Miten usein peset / pesetät autosi?

Aloittaja Quality, 09.02.10 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Pesen / pesetän autoni

Vähintään kaksi kertaa viikossa
16 (2.9%)
Vähintään kerran viikossa
89 (15.9%)
Vähintään joka toinen viikko
181 (32.3%)
Vähintään kerran kuussa
155 (27.7%)
Harvemmin
112 (20%)
Pesen autoni aina itse
189 (33.8%)
Käytän vain käsinpesua
123 (22%)
Käytän myös harjatonta tai pehmoharjapesua
96 (17.1%)
Käytän myös tavallista harjapesua
62 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 560

Ukko

Kolme kertaa viikossa? Aika paljon mielestäni. Itse käytän korkeintaan kaksi kertaa kuukaudessa.

Tuli mieleen entinen työkaveri jolla oli firman luottokortti ja porukka ihmetteli aina puhdasta autoa. Selvisi että oli käyttänyt joka päivä autonsa pesussa, melkein vuoden ajan ja firman kortilla. Siihen loppui autopesussa ravaaminen hänen osaltaan.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 01.09.18 - klo:23:56
Kolme kertaa viikossa? Aika paljon mielestäni. Itse käytän korkeintaan kaksi kertaa kuukaudessa.

Tuli mieleen entinen työkaveri jolla oli firman luottokortti ja porukka ihmetteli aina puhdasta autoa. Selvisi että oli käyttänyt joka päivä autonsa pesussa, melkein vuoden ajan ja firman kortilla. Siihen loppui autopesussa ravaaminen hänen osaltaan.
Siis miksi se loppui?
Jos on esim. täysi autoetu, niin voit pesettää sen autosi juuri niin monta kertaa kuin haluat.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 02.09.18 - klo:01:22
Siis miksi se loppui?
Jos on esim. täysi autoetu, niin voit pesettää sen autosi juuri niin monta kertaa kuin haluat.

No riippuu aika paljon firman höveliydestä. Ihan oikein mielestäni että tollaseen pelleilyyn puututaan jos auto pestään joka päivä firman piikkiin.

Aika yleinen käytäntö tietääkseni (myös täysi autoetu) on, että käsinpesu kerran kuukaudessa ja vahaus+sisäpesu keväällä ja syksyllä. Tämän lisäksi firman piikkiin saa ostaa lasienpesutarvikkeita.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-karppa-

Olisko ihan syystä viety? 20â,¬ kerta ja 200 työpäivää, niin 4000 euroa auton pesuun (Jos dorka ei ole ostanut kuukausikorttia, jonka vielä ymmärtäisi, että käy koko rahan edestä).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Zyppe

1-2 kertaa kuukaudessa tulee konepesuissa käytyä.

Olen nyt muutaman kerran käynyt Autopesu-Centerin pesulakadulla ja ollut melko tyytyväinen palveluun, nopeuteen sekä pesutulokseen.

Sellaista olen kuitenkin pohtinut, että kuinka usein kannattaisi tuo kallein pesu ottaa johon kuuluu tuo Shine-Tecs "kestovaha". Jos käy pesussa kerran kuukaudessa niin kannattaako tuollainen vahan sisältävä pesu ottaa joka kerta? Vai harvemmin ja välillä perus-pesua tms?

Onko muilla kokemusta kyseisestä firmasta? Kuinka usein ja mitä pesuja käytätte?

Mitenkäs sitten jos teettää autolle käsivahauksen kerran tai pari vuodessa, niin kannattaako silloin enää ottaa vahan sisältävää pesua pesukadulla? Onko haittaa/hyötyä?

los los

Kesällä yleensä kerran kuukaudessa,loska aikaan parikin kertaa.

ksuuk

Noin 20 vuoden aikana ei kertakaan. Kerran vuodessa, huollossa pestään, kun tarkistetaan auto koritakuuta varten.

sambolo

Menee kyllä käsivahaus hukkaa jos vie konepesuu.  ;D En käytä konepesus ikinä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Daatta

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 03.10.18 - klo:23:34
Menee kyllä käsivahaus hukkaa jos vie konepesuu.  ;D En käytä konepesus ikinä.

Samaa piti todeta, pesukoneissa on varsinkin talvikaudella niin tömäkät liuottimet että pesun jälkeen vahasta ei ole tietoakaan. Koneen "kuumavaha" on lähinnä huuhtelukirkaste. Toki käsinpesun ja -vahauksen yhteydessä auto tulee viimeistään puhtaaksi, se hyöty tuosta on. Pesukadulla ei puhdistu kuin asiakkaan lompakko.  :P

Itse pesen edelleen kerran viikossa, pakkaskaudella mennään toki sään mukaan. Viime talvena tuli muutaman kerran kokeiltua (lämpimässä mutta ahtaassa tallissa) Optimum no rinse -pesua, eli pesu ilman huuhtelua. Onnistuu ja puhdasta tulee, mutta kovin kuraista autoa en lähtisi noin pesemään. Esipesu on kuitenkin pesuvaiheista tärkein.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy