Eka Audi (A4 TDI q) - vai 320d xDrive?

Aloittaja spede, 14.11.12 - klo:22:09

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 15.11.12 - klo:20:54
Itsellä nykyään audi mutta viime talvena oli vielä e90 bmw 3l diesel koneella.

- audi nykyaikaisempi sisältä
- bmw kuluttaa vähemmän ja tehoa on turvallinen nostaa (kestävyyden kannalta)
- molempien ulkonäöstä pidän paljon
- audissa plussaa pienempi hinta
- bmw:ssä tuplasti kalliimmat vakuutukset
- bmw hieman parempi ajoltaan

teit niin tai näin niin tulet varmasti olemaan tyytyväinen hankintaasi  :)

BMW:ssä kaksinkertaiset vakuutukset versus Audi??? No toki, jos vertaa kuusisylinteristä nelipyttyiseen Audiin, niin varmasti onkin. Jos molemmat on nelipyttyisiä, niin Audi on noin sata euroa halvempi (sen verran monta vertailua olen tehnyt koska olen vertaillut useasti Audia ja bemaria monta kertaa keskenään).

k3kvuori

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 16.11.12 - klo:22:26
BMW:ssä kaksinkertaiset vakuutukset versus Audi??? No toki, jos vertaa kuusisylinteristä nelipyttyiseen Audiin, niin varmasti onkin. Jos molemmat on nelipyttyisiä, niin Audi on noin sata euroa halvempi (sen verran monta vertailua olen tehnyt koska olen vertaillut useasti Audia ja bemaria monta kertaa keskenään).

Itsehän puhuin ihan omista kokemuksista, minun entinen e90 3l diesel verrattuna nykyiseen 3l siedel audiin niin vakuutuksen hinta on puolet halvempi (noin) vakuutusyhtiö on sama ja vakuutusehdot on samat
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 17.11.12 - klo:12:56
Itsehän puhuin ihan omista kokemuksista, minun entinen e90 3l diesel verrattuna nykyiseen 3l siedel audiin niin vakuutuksen hinta on puolet halvempi (noin) vakuutusyhtiö on sama ja vakuutusehdot on samat

Itse en saanut millään noin suuria eroja omalla kohdallani. 320dA xDrive vm 2011 ja Audi A4 B8 2.0TFSI, niin Pohjolan laskurien mukaan Audi oli about 100,00 euroa halvempi omalla kohdallani... Täyskaskon bonus 70% ja liikennevakuutuksen bonus 35% molemmissa. Törmäysturvan omavastuu molemmissa 300,00 euroa.

tet

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 16.11.12 - klo:22:18
Normitilassa jako on bemuissa kyllä 40 (eteen)/60 (taakse), että siltäosin se vastaa kyllä Audin A4 B8 nelikkoja joissa on myös perustilassa 40/60 jako. Ehkä olen väärässä, mutta mulla on sellainen kuvitelma ettei tuo xDrive (esim. 3-sarjan vm 2005- ja tuoreemmat) juurikaan poikkea nelivetosysteemeiltään Audin A4 nelikoista.

Teknisesti kyllä poikkeaa siinä mielessä, että keskitasauspyörästön virkaa hoitaa haldexin tyyppinen monilevykytkin jonka kautta voima välittyy eteen. Taaksepäin ei ole mitään voimanjakoa säätävää laitetta, jäykkä kardaani ja siinä se. Tällöin voimanjako normaalitilanteessa ei voi olla etupainotteinen, Audin käyttämässä Torsenissa se voi olla. Eri asia sitten on missä tilanteissa etupainotteista voimanjakoa tarvitaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Newman

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 16.11.12 - klo:22:18
Ehkä olen väärässä, mutta mulla on sellainen kuvitelma ettei tuo xDrive (esim. 3-sarjan vm 2005- ja tuoreemmat) juurikaan poikkea nelivetosysteemeiltään Audin A4 nelikoista.
Olet tosiaan väärässä. xDrive on luokkaa "heppoisempi" nelivetojärjestelmä kuin A4:sten quattrot, sillä se perustuu monilevykytkinpakkaan. Uusimmissa A4:ssa kun on joko perinteinen mekaaninen ja huoltovapaa Torsen tai sitten kevyempi kruunutasauspyörästö.

EDIT: tet ehtikin näköjään ensin. Käytännössä erot lienevät kuitenkin aika pieniä.

spede

Muutamat sadat ensimmäisen kilometrit takana ja so far elämä on ihanaa! Todella tyytyväinen Audiin toistaiseksi, eikä se konekaan ollut ihan niin hengetön, kuin muistelin. Takuuta on 7/13 saakka, sitten lie ajankohtaista miettiä, kaipaako lisävipinää pellin alle.

Valinta oli koeajojen jälkeen selkeää selkeämpi. Ainoa, mikä puhui Bemun puolesta, oli väkevämpi mylly ja nätisti pelannut automaattiaski. En tiedä johtuiko kyseisestä yksilöstä (http://tinyurl.com/anmotej), sen erinomaisen konservatiivisesta rengas & vanne -kokonaisuudesta vai mistä, mutta ajettavuudeltaan jäi kirkkaasti Audille. Tuntui kiikkerältä, löllyi kurveissa. Båring.

Eniten Bemussa yllätti - vaikka tiesin sitä odottaa - mittaristo ja kojelauta. Komentosillan näkymä oli kuin -80-luvun alun Ford Taunuksesta. Lisäksi auto vaikutti pikkuruiselta sisätiloiltaan, mistä täälläkin varoiteltiin. Kaiken kaikkiaan hyvin erikoinen 2011-vuosimallin premium-autoksi... Hinnasta sain sentään ihan ok tarjouksen.

Audi-yksilössä taas kolahti aika kaikki heti alusta: ulkoasu, ajettavuus, tilat...

Tässä specsejä:

Urheiluistuimet ja tumma sport sisusta
3 - puolainen monitoimiratti
Monzasilber ulkoväri kiiltävillä listoilla ja kattokaiteilla
Xenonit ja ledit
Urheilualusta
Start / Stop järjestelmä
Ajotietokone vaihdenäytöllä
Servotronic
Audi Sound paketti
Bluetooth Handsfree
Valaistuspaketti
Vakionopeussäädin
Automaatti-ilmastointi (1 alue)
Irrotettava Westfalia koukku
Lohkolämmitin + sisäpistoke
Tehdas takuuta 7/2013 saakka
Huollettu 22.10.2012
Kesärenkaat 18" ja Nokian R kitkarenkaat 17" Molemmat Audin alkuperäisvanteilla
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

spede

P.S. Ajovalot vaikuttaa aika surkeilta, että täytyy myöntää sen verran ryppyä rakkaudessa  ;D Pitänee kysellä Xenon-säikeessä, että miten saisi luxit oikeisiin lukemiin. Oletan, että vaatii lisävalot.
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy