Turbon käyttöikä ja remontin hinta?

Aloittaja audioman, 21.07.12 - klo:14:40

« edellinen - seuraava »

Mattson

Täytyy sanoa etten ole aivan varma koneesta, en ole tuolle joutunut vielä tekemään oikein mitään.

Tosin saa nyt tuo turbiini olla, etsin konetilasta syytä tyhjäkäynnin raklatukselle jota luulin porsineeksi laturin laakeriksi tms, mutta osoittautuikin vain imusarjaa vasten rempattavaksi koneen suojakuoreksi joka on haljennut. Huomasin vaan siinä samalla että jakoremmi täytyy vaihtaa NYT. Lieköhän kamalan vaikea tehdä itse, hirveesti lämmittäis syytää jotain tonnia korjaamolle...
Volvo S80 T6 `99
Skoda Octavia Combi 4x4 Scout `08
MAN TGA 18.313 FLLC `04
Honda CBR600f `91
Triumph Daytona 955i `02

Mattson

Mystillistä, en voi muokata omaa postiani...

Näyttäskin olevan 2007-> remmin vaihtoväli 150 eli nelisenkymppiä vielä jäljellä?
Volvo S80 T6 `99
Skoda Octavia Combi 4x4 Scout `08
MAN TGA 18.313 FLLC `04
Honda CBR600f `91
Triumph Daytona 955i `02

apche

Lainaus käyttäjältä: Mattson - 15.05.14 - klo:21:48
Mystillistä, en voi muokata omaa postiani...

Näyttäskin olevan 2007-> remmin vaihtoväli 150 eli nelisenkymppiä vielä jäljellä?

heh, mulla -05 TDI jossa hihnanvaihtoväli 120tkm. Kesti se kuitenkin 83tkm ennen kuin hajosi... Onneksi selvisi pelkällä uudella hihnasarjalla ja hammaspyörillä, eikä rahaa mennyt kuin reilut 600â,¬  8)

japa

Lainaus käyttäjältä: apche - 16.05.14 - klo:17:57
heh, mulla -05 TDI jossa hihnanvaihtoväli 120tkm. Kesti se kuitenkin 83tkm ennen kuin hajosi... Onneksi selvisi pelkällä uudella hihnasarjalla ja hammaspyörillä, eikä rahaa mennyt kuin reilut 600â,¬  8)
Ilmeisesti hihna ei kerennyt katketa ? Koska muuten männät ja venttiilit kohtaa toisensa ja sitte maksaa.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

jhm

#34
Vähän ot:tä.
Hihnan vaihtoväli 210 tkm..mittarissa nyt reilu 194 km. Vielä kestää(koputtaa puuta). Syksyllä vaihto.. Turbokin alkuperäinen.
VW Transporter T5  84kw 2014

apche

Lainaus käyttäjältä: japa - 16.05.14 - klo:20:16
Ilmeisesti hihna ei kerennyt katketa ? Koska muuten männät ja venttiilit kohtaa toisensa ja sitte maksaa.

Ei se poikki mennyt, mutta toistakymmentä hammasta katosi hihnasta. Auto sammui kun kakkosvaihteelta vaihdoin kolmoselle ja kuului sellainen vaimea jysähdys. Varovasti koitin käyntiin, pyöritti mutta edes yrittänyt käyntiin. Hinasin kulkineen korjaamolle ja siellä totesivat että hihna hajalla, mutta puristukset tallella ja pelkkä hihna ja rattaat todennäkköisesti riittää ja niinhän se riittikin. Tuuria siis matkassa, mutta käsittämätöntä että ei hihna kestä edes 90tkm/ alle 3 vuotta.

Mattson

No voi hattu... hyvä homma että skodillakin remmiä ei tarviikkaan vielä vaihtaa, volvosta hyppäs jako... ei vaurioita mutta öljyloukon vaihdon lisäksi (imusarjan alla) menee nyt sitten myös jakopää remonttiin...
Volvo S80 T6 `99
Skoda Octavia Combi 4x4 Scout `08
MAN TGA 18.313 FLLC `04
Honda CBR600f `91
Triumph Daytona 955i `02

Keni1

Lainaus käyttäjältä: apche - 17.05.14 - klo:10:22
..., mutta käsittämätöntä että ei hihna kestä edes 90tkm/ alle 3 vuotta.

Hihnan huoltoväli 120 tkm. ja hihna kesti vain 83 tkm, sinulle kustansi 'vain' 600 euroa? Miksi sinulle ylipäätään tuli mitään laskua tästä, eikö sen hihnan pitäisi kestää se 120 tkm. Mietin vaan että millainen lasku olisi ollut jos motti olisi hajonnut tuon takia? Tuohan kuuluu takuun piikkiin, ei tarvita edes myyjätahon GoodWilliä.

Kuluttajasuojalait on olemassa näitä tapauksia varten, ei maksa kuin vaivan tehdä ilmoitus asiasta.

GTI

Eipä taida hihnalla muuta takuuta olla kuin yleinen 2vuotta,kilometreistä viis!

Keni1

Lainaus käyttäjältä: GTI - 17.05.14 - klo:15:16
Eipä taida hihnalla muuta takuuta olla kuin yleinen 2vuotta,kilometreistä viis!

No joo jakopään huoltoremppa hihnakoneeseen maksaa about ton 600 euroa, mutta jos on luvattu että hihna kestää 120 tkm niin pitääkö silti olla varautunut 600 euron laskuun kun vasta 2/3 osaa huoltovälistä on ajettu, eihän siinä ole ollut sellaista osaa joka siinä luvattiin olevan, näin katsoisin, että valmistaja on vastuussa tuon viallisen tuotteen vaihtamisesta? Tokihan hihnanvaihdon jälkeen on taas teoriassa 120 tuhatta ajoaikaa että sikäli kyllä mutta että jos niin, aivan. Mua saa valistaa, ei ole ollut yhtään hihnakonetta, vielä.


Kennedy

Miksi täällä keskustellaan jakohihnoista? Turbo aihe joten remmipuheet muualle.

Lainaus käyttäjältä: audioman - 23.07.12 - klo:12:43
Tarkempaa tietoa minun ahdinrikostani:
- ahtimen alipainekellon kalvo on revennyt, jonka seurauksena koko ahdin vaihdetaan merkkihuollossa
- kustannusarvio 3700 â,¬

Tähän ei voi muuta sanoa kuin WTF.
Kellot on vaihdettavissa ja niiden hinnat varmaan satasen pinnasta ylöspäin. Luulisi löytyvän pelkkä kalvokin suoraan turbo valmistajan viralliselta huoltofirmaltakin.
300ZX
Passat Variant 2013

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 17.05.14 - klo:19:14
Miksi täällä keskustellaan jakohihnoista? Turbo aihe joten remmipuheet muualle.

Tähän ei voi muuta sanoa kuin WTF.
Kellot on vaihdettavissa ja niiden hinnat varmaan satasen pinnasta ylöspäin. Luulisi löytyvän pelkkä kalvokin suoraan turbo valmistajan viralliselta huoltofirmaltakin.

No joo vähän on karannu OT, mut huomaa sun oma lainauksesi, etpä vissiin kovin kaukaa lainausta hakenut, no parempi myöhään kun ei milloinkaan ja onhan aiheesta 'kuluttajansuoja' autokaupassa ollut viimeaikoina paljon porua että sikäli ajankohtainen valinta :D

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 17.05.14 - klo:19:30huomaa sun oma lainauksesi, etpä vissiin kovin kaukaa lainausta hakenut, no parempi myöhään kun ei milloinkaan

Huomasin kyllä viestin päiväyksen kun sen lainasin. Tuohon aikaan kun en täällä pahemmin pyörinyt vaikka tunnukset oli.
Pakko kuitenkin kommentoida jos jollain käy sama homma.
300ZX
Passat Variant 2013

tslindho

#43
Nyt on omakohtaista kokemusta turbon vikaantumisesta ja vaihdosta. Kulkineena on -08 vuoden Octavia II 1.9 TDI BXE -koneella ja mittarissa 194tkm. Orkkis turboksi paljastui Honeywellin valmistama Garrett.

Jonkin aikaa sitten alkoi kuulua vaimeaa ujellusta kiihdyttäessä 1000-->2000rpm ja vastaavasti kierrosten laskiessa 2000-->1000rpm. Ã,,äni voimistui kohtuullisen nopeasti, joten kävin tutun autoasentajan luona ja hän vahvisti epäilyni, että turbo alkaa olla suurella todennäköisyydellä tiensä päässä.

Diagnoosin jälkeen alkoi kiivas selvittäminen missä turbon vaihto kannattaisi tehdä. Alla hieman tietoja mitä sain kyselyiden myötä kasaan:
-Skoda merkkihuolto Suomessa ~1900â,¬ (uudella Garrettilla).
-Skoda merkkihuolto Virossa ~1200â,¬ (uudella Garrettilla).
-Fin-turbo Kuopiossa ~1000â,¬ (uudella Garrettilla tai BorgWarnerilla).
-Useampi pieni paja nosti kädet pystyyn.., eivät olleet innokkaita vaihtamaan.

Ollessani yhteydessä Fin-turbolle sähköpostilla ja puhelimitse sain erittäin asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua. Pieni kynnys oli matka Kuopioon, kun itse asun Hämeenlinnassa. Jännitti, että kestääkö auto vielä matkan kohti kalakukkojen maata. Fin-turbon puolesta puhui kuitenkin myös se, että he suosittelivat BorgWarnerin ahdinta, jonka pitäisi kestää kauemmin kuin Garrett, jolle melko vakio-ikä on enintään ~200tkm.

Lopulta päädyin Fin-turboon; sain vielä sopivan ajan, joten ei muuta kuin vapaapäivänä kärsä kohti Kuopiota. Ocu kesti kuin kestikin Kuopioon. Perille päästyäni käytiin ensin koeajolla; Fin-turbon Markus tulkitsi ja selitti eri käyriä ja arvoja mitä VCDS piirsi. Lopputulema oli, että ahdin on syytä vaihtaa (laakerivikaa sekä hallitsematonta yliahtoa). Kolme tuntia tästä oli autossa uusi ahdin kiinni ja tuoreet öljyt (omat mukana) koneessa. Taas oli aika lähteä koeajolle tutkimaan arvoja ja käyriä, jotka näyttivät nyt paljon paremmilta.

Hinta ja aikataulu pitivät kuten oli luvattu. Sen verran mainittakoon, että nämä aika- ja kustannusarviot olivat tämän hetken hintoja ko. autoon kyseisellä moottorilla.

Kiitokset vielä Kuopion suuntaan onnistuneesta turbon vaihdosta. Paluumatka menikin rattoisasti juhannusliikenteessä. Toivottavasti tuo ahdin nyt kestää :)

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 21.07.12 - klo:22:42
Itselläni kakslitranen, BKD-koneella oleva Octavia. LL-huolloilla mennään. Lastu ollut uudesta lähtien ja turbo meni vaihtoon 180tkm kohdalla. Pikkasen alkoi tehot hiipumaan ja vihellys alkoi kuulumaan tyhjäkäynnillä. Fin-turbolla uusi vaihtoineen päivineen 1250e. Kyselin, että paljonko nämä turbot kestää ja vastaus oli, että n. 200tkm on sellainen normaali elinikä. Jos kestää pidempään, niin se on vaan plussaa.
60tkm tullut lisää mittariin turbon vaihdosta ja pahaa aavistusta liikenteessä, josko se meni taas? Motarille kiihdyttäessä vedot hävisi kokonaan, mitkään vikavalot ei syttyneet palamaan. Autosta tuli kuin nuhainen vapari. Sain kiikutettua auton turbohuoltoon ja kovasti turbo sakkasi. Huomenaamulla nostavat auton ylös ja alkavat tutkimaan, mitä nyt? Toivotaan, että olisi joku letku irronnut tms. Mutta pelko persiissä, että käpy kävi.

JMP

Ihan mielenkiinnosta, saanee tässä topicin alla käsitellä bensa koneitakin.. eli onko kellään kokemuksia 2.0TFSI turbojen kestävyydestä? En äkkiseltään muista lukeneeni yhdestäkään hajoamisesta.

HAL9000

Aikanaan 1.9 96 Kw PD TDI:n turbo laukesi lomareissulla Norjassa, keskellä yötä, keskellä erämaata, kesällä shortsit jaloissa ja ympärillä vuoristoylängöllä pelkkää lunta ja jäätä. "Limp moodilla" Osloon ja lentäen kotiin. Vajaan kuukauden päästä sottivat että auto valmis, saa tulla hakemaan. Tuo olis siis tuolloin jotain 35 tkm ajettu...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 07.08.14 - klo:22:04
60tkm tullut lisää mittariin turbon vaihdosta ja pahaa aavistusta liikenteessä, josko se meni taas? Motarille kiihdyttäessä vedot hävisi kokonaan, mitkään vikavalot ei syttyneet palamaan. Autosta tuli kuin nuhainen vapari. Sain kiikutettua auton turbohuoltoon ja kovasti turbo sakkasi. Huomenaamulla nostavat auton ylös ja alkavat tutkimaan, mitä nyt? Toivotaan, että olisi joku letku irronnut tms. Mutta pelko persiissä, että käpy kävi.
Yliahtanut. Säätivät säätötankoa pikkasen ja matka jatkuu. Eli taidettiin säikähdyksellä selvitä.

Tomppaa_

Suurin syy noiden ahtimien ennenaikaisiin hajoamisiin on LongLife huoltovälit. Ahtimen laakereissa on erittäin pienet välykset ja turbon akseli ottaa parhaimmillaan yli 100 000rpm joten pienet likahiukkaset jotka kerääntyvät öljyn sekaan kuluttavat turbon laakereita huomattavasti. Uskaltaisin väittää että jos öljynvaihdot tehtäisiin jollain perusöljyllä 10-15tkm välein nuo turbo ongelmat poistuisivat lähes kokonaan.

Nuo vikatilaan menot johtuvat taas hyvin usein ahtimen hukkaporttia/siipiä säätävän alipainekellon kalvon hajoamisesta. Sen takia ei ahdinta kannata vaihtaa kun uuden kellon saa 30-60â,¬. Vaihtotyö on merkistä ja mallista riippuen hieman haastava vaikka kyseinen mutikka ei olekkaan ahtimessa kiinni kun parilla pultilla ja lukkosokalla.

audioman

Lainaus käyttäjältä: Tomppaa_ - 07.09.14 - klo:14:22
Nuo vikatilaan menot johtuvat taas hyvin usein ahtimen hukkaporttia/siipiä säätävän alipainekellon kalvon hajoamisesta. Sen takia ei ahdinta kannata vaihtaa kun uuden kellon saa 30-60â,¬. Vaihtotyö on merkistä ja mallista riippuen hieman haastava vaikka kyseinen mutikka ei olekkaan ahtimessa kiinni kun parilla pultilla ja lukkosokalla.
Tuollainen käsitys minullekin asiasta muodostui. Minun tapauksessani kalliin ja ilmeisen turhan turbon vaihdon maksoi leasing-firma. Joka epäilemättä jakaa kulut asiakkaidensa leasing-vuokriin. Olisiko tässä esimerkki eräänlaisesta nykyajan korruptioista?
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Tomppaa_ - 07.09.14 - klo:14:22
Suurin syy noiden ahtimien ennenaikaisiin hajoamisiin on LongLife huoltovälit. Uskaltaisin väittää että jos öljynvaihdot tehtäisiin jollain perusöljyllä 10-15tkm välein nuo turbo ongelmat poistuisivat lähes kokonaan.

Nuo vikatilaan menot johtuvat taas hyvin usein ahtimen hukkaporttia/siipiä säätävän alipainekellon kalvon hajoamisesta. Sen takia ei ahdinta kannata vaihtaa kun uuden kellon saa 30-60â,¬. Vaihtotyö on merkistä ja mallista riippuen hieman haastava vaikka kyseinen mutikka ei olekkaan ahtimessa kiinni kun parilla pultilla ja lukkosokalla.
Paitsi vnt-ahtimissa, joissa karstoittuminen monesti syynä. Itsekin vähän ihmetellyt ahtimien hajoamisia järjestään alle 200tkm huolimatta tiheistäkin öljynvaihdoista. Egr-järjestelmä ei ainakaan pidennä ahtimien kestoa. Ehkä ahdin on alunperin 2,0-koneissa hieman alimitoitettu?

M@s@

Itsellä poksahti eilen bkd koneisesta golffista turbo täydestä laulusta. Onneksi pysyi öljyt sisällä. Otin kellon alipaineletkun irti että siivikko pysyy auki ja nilkutin limb modessa työpaikan=korjaamon pihaan. Huomenna irroitus ja uuden hankinta...
A4 Allroad & T-Roc 4motion

duke7

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 07.09.14 - klo:16:50
Paitsi vnt-ahtimissa, joissa karstoittuminen monesti syynä. Itsekin vähän ihmetellyt ahtimien hajoamisia järjestään alle 200tkm huolimatta tiheistäkin öljynvaihdoista. Egr-järjestelmä ei ainakaan pidennä ahtimien kestoa. Ehkä ahdin on alunperin 2,0-koneissa hieman alimitoitettu?
Tämä käsitys minullakin on, että karstoittuminen jumittaa siivet näissä vnt-ahtimissa. Tällä ei edes ole välttämättä mitään tekemistä egr:n tai muun ns. tavallisen karstoittumisen kanssa vaan johtuu siitä, että monet ajelevat koko ajan taloudellisuusajoa ja siipiä ei juuri koskaan siis käännetä ääriasentoon. Sitten kun tulee se hätäisempi ohituspaikka niin poikkeuksellisesti survotaan pedaali lattiaan ja saadaan limp-mode päälle kun siivet ei käänny tarpeeksi.

2.0 tdi koneissa on monenkokoista ahdinta ja ainakin näissä alkupään pumppareissa 16-venttiilisissä on isompi turbo kuin 8-venttiilisessä.

Ehkä noita kalvorasioita saa jo irtokappaleina mutta muutama vuosi sitten ainakaan BKP-koneeseen sitä ei saanut varaosana.

Tomppaa_

VNT ahtimien siivet jumivat suurimmaksi osaksi juuri tuon kalvorasian tai n75 venttiilin hajoamisen takia. Myös vääränlainen ajotyyli tietenkin tukkii moottorin. Terveelliset ajokierrokset dieselille ovat vähintään 1800rpm. Reilummat kierrokset säästävät myös huomattavasti kaksoismassavauhtipyörää sekä vaihdelaatikkoa.

IFM

Octavia 2.0 TDI vuosimallia 2007 (BKD kone) turb ovinkuu siihen malliin että olisi varmaan vaihdettava kohta.
Turbotukusta tarjous takuuhuolletusta GG turbosta 590â,¬ + vaihtotyöt.

Mites on, voiko tuon nykyisen turbon ajaa loppuun asti vai kannattaako vaihtaa ennenkuin hajoaa (ja hajottaa jotain muuta moottorista samalla)?
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

VAGkilainen

#55
Lainaus käyttäjältä: IFM - 16.09.14 - klo:12:10
Octavia 2.0 TDI vuosimallia 2007 (BKD kone) turb ovinkuu siihen malliin että olisi varmaan vaihdettava kohta.
Turbotukusta tarjous takuuhuolletusta GG turbosta 590â,¬ + vaihtotyöt.

Mites on, voiko tuon nykyisen turbon ajaa loppuun asti vai kannattaako vaihtaa ennenkuin hajoaa (ja hajottaa jotain muuta moottorista samalla)?
Omani vihelsi melkoisesti ja ammattimies sanoi johtuvan siitä että saanut lunta/jäätä tai epäpuhtauksia turbon siipiin. Pieni epätasapaino ja lovet tekevät pikkuhiljaa tuhoa, ja jos vain odottaa niin pahimmassa tapauksessa turbon hajotessa lykkää öljyä ilmankierron mukana männän päälle... silloin sitten rupee remontti maksamaan.
Näin viallisen turbon siivet kun se vaihdettiin, ei paljoa vikaa tarvitse kun pyörii jopa 150 000 r/min. Turbotec:n mies sanoi että ei kannata sotkeentua korjattuihin. Ja vähän kyllä uskonkin, millä nuo saa OIKEASTI tasapainotettua kunnolla. Ainakin pitää saada kunnon takuu (150tkm?), sillä näissä BKD koneissa tehdasturbot keskimäärin taitaa sen tai enempi kestää.

Niin ja BorgWarner Turbo laitettiin.  http://www.turbos.bwauto.com/
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

IFM

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 16.09.14 - klo:18:45
Omani vihelsi melkoisesti ja ammattimies sanoi johtuvan siitä että saanut lunta/jäätä tai epäpuhtauksia turbon siipiin. Pieni epätasapaino ja lovet tekevät pikkuhiljaa tuhoa, ja jos vain odottaa niin pahimmassa tapauksessa turbon hajotessa lykkää öljyä ilmankierron mukana männän päälle... silloin sitten rupee remontti maksamaan.
Näin viallisen turbon siivet kun se vaihdettiin, ei paljoa vikaa tarvitse kun pyörii jopa 150 000 r/min. Turbotec:n mies sanoi että ei kannata sotkeentua korjattuihin. Ja vähän kyllä uskonkin, millä nuo saa OIKEASTI tasapainotettua kunnolla. Ainakin pitää saada kunnon takuu (150tkm?), sillä näissä BKD koneissa tehdasturbot keskimäärin taitaa sen tai enempi kestää.

Niin ja BorgWarner Turbo laitettiin.  http://www.turbos.bwauto.com/

Turbotukulla oli takuuehtoja tarkemmin katsottuna aika järkyttävän pitkä lista toimenpiteitä, jotka tulee suorittaa ennen turbon vaihtoa takuuehtojen täyttymiseksi (varmaan tarpeellisiakin, en ole asiantuntija). Se on kuitenkin vähän liikaa että öljyt pitäisi vaihtaa 10 000 välein, jotta pysyy takuu voimassa. Hyväähän se tekisi, mutta mutta...mulle saa kyllä riittää nykyinen 30 000km. Maksan mieluummin uuden turbon hinnan kun käyn pajalla 3kk välein  :o
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

apche

Lainaus käyttäjältä: IFM - 17.09.14 - klo:12:53
Hyväähän se tekisi, mutta mutta...mulle saa kyllä riittää nykyinen 30 000km. Maksan mieluummin uuden turbon hinnan kun käyn pajalla 3kk välein  :o

Kiireinen rahamies selvästi :P

Täällä ja muuallakin on paljon keskusteltu juuri tuosta LL 30tkm öljynvaihtovälistä ja sen aiheuttamista ongelmista. Meilläkin tulee kilometrejä se 35-40tkm vuoteen ja vaihdan kyllä suosiolla öljyt ja suodattimen 15tkm välein.  Eikä sitä tarvitse pajalle viedä, itsekin jopa rivarin parkkipaikalla öljyjä vaihtanut. Alle kahden tunnin homma ja hintaa tulee alle 40e (Teboil Diamond diesel alle 7e /litra + suodatin kympin luokkaa). Eikä ne öljynvaihdot siellä pajallakaan maksa juuri mitään verrattuna merkkihuollon LL öljyjen vaihtoon.

Touho

Nyt tarttee taas reilun vuoden tauon jälkeen palata foorumin ääreen. Tänään kävin viemässä 1.4TSI Octavian (2010) huoltoon ja tuomion on turbon vaihto (reilu 115 000km ajettu). Itse epäilin, että kyseessä olisi ollut taas tuo DSG, joka vaihdettiin n. 40 000 km sitten, koska oireet tuntuivat ajettaessa täsmälleen samalta. Tehot ei ole kadonnut missään vaiheessa, ainoastaan täristää lämpimällä koneella ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Vuosi sitten tehtiin jakoketjuremppa (90 000km), joten nyt mietityttää, että voisiko tuolla löystyneellä jakoketjulla olla jotain tekemistä tämän ongelman kanssa. Pikaisella googlailulla ja foorumin lueskelulla näyttää, että nämä saattaa samaan aikaan hajota. Pikkasen meinasi pattia nousta otsaan, kun  soitettiin ja ehdotettiin parin tonnin remppaa. Onko tämä autoaattisesti omasta pussista menevä remppa, vai onko muilla mennyt näitä tehtaan piikkiin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Touho - 29.09.14 - klo:15:06
Nyt tarttee taas reilun vuoden tauon jälkeen palata foorumin ääreen. Tänään kävin viemässä 1.4TSI Octavian (2010) huoltoon ja tuomion on turbon vaihto (reilu 115 000km ajettu). Itse epäilin, että kyseessä olisi ollut taas tuo DSG, joka vaihdettiin n. 40 000 km sitten, koska oireet tuntuivat ajettaessa täsmälleen samalta. Tehot ei ole kadonnut missään vaiheessa, ainoastaan täristää lämpimällä koneella ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa. Vuosi sitten tehtiin jakoketjuremppa (90 000km), joten nyt mietityttää, että voisiko tuolla löystyneellä jakoketjulla olla jotain tekemistä tämän ongelman kanssa. Pikaisella googlailulla ja foorumin lueskelulla näyttää, että nämä saattaa samaan aikaan hajota. Pikkasen meinasi pattia nousta otsaan, kun  soitettiin ja ehdotettiin parin tonnin remppaa. Onko tämä autoaattisesti omasta pussista menevä remppa, vai onko muilla mennyt näitä tehtaan piikkiin.

Ei sinun koko summaa omasta pussistasi tarvitse maksaa. Vetoat virhevastuuseen ja siihen, että autosi turbon ikä on enemmän kuin tuon 115 000. Itsestäsi on kiinni, kuinka paljon jaksa tapella mutta kyllä se kannattaa. Ikäviä tuollaiset. Luulisin että 115 000 olisi turbolle vasta sisäänajo. Paskoja ovat nämä nyky VW:t. Itelläkin 30 000 ja jo jakoremppa tehtynä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy