Miten usein peset / pesetät autosi?

Aloittaja Quality, 09.02.10 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Pesen / pesetän autoni

Vähintään kaksi kertaa viikossa
16 (2.9%)
Vähintään kerran viikossa
89 (15.9%)
Vähintään joka toinen viikko
181 (32.3%)
Vähintään kerran kuussa
155 (27.6%)
Harvemmin
112 (20%)
Pesen autoni aina itse
189 (33.7%)
Käytän vain käsinpesua
123 (21.9%)
Käytän myös harjatonta tai pehmoharjapesua
96 (17.1%)
Käytän myös tavallista harjapesua
62 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 561

RoccoScientist

Kävin tänään ostamassa pullolliset Auto Glymin Engine & Machine Cleaneria (vanteille) ja Vinyl & Rubber Carea. Renkaidenvaihtoa odotellessa...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ktk

Nyt alla perusmusta auto, pesussa 3-5 kertaa viikossa... Eilen oli käsinpesu + sisäputsi, tänään ihan harjaton hutaisu koneessa. Työsuhde-etu, ei sitä paskasella autolla jaksa ajaa...

wolf6

Pesen käsin itse vähintään kerran viikossa ja vahaan noin viisi kertaa kesässä.

Ikinä en ole käyttänyt harjapesussa autoa.
A3 Premium

chr

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 20.04.10 - klo:19:09
Pesen käsin itse vähintään kerran viikossa ja vahaan noin viisi kertaa kesässä.

Ikinä en ole käyttänyt harjapesussa autoa.

Edellistä autoa en koskaan pessyt käsin, ja aina käytin harjapesussa. Nykyisen kanssa menettelen varmaan pitkälti samoin. Käytän vahauksessa kaksi kertaa vuodessa.

Tzeipii

wolf6: Sulla on nyt jotkut "korrekit" pinnassa, jos sitä autoa pitää viis kertaa kesässä vahata tai sitten vahaat paskaselle pinnalle. Suosittelen tutustumista netin monipuoliseen tarjontaan, kun kyseessä on autonhoito.com ;)
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

chr

Lisätään nyt tähän lieventävänä asianhaarana, ettei minulla ole mitään varsinaisesti autonpesua vastaan. Asun kuitenkin ruutukaava-alueella, eikä tässä pääse itse pesemään. Omatoimihalli löytyisi varmaan jostain, mutta ne ei oikein innosta.

V-Dub

Pesen auton koneessa 1000 - 2000km välein keleistä riippuen Shellillä koneessa; ajossahan se likaantu. Kilsoja vuodessa n.50 000 joten vähintään kerran kahdessa viikossa. 30 000 välein käsinpesu ja sisätilojen puunaus VW:llä..

Veikkaan että nykyistä Candywhiteä tarvii pestä edellistä Bluegraphitea vähemmän..

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 20.04.10 - klo:21:50
wolf6: Sulla on nyt jotkut "korrekit" pinnassa, jos sitä autoa pitää viis kertaa kesässä vahata tai sitten vahaat paskaselle pinnalle. Suosittelen tutustumista netin monipuoliseen tarjontaan, kun kyseessä on autonhoito.com ;)
Ei ole korrekkeja vaan autofiksarilta ostettua vahaa.Se on jotain autoglymin vahaa.

Pitäähän se laittaa monta kerrosta vahaa että pysyy talven yli hyvässä vahassa. ;D
A3 Premium

Keksimies

1 krt per 10 000 km eli 1 krt per 4 kk.

Sisätilojen imurointi samalla frekvenssillä.

slash

Sulanmaan aikaan aina perjantaisin käsin, välissä voi olla painepesuri huuhteluja. Talvisin vähintään 2 viikon välein käsin, joskus käyn harjattomassa pesussa ottamassa autolle suihkun jos keli niin sallii.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

chr

Kävin tänään elämäni ensimmäisen, ainoan ja viimeisen kerran harjattomassa pesussa Nesteen pesukoneessa. Kävin sen jälkeen vielä uudelleen harjallisessa versiossa.

Juppa

Lainaus käyttäjältä: china - 23.04.10 - klo:20:20
Kävin tänään elämäni ensimmäisen, ainoan ja viimeisen kerran harjattomassa pesussa Nesteen pesukoneessa. Kävin sen jälkeen vielä uudelleen harjallisessa versiossa.
Mäkin muistaakseni olin juurikin harjattomaan Nesteen pesuun tuossa joku vuosi sitten auto viemässä, niin myyjä sanoi että se ei sitten ole kummoinen pesu, että hän kyllä suosittelee että otat jonkun paremman pesun.

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: china - 23.04.10 - klo:20:20
Kävin tänään elämäni ensimmäisen, ainoan ja viimeisen kerran harjattomassa pesussa
Itsellä täysin samat mieltymykset parin vuoden takaa kun kävin ensimmäisen kerran harjattomassa pesussa. Lopputulos oli tosiaan varsin kehno kun likaa jäi vähän joka puolelle. Kai sillä pölyt häviää, mutta normaali lika ei pahemmin vesisadetta enempää hävinnyt.

Superbin olen pessyt tai talvella pesettänyt käsinpesussa. Nyt viikonloppuna vois taas virittää painepesurin tulille ja suhaista kevään kunniaksi autosta enimmät paskeet omassa pihassa. Ehkä sitä innostuu samalla jynssää kerralla kokonaan puhtaaksi. Imurointikaan ei olisi talven jäljiltä pahitteeksi.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

PIPO

Nesteellä huonot liuottimet.Biohajovia pesuaineita.Vetäisivät hanoista kunnon lioottimet niin lähtis liat pois.Pesuhommat huoltoasemilla pelkkää suurten voittojen havittelua.Automaattipesu olisi monesti helppo ja vaivaton mutta ei viitsi mennä kun lopputulos harjattomassa pesussa surkea. >:(

pulttiboi

Kerran viikkoon tulee käsinpestyä. Millä lähtis piki ja muu maantielika auton perästä irti? Kun tuntuu käsin koskemalla sellaiselta todella karhealta eikä lähde tavallisilla autoshampoilla pois.. Mitä suosittelette, Wurth pineline vai oisko ihan joku bilteman halpis liuotin?

Pertsa

^claybarilla lähtee suht kivuttomasti.

VKi

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 24.04.10 - klo:09:02
Kerran viikkoon tulee käsinpestyä. Millä lähtis piki ja muu maantielika auton perästä irti? Kun tuntuu käsin koskemalla sellaiselta todella karhealta eikä lähde tavallisilla autoshampoilla pois.. Mitä suosittelette, Wurth pineline vai oisko ihan joku bilteman halpis liuotin?

Liuottimista suosittelen EP260 Prewashia (ainakin motonetistä löytyy) ja sen jälkeen huolellista peruspesua. Taitaa tosin lähteä vahatkin.

Tzeipii

#77
pulttiboi: Wurth pineline on ihan ok, tosin pikitahrat vaati yleensä kovempia liuottimia. Tuossa pinelinessa muistaa vaan ettei anna sen kuivua siihen maalipinnalle, painepulloon annostelu oikealla veden suhteella ja vaikutus aika n. 1-2 minuuttia.
Tietysti näitä pesuja voi helpottaa oleellisesti  käyttämällä kestäviä ja laadukkaita autovahoja. Enkä tarkoita nyt mitään ns. markettivahoja, johon esim. Korrek ja Autoglym kuuluu.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Reneto

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 24.04.10 - klo:09:02
Kerran viikkoon tulee käsinpestyä. Millä lähtis piki ja muu maantielika auton perästä irti? Kun tuntuu käsin koskemalla sellaiselta todella karhealta eikä lähde tavallisilla autoshampoilla pois.. Mitä suosittelette, Wurth pineline vai oisko ihan joku bilteman halpis liuotin?

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.04.10 - klo:09:14
^claybarilla lähtee suht kivuttomasti.

Eikös kuitenkin ole viisasta pestä auto kunnolla jommalla kummalla (pineline tai liuotin) ennenkuin menee sivelemään clay barilla. Kokemusta ei ole vielä clay barista, koska teen ekan käsittelyn tässä lähiaikoina, mutta olen ymmärtänyt että clay baria pintaan vasta, kun millään pesuaineella ei lähde enää mitään. Naarmuntumisriskiä tässä meinaan..

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

pulttiboi

OK. Täytyy kokeilla jollain tehokkaallaa liuottimella aluksi että sais nuo mönjät pois. On kyllä oikeasti todella sitkeää paskaa tuossa, sellaista hiekkamaistakin.. Ja ei haittaa vaikka kaikki vahat lähtisi kun vahaus on vielä joka tapauksessa edessä..

Pertsa

joo tottakai auto pitää ensin pestä kunnollaa ennen claybaria. Itse olen pessyt ensin pinelinellä ja painepesurilla. Sen jälkeen vielä shampoopesu ja vasta sen jälkeen claybar.

hiloran

Onkos tällä foorumilla kenelläkään kokemuksi Foam Lance:sta (http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/foam-lance-various-fittings/prod_371.html)

Ulkomailla herättänyt paljon kuhuja sisältävää keskustelua. Itse sain kyseisen laitteen hommattua. Kärcher on vaan letkunpidennyksessä joten testi saa odottaa pari päivää...

Ilmeisesti paljon riippuu minkälaista pesuainetta käyttää...

JeanC

Nyt on taas pudas auto... Shelliä saa kiittää  :D

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 24.04.10 - klo:10:22
OK. Täytyy kokeilla jollain tehokkaallaa liuottimella aluksi että sais nuo mönjät pois. On kyllä oikeasti todella sitkeää paskaa tuossa, sellaista hiekkamaistakin.. Ja ei haittaa vaikka kaikki vahat lähtisi kun vahaus on vielä joka tapauksessa edessä..
Hiekkamaisuuden saat pois juurikin claybarilla, pinnasta tulee lasinsileä kun kaikki kökkö irtoaa. Vanhat vahat lähtee myös siinä samalla joten se on hyvä pohjatyö uudelle vahalle.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 24.04.10 - klo:09:26
pulttiboi: Wurth pineline on ihan ok, tosin pikitahrat vaati yleensä kovempia liuottimia. Tuossa pinelinessa muistaa vaan ettei anna sen kuivua siihen maalipinnalle, painepulloon annostelu oikealla veden suhteella ja vaikutus aika n. 1-2 minuuttia.
Tietysti näitä pesuja voi helpottaa oleellisesti  käyttämällä kestäviä ja laadukkaita autovahoja. Enkä tarkoita nyt mitään ns. markettivahoja, johon esim. Korrek ja Autoglym kuuluu.

Sama tietty pätee kaikkiin liuottimiin+auton pesuun yleisimminkin. Niin ja ei se piki millään liuottimellakaan välttämättä edes lähde, vaan siihen on omat keinonsa, kuten edeltä jo ilmeneekin.

Sääli tietty, kun pitää tuo AG:n HD heittää rodeen turhana kamana 75 egen purkkihinnastaan huolimatta - kiilto ja kesto tosin olleet aika jees noin markettivahaksi ::)

Tzeipii

PTG: Niin tuohon hintaan mitä itse olet siitä AG:n HD:stä maksanut, mulla jo palveleva ammattilainen tekee autooni täydellisen pesun/vahauksen kuuluen (järjestyksessä),claybar-käsittely,Collinite 845 insulator wax,Collinite 476s super double coat wax=nice shine and big smile 8). Ja ei se muuta tarvitse, piste! ;)
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

a-o

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 25.04.10 - klo:22:39
PTG: Niin tuohon hintaan mitä itse olet siitä AG:n HD:stä maksanut, mulla jo palveleva ammattilainen tekee autooni täydellisen pesun/vahauksen kuuluen (järjestyksessä),claybar-käsittely,Collinite 845 insulator wax,Collinite 476s super double coat wax=nice shine and big smile 8). Ja ei se muuta tarvitse, piste! ;)

Oho, on kyllä edullinen hinta. Ei taida kaveri päästä kovin hyville palkoille, kun tuossa hommassa menee kuitenkin puoli päivää vaikka nopeasti tekisi. Ja aineetkaan ei ole ilmaisia.

Nimimerkillä tänään omalle autolle ko. käsittelyn tehnyt, lisäksi tuli vielä pohjalle laitettua Carlack nano 68 systematic care. :)

ATM

Jos pikitahrat on muoviosissa eikä valumavedet pääse valumaan massaukseen, niin pari tippaa Fairyä sumutinpulloon ja kuumaa vettä päälle. Sitten suihkaiset sumutinpullolla tahroihin ja annat hetken vaikuttaa. Sen jälkeen lähtee ihan pyyhkimällä pois. Näin saa esim. takapuskurista vaivattomasti tahrat veks. Ja varoitus perään: Ei siis paikkoihin jossa pääsee ruostesuojauksen kanssa tekemisiin. Toimii paremmin kuin monet muut liuottimiksi mainostetut.

pulttiboi

Huh, vihdoin lähti piki ja muu lika VI HB Golffin perästä pois kun suihkutin ennen pesua Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta. 3,5 euroa litran pullo jossa sumutin valmiina. Voin suositella :)

Tzeipii

a-o:   No, kyllähän se hinnan 80E(sis.alv,ja täysin veronalaista työtä) edullisuus ihmetyttää ja huom!!! noilla aineilla.  Mutta ei se raha puussa kasva itsellänikään, joten en rupea vapaaehtoisesti antamaan enempääkään, ehkä pieni "tippi" olis tietysti kohteliasta antaa mene ja tiedä, bisnes to bisnes!!! ;) Erittäin hienosti kuitenkin oli jälleen kerran Audi vahattu, kerrassaan loistavaa työtä. Ja voin suositella Collinite- tuotetta myös muille "autofriikeille" sillä tämä tavara toimii hienosti ainakin Audissa :D.  Onhan niitä muitakin hyviä vahoja , kuten esim Zaino, Meguiars, Mothers, Swisswax jne...., mutta tähän Collinite-vahaan olen ollut erittäin tyytyväinen, erityisesti sen kestävyyteen, varsinkin kun auto on suurimmaksi osin taivasalla 24/h ympäri vuoden.     
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy