VW ottaa vastuun ovien rullautumisesta?

Aloittaja Wekotin, 02.02.10 - klo:14:43

« edellinen - seuraava »

Wekotin

Ultimatevw.comissa nimimerkki H.Schmidt postasi mielenkiintoisen linkin autobildin sivulle.

Valitettavasti itse en ymmärrä sanaakaan saksaa joten tekstin sisältö menee vähintäänkin ohi  :-\

Edit: niin ja se linkki http://www.autobild.de/artikel/kaelteschaeden-am-vw-golf-v_1119985.html

Kale

http://uk.babelfish.yahoo.com/translate_txt
Käännös GER-ENG

VOLKSWAGEN sets on fair trading

VOLKSWAGEN wants to react with frost damages at door corners with gulf and Jetta V generously. After there was fair trading in things at the beginning ambiguity, now possible damage is to be repaired free of charge. ANNOUNCEMENT For some owners of Volkswagen it was a bad winter surprise: Severe frost destroyed the door corners of gulf V and Jetta V. to the fact came that Volkswagen in many cases rejected the fair trading (AUTO FIG. 4/2010). Now the autoowners concerned can draw a deep breath: VOLKSWAGEN repairs the zerdellten doors, fenders and Schweller, which were damaged by ice blocks in a-column, free of charge. In addition VW spokesperson yokes Grüten: " With rare climatic conditions - the accumulation of larger snow quantities on the windshield and of the Windlauf in combination with thaw - the meltwater can run to a-column and there while driving to an ice block gefrieren." The costs of the repair are completely taken over, " if the damage clearly to this phenomenon to attribute is not gab" and it Vorschädigungen in the range concerned; , so the speaker. Overview: News and tests to VOLKSWAGEN Door corner concerned at a VOLKSWAGEN gulf Viertürer (Bj.2004). Door corner concerned at a VOLKSWAGEN gulf Viertürer (Bj.2004). So far a large part of the fair trading requests with the reason was rejected, it is present being to blame for the driver or the connection warranty seizes not. The problem of the ice blocks in a-columns is VOLKSWAGEN for a long time well-known - remedy is loud Volkswagen-internal " Technical Probleminformation" a combination of foam material blocks and sealing in a-column create. This equipment cars for " Kaltländer" (for example Russia) starting from chassis number… 47790 the customer pays in series, in this country to 150 euros for the installation. The foam material blocks are however no universal remedy: AUTO PICTURE is present the case gulf of a V Variant, whose door foam material-in-corrodes despite is bent. Gulf V driver can thus possibly save the money.

VW-man

#2
Ai ottaa vai? Pakko kommentoida tähän asiaan liittyen. Olen menossa talvilomalla käymään eräässä suomalaisessa kaupungissa ja varasin sinne huoltoajan. No kysyin vielä sähköpostitse eräältä huoltoneuvojalta kyseisestä paikasta, että voisitteko asentaa autoni etuoviin semmoiset jäänestopalat, kun useilla foorumeilla on juttuja kun ovet ruttaantuu. Että laittaisittteko mulle semmoiset palat jo etukäteen ennenkuin vahinko tapahtuu ja että vielä ei ovi ole rullalla, mutta jos noilla voi sen ehkäistä niin laittaakaa. Minä vaikka maksan niistä jos ei kuulu takuun piiriin.

Tässä tänään tullut kyseisen huoltoneuvojan vastaus:
Kyseiseen automalliin eli Golf V Variantiin tai yleensä Golf V:n ei ole olemassa valmistajalla vastaavia jäänestopaloja kuin mitä on Golf IV:hen. Valmistajan mukaan niitä ei tarvita, koska kyseistä ongelmaa ei ole Golf V:ssä ja teidän autossanne/vuosimallissa esiintynyt. Lisäksi oven rakennetta on valmistajan mukaan muutettu ja vastaavaa ongelmaa ei näinollen pääse tulemaan/tapahtumaan. Eli mitään ei laiteta ei edes rahalla. Että tämmöistä tuubaa tällä kertaa...

Tosin tuon linkin autot ovat etupäässä vuosimallia 2007-2008 ja minulla on 2009. Tosin linjalta tullut Marraskuussa 2008.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 02.02.10 - klo:17:08

Tässä tänään tullut kyseisen huoltoneuvojan vastaus:
Kyseiseen automalliin eli Golf V Variantiin tai yleensä Golf V:n ei ole olemassa valmistajalla vastaavia jäänestopaloja kuin mitä on Golf IV:hen.

No just.  >:( Vielä kun oikein puhelimessa sanottiin pistettävän sinne väliin jotain... No voi olla, että korikorjaamon työnjohtaja on pihalla kuin lumiukko.

LainaaValmistajan mukaan niitä ei tarvita, koska kyseistä ongelmaa ei ole Golf V:ssä ja teidän autossanne/vuosimallissa esiintynyt. Lisäksi oven rakennetta on valmistajan mukaan muutettu ja vastaavaa ongelmaa ei näinollen pääse tulemaan/tapahtumaan. Eli mitään ei laiteta ei edes rahalla. Että tämmöistä tuubaa tällä kertaa...

No tuubaa todellakin  >:( >:(. Oma auto juurikin 2009. Valmistunut 05/2009 ja kuskin ovi on solmussa (korjaamolla tällä hetkellä).
[/quote]

VW-man

#4
Joutuukohan siitä linnaan jos kerron mistä tämä vastaus tuli? No kerron kuitenkin: kyseessä eräs liike Herttoniemessä. Eräs VW-puolen huoltoneuvoja kertoi s-postissa nuo luritukset.

Wekotin

#5
Toi on kyllä jo aika tyhmää, että ei edes täällä pohjolassa tehdä mitään autoille, joissa tämä mahdollisuus ovien vaurioitumiseen on. Nyt kun valmistajakin on ilmoittanut ongelman olevan totta, luulisi että tulee halvemmaksi korjata syy eikä oiretta tähän. Peltihommat ja maalaus kun ei tunnetusti ole niitä halvimpia autokorjauksia. Toki VW luottaa siihen, että asiakkaat eivät kehtaa näitä ilmoittaa ja toivovat, että korjaavat omaan piikkiin.

Lisäystä: Vai pistääkö maahantuoja tässä nyt jotenkin kapuloita rattaisiin? Nämä kuitenkin korjataan takuuseen, mutta silti mitään ennakoivaa huoltoa ei tehdä. Ei kaikkea voi pieni ihminen ymmärtää  :-\

VW-man

Sinällään aika outoa jos joidenkin kertoman mukaan näissä farkku Golfeissakin on osassa jäänestopalat ja osassa ei. Siis ne joilla on itellään farkku Golf ja juurikin V korimallia näin kertoilevat, että joillain on jäänestopalat ja joillain ei. No itse en ole kyllä nähnyt vielä yhdessäkään V-mallipolven Variant Golfissa tehtaan jäljiltä mitään jääestopaloja. Eikä omassanikaan niitä ole. Eikä kyllä ole vielä itselläni moista tilannetta sattunutkaan kuin mitä muille on käynyt. Aika harvoin tosin on edes lunta ollut siellä nurkassa/sen sisällä tai ovissa jäätäkään. Putsaan kaiken lumen aina niin tarkkaan ja harvoin auto on parkkihallissakaan. Olisin vaan halunnut nuo jääestoplata yms. tähän omaani varmuuden välttämiseksi, mutta kun niitä ei mukamas ole olemassakaan ja niitä ei edes muka tarvitse asentaakaan kun moinen asia ei muka ole mahdollista, että ovi menee ruttuu niin antaa sitten olla. Menen sitten muiden tavoin nipottamaan vasta sitten jos joskus vahinko käy ja ovi menee solmuun. Sanoen, että saiskos ne jäänestopalat nyt sitten kun ovi on jo rutussa....

Ouzi

Viikonloppuna katselin autoni ovia kun olin lukenut tästä ongelmasta ja huomaavinani joskus et ovi aukeaa jäykästi. Ja olihan se kynnyspalkin etuosa jäässä. Tsekkasin kaikki ovet ja muissa ei näkynyt jälkiä kun kuskin ovessa mistä oli maalia pieni pala 1-2 milliä hävinnyt. Tänään kävin näyttämässä volkkarilla ja nyt on kuvat otettu ja odotellaan mitä sanoo vw. Kuulemma osassa on "jäänesto palat" Katoin kaikki vi farkut vantaalla ja hertsikassa yhdessäkään ei ollut noita paloja.  Golf VI hb ovet ovatkin erilailla tiivistetty. Niissä on oven alaraunassa vielä kumitiiviste joka varmasti estää hyvin ettei lunta ja jäätä tule niin paljon oven väleihin. Onkohan kukaan laittanut vielä takaovia rullalle ? Mielestäni kynnyspalkki saisi olla kalteva kun nyt melko tasainen niin vesi jää siihen.

¤kkk¤

On se kumma homma kun ei joitain asioita saada kuntoon. Nyt on vain pitäny jättää sisätilalämmitin pois päältä, jos ja kun lunta tulee. Tarttee varmaan ite suunnitella palikat tuonne ja alkaa valmistaan niitä.
AutoCOM 2011/3

Reneto

Eikö sulla ¤kkk¤ ole niitä paloja? Minkä ikäinen Jettasi on? Omassa -06 mallisessa on, en tiedä onko olleet uudesta asti. Hiukan on niistä huolimatta kerääntynyt jäätä oven alareunaan, kun auto on taivasalla ja sisälämppäriäkin käytän.. en kuitenkaan ole joutunut hakkaamaan jäätä pois, eli ehkä ne palat auttavat.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

tsiih

Voisitko Reneto kurkata jos palan pinnassa lukisi varaosanumero? Olisiko mahdollista saada niistä kuva tänne foorumiin?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Reneto

Ovat niin hankalassa paikassa, ettei niistä kyllä pysty mitään numeroa lukemaan.. Kuvan voisin näpätä. Menee kyllä iltapäivään, kun pitää lähteä tästä kohta töihin.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Erkka

#12
Lainaus käyttäjältä: ¤kkk¤ - 02.02.10 - klo:22:56
On se kumma homma kun ei joitain asioita saada kuntoon. Nyt on vain pitäny jättää sisätilalämmitin pois päältä, jos ja kun lunta tulee. Tarttee varmaan ite suunnitella palikat tuonne ja alkaa valmistaan niitä.

Saakin olla melkoinen sääennustaja, jos sisälämppärin käyttöä aikoo säädellä lumisade-ennusteiden mukaan. tunnetusti Ilmatieteen laitoksen sääennustuksiin ei ole aina luottamista. Tämä talvi on ollut muutenkin erikoinen siitä, että lunta on satanut myös kovillakin pakkasilla, jopa -20 lukemissa, ainakin täällä Etelä-Suomessa.
Myytävänä on erillisiä termostaatteja joka pitää sisätilan maksimissaan +5 asteen lämpöisenä, eikä näin ollen vielä sulata lumia auton pinnasta. Esimerkkinä EHS Cabin Heatin System joka laitetaan auton sisäpistorasiaan ja sisätilanlämmittimen pistoke sitten EHS:n. Hyvä laite. Lohkolämmittimeen moottoritilaan löytyy vastaavanlainen tarvike EHB:ltä, joka asennetaan DEFA / Galixin omalla välikaapelilla moottoritilaan mahdollisimman ylös. Ohjeissa kerrotaan, että EHS säästää sähkönkulutustakin jopa 70-80%.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

VW tekee viisaasti markkinointistrategian osalta, ettei huutele tuostakaan tyyppiongelmasta mediassa. Maine säilyy, tällaisilla pikkufoorumeilla purnaavat eivät välitä sanomaa isoille massoille. Ja tehdas korvannee kaikille ovirutun korjauksen jos asiakas osaa vaatia, se on tehtaan kannalta erittäin onnistunut menetelmä. Tojo taas tahrasi maineensa olemalla avoin ja rehellinen, nyt kaikki maapallon ihmiset tietävät merkin viat.

Reneto

Ei tullut kuin huonoja kuvia, mutta tuossa sen jäänestopala näkyy ehkä parhaiten. Se on sellainen pehmeä kumimainen pökäle alareunassa pystyssä. Tämä kuva on oikealta puolelta. Onkohan tuo muuten se mistä tässä on puhuttu, ettei tule kymmenen vastausta, että kyllähän minulta tuollainen löytyy..

[ylläpito on poistanut liitteen]
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

VW-man

#15
En mulla kyllä tässä mitään tuollaisia oo. Ei oo tainnut olla yhdessäkään Golfissa vaikka niitä on ollut useampia peräkkäin. Myöskään ihme kyllä yhdessäkään niistä ei ole mennyt ovi rullalle. Hullunko tuuria vai mitä...:)

Mulla on tässä nykyisessä kyllä ovien välissä jälkiasennetut paksut rosteriset muovireunuksilla varustetut kynnyslistat että nuo kyllä saattaa myös omalta osaltaan ehkäistä jään ja lumen kertymistä sinne ovien alle ja rakoihin.

Reneto

Kuvasta on vähän vaikea hahmottaa, mutta pala on ehkä kolmisen senttiä leveä koko matkalta. Teho perustuu käsittääkseni siihen, että pehmeänä materiaalina ja tuolla lailla muotoiltuna se puristuu oven ja reunuksen väliin, ja estää lumen ja varmaan jonkin verran myös sulavan lumimoskan pääsyä kynnykselle asti. Pökäle on päältä tasainen, ja tuossa kuvassa näkyykin siinä hiukan lunta. Ilman tuota palaa lumi putoaisi tietysti kynnyksen nurkkaan, ja sopivissa olosuhteissa alkaisi muodostaa jääpaakkua.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.02.10 - klo:08:34
VW tekee viisaasti markkinointistrategian osalta, ettei huutele tuostakaan tyyppiongelmasta mediassa. Maine säilyy, tällaisilla pikkufoorumeilla purnaavat eivät välitä sanomaa isoille massoille. Ja tehdas korvannee kaikille ovirutun korjauksen jos asiakas osaa vaatia, se on tehtaan kannalta erittäin onnistunut menetelmä. Tojo taas tahrasi maineensa olemalla avoin ja rehellinen, nyt kaikki maapallon ihmiset tietävät merkin viat.
Tietääkseni tojo ei ole tehnyt mitään sen kummoisempaa, kuin takaisinkutsu. Media äkkäsi tämän ja heitti otsikot kehiin. Näinhän kaikki muutkin merkit toimivat, takaisinkutsu jos on noin vakava vika. Vai väitätkö, että ovien ruttaantuminen on aivan yhtä fataali ongelma, kuin kaasupolkimen jumiutuminen ja lattiamaton liukuminen (Volsuissahan on pultattu matot lattiaan kiinni niin ei liu'u)?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 03.02.10 - klo:19:14
Tietääkseni tojo ei ole tehnyt mitään sen kummoisempaa, kuin takaisinkutsu. Media äkkäsi tämän ja heitti otsikot kehiin. Näinhän kaikki muutkin merkit toimivat, takaisinkutsu jos on noin vakava vika. Vai väitätkö, että ovien ruttaantuminen on aivan yhtä fataali ongelma, kuin kaasupolkimen jumiutuminen ja lattiamaton liukuminen (Volsuissahan on pultattu matot lattiaan kiinni niin ei liu'u)?

Fataaliudesta en tiedä,mutta kyllä sekin pistäisi päivän pilalle kun avaisi ovea ja se menisi rullalle.

eGetin

No juu, en vähättele lainkaan tuota vikaa sinänsä, mutta siihen ei sentään voi kuolla, ellei sitten saa toki slaagia kun huomaa että tuoreesta autosta on ovi rullalla ;)

Hassua sinänsä etteikö noinkin helposti korjattavaa ongelmaa viitsitä sitten hoitaa.

Juppa



Näin sitten kävi täälläkin  :(

Pitänee varmaan olla yhteydessä paikalliseen vw-liikkeeseen?

Golf

Oho, aika pahasti taipunut. Ota ihmeessä heti yhteyttä liikkeeseen, sen parempi mitä enemmän yhteydenottoja asiasta tulee.

Kerropa myös vastaus kun olet ollut yhteydessä sinne.

Tupo

Lainaayhtä fataali ongelma, kuin kaasupolkimen jumiutuminen
Fataali - miksi? Eikös toipotassakin ole kytkin ja jarrupolkimet, joita käyttäen auton yleensä saa pysähtymään, vaikka kaasu "hirttäisi"...?

jf

Tupo: niinhän sitä luulisi, että siellä ne polkimet olisi ja vaikka tomaatillakin ajaisi, sen vaihteen saisi tuupattua D:ltä pois, mutta ilmeisesti se ei kuitenkaan ole kaikille ole selvää...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Juppa

Lainaus käyttäjältä: Golf - 04.02.10 - klo:11:23
Oho, aika pahasti taipunut. Ota ihmeessä heti yhteyttä liikkeeseen, sen parempi mitä enemmän yhteydenottoja asiasta tulee.

Kerropa myös vastaus kun olet ollut yhteydessä sinne.
Noniin, sähköpostia laitoin liikkeeseen ja vastaus tuli kiitettävän nopeasti.
Vastaus oli: "Tällä hetkellä korjauskustannukset  tehtaalle n.5 vuoteen asti,edellyttäen,että huoltohistoria kunnossa."
Autohan on rekisteröity 22.2.2005, ja aika korikorjaamolle pitää varata ennen tuota 22.2. Huomenna menen näyttämään tuota liikkeeseen.

Niin ja korikorjaamolle n. 4 viikon jonot tällä hetkellä...

Ouzi

Olen alkanut katsella liikennevaloissa ja jos parkkiksella on golffia,jettaa niin kyllähän noita rullautuneita ovia näkee niissä autoissa. Varmaankin perus autonkäyttäjä sitten joskus huomaa ovessaan jälkensä tai vaik heti huomaisi niin ei varmasti kaikilla tule mieleen et vois korjauksen laittaa volkkarin piikkiin. Jätetään korjaamatta tai sitten joskus itse korjataan omalla rahalla. Ja omistajaa harmittaa kun oli liian huolimaton autonkäyttäjä. Mulle pitäs tulla n.viikon päästä vastaus volkkarilta mitä tehdään. Outo homma jos ei tuohon ole korjaus ohjetta tai laittaisivat sitten niitä kumipaloja sinne väliin jo tehtaalla. Kun kuitenkin golf v ensimmäiset tuli jo 2004 kauppoihin.

VW-man

VV-Centerissä sanottiin, että ei ole olemassakaan mitään varsinaisia korjauspaloja tähän tai uudempaan korimalliin. IV mallin tsydeemit ei kuulemma käy. Paha niitä on silloin laittaa jos niitä ei ole (tai siis sopivia ei ole). Ilmeisesti eivät osaa itse tehdä mitään osia joten kun valmiita ei ole, niin niitä ei ruveta rakentamaankaan. Ainakaan tuossa paikassa. Lisäksi huoltoneuvoja väitti, että tehtaalta on tullut ohje>moisia ei edes tarvita koska ovissa on korjattu rakennevika joka noita aiheutti. Paha siihen on vastaankaan väittää jos tyyppi oli saanut nuo ohjeet tehtaalta/maahantuojalta.

tommyt

Vaimokkeen Corsassa kertyy lunta aika paljonkin tuonne takaovien ja lokareiden väliin mutta lumiharjalla noista on selvitty. Ja kun katselee vähän että mikä siellä oikein kanittaa jos ei ovi sulkeudu normaalisti niin luulisi peltien pysyvän suorina vai tehdäänkö saksalaisetkin autot nykyään japanilaisesta pellistä.  :o
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 04.02.10 - klo:18:36
Vaimokkeen Corsassa kertyy lunta aika paljonkin tuonne takaovien ja lokareiden väliin mutta lumiharjalla noista on selvitty. Ja kun katselee vähän että mikä siellä oikein kanittaa jos ei ovi sulkeudu normaalisti niin luulisi peltien pysyvän suorina vai tehdäänkö saksalaisetkin autot nykyään japanilaisesta pellistä.  :o

Nimenomaan näin. Itsekään en ole saanut vielä yhdenkään Golfini ovia rullalle...

Bisti

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 04.02.10 - klo:17:59
VV-Centerissä sanottiin, että ei ole olemassakaan mitään varsinaisia korjauspaloja tähän tai uudempaan korimalliin. IV mallin tsydeemit ei kuulemma käy. Paha niitä on silloin laittaa jos niitä ei ole (tai siis sopivia ei ole). Ilmeisesti eivät osaa itse tehdä mitään osia joten kun valmiita ei ole, niin niitä ei ruveta rakentamaankaan. Ainakaan tuossa paikassa. Lisäksi huoltoneuvoja väitti, että tehtaalta on tullut ohje>moisia ei edes tarvita koska ovissa on korjattu rakennevika joka noita aiheutti. Paha siihen on vastaankaan väittää jos tyyppi oli saanut nuo ohjeet tehtaalta/maahantuojalta.

Jaa-a, mitä lie superlonia ovat sitten minun jettani ovien väliin tunkeneet.  Semmoiset mustat kumi/vaahtomuovi jutut siellä on. Voi olla että on edellinen omistaja oma-aloitteisesti laittanut IV-golfin jäänestopalat sinne, siltä ne nimittäin ainakin näyttää. Siltikin tuota jäätä jonkunverran sinne kertyy, mutta tähän asti on kyllä irronnut ovea avatessa. Itselläni tosin auto makaa arkipäivisin lämpimässä autohallissa, joten pahempaa jään kertymistä ei edes pääse tapahtumaan.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy