III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

ExOctavisti

Oman 2014 vm. 5-v manuaali 1,6 tdi:n vaihteistoöljy vaihdettu 150tkm huollossa. Ei ollut mitään syytä vaihtoon. Toiminut aski toistaiseksi ihan ok. 1-vaihteen saaminen sisään vauhdissa hankalahkoa..ollut uudesta asti (=ominaisuus/tyyppivika?)
Huollot marmorilla 30tkm välein ja lisäksi pikkukorjaamoilla 15tkm välein väliöljynvaihdot. Hyvä strategia mielestäni  ;)
Tottakai kaksoismassa ja kytkin, dpf ja egr alkanut jo huolettamaan..

Hidalgo

#8431
Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 18.02.19 - klo:15:12
1-vaihteen saaminen sisään vauhdissa hankalahkoa..ollut uudesta asti (=ominaisuus/tyyppivika?)
Miksi ykkösvaihde pitäisi saada vauhdissa päälle? Eikö dieselin vääntö riitä kakkosella?

Hookala

Onko muilla ruostumisen kanssa ongelmia?

Ostin marraskuussa -13 mallisen hopean farmarin. Parin viikon päästä ostamisesta huomasin että rekisterikilven oikeanpuoleisen valon ympärillä ihan pieni ruoste möykky, maalia ei puuttunut. No ajattelin että jos pysyy pienenä niin heti ei ole hätä.

Vetokoukun avainta tiedustellessa joulukuussa kysyin samalla Skoda huollosta (Huittisten Laatuauto) tuosta ruostehommasta, että onko enää mitään takuuta tms minkä perusteella tuota voisi korjata. Korikorjaamon asentajat kuvasivat vaurion päältä ja sovittiin että soitan parin viikon sisällä. Pari viikkoa kului ja soitin, sanoivat että pitää purkaa takaluukun muovit pois jotta näkevät luukun sisälle onko siellä ruostetta. Kyselin että onko jotain tietoa Skodalta tullut että korvaavat vai millainen homma, eivät tähän tyytyneet vastaamaan muutakuin että täytyy tarkastella.

No varattiin uusi aika ja kun vihdoin takaluukku saatiin purettua, niin homma oli selvä. Aivan ruosteessa koko luukku, siellä on joku ohut pellisauma jossa kaksi pelliä kantattu toisiinsa kiinni. Ja tänne kun kosteus pääsee niin se on menoa sitten. Melkein heti sanoivat että Skodalta jo vastasivat että pitää asentaa kokonaan uusi luukku, vanhalle ei pysty mitään tekemään. Tämä menee täysin maahantuojan laskuun.

Tässä kun 2-3kk on mennyt, niin ruoste on selvästi lisääntynyt, joten onneksi tuli otettua asia esille. Nyt huomasin että samanlaista oiretta alkaa olemaan takalokareiden kulmissa, ihan lähellä takaluukkua. Tästä en vielä ole ollut yhteydessä.  Liitteenä kuva miltä takaluukku näyttää nyt.




sahtiwaari

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 18.02.19 - klo:15:12
Oman 2014 vm. 5-v manuaali 1,6 tdi:n vaihteistoöljy vaihdettu 150tkm huollossa. Ei ollut mitään syytä vaihtoon. Toiminut aski toistaiseksi ihan ok. 1-vaihteen saaminen sisään vauhdissa hankalahkoa..ollut uudesta asti (=ominaisuus/tyyppivika?)
Huollot marmorilla 30tkm välein ja lisäksi pikkukorjaamoilla 15tkm välein väliöljynvaihdot. Hyvä strategia mielestäni  ;)
Tottakai kaksoismassa ja kytkin, dpf ja egr alkanut jo huolettamaan..

Jep tuon väliöljynvaihdon itsekin aion teetättää. Liekkö pikkukorjaamoilla pääsyä sähköiseen huoltokirjaan? Autoni on huollettu 83tkm kohdalla viime syksynä ja silloin vaihdettu myös kaikki suodattimet kuittien perusteella. Jarrunesteet on vaihdettu alkuvuodesta 2017 eli 2v vaihtosuositus tulee kohta täyteen, ne voisi ottaa tähän väliöljynvaihtoon mukaan. Ilmastointi on myös huollettu alkuvuodesta 2017. En löydä huoltokirjasta vaihtovälejä suodattimille (johtuukohan sitä että se on sähköinen?) mutta luulisin että 60tkm on sopiva väli moottori/pa-suodattimelle ja 30tkm raitisilmasuodattimelle?

Onko moottoriöljyllä merkitystä mitä käyttää, kunhan täyttää 507.00 luokituksen?
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

pomo

Pääsee ne, jos haluaa ja on hankkinut pääsyn järjestelmään.

https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showDSP.do

pomo

Lainaus käyttäjältä: Hookala - 19.02.19 - klo:08:40
Onko muilla ruostumisen kanssa ongelmia?

Ostin marraskuussa -13 mallisen hopean farmarin. Parin viikon päästä ostamisesta huomasin että rekisterikilven oikeanpuoleisen valon ympärillä ihan pieni ruoste möykky, maalia ei puuttunut. No ajattelin että jos pysyy pienenä niin heti ei ole hätä.

Vetokoukun avainta tiedustellessa joulukuussa kysyin samalla Skoda huollosta (Huittisten Laatuauto) tuosta ruostehommasta, että onko enää mitään takuuta tms minkä perusteella tuota voisi korjata. Korikorjaamon asentajat kuvasivat vaurion päältä ja sovittiin että soitan parin viikon sisällä. Pari viikkoa kului ja soitin, sanoivat että pitää purkaa takaluukun muovit pois jotta näkevät luukun sisälle onko siellä ruostetta. Kyselin että onko jotain tietoa Skodalta tullut että korvaavat vai millainen homma, eivät tähän tyytyneet vastaamaan muutakuin että täytyy tarkastella.

Sulla taitaa olla jälkikäteen maalattu auto? Lampun ympärillä oleva tiiviste näyttää maalatulta? Käsittääkseni ei ole siis tehtaan maalissa.

No varattiin uusi aika ja kun vihdoin takaluukku saatiin purettua, niin homma oli selvä. Aivan ruosteessa koko luukku, siellä on joku ohut pellisauma jossa kaksi pelliä kantattu toisiinsa kiinni. Ja tänne kun kosteus pääsee niin se on menoa sitten. Melkein heti sanoivat että Skodalta jo vastasivat että pitää asentaa kokonaan uusi luukku, vanhalle ei pysty mitään tekemään. Tämä menee täysin maahantuojan laskuun.

Tässä kun 2-3kk on mennyt, niin ruoste on selvästi lisääntynyt, joten onneksi tuli otettua asia esille. Nyt huomasin että samanlaista oiretta alkaa olemaan takalokareiden kulmissa, ihan lähellä takaluukkua. Tästä en vielä ole ollut yhteydessä.  Liitteenä kuva miltä takaluukku näyttää nyt.




samileim

Lainaus käyttäjältä: sahtiwaari - 15.02.19 - klo:16:40
Kiitos vastauksista b1mpo ja Petunet. Ei siis kannata lähteä kikkailemaan ihmeaineiden kanssa, kovaa ajoa vain. Hyvältä kuulostaa että EGR ja DPF ei pitäisi olla vielä lähitulevaisuudessa ongelma.

Millaisilla kilometrimäärillä b1mpolla rupesi vaihdelaatikko pitämään ääntä?

VCDS lukijan hommaamista voisi harkita. Onko kokemuksia mikä lukija kannattaisi hankkia? Uskaltaako kiinan piraattivehkeillä vilkuilla dpf:n täyttymistä?

Paljon muutakin ostolistalla mm.
- sisätilanpistokkeen haaroitussarja (tästä en ole vielä kerennyt googlettaa tietoa, onko vaikea itse asentaa vai vienkö liikkeeseen)
- lisävalot, joko laitan vanhat hella comet ff 200:set tai ostan uuden led-paneelin.
* oisko esim. Lumise Striker 560+ hyvä?
- maskinsuoja pitänee näihin uusiin dieseleihin hankkia ettei ahtoputket jäädy? vai onko sekin näissä uudemmissa paremmin? Ainakin lämpeämistä kovilla pakkasilla luulisi maskisuoja auttavan.
- broditin proclip teline puhelimelle ehdoton joka autossa
- takakonttiin pitäisi keksiä jokin ratkaisu että koiran kynnet ei naarmuttaisi auton maalia kun koira hyppää kyytiin ja pois. Myös koiraverkko matkustamon ja takakontin välille pitää hommata ja ehkä koiraportti että koira voi olla autossa takakontti auki helteillä.
Tervehdys vaan. Muitakin koiraharrastajia täällä :)
Meikäläiselläkin Kamuxin Ruotsista uittama 2016 vuosimallin Greenline! Hyvin on pelannut, mitä nyt n. 30tkm kieppeillä vaihdettiin takuuna jakopäänhihna kun piti kylmänä omituista vikinää. Maskissa on minulla ainakin automaattinen kaihdin alaosassa, tosin olen pistänyt koko keulan umpeen näillä kun tulee paljon lyhyttä ajoa https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-skoda-octavia-vm.-2013-2016-tammer-suoja-30982

Minulla on autoon koiraverkko tuolta myös, on hyvä ja todella tukeva. Kuin alkuperäislaatua https://www.virtasenkauppa.fi/koiraverkko-autoon-skoda-octavia-combi-travall-31953
Veräjä on tulossa metallimieheltä kevään aikana autoon, että voidaan näyttelyreissuilla ja ratatreeneissä pitää takaluukkua auki turvallisin mielin :)

Tuollaisen tilasin, ettei kynnet naarmuta puskurin yläosaa. Sopii hienosti punaiseen autoon: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-massive-stainless-steel-rear-bumper-protective-panel-V2-best-fitment-ever

Lohkolämmitin ja sisäpistoke laitettiin ihan pienellä autokorjaamolla, en alkanut itse räpeltää  8)
Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline 2017

sahtiwaari

Lainaus käyttäjältä: samileim - 20.02.19 - klo:21:36
Tervehdys vaan. Muitakin koiraharrastajia täällä :)
Meikäläiselläkin Kamuxin Ruotsista uittama 2016 vuosimallin Greenline! Hyvin on pelannut, mitä nyt n. 30tkm kieppeillä vaihdettiin takuuna jakopäänhihna kun piti kylmänä omituista vikinää. Maskissa on minulla ainakin automaattinen kaihdin alaosassa, tosin olen pistänyt koko keulan umpeen näillä kun tulee paljon lyhyttä ajoa https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoja-skoda-octavia-vm.-2013-2016-tammer-suoja-30982

Minulla on autoon koiraverkko tuolta myös, on hyvä ja todella tukeva. Kuin alkuperäislaatua https://www.virtasenkauppa.fi/koiraverkko-autoon-skoda-octavia-combi-travall-31953
Veräjä on tulossa metallimieheltä kevään aikana autoon, että voidaan näyttelyreissuilla ja ratatreeneissä pitää takaluukkua auki turvallisin mielin :)

Tuollaisen tilasin, ettei kynnet naarmuta puskurin yläosaa. Sopii hienosti punaiseen autoon: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-massive-stainless-steel-rear-bumper-protective-panel-V2-best-fitment-ever

Lohkolämmitin ja sisäpistoke laitettiin ihan pienellä autokorjaamolla, en alkanut itse räpeltää  8)

Kiitos vinkeistä! Lohkolämmitin itsellä löytyy, mutta sisätilanpistoke puuttuu kun aiempi omistaja ei ole tarvinnut. Eli riittää pelkkä haaroitussarja.

Ensimmäinen 1000km jo takana octavialla ja autosta pääpiirteittäin olen tykännyt. Trippimittarin nollasin kun tankkasin viimeksi ja se näyttää +700km ja rangeakin vielä 150km joten todellinen kulutus lienee jossain alle 5L/100km mikä on hyvä lukema kun jonkin verran on tullut kaupunkiajeluakin.

Pari miinustakin tullut huomattua:
- Välillä motarilla vähän tuntuu että autoa pitää paimentaa, varmaankin renkaista tai ohjauskulmista johtuvaa. Tämä lähinnä kun vauhtia 110km/h vakkari päällä ja on aivan suora tie niin pientä korjailua välillä saa tehdä. Muuten ei mitään valittamista ohjauksesta, ollenkaan ei ratti tärise tai mitään ja kova vauhti ei tunnu ohjaamossa ollenkaan niinkuin vanhemmissa autoissa millä ajellut  8)
- Pari kertaa kuulunut 1-vaihteella tai pakilla liikkeelle lähdössä metallinen kolahdus/laahaava ääni, vähän kuin jarrut jumittaisi hetken. Samantapainen ääni kuulunut joissain autoissa kun laitat mäessä auton käsijarrun päälle vaihde vapaalla etkä paina jarrupoljinta kun auto valahtaa käsijarrua vasten. Kytkinpolkimessakin tuntui samalla pienen pieni tunne. Liikkeellelähtöjä on tullut runsaasti ja tuo metallinen ääni kuulunut vain pari kertaa. Mietin että jumittaako jarrut tai mäkilähtöavustin? huomasin myös että edessä on ainakin ulommat jarrupalat aika finaalissa. Takana jarrupaloissa näkyy hyvin pintaa. Vähän tuo ääni mietityttää ja tekisi mieli tarkistuttaa jossain. Voi olla kyllä vaikea mitään huomata kun sen verran harvakseltaan tuo ääni on kuulunut. Rupesi jo tuleva kytkinremontti pelottamaan että ei kai vaan  :o Liikkeestä viikko sitten ostettu auto niin 6kk virhevastuuhan myyjällä on jos jotain löytyy... Jospa seuraavassa öljynvaihdossa pyytää jarrut herkistelemään ja toivoo että johtuu vain jarruista.
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

Jamesi

Onko kukaan kokeillu kyseistä erillissarjaa octaviaan?
https://www.audiohellman.fi/tuote/kaiuttimet/automallikohtaiset-kaiuttimet/volkswagen-automallikohtaiset-kaiuttimet/165rs-vw/

Superbin sound systemin jälkeen kuulostaa perus ocun kajarit hengettömiltä...

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Jamesi - 22.02.19 - klo:18:46
Onko kukaan kokeillu kyseistä erillissarjaa octaviaan?
https://www.audiohellman.fi/tuote/kaiuttimet/automallikohtaiset-kaiuttimet/volkswagen-automallikohtaiset-kaiuttimet/165rs-vw/

Superbin sound systemin jälkeen kuulostaa perus ocun kajarit hengettömiltä...

esim. Matchin Plug&Play DSP vahvari vaan kiiinni ja kovaa soittamista (PP62DSP). Pelkkä erkkasarja ei muuta perusongelmaa. Oikeastaan hinta-aika-helppous-suhteeltaan parasta mitä voit tehdä :P
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

barro

Matchin säätämisestä kyseli toisessa Ocu-ketjussa, mitään vastauksia en valitettavasti saanut:(

Mutta DSP-säätö, Octavia ja Match-pääte, kuka voisi auttaa ko. toimenpiteessä?

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 25.02.19 - klo:09:36
esim. Matchin Plug&Play DSP vahvari vaan kiiinni ja kovaa soittamista (PP62DSP). Pelkkä erkkasarja ei muuta perusongelmaa. Oikeastaan hinta-aika-helppous-suhteeltaan parasta mitä voit tehdä :P

Jamesi

Ahaa, tämmösestä vaihtoehdosta en tiennytkään. Eli tuo tulee soittimen piuhojen väliin eikä muuta tarvii?

barro

Kyllä, toki päävirta ja maa pitää vetää erikseen.

Mutta signaalimeno/-paluu hoituu mallikohtaisen johtosarjan kautta.

Eli auton OEM-johdotusta ei tarvitse puukottaa:)

sahtiwaari

Tänään käytin octaviaani pesussa ennen pakkasia ja laitoin ajaessa lämmitystä vähän kovemmalle ja ilmastoinnin päälle että lasien kosteus haihtuu. Huomasin sitten kotipihassa että flekti jäi huutamaan. Odottelin hetken että sammuisi mutta loppui vasta virrat käyttämällä päälle-pois. Liekkö tuo normaalia, jäikö dpf poltto kesken vai liittyykö kun käytin ilmastointia parin päivän tauon jälkeen? Olisko kannattanut antaa vaan jauhaa, olisko sammunut itsestään? Aiemmissa autoissa huomannut tota joskus hellekelillä, että ilmastoinni flekti huutaa ajon jälkeen ja sen tiedän olevan normaalia.
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

mfroberg

Olisit vain luottanut autoon ja antanut sen hoitaa hommansa loppuun. Ja kyllä, dpf-polttoon liittyi tuo. Meillä oli aiemmin myös 1.6 TDI ja samaa teki aina välillä kotipihassa. Ja itse asiassa kyseinen auto tekee sitä kuulemma edelleen, olivat onnistuneet myymään auton vaimon aikuisoppilaalle kansalaisopistossa!
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

O.C.Taavi

Olisko tietoa mikä bluetooth palikka toimisi Ocun OBD:n kanssa? E-villen Elm327, ei suostu toimii, paritus onnistuu,mut ei sen pitemmälle. Useampia eri ohjelmia testanut,sekä kännykällä että tabletilla. Ilmoittaa vain että laite ei vastaa tms.

samileim

Lainaus käyttäjältä: sahtiwaari - 27.02.19 - klo:19:51
Tänään käytin octaviaani pesussa ennen pakkasia ja laitoin ajaessa lämmitystä vähän kovemmalle ja ilmastoinnin päälle että lasien kosteus haihtuu. Huomasin sitten kotipihassa että flekti jäi huutamaan. Odottelin hetken että sammuisi mutta loppui vasta virrat käyttämällä päälle-pois. Liekkö tuo normaalia, jäikö dpf poltto kesken vai liittyykö kun käytin ilmastointia parin päivän tauon jälkeen? Olisko kannattanut antaa vaan jauhaa, olisko sammunut itsestään? Aiemmissa autoissa huomannut tota joskus hellekelillä, että ilmastoinni flekti huutaa ajon jälkeen ja sen tiedän olevan normaalia.
1.6 tdi greenline täälläkin polttelee DPF:ää aika tiuhaan. Keskimäärin ehkä 2-3 kertaa per tankillinen. Usein se kesken jää, ajan työkseni paljon pätkäajoa kaupungissa. Mutta sitten taas vastapainoksi reissataan paljon ja ajellaan maantiellä. Kertaakaan ei ole tuo DPF:n valo syttynyt, joka käsittääkseni ohjeistaa ajamaan niin kauan että sammuu. Joten don't worry...auto on fiksu ja hoitaa kyllä hommansa kun hyvä kohta tulee  :)
Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline 2017

Mikav

Lainaus käyttäjältä: barro - 25.02.19 - klo:17:57
Kyllä, toki päävirta ja maa pitää vetää erikseen.

Mutta signaalimeno/-paluu hoituu mallikohtaisen johtosarjan kautta.

Eli auton OEM-johdotusta ei tarvitse puukottaa:)

Jos malliksi valitaankin MATCH M 5DSP eikä käytetä High Power -tilaa (joka vaatisi uudet kaiutinkaapelit), voidaan myös virransyöttö ottaa radion kaapelista suoraan sopivalla adapterilla. Loistava laite, suosittelen.
Polestar 2 LRDM

sahtiwaari

5000km takana autolla ja tällä viikolla taas pari kertaa kuulunut kytkimestä metallinen/laahaava ääni liikkeellelähdössä tilanteessa jossa juuri startattu, kylmä kone ja tulee painastua kaasua ja kytkin ei ole kokonaan ylös nostettuna. Muutenkin tuo kytkin on välillä hankala käyttää 1-2 vaihteella ja tosi tarkka saa olla kytkimen noston ja kaasun kanssa. Lämpimällä koneella ja hennolla kaasunkäytöllä tuota laahausääntä ei kuulu ja auto muuten pelaa normaalisti.

Pari kyssäriä tullut eteen
- miten auton ovet saa lukkoon niin että hälyttimet eivät ole aktiivisena? Ohjekirjassa neuvotaan painamaan napista kuskin penkin takaa, ei kyllä löydy sitä nappia? (2003 passatissa oli ko. nappi)
- toimiiko lukituksen tuplaklikkaus (2003 passatissa tämä toimi ja pystyi jättämään koirat autoon)
- miten usein olette ilmastoinnin huoltaneet?
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: sahtiwaari - 06.04.19 - klo:14:26



- miten auton ovet saa lukkoon niin että hälyttimet eivät ole aktiivisena? Ohjekirjassa neuvotaan painamaan napista kuskin penkin takaa, ei kyllä löydy sitä nappia? (2003 passatissa oli ko. nappi)
- toimiiko lukituksen tuplaklikkaus (2003 passatissa tämä toimi ja pystyi jättämään koirat autoon)
- miten usein olette ilmastoinnin huoltaneet?

Kakesta painaa tuplasti lukkoon niin voi jättää koiran autoon hälyttämättä.

b1mpo

Onkohan kukaan retronnut octaviaan esim. superbin karmitonta taustapeiliä? Hiukan paremman näköinen olisi sillä toi sisusta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

peped

Te joilla on kokemusta sekä faceliftistä että pre-faceliftistä, niin oletteko havainneet mitään huomattavia eroja esimerkiksi ajomukavuuden suhteen? Lähinnä kiinnostaisi, onko esim. facelift yhtään sen hiljaisempi ajaa maantiellä. Onko vakio äänentoisto yhtä vaisu? Seuraavaan mahdolliseen Ocuun varmaan Canton minimissään pakkovalinta. Aluksi nuo jaetut etuvalot jo sellaisenaan aiheutti pienen yökötys-reaktion, mutta nyttemmin kun niitä on liikenteessäkin paljon nähnyt niin oikeastaan se näyttää ihan hyvältä ja jollain tapaa pirteämmältä kuin pre-faceliftissä. Ei sillä että Octavia mikään "jännä" auto olisi ja liikenteessähän näitä näkee ihan pirusti.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

starba

Lainaus käyttäjältä: peped - 14.06.19 - klo:10:29
Te joilla on kokemusta sekä faceliftistä että pre-faceliftistä, niin oletteko havainneet mitään huomattavia eroja esimerkiksi ajomukavuuden suhteen? Lähinnä kiinnostaisi, onko esim. facelift yhtään sen hiljaisempi ajaa maantiellä. Onko vakio äänentoisto yhtä vaisu? Seuraavaan mahdolliseen Ocuun varmaan Canton minimissään pakkovalinta. Aluksi nuo jaetut etuvalot jo sellaisenaan aiheutti pienen yökötys-reaktion, mutta nyttemmin kun niitä on liikenteessäkin paljon nähnyt niin oikeastaan se näyttää ihan hyvältä ja jollain tapaa pirteämmältä kuin pre-faceliftissä. Ei sillä että Octavia mikään "jännä" auto olisi ja liikenteessähän näitä näkee ihan pirusti.

Mulla oli aikasemmin -15 octavia ja nyt -18 molemmat farkkuina. Aikasempi oli vaimennettu peräkontista bitumimatolla ja nykysestä se puuttuu. Melutasossa en huomannut huomattavaa eroa eli parannusta on todennäköisesti tullut. Sama homma ääneentoiston kanssa eli molemmissa perus kaiuttimet ja tuntuu, että facelift soisi vähän paremmin. Harmittaa silti edelleen etten ottanut cantonia eli suosittelen ruksimaan sen!

seatts


Kokemusta molemmista ja facelift on selkeästi hiljaisempi vaikka mulla on tässä 1" isompi rengastuskin ja suuntavakaampi, vanhaa piti koko ajan ohjata.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

b1mpo

Facelift on hiljaisempi vain hiljaisemmilla renkailla tai äänekkäämpi äänekkäämmillä renkailla. Eristyksissä havaittavia eroja ei ollut purkaessa, eikä mitatessa. Canton ei soi mib2(prefl) -soittimia paremmin, eli kehoittaisin laittamaan vaikka paremmat kaiuttimet normipaikoille ennemmin eristyksen kanssa, kuin cantonin samaan rahaan, jos osaamista löytyy. Valmiina settinä canton on ihan asiallinen, mutta keskibassot ja bassot on aika pahvia ääneltään. Yläpää on mieluisa ja jopa erotteleva, mutta kriittisyys painottuu mataliin soundeihin. On toki selkeästi paremmat, kuin vakiot. Peruskaiuttimien eroista en osaa sanoa.

Alustaan on tullut hiukan parannusta ja ohjaukseen, se on totta. Takana raideleveys on kasvanut ja ohjaus on saanut hiukan parempaa softaa tai parametrejä ainakin.

Mitään ihmeellistä ei siis fl ole saanut, pieniä parannuksia siellä täällä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Kimmmo

Par viikkoo pitäs vielä jaksaa oottaa, kun sais ton tulevan kulkineen käyttöön. En ole päässyt vielä kunnolla kokeilemaan tuota digitaalista mittaristoa enkä oikein tuota flää muutenkaan. Mitä pikkujuttuja sinne on tullut tohon ed verrattuna yleensä? Softapuolelka jotain kivaa? Mitä koodailuja kannattas?

Vanhassa ollut mm pissapojan säädöt, ajonhallintaan vähän vapauksia, jne...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

b1mpo

Uutta itekki odottelen.Kaverilla ollu uus. Pissapoikien ohjelmointi uuteen myös. Jos sais sen aktiivisen vakkarin toimintaan, niin olis kiva. Eli liikennemerkkien mukaan vakkarin ohjaus. Superbiin se tulee. Fl:ssä on kuolleen kulman vahti, mitä ei saanut vanhaan rahallakaan. Fl:ssä vakkarissa on nopeuden rajoitin, mitä kaipailen välillä myös.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

samileim

Mahtaako 2016 vuosimallin Octaviassa olla kylmäaineena R134A ilmastoinnissa ?  :)
Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline 2017

Freeze

Lainaus käyttäjältä: samileim - 16.06.19 - klo:00:12
Mahtaako 2016 vuosimallin Octaviassa olla kylmäaineena R134A ilmastoinnissa ?  :)

Eikö konehuoneesta tai -pellistä löydy tarraa, jossa se olisi mainittu?
Kia Niro EV 2022

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.06.19 - klo:23:47
Uutta itekki odottelen.Kaverilla ollu uus. Pissapoikien ohjelmointi uuteen myös. Jos sais sen aktiivisen vakkarin toimintaan, niin olis kiva. Eli liikennemerkkien mukaan vakkarin ohjaus. Superbiin se tulee. Fl:ssä on kuolleen kulman vahti, mitä ei saanut vanhaan rahallakaan. Fl:ssä vakkarissa on nopeuden rajoitin, mitä kaipailen välillä myös.

Tuo liikennemerkkien mukaan toimiva vakkari sinällään kuulostaa hyvältä, mutta itseäni siinä epäilyttää muutama seikka. Ensinnäkin nyt kun tuonne teiden varsille on ilmestynyt näitä ensimmäisiä uuden sukupolven "sakkotolppia", niin kuinkahan monet sakot tuolla vakkarilla onnistuisi saamaan?  ::) Lähinnä ongelmana se, että jos vakkari ottaa uuden nopeuden vasta merkin kohdalla ja lähtee pudottamaan vauhtia siinä vaiheessa, niin myöhässä ollaan, koska uudet tolpat on asennettu sopivasti juuri siten, että nopeus on syytä olla jo merkin kohdalla oikea, koska tolppa mittaa nopeutta pidemmältä matkalta.

Toinen on sitten tuo toiminta yleensä, eli toimiiko nimenomaan pelkkien merkkien mukaan (toivottavasti) vai käyttääkö myös karttapohjan dataa nopeuden säätämisessä? Joissakin merkeissähän auto säätää nopeutta karttapohjan mukaan ja Suomen talvinopeuksissa tämä ei välttämättä ole hyvä asia, koska säätää nopeudet liian korkeaksi.

Kolmantena mietityttää, että jos säätää nopeuden aina esim. tasan kahdeksaankymppiin, niin silloin mennään käytännössä aina alinopeutta mittarivirheiden vuoksi. Ei harmita ehkä kaikkia, mutta itse en viitsisi madella alinopeuksia muiden edessä.

Siinä mielessä tuo "perinteinen" adaptiivinen vakkari on hyvä ja itse olen siihen ollut todella tyytyväinen!  :)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy