Miten usein peset / pesetät autosi?

Aloittaja Quality, 09.02.10 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Pesen / pesetän autoni

Vähintään kaksi kertaa viikossa
16 (2.9%)
Vähintään kerran viikossa
89 (15.9%)
Vähintään joka toinen viikko
181 (32.3%)
Vähintään kerran kuussa
155 (27.7%)
Harvemmin
112 (20%)
Pesen autoni aina itse
189 (33.8%)
Käytän vain käsinpesua
123 (22%)
Käytän myös harjatonta tai pehmoharjapesua
96 (17.1%)
Käytän myös tavallista harjapesua
62 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 560

M1kke

Luvattoman harvoin tulee pestyä autoja. Harvemmin kuin kerran kuukaudessa, noin keskimäärin.  :-\

Karvis

Tänään tuli virutettua painepesurilla enimmät ravat pois, pineline/sourpower seosta painepullolla pintaan ja hetken vaikutusajan jälkeen pesurilla "puhtaaksi". Puhdistui kyllä varsin hyvin ihan tuollaisella perus virutuksella mutta sienestyksenhän se olisi tarvinnut, ei vain oikein ole vielä ulkokelejä moiseen operaatioon. Ajattelin ensin käyttää paikalisessa pesufirmassa käsinpesussa mutta sen veran huolella taas valui sulamisvedet tielle että jätin väliin, on se nyt kuitenkin hiukan puhtaampi kuin aamulla :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

SNG

Eilen pesu ja kiveniskemien paikkaus, tänään 2*vahaus yms.

Eli Eilen:

1.  Solmaster AS40 vaahdottimella pintaan reilulla annostuksella
2.  Painepesu
3.  Kärcher Mega pesurin omalla harjalla
4.  Painepesu
5.  Kuivaus lastalla ja säämiskällä
6.  Vanhan vahan ja pien yms poisto AG Tar removerilalla
7.  Painepesu
8.  Kuivaus lastalla ja säämiskällä
9.  Auto talliin ja ilmalämpöpumppu lämmittämään täydellä puhalluksella
10. Kiveniskemien paikkausta iltamyöhään

Tänään:

1. AG bumber care levitys listoihin ja kumiosiin
2. AG punaista pintaan + kiillotus
3. AG kultainen pintaan + Kiillotus + viimeistely AG kiillotusliinalla
4. AG instant tyre dressing renkaisiin
5. Kumimattojen tilalle kangasmatot

Hyvä tuli, mutta onkohan tässä mitään järkeä työmäärä huomioiden vs auton käyttäminen fiksarilla... ::)

Jos huomenna kuitenkin suorittaisi vielä imuroinnin ja sisäpuhdistuksen ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.04.12 - klo:22:19
Hyvä tuli, mutta onkohan tässä mitään järkeä työmäärä huomioiden vs auton käyttäminen fiksarilla... ::)

Lyhyt vastaus: Ei ole.

Pitkä vastaus: Jos on tilat ja työn vaatima nesteytys kunnossa, niin sehän on vain leppoisaa taukoa arjesta ;)

p.s. Tuli päiväkotiterveisetkin perille...

Kotzi

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.04.12 - klo:22:19Hyvä tuli, mutta onkohan tässä mitään järkeä työmäärä huomioiden vs auton käyttäminen fiksarilla... ::)
Ei kyllä tosiaan ole jos noin paljon käyttää aikaa pohjiin ja päälle pistää maalipintaan noinkin kuraa vahaa.

Taskukeke

Oma auto tulee tulee pestyä useimmiten silloin kun se on likainen. Välillä kerran viikossa joskus harvemmin. Talviaikaan tietenkin harvemmin, koska auto menee silloin niin nopeasti paskaiseksi niin ei ihan joka viikko jaksa pestä. Vahaus ja sisäpuhdistus tulee tehtyä n. 2 krt vuodessa.

Highland wanderer

Tänään pesin ekaa kertaa tänä vuotena, edellinen kerta oli viime vuotena joulukuussa :D. Marketista halvinta shamppoota ja sitä ämpäriin. Meni noin 15 minuttia. Kuivata en jaksanut. Tuli riittävän puhtaaksi, autoni ei ole näyttelyesine.

Mikko

En minäkään sitä autoa muita varten pese. Samasta syystä kuin kotonakin tulee siivottua, vaatteita pestyä ja suihkussa käytyä. En tykkää elää paskan keskellä. Ja muutenkin on kiva pitää omaisuudestaan huolta.

1-2 viikon välein auton pesen, välillä suurpiirteisemmin ja välillä tarkemmin.

Highland wanderer

No eipä tuo kovin paskaiselta ees näyttänyt aikaisemminkkan. Normaalisti likainen. Suomessa on autot keskimäärin likaisempia kuin mitä oma oli 5 kuukauden pesemättömyyden jälkeen.

Tietenkin jos haluasi aivan virheettömänä pitää niin pitäsi useammin pestä. Mutta on tärkeämpää tekemistä.

Keke78

04.2011 käyttöönotto ja kerran oon pessy tuon romukasan...  En mä kyllä saatana ymmärrä miten porukka jaksaa puunata ja jynssätä noita 25 tonnin kommari-vaggeja joka toinen viikko (skoda).... Jos mulla on joskus varaa ns. premium sedania parempaan autoon (ns. erikoisauto) niin lupaan pestä sen 4 kertaa vuoteen, käyttöautoja en jaksa puunata, on mulla saatana parempaakin tekemistä (kuten juopotella)...
Fabia rs combi -11

SNG

Peace Keke ;D

LainaaPitkä vastaus: Jos on tilat ja työn vaatima nesteytys kunnossa, niin sehän on vain leppoisaa taukoa arjesta

p.s. Tuli päiväkotiterveisetkin perille...

Juurikin näin. Kun tuut Suomeen niin samoilla kulmilla kun pyörit, niin poikkea meilläkin!

Kuraa tai ei, niin AG tuplakäsittelyyn oon tottunut....

Pitkä käsittely talven jälkeen, muuten kevyttä pesua ja uutta vahaa tarvittaessa,,,

tepi

Autot pestään aina kun ne on vähänkään likaisia. Pesut suoritetaan käsin, pesurissa ei ole tullut kertaakaan käytyä.
Miellän auton puhtauden kodin/vaatteiden puhtauteen. En kulje paskasissa ryysyissä, enkä asu luolamies-tyyliin  ;)
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

Erkka

Sama täällä. Likainen auto pestään ja imuroidaan aina, kun siihen siunaantuu mahdollisuus. Automaattipesua ei tule käytettyä ollenkaan. Eilen tuli Polo puunattua huolella. Liuotin- ja autoshampoopesu sekä tuplavahaus Swissvaxin vahoilla. Kyllä Poloinen nyt kiiltää.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Raid

Pesen aina käsin kun se on likainen ja ei sada vettä.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Highland wanderer - 29.04.12 - klo:00:16
Tänään pesin ekaa kertaa tänä vuotena, edellinen kerta oli viime vuotena joulukuussa :D. Marketista halvinta shamppoota ja sitä ämpäriin. Meni noin 15 minuttia. Kuivata en jaksanut. Tuli riittävän puhtaaksi, autoni ei ole näyttelyesine.

Onneksi täällä on muitakin harvoin autoa peseviä. Muistelisin, että kerran olen autoa koneessa käyttänyt tän vuoden puolella ja vaimo kerran. Nyt olisi mahkut pestä omassa pihassa mutta on niin paljon muuta puuhaa ettei tunnu ehtivän koskaan sutasemaan autoa puhtaaksi ja laittamaan vahaa pintaan.

RTWteam

Reilu pari viikkoa meni etten autoa pessyt. :o Satanut kokoajan tai joutunut ajelemaan jossain mutalammikoissa niin ei ole viitsinyt pestä. Tänään sitten intouduin ja huomattavasti mukavampi ajella kun tuli sisältäkin imuroitua ja pyyhittyä.  :)

Janneh

On se auton pesu käsin niin koiran hommaa että käytän pääosin shellillä harjapesussa. Pari kertaa vuodessa kuitenkin alan koiraksi ja pesen itse. Vahaus myös pari kertaa vuodessa.

Huvittavaa miten jotkut vetävät NIIIIN överiksi  8)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 13.09.12 - klo:20:14
On se auton pesu käsin niin koiran hommaa että käytän pääosin shellillä harjapesussa. Pari kertaa vuodessa kuitenkin alan koiraksi ja pesen itse. Vahaus myös pari kertaa vuodessa.

Minusta siinä ei ole mitään "huvittavaa", jos haluaa pitää autonsa priimakunnossa, eikä näin ollen halua viedä autoaan harjapesukoneen raiskattavaksi. Mutta, kaikki taaplatkoon tyylillään. Suomi on vapaa maa.  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Mikko

Minä olen vielä siitä kumma tapaus, että mielestäni auton pesu on ihan hauskaa puuhaa. Vielä hauskempaa olisi jos olisi kunnon tilat käytettävissä hommaan. :D

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 13.09.12 - klo:20:26
Minä olen vielä siitä kumma tapaus, että mielestäni auton pesu on ihan hauskaa puuhaa. Vielä hauskempaa olisi jos olisi kunnon tilat käytettävissä hommaan. :D

Täällä sama vika....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

nikob

Totta kunnon tilat tekisivät tuosta mukavaa, varsinkin autonpesun lopputulos on palkitseva. Itsellä oli tuossa kahden viikon väli pesujen välillä, kun olin vähän kipeänä ja vähän työkiireitä. Eilen tuli pestyä Räsänen ja paljon mukavempi ajella taas.
Noin kerran viikossa tulee Pestyä auto yleensä.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

123jmatti

Perheessä useampi auto joten illat eivät riitä käsinpesuihin. Työsuhdeautoa raakasti automattiin ja omat parin viikon välein painepesurilla ja käsin. Työsuhdeautosta käsin aluvanteet ja oviaukot yms kolot, joita automaatti ei saa puhtaaksi silloin tällöin.

Turtlen Kiiltopesu (tai super wash - sininen purkki) Clas Ohlssonilta on osoittautunut hyväksi aineeksi. Suoraan sieneen levitettynä lähtee vanteista jarrumoskat irti kevyellä pyyhinnällä. Laimennettuna jättää hyvän vahapinnan maali- ja muovipintoihin.

al

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 13.09.12 - klo:20:14

Itsekään en kauheasti jaksa ymmärtää käyttöautojen hinkkaajia (näyttelyautot erikseen), mutta sen verran aiheeseen on tullut perehdyttyä, että mieluummin sitä kuitenkin ajelee p*skaisella autolla kuin käy harjakoneessa hiomassa maalipintaa...

Kun hankkii kunnolliset pesuvälineet, niin homma muuttuu mielekkäämmäksi - esim. foam lancella pesemiseen ei tunnu ihan heti kyllästyvän  ;D

Snow Foam Lance on VW Golf R

Peltzi

Mutta foamihan on vasta esipesu.  ;D

Mikko

Foami on myös ihan ok ylläpitopesuna, varsinkin näin syksyllä. Ei tarvitse kokoajan olla auton maalipintaan koskemassa. Hyvällä vahalla olevasta autosta max viikon liat lähtee pariin kertaan 95-prosenttisesti pelkällä vaahtopesulla.

Harmi että oma painepesuri ja lance on mökillä, kun täällä kaupungissa ei ole mitään paikkaa missä niitä käyttäisi. Jos löytäisi jonkun pesulan missä koneeseen saisi lancen kiinni niin se olisi kanssa hyvä vaihtoehto.

Pertsa

Laitetaan nyt vielä toinenkin aiheeseen liittyvä video.
Siinä mallia miten painepesuria käytetään, huom. myös ovien ja takaluukun välit.
aikamoinen koreografia kaverilla kyllä

http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=36936

rob-s

Huvittavan näköistä hosumista:) kävi vähän niin kuin aerobic:stä..

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

chr

Nykyisen auton (2,5 vanha) olen pessyt itse omin käsin kerran, joku alkuvaiheen mielenhäiriö se oli.

Newman

Minusta se ei ole niin hirmu hauskaa, mutta suhtaudun asiaan samalla tavalla kuin siivoamiseen yleensä: pakko tehdä silloin tällöin. Ei tule isompia naarmuja, eikä varsinkaan tarvitse maksaa kenellekään työstä, jonka tekeminen ei edellytä käytännössä mitään. Kerran viikossa ehkä tulee pestyä autot, yleensä juuri viikonloppuisin. Ja näkeehän siinä oman työnsä tulokset.

paapero

Tulee pestyä auto itse käsin, aina kun on likainen eli yleensä kerran viikossa.
Transporter T6 '16

Ex. vagit: Golf III VR6 '93, Golf V TDI GT-sport '08, Octavia RS tfsi '06, Golf VI 2.0TDI Highline ´09 ,  A3 2.0TDI Quattro '09 , Passat B7 1.8TSI Highline '11, Octavia 2.0TDI 4x4 Dsg '15, Polo 1.2tsi '15 Comfort, Octavia Combi 1.4tsi Style '18

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy