Miten usein peset / pesetät autosi?

Aloittaja Quality, 09.02.10 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Pesen / pesetän autoni

Vähintään kaksi kertaa viikossa
16 (2.9%)
Vähintään kerran viikossa
89 (15.9%)
Vähintään joka toinen viikko
181 (32.3%)
Vähintään kerran kuussa
155 (27.7%)
Harvemmin
112 (20%)
Pesen autoni aina itse
189 (33.8%)
Käytän vain käsinpesua
123 (22%)
Käytän myös harjatonta tai pehmoharjapesua
96 (17.1%)
Käytän myös tavallista harjapesua
62 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 560

Erkka

Aamulla kävin pesemässä Polon Pieksämäellä itsepesuhallissa. Puhdasta tuli 7.85 euron hintaan (pesuaika 40 min.). Oli muuten Polo melkoisen suolakerroksen kyllästämä ja ilmeisesti huomenna samanlaisessa kunnossa Pieksämäki-Kerava ajotaipaleen jälkeen. Eipä haittaa, viikon päästä uusi pesu Poloiselle...
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jindebyne

Meillä on työpaikan parkkihallissa autopesula, joten suht usein tulee pesetettyä.

Viimeaikoina olen ottanut tavaksi pesettää auton perjantaina puhtaaksi viikonlopulle, mikäli sää on ollut hyvä.

Jos itse pesisin, en varmasti viikottain viitsisi.

Pertsa

Joo-o. Nyt on alkaneet täällä eteläsuomessa nämä kelit jolloin auton peseminen on käytännössä ihan turhaa. Tätä kestää varmaankin se lähes pari kuukautta vielä. Eipä viitsi sitä normaaliprosessia tehdä eli noin tunti käsinpesua TI-hallissa kun kotiin päästyä on auto taas kurassa. Täytyy nyt vaan tyytyä pikaisiin painepesuihin. On kyllä niin karmean näköinen auto tälläkin hetkellä että oikein hirvittää. Hyvä että laseista näkee ulos.

Karvis

Juuri käytin ostarin parkkihallissa käsinpesussa ja pesutulos huonohko, täytyy näköjään vaihtaa taas firmaa >:(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ktk

Arkena kerta päivässä näillä keleillä.

Late

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 05.03.11 - klo:14:14
Arkena kerta päivässä näillä keleillä.

Itse vaan siivosin auton sisältä. Pitäisi kyllä pestäkin.. oli kauhea rapakeli perjantaina Etelä-pohjanmaan seudulla.

Mikko

Huomenna ajattelin käydä vaikka ihan turhaahan se näillä keleillä on, tuskin saa edes pihaan asti ajettua kuraamatta. Ihan oman turvallisuuden takiakin on vain pakko tehdä jotain, ikkunoista kun ei enää näe ulos. Viikon päästä sitten viimeistään seuraavan kerran.

Peltzi

Aamulla pesin auton. Näytti hyvältä ja puhtaalta kun ajoin pesuhallista pois, ei näytä enään.   :-\

Erkka

Pieksämäellä itsepesuhalli on 200-300 metrin päässä asunnolta, joten auto pesun jäljiltä edelleen puhtaana katoksessa. ;)

jaris

Oli keskipäivällä sen verran lämmintä , jotta sai kotipihalla pestyä , olihan siinä tekemistä , kun koko talven p#skat pinnassa.

Emännän autoa , oman auton jälkeen pestessä, alkoi jo vesi jäätymään pintaan,  ulkohanaan tulee vain kylmää vettä.
Saishan noita vähän useimmin pestä , mutta kun lähin pesupaikka on reilun 20km:n päässä :/
CX-5 awd

makelja

Kävinpä tuossa juuri pesemässä broidin tallissa. Turhaa hommaa. Nyt jo ihan likainen ja ajoin 20km. Sulamisvedet sotkee. Ja siihen sekoittunut suola.  >:(

Bisti

Itse olen nyt kaksi kertaa plussakeleillä pessyt auton käsin vahashampoolla. Tuntuu vain ettei se tule puhtaaksi millään. Aina jää maalipinta karheaksi ja oikeasti puhtaat kohdat erottuu. Millähän ihmeaineella tuota uskaltaisi hinkata, että saisi nuo pinttyneet suolakurat oikeasti pois?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

RiMa

Turhakai sitä autoa on talvella pestä, ??? edellisen kerran pesin joskus syys-lokakuulla ja seuraava pesu ollenee jossain vapun tienoilla, kesärenkaiden vaihdon yhteydessä. Saattaapa saada vahanki sitte pintaan!  ;D
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

Quality

Lainaus käyttäjältä: Skofabisti - 06.03.11 - klo:14:15
Itse olen nyt kaksi kertaa plussakeleillä pessyt auton käsin vahashampoolla. Tuntuu vain ettei se tule puhtaaksi millään. Aina jää maalipinta karheaksi ja oikeasti puhtaat kohdat erottuu. Millähän ihmeaineella tuota uskaltaisi hinkata, että saisi nuo pinttyneet suolakurat oikeasti pois?

Lian irtoaminen helpottuu, jos tekee/teettää aika ajoin pinnoitekäsittelyn. Itse olen parin vuoden välein ottanut SilverSeal-pinnoitteen, ja auto pysyy silminnähden kohtuupuhtaana. Myös pesu on helpompaa. Suosittelen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Erkka

Niin ja pesee autonsa useammin kuin "kerran puolessa vuodessa", niin ei tarvitse sitten hampaat irvessä pinttymiä irroitella. ;)

Late

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 06.03.11 - klo:15:02
Niin ja pesee autonsa useammin kuin "kerran puolessa vuodessa", niin ei tarvitse sitten hampaat irvessä pinttymiä irroitella. ;)

Jep.. taas jossain välissä viedä tuohon lähelle.. pestäväksi ja vahattavaksi..

T

Ã,,änestyksen vaihtoehdoista ei löydy itselle sopivaa vaihtoehtoa, nimittäin en pese millään säännöllisellä rytmillä, vaan sääennusteen mukaan. Eli kun luvataan pakastuvaa tai kesällä kuivaa säätä, niin silloin puhtaaksi jotta myös pysyy puhtaana edes muutaman päivän.

Tähän aikaan vuodesta saattaa mennä kolmekin viikkoa ettei tule pestyä kuin ikkunat harjan ja ämpärin kanssa jotta näkee ulos. Pääkaupunkiseudulla kura lentää siihen malliin ettei koko auton pesusta ole yhtään mitään iloa paitsi jos pitää autoa tallissa eikä aja.

Vaatteet on kyllä helppo sotkea jos joutuu ahtaaseen parkkipaikkaan tai -halliin.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Peeveli

Tänään tuli pestyä ja vahattua firman parkkihallissa. Oli pentele ruuhkaa, muutkin halusi hetkeksi nähdä autonsa alkuperäisen värin. Tuli vedettyä vahat pintaan samalla, alle puhdistava Glymin punainen ja päälle Mequn Gold Class; haluan testata väitteen carnaubapohjaisen vahan paremmasta suolalikakuran poispesu-ominaisuudesta. Aiemmin vahasin tämän Mequn NXT:llä joka on synteettinen vaha ja sillä vahattu pinta oli aika hankala saada putipuhtaaksi pinttyneestä suolakurasta.

No, nyt kiiltää ja valkoinen värikin tuli esille. Sain keploteltua sen kotiin melko puhtaana eli huomiseen asti väri näkyy. :D

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Skofabisti - 06.03.11 - klo:14:15
Claybarilla ja puhdistavalla vahalla saat varmasti kaiken lähtemään.

Bisti

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 06.03.11 - klo:16:17
Claybarilla ja puhdistavalla vahalla saat varmasti kaiken lähtemään.

Täytyy varmaan sitten keväämmällä pestä jollain liuotinpesuvahalla (ainakin korrekilta tuollaista näyttäisi löytyvän) ja vahata sen jälkeen vielä. Josko sillä lähtisi...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

makelja

Ensi pesu liuottimella. Sitten piet pois. Ja sitten uudestaan pesu shamppoolla. Sitten cleaneri. Jos vielä tuntuu karkealta niin sitten claybar. Sitten puhdistava vaha ja lopuksi kunnon vaha pintaan. Sitten on sileä.

tsiih

Eipä tosiaan näillä keleillä kannata sienen kanssa hikoilla. Pineline pintaan ja painepesuri perään, tulee pirullisen puhdasta.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Mikko

Eilen tuli 1,5 tunnin jumppa (painepesu, shampoopesu kintaalla, kuivaus, detailer, lasien pesu ja kevyt sisäpuhdistus) tehtyä pesupaikalla. Kokonaisuudessaan aikaa meni 2 tuntia ja vartti, muutama muukin oli ajatellut pestä autonsa ja alkuun saikin jonotella 45 minuuttia. Minulle osuneen pesupilttuun painepesurin "liipasin" oli harmittavasti jäänyt pohjaan, joten huuhteluvettä ei saanut loroteltua matalammalla paineella ämpäreihin. Joutui siis kolme euroa investoimaan vaahtopesuun, joka oli ainoa jonka sai riittävän matalalla paineella ruiskuteltua. No puhdasta tuli tuollakin. Voi olla, että seuraavalla kerralla vien omat vedet mukanani. :D

Nyt neljän pesun jälkeen ei vesi enää helmeillyt vahapinnalla (Swisswax Shield) vanhaan malliin, mutta edelleen autoa oli oikein ilo puhdistaa kun lika lähtee niin helposti pois. Pikipisteitähän tuonne taas jäi, mutta ne tulee puhdisteltua sitten kun keväämmällä koittaa auton vahaamisen ja sitä kautta perusteellisen puunaamisen aika. Erittäin hyvältä talvivahalta tuo Shield kyllä vaikuttaa, ainakin omalla noin 1-2 viikon välein tapahtuvalla pesutahdilla. Ei mennyt hukkaan siihen sijoitetut pennoset. :)

Erkka

^ Eikö siellä itsepesuhallissa ole WC-tiloja? Itse tulee käytyä Pieksämäellä itsepesuhallissa, jossa on WC. Ã,,mpärit käyn täyttämässä siellä sopivan lämpimällä vedellä.

Mikko

^ Pesupaikka on ostarin parkkihallissa ja vessat on siellä ylläkerroksissa ja juuri rempattu sellaisiksi, että siellä ei pysty enää ämpäreitä täyttämään. Pitää vähän tutkia tuota paikkaa joskus vähän tarkemmin jos sieltä löytyisi jostain sopiva hana. :)

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.03.11 - klo:11:40
^ Pesupaikka on ostarin parkkihallissa ja vessat on siellä ylläkerroksissa ja juuri rempattu sellaisiksi, että siellä ei pysty enää ämpäreitä täyttämään. Pitää vähän tutkia tuota paikkaa joskus vähän tarkemmin jos sieltä löytyisi jostain sopiva hana. :)

Jostain hommaat pari 10l kanisteria ja kannat vedet kotoa?

rob-s

Pitäiskö Mikko sinun välillä päästä meille pääsemään itse autosi?..:)
..ilmeisesti voisi olla kysyntää "self service" pesutoiminnolle..tosin kait ideana on pesijöillä säästää hieman rahaa.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

TKe_

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 07.03.11 - klo:12:06
..ilmeisesti voisi olla kysyntää "self service" pesutoiminnolle..tosin kait ideana on pesijöillä säästää hieman rahaa.

Monesti olen miettinyt, että tuolla olisi todellakin tarvetta, kun monella paikkakunnalla nämä perinteiset Nesteen TI -hallit alkavat olla kiven alla.

Ton-1

Itselläni yks TI-halli nurkilla (alta 2 km), ihan bueno muutoin paitti niitten painepesurit ovat hieman mitä ovat ...  :(
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

LainaaMonesti olen miettinyt, että tuolla olisi todellakin tarvetta, kun monella paikkakunnalla nämä perinteiset Nesteen TI -hallit alkavat olla kiven alla.

Taitaa tuotto olla sellaisessa busineksessa olla olematon tai jopa negatiivinen kaikkien kulujen jälkeen.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy