harvoin. Niitä kyllä riittää jotka tulee ohituskaistalla 150+ km/h nopeudella taakse vilkuttelemaan valoja, kun on niin saatanan kiire...

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 01.03.10 - klo:14:57
Paljos hmiset muuten pitää nopeutta motareilla? Itte 120 alue 135 mittarissa, 100 alue 112 mittarissa ja vakkarilla tietty  ;)

Eikös meistä kaikki aja rajoitusten mukaan...
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Simola - 01.03.10 - klo:14:56
Yksi asia jonka olen pannut merkille (quattroilijat: älkää kommentoiko ;) ) tuolla sohjossa ja hangessa, että minkä vuoksi ihmiset sudittavat itsensä auton pohjaa myöten kiinni esim. parkkipaikoille, kun rauhallisilla liikkeillä etu ja takaveto liikkuu sutimatta pahassakin sohjossa.

Tämä tuli todettu tänään kun tuli puolivahingossa päädyttyä tielle, jossa oli tuota sohjolunta niin, että pohjakosketus oli käytännössä jatkuva. Hetken pelkäsin, että jääkö auto nyt sitten siihen, mutta rauhallisesti kun komensi niin auto mönki kiltisti eteenpäin.

Viikonloppuna tuli vastaan sellainenkin tapaus, jossa kuski peruutti vanhan S-sarjan mersun ensin pois parkkiruudusta ja pisti sen jälkeen kaasun ilmeisesti pohjaan. Tie oli loskan peitossa, joten perä lähti kaartamaan sivulle, auto ei liikkunut juuri eteenpäin ja loskapaskaa lensi n. kolmen metrin päähän. Olisi vähän ketuttanut, jos en olisi antanut reilusti tilaa, sillä konepellillehän se kaari olisi päättynyt. Kuski ei myöskään lopettanut tuota ennen kuin auto pääsi vauhtiin, joten mistään vahingosta ei ollut kyse.

Niin ja JeanC:n kysymykseen vastaten: Itse on tullut nyt ajettua vakkarilla joko tasan sallittua nopeutta tai sitten yhden tai kahden kilometrin ylinopeutta. Ohittelijoita riittää ja jonoa kerääntyy etenkin taajamassa taakse.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 01.03.10 - klo:15:07
Niin ja JeanC:n kysymykseen vastaten: Itse on tullut nyt ajettua vakkarilla joko tasan sallittua nopeutta tai sitten yhden tai kahden kilometrin ylinopeutta. Ohittelijoita riittää ja jonoa kerääntyy etenkin taajamassa taakse.

Itsekin kokeilin rajoitusten mukaan ajamista poliisin tehovalvontaviikon kunniaksi. Jonoa muodostui perään tiellä kuin tiellä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 01.03.10 - klo:15:12
Itsekin kokeilin rajoitusten mukaan ajamista poliisin tehovalvontaviikon kunniaksi. Jonoa muodostui perään tiellä kuin tiellä.

Entäs sitten? Jos kerran todellista nopeutta ajelet rajoitusten mukaisesti, niin älä suotta murehdi.

Olen toki huomannut saman, kun on vähän niinkuin olosuhteiden pakosta noudatettava rajoituksia tarkasti ainakin ensi marraskuuhun asti. Marraskuun jälkeen on meinaan koossa kahdet pienenpienet rikesakot ylinopeudesta. Nyt jos kolmannen kerran napsahtaa ennen marraskuuta, niin pukkaa ajokieltoa ilman mitään armoa.  :P

VAG!

aa

VAG!

aa

PIPO

Moottoritiellä Pääkallokelillä 80km/h rajoitus.Muuttuvat rajoitustaulut.80% kuskeista vetää ohi jos ajat 86km/h oikeaa nopeutta.Bussit,rekat,pikkufiatit,mummot,vaarit,yksinhuoltajat lapsineen,virolaiset ja muut kansanryhmät  >:( >:( >:(

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.03.10 - klo:15:27
Tähän samaan liittyy se hauska ilmiö, kun kesällä kun laittaa kehä kolmosen jälkeen rajoituksen muuttuessa cruiseen 140, niin mennään sellaista haipakkaa porukoista ohi, että oksat pois.

Eikös siellä ole nykyisin rajoitukset muuttuneet eli 120 alkaa vasta Klaukkalan liittymän jälkeen?

Nyt ainakin talvella on 80 rajoitus Klaukkalaan asti. Jos siinä puhallat 140 km/h, niin taatusti riittää ohitettavia!  ::)

VAG!

aa

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.03.10 - klo:15:23
Entäs sitten? Jos kerran todellista nopeutta ajelet rajoitusten mukaisesti, niin älä suotta murehdi.

Lähinnä huomioin tuosta vain sen, että kuinka harva oikeasti ajaa rajoitusten mukaan.

Tässäkin kolikossa on kaksi puolta - toisten mielestä kusipäät hurjastelevat henkensä uhalla jos ajavat +5km/h, toisten mielestä jännittäjät hidastelevat jos ajavat rajoituksen mukaan.

VAG!

aa

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.03.10 - klo:15:39
Jos tilanne on tämä, niin miten tuo muiden toiminta sinua haittaa? Sinähän ajat turvallisesti ja kaikki on omalta osaltasi kunnossa. Pitäisikö mielestäsi alkaa kansalaispoliisiksi ja opastaa muita miten sinun mielestäsi tuolla kelillä pitää ajaa? Eiköhän jätetä noi hommat kissalan pojille ja ajeta itse muita tahallaan häiritsemättä sellaista nopeutta kun tuntuu sopivalta.

Yhteiskunta, eli sinä verorahoistasi, maksat kulut jos bussit,rekat,pikkufiatit,mummot,vaarit,yksinhuoltajat lapsineen,virolaiset ja muut kansanryhmät kolaroivat, joten ottaahan se päähän jos näkee vaaratilanteita liikenteessä.

Kyllä minuakin otti päähän kun sankan lumisateen takia vauhtia ~40km/h maantiellä rekan lumipölyssä ja joku tien ritari päättää lähteä ohi. Muutaman kilometrin päässä kyseinen auto kuskeineen olikin sitten ajanut autonsa toisen rekan perävaunun alle. Ilmeisesti ei ollut lumipyryssä nähnyt rekan perää ennen kuin oli liian myöhäistä. Komeasti oli katto kuoriutunut autosta irti.

VKi

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 01.03.10 - klo:15:07

Mittarin vai GPS:n mukaan?

Itse ajelen pääosin vakkarilla sallittua nopeutta tai korkeintaan muutaman kilometrin tunnissa yli, mittarivirheen huomioiden GPS:n avustuksella.

Eniten tällöin harmittavat juurikin ne, joiden nopeus ei ole lähellekään tasainen vaan saman auton vuoksi saattaa joutua monesti nappaamaan vakkarin pois päältä, kun välillä tulee perä lujaa vastaan ja toisinaan loittoaa taivaanrantaan. Näistä sitten tulee välillä mentyä ohi vain, jotta saisi itse ajaa rauhassa tasaista nopeutta - silloin yleensä jäävät taakse. Johtuuko siis koko ilmiö siitä, että joitakin harmittaa, kun toinen auto tavoittaa ja pitää sitten ruveta polkemaan karkuun, kun ensin ovat olleet jaloissa...

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: VKi - 01.03.10 - klo:15:47
Johtuuko siis koko ilmiö siitä, että joitakin harmittaa, kun toinen auto tavoittaa ja pitää sitten ruveta polkemaan karkuun...

Kyllä varmasti monet nostavat nopeutta jos huomaavat, että toinen auto ottaa kiinni.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VKi - 01.03.10 - klo:15:47Näistä sitten tulee välillä mentyä ohi vain, jotta saisi itse ajaa rauhassa tasaista nopeutta - silloin yleensä jäävät taakse. Johtuuko siis koko ilmiö siitä, että joitakin harmittaa, kun toinen auto tavoittaa ja pitää sitten ruveta polkemaan karkuun...

Enpä oikein usko.

Eiköhän noissa tapauksissa ole yleensä takana joko vähäinen ajokokemus eli nopeuden säilyttäminen ei tahdo onnistua tai sitten kokeneempien kuljettajien kohdalla kaikenlaisen muun puuhailu. Monesti tällaisen seilaavan auton ohittaessaan näkee kuskin pälättävän puhelimessa, hoivaavan pilttiä tai keskustelevan antoisasti matkustajien kanssa.

Sitten aina välillä havahtuvat nopeutensa hiipumiseen. Jos vielä joku ajaa ohitse, niin perässä peesaaminen on paljon helpompaa, kun nopeus säilyy niinkuin huomaamatta tasaisena.

Toki sieltä tieltä löytyy tahallisia kiusanhenkiä ja rattijuoppoja, mutta uskoisin niiden olevan kuitenkin vähemmistönä.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: VKi - 01.03.10 - klo:15:47
Mittarin vai GPS:n mukaan?

Mittarin. Todellinen nopeus voi siis ainakin kahdeksassakympissä hyvinkin olla pari kilometriä tunnissa alle sallitun. Samaisesta syystä ei tuota nopeuslukemaa tule vakkarilla viilailtua, vaikka se olisikin aloitushetkellä muutaman yksikön verran yli sallitun nopeuden.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

PIPO

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.03.10 - klo:15:39
Jos tilanne on tämä, niin miten tuo muiden toiminta sinua haittaa? Sinähän ajat turvallisesti ja kaikki on omalta osaltasi kunnossa. Pitäisikö mielestäsi alkaa kansalaispoliisiksi ja opastaa muita miten sinun mielestäsi tuolla kelillä pitää ajaa? Eiköhän jätetä noi hommat kissalan pojille ja ajeta itse muita tahallaan häiritsemättä sellaista nopeutta kun tuntuu sopivalta.

Tässä vaan näkee kuinka vähän kuskit seuraa omaa ajamistaan.Senkus menevät ohi.K-poikia ei paljoa näe motareilla.

VAG!

aa

VAG!

aa

Male80

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.03.10 - klo:15:59
Meillä muistaakseni Ocun mittarin näyttää tasan 110, kun todellinen nopeus on 100 km/h.

Riippuu tietenkin paljon rengastuksesta. 235/35/19 setillä oman Ocun mittari näytti 102 km/h, kun todellinen nopeus on 100 km/h.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

VAG!

aa

VAG!

aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy