Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: cipher - 05.03.13 - klo:22:13
Kaiketi joku hyvä ajatus tässä takana? Vähän huonosti aukeaa miksi ennen ympyrää pitää vilkutella (jos on pieni ympyrä ja ollaan jo oikealla kaistalla ja poistutaan vaikka vasta toisesta exitistä).

No ei sitä sitten sovi vilkuttaa ympyrään mennessä ( jos on poistumassa vasta toisessa exitissä) mutta jos on aikomus singahta omille teilleen jo ekasta niin vilkku olisi hyvä laittaa päälle jo ennen ympyrään pääsyä - näin ainakin itse olen tehnyt.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jni

^Tai sitten niin kuin täällä Etelä-Savossa näkee: Jos on aikomus poistua pikkuympyrästä kolmannesta ulosmenosta, laitetaan vilkku hyvissä ajoin ennen ympyrää vasemmalle.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tet

Lainaus käyttäjältä: jni - 05.03.13 - klo:22:38
^Tai sitten niin kuin täällä Etelä-Savossa näkee: Jos on aikomus poistua pikkuympyrästä kolmannesta ulosmenosta, laitetaan vilkku hyvissä ajoin ennen ympyrää vasemmalle.

Britanniassa liikennesääntöjen mukaan juuri noin (toki peilikuvana). Tulee mieleen että voisi olla luontevampi meilläkin, kun kanssakulkijoiden erilaisia vilkutustyylejä katselee. Toki meikäläinen tapa on yksinkertaisempi, kun ympyrän luonteen ensin sisäistää. Eiköhän siihen sukupolvi mene, vastahan nämä rinkulat on pääkaupunkiseudun ulkopuolelle laajemmin rantautuneet viimeisen 10-15 vuoden aikana.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JarnoF

Sanoinko jo, että tuo julkinen liikenne ottaa hermoon? Ahdasta, tärisevää, heiluvaa, liian kuumaa, pahan hajuista, hidasta, likaista, rumaa, epätäsmällistä...

metS80

Ottaa pattiin nää bensansäästäjät, jotka matelevat jo 50 m ennen punasia valoja ja ryhmitysalueen alkamista, Näin tukkivat tien muille kaistoille pääsemisen, joilla palaisi vihreä.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

jaberg

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 05.03.13 - klo:22:34
mutta jos on aikomus singahta omille teilleen jo ekasta niin vilkku olisi hyvä laittaa päälle jo ennen ympyrään pääsyä - näin ainakin itse olen tehnyt.

Nän toimivat myös kissalan pojat ja opetusajoneuvot

Peeveli

Yhä edelleen se järjetön hiekan ja sepelin kylväminen kaduille ja maanteille, siis autojen ajoväylille. Sen sijaan moni jalkakäytävä on vaarallisen liukas mutta se ei taas kiinnosta ketään.

Minä olen varmasti aika tavalla vajakki, kun en tajua hiekoituksen hyötyä autoteille. Se lentää aina sivuun renkaiden ajokohdista sivuun ja sitten pamahtelee ja rapisee auton keulapeltiin ja tuulilasille ja aiheuttaa keväällä hirvittävän pölyongelman.

chr

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 05.03.13 - klo:22:34
No ei sitä sitten sovi vilkuttaa ympyrään mennessä ( jos on poistumassa vasta toisessa exitissä) mutta jos on aikomus singahta omille teilleen jo ekasta niin vilkku olisi hyvä laittaa päälle jo ennen ympyrään pääsyä - näin ainakin itse olen tehnyt.

Juu, melkeinpä pakko näin kun keskimääräinen suomalainen ympyrä on niin alimittainen. Ajelen päivittäin Härkämäen kohdalla niitä tietyöympyröitä ja käytös niissä on kyllä hämmästyttävää. Vilkkuja vähän joka suuntaan, suurimalla osalla kyllä ei ollenkaan, sekä sitä tällä palstallakin kuuluisaa "odotin jo tarpeeksi, tuun nyt" eteenajoa.

wolf6

Tänään ympyrään ajaessa jäin odottamaan siellä olevaa oktaviaa, niin sieltä ajaja näytti keskisormea.

En kyllä ymmärrä mitä tein väärin. Olisikohan sille Audi ollut ärsyke.
A3 Premium

Vankka

Tänää oululaiset autoiljat näytti miten ajetaan ruuhkassa. Tukitaan risteykset ei käytetä vilkkuja ei anneta tilaa millään ilmeella. 40min meni keskusta kaakkuriin. Varmaan olisi mennyt vielä pitempää ellen ois kikkaillu pikkuteitä kiertäen.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Mikko83

Hah.. etelänpellet (oululaiset)  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.03.13 - klo:09:52
Minä olen varmasti aika tavalla vajakki, kun en tajua hiekoituksen hyötyä autoteille. Se lentää aina sivuun renkaiden ajokohdista sivuun ja sitten pamahtelee ja rapisee auton keulapeltiin ja tuulilasille ja aiheuttaa keväällä hirvittävän pölyongelman.
Hiekoituksesta on hyötyä raskaalle liikenteelle. Kiiltäväksi kiillottuneet risteysalueet ja ylämäet ovat esmes kuorma-autoille ikäviä paikkoja. Kauppa tarvitsee tavaransa.

re2

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 06.03.13 - klo:17:51
Tänää oululaiset autoiljat näytti miten ajetaan ruuhkassa. Tukitaan risteykset ei käytetä vilkkuja ei anneta tilaa millään ilmeella. 40min meni keskusta kaakkuriin. Varmaan olisi mennyt vielä pitempää ellen ois kikkaillu pikkuteitä kiertäen.

Samat huomiot tuli itsellänikin tehtyä, samaan aikaan ja samalla etapilla. Ehdin vaihtaa tuolla matkalla reittivalintaa kolme kertaa ennen kuin löytyi riittävän syrjäinen pikkutie ilman paikallaan junnaavia jonoja. Kyllä oli liikenne sekaisin joka paikassa kun  poliisi ohjasi työmatkalaiset pois motarilta.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 06.03.13 - klo:09:01
Ottaa pattiin nää bensansäästäjät, jotka matelevat jo 50 m ennen punasia valoja ja ryhmitysalueen alkamista, Näin tukkivat tien muille kaistoille pääsemisen, joilla palaisi vihreä.
+1 Kaasu pohjassa valoihin ja liinat kii sillee et just ennen pysähtyy punasia

Zeta

Kuskit jotka eivät tajua laittaa valoja päälle . Eilisessäkin lumituiskussa Oulussa oli aivan liikaa autoja joissa takavalot eivät olleet päällä. Pitäisi kieltää lailla, että päivävalomoodissa ei pala takavalot.
VW Passat 3c Variant 2.0TDI 4Motion.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zeta - 07.03.13 - klo:08:27
Kuskit jotka eivät tajua laittaa valoja päälle . Eilisessäkin lumituiskussa Oulussa oli aivan liikaa autoja joissa takavalot eivät olleet päällä. Pitäisi kieltää lailla, että päivävalomoodissa ei pala takavalot.

Komppi tähän. Eilenkin lumituiskussa ajellessa tuli vastaan mersu ja pari Audia pelkillä ledeillä ja perä täysin pimeänä, idiootteja riittää joka lähtöön :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 06.03.13 - klo:19:14
Hiekoituksesta on hyötyä raskaalle liikenteelle. Kiiltäväksi kiillottuneet risteysalueet ja ylämäet ovat esmes kuorma-autoille ikäviä paikkoja. Kauppa tarvitsee tavaransa.

Eihän se hiekka edes siinä ajourien kohdalla pysy, ja toisaalta hiekkaa kylvetään kaikkialle muuallekin kuin risteysalueille tai ylämäkiin. Toisaalta maamme on "kunnostautunut" siinä, että raskaalta liikenteeltä ei vaadita kunnon talvirenkaita kuten sivistysmaissa (Norja, ja nyt myös Ruotsi joissa ulkomaisella raskaalla kalustolla ei ole asiaa ilman talvirenkaita).

JusKa_2

En osaa sanoa, ottaako varsinaisesti hermoon, mutta on ollut mielenkiintoista olla liikenteessä puoliskon -09 Fiestalla. Ronttasin oman auton sen verran pahasti, että pari viikkoa menee pajalla. Vaikka ajan samaa vauhtia Fiestalla kuin Audilla, tuntuu, että minut ohitetaan useammin. Joidenkin on suorastaan pakko päästä ohi vain ohittamisen ilosta ja eteen jäädään junnaamaan samaa vauhtia.

V-O

No tuo junnaamaan jääminen on kyllä merkki jostain....

Itelle tuli ekana mieleen että valehtelisko fiestan mittari. Mut toi eteen jäänti kyllä on typerää ja juuri sitä että minä ekana.

chr

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.03.13 - klo:08:34
Komppi tähän. Eilenkin lumituiskussa ajellessa tuli vastaan mersu ja pari Audia pelkillä ledeillä ja perä täysin pimeänä, idiootteja riittää joka lähtöön :-\

Kysyin bemarihuollosta korjaajaa koodausta ja epäselvää selitystä miksei onnistu. Melko tyhmää kehitystä, kun taas pitäisi aina ajaessa väännellä jotain valokatkaisimia.

Antza

Lainaus käyttäjältä: JKE61 - 07.03.13 - klo:16:58
Vaikka ajan samaa vauhtia Fiestalla kuin Audilla, tuntuu, että minut ohitetaan useammin. Joidenkin on suorastaan pakko päästä ohi vain ohittamisen ilosta ja eteen jäädään junnaamaan samaa vauhtia.
Et kuvittele, noin se vaan on. Itsellä aikanaan aivan sama havainto Polo/Golf-kaksikolla ja nyt noilla sigun kehonsiirtovälineillä. Se pieni auto tuntuu olevan monelle punainen vaate.

Ja mittarivirhe on tiedossa eli vaikka todellinen nopeus on molemmilla sama niin isommalla autolla saa ajaa rauhassa.
Skoda

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.03.13 - klo:08:39
Eihän se hiekka edes siinä ajourien kohdalla pysy, ja toisaalta hiekkaa kylvetään kaikkialle muuallekin kuin risteysalueille tai ylämäkiin. Toisaalta maamme on "kunnostautunut" siinä, että raskaalta liikenteeltä ei vaadita kunnon talvirenkaita kuten sivistysmaissa (Norja, ja nyt myös Ruotsi joissa ulkomaisella raskaalla kalustolla ei ole asiaa ilman talvirenkaita).
Kyllä se kuitenkin raskasta liikennettä auttaa, vaikkei se hiekka siinä kauaa pysykään. Siksi ainesta kylvetäänkin usein ja tunteella. Vähän sama kuin suolaamisen kanssa. Ei pysy kauaa niin tehdään sitten useammin. Eikös olekin kivaa? Suomessa ei kannattaisi talvioloissa ajaa muutamaa tonnia tyyriimmällä autolla.

Voimasavu

Taas kerran nuo olemattomat turvavälit ja urpot kuskit! Eilen ajeltiin Leville ja lähellä Kittilää lähdin 100 km/h:n aluella ohittamaan about 90-95 km/h ajavaa peräkärryllistä hlöautoa. Tämän ohitettavan edessä ajoi toinen samanmoinen yhdistelmä ja näiden yhdistelmien välissä oli max parin auton verran tilaa. Vastaan tuli linja-auto, joten minun täytyi palata takaisin omalle kaistalle näiden väliin. Tämä taaimmainen urpo ei tehnyt elettäkään tehdäkseen tilaa, joten täytyi vaan tuupata väkisin siihen pikku väliin. Eikös se sitten suututtanut tämän teiden ritarin ja hän katsoi oikeudekseen täräyttää pitkät päälle. Siis mitä helvettiä noiden päässä liikkuu? >:( Kaveri ajaa ylinopeutta (kärry) ja aivan liian lähellä edellä ajavaa. Itse teen täysin laillisen ohituksen, mutta silti tämä urpo kuvittelee pienessä päässään minun tekevän jotain väärää. Hemmetti, että mulla menee hermot tuollasiin. Tekis oikeasti mieli pysäyttää tollanen ja tempaista käkättimeen! Vaan kun ei koskaan tiedä mikä banditos siellä kuskin paikalla istuu... ;D Jos tunnistat itsesi niin haista v....

No eipä tässä hätää. Turvallisesti perillä, loma edessä, kelit suosii, majoitus kohdillaan... Uuuh, iihhanaa! 8)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 10.03.13 - klo:09:35
Taas kerran nuo olemattomat turvavälit ja urpot kuskit! Eilen ajeltiin Leville ja lähellä Kittilää lähdin 100 km/h:n aluella ohittamaan about 90-95 km/h ajavaa peräkärryllistä hlöautoa. Tämän ohitettavan edessä ajoi toinen samanmoinen yhdistelmä ja näiden yhdistelmien välissä oli max parin auton verran tilaa. Vastaan tuli linja-auto, joten minun täytyi palata takaisin omalle kaistalle näiden väliin. Tämä taaimmainen urpo ei tehnyt elettäkään tehdäkseen tilaa, joten täytyi vaan tuupata väkisin siihen pikku väliin. Eikös se sitten suututtanut tämän teiden ritarin ja hän katsoi oikeudekseen täräyttää pitkät päälle. Siis mitä helvettiä noiden päässä liikkuu? >:( Kaveri ajaa ylinopeutta (kärry) ja aivan liian lähellä edellä ajavaa. Itse teen täysin laillisen ohituksen, mutta silti tämä urpo kuvittelee pienessä päässään minun tekevän jotain väärää. Hemmetti, että mulla menee hermot tuollasiin. Tekis oikeasti mieli pysäyttää tollanen ja tempaista käkättimeen! Vaan kun ei koskaan tiedä mikä banditos siellä kuskin paikalla istuu... ;D Jos tunnistat itsesi niin haista v....

No eipä tässä hätää. Turvallisesti perillä, loma edessä, kelit suosii, majoitus kohdillaan... Uuuh, iihhanaa! 8)

Näihin ei auta mikään muu kuin tehokas liikennevalvonta; kamertolpat tai poliisipartiot. Tämän vuoksi liikkuvan poliisin asema liikennevalvonnassa pitäisi säilyttää.

En tiedä miten nämä liian lähellä ajavat puolustelevat ajotapaansa, tuskin jälkemmäinen perävaunua vetävä auto kärkkyi ohitusta? Väliin pitäisi jättää ohittavalle autolle tila ja tarvittaessa tehdä siihen tilaa.

Olisi mielenkiintoista kuulla sääntöjä rikkovilta autoilijoilta perusteet lyhyisiin etäisyyksiin edellä ajavaan ja jatkuvaan noin 10 %:n ylinopeuteen.

Quality

LainaaEn tiedä miten nämä nenä toisen peräpäässä ajavat homot

Koetetaanpas pysyä kohtuudessa tässä kielenkäytössä. Sama koskee toki monia muitakin viestejä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Kyllä tuo nimitys osui tässä kohdin ihan oikeaan ;D

Quality

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.03.13 - klo:09:55
Kyllä tuo nimitys osui tässä kohdin ihan oikeaan ;D

Rotuun tai sukupuoliseen suuntautumiseen kohdistuva kielenkäyttö on tuomittavaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Routa

Niin tutun kuuloista.. Noita kun sattuu kärryineen pari jonkun rekan taakse nuohoamaan ilman aikomustakaan tai kykyä ohittaa sitä rekkaa niin takana tulevilla verenpaine alkaa nousta kun ohi ei pääse ilman kortin menettämiseen oikeuttavia lukemia omassa nopeusmittarissa. Sitten tosiaan vilkutellaan valoja tai vedetään sitä ennestään pientä väliä umpeen kun joku sinne rakoon.
Entinen VAG-kuljettaja.

Vaarivanhus

Liikenteessä on ja tulee aina olemaan vanhojen lippalakkipäisten ukkojen ja huivipäisten muorien lisäksi kokemattomia, vähän ajaneita, ylivarovaisia kuljettajia, jotka eivät yksinkertaisesti ole vielä täysin oppineita auton ratissa. Kukaan ei ole seppä syntyessään.
Sitten on seassa myös niitä, aamulla väärällä jalalla ylös nousseita, joiden pitää mennä liikenteeseen purkamaan agressioitaan.

On se autolla ajo hermoille käyvää puuhaa. Joillekin tekisi hyvää, jos vaikkapa kesken kaiken raivoamisen autosta katkeaisi jakopäästä hihna. Asettuisi asiat hetkeksi tärkeysjärjestykseen.
Joutilas 76v

DyyD

Jos liikenteessä alkaa hermostuttamaan vaikka ne homo (sapiens) Volvo-kuskit. Kuvitelkaa sinne ratin taakse tällainen (mikä pitää kyllä paikkansa):

http://www.youtube.com/watch?v=qfQng2kjpxI#!

EI harmita enää niin paljon, vaan lähinnä säälittää.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy