The Beetle -kokemuksia

Aloittaja hosee, 05.07.12 - klo:14:03

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: JuhaBug - 27.01.14 - klo:13:30
Onko monella käynyt näin ikkunoiden kanssa?


Eli ikkuna ei tullut automaattisesti alas aukaistessa, oven avaus silti väkisin tiivisteen "läpi" ja sitten oven laitto takaisin kiinni ikkuna täysin ylhäällä (auts)?

En tiedä tulitko ajatelleeksi niinkin yksinkertaista asiaa, että tuossa sulkemisvaiheessa voisi yrittää laskea ikkuna alas ihan normaalista napista "manuaalisesti ". Se saattaa toimiakin koska vaikka oven ollessa kiinni ikkuna ei olisi auennutkaan, nyt jää ei enää liimaa ikkunaa karmeihin.  Jotenkin on sellainen muistikuva, että kerran olisin vuosia sitten törmännyt vastaavaan tapaukseen CCni kanssa ja jälkikäteen vasta tajusin että onhan ikkunan nosto- ja laskunapitkin olemassa.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

JuhaBug

Kokeilin kyllä napeista, mutta ikkuna ei liikkunut mihinkään.

Tämä siis tapahtui ensipakkasilla. Nyt tasaisella pakkasella on tilanne hieman parempi, vaikka vähän meinaavat jämähtää ajoviimassa.

Kähveri

LainaaOnko monella käynyt näin ikkunoiden kanssa?

On, onneksi harvakseltaan. Lauhan jälkeinen pakastuminen on pahinta. Rele yrittää avata, mutta moottorin voima ei riitä murtamaan ala/ylätiivisteiden jäätä. Ikkunoita ei myöskään saa liikkumaan alaspäin oven ollessa auki. Myyjän taholta ongelma saatettiin tietoomme auton luovutuksen yhteydessä - näillä mennään. Sisälämmitin toki auttaa.

Silikonia tms. en ole tiivisteisiin sohlannut. Liekö muut? Joku "nanovoide" voisi auttaa jumiutumisessa.

Ilmeisesti alatiivisteen väsyminen aiheutti sen, että oven sisään päässyt kosteus jumitti jäätyessään kuskin oven avausmekanismin pariksi päiväksi kokonaan. Ovi ei auennut ulkokahvasta EIKÃ,, MYÖSKÃ,,Ã,,N SISÃ,,KAHVASTA. Kolmen tunnin lämpöhoito tallissa auttoi ja jo tilattu mekanismin voiteluhuoltoaika peruttiin. Kyseisen ongelma on kuitenkin turvallisuusriski. Otan asian esille uudestaan tulevassa 45tkm huollossa.

Ikkunamoottorit vaihdettiin ensimmäisessä huollossa kampanjatoimenpiteenä. Näin saatiin poistettua auton alkutaivalta vaivannut vika, joka satunnaisesti, mutta usein esti ikkunoiden sulkemisen ovinapeista.

Beetle ja Polo

Tuttua tuo on, mutta helpotusta siihen on tuonut kun voitelee reilulla määrällä voitelevalla lukkosulalla alatiivisteet kun ne on kuivana ja sitten vähän liikuttelee ikkunaa ylös/alas kaukosäätimellä.  Onko kenelläkään kokemuksia miten tuo puhelimen parittaminen (iphone) onnistuu Beetlessä? Itse olen ohjeen mukaan kokeillut mutta onko niin että kaikissa mallessa ei tuota toimintoa ole. Vaikka oikein erillinen ohje käsikirjan liitteenä?

Herbie

Sama kysymys täällä. Ilmeisesti puhelinta ei saa liitettyä, jos ei kuplassa kakkospakettia (tai jälkiasennettuja palikoita). Vai onko näin? Omassa Beetle 1.2 TSI DSG:ssä on Tekniikka- ja Kuplapaketti I ja 6'5" kosketusvärinäyttö ja radio liittimineen. Mutta ei kuplapaketti II:ta.

Ilmeisesti tuohon saisi BT-yhteyden jälkiasennettua esimerkiksi Fisconin palikoilla ja vielä niin, että monitoimiohjauspyörän ja lcd-näytön toiminnot yhdistyy saumattomasti siihen.

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa tai kokemusta asiasta?

(Vaihdoin New Beetle 2009 1.9 TDI:n äskettäin tuohon 1.2 TSI DSG Designiin ja olen ihan myyty  :))
VW Beetle 1.2 TSI DSG vm-13
BMW X1 vm-11

repomies

Lainaus käyttäjältä: Herbie - 18.05.14 - klo:12:31
Omassa Beetle 1.2 TSI DSG:ssä on Tekniikka- ja Kuplapaketti I ja 6'5" kosketusvärinäyttö

Johan o. Kuus jalkaa ja risat, nyt kyllä olen kateudesta kuplanvihreä! ;D

Gepardi

Kertokaapa Retrokuplan omistajat, onko auton kanssa ollut teknisiä ongelmia. Monillahan puheena oleva VW The Beetle on ollut jo pari vuotta. Mistä auton ominaisuuksista pidätte ja toisaalta minkä asian haluaisitte olevan toisin? Ovatko muut lisävarusteet kuin peruutustutka (edessä ja takana) lähes välttämättömiä? Itse harkitsen kyseisen auton tilaamista ehkä jo ensin vuoden alussa. Ulkonäkö viehättää, koska olen itse omistanut aiemmin kolme Kuplaa (vuosimallit 1973, 1977 ja 1986).

ospeanmu

Moro kaikille!

Olen ollut 1,2TSI beetlen onnellinen omistaja jo yli 2-vuotta mutta nyt vasta tänne forumille kirjauduin.

Pikaisesti lukaistuani tätä keskustelua muutamat kommentit. Ensinnäkin, minä en ole mitään vikoja ja suurempia ongelmia kokenut paitsi juurikin nuo lasien ongelmat. Aluksi ongelma oli jo ihan kesällä kun lasit jäivät hieman auki, mutta siihen tehtiin pikaisesti korjaus ja moottoreista jotain liimattiin merkkiliikkeessä. Pari kuukautta myöhemmin selvisi, että moottorit vaihdettaisiin kokonaan uusiin tehdastakuun piikkiin, joten kävin ne vaihdattamassa. Sen jälkeen ongelmia ei lasien kanssa ole ollut, paitsi pakkasella. Siihen ongelmaan jo toissa talvena löysin erinomaisen ratkaisun. Jos lasit ovat jäässä (kun illalla ollut plussaa ja yöllä pakastunut, tai kovemmalla pakkasella sisälämppäri on ollut päällä), älä missään nimessä yritä avata keskuslukitusta, ennen kuin varmistut siitä, ettei lasit ole jäässä! Tähän ongelmaan on nimittäin täydellinen ratkaisu: AutoGlymin De Icer!!

http://www.motonet.fi/fi/tuote/602737/AutoGlym-De-Icer-500ml 

Tätä ainetta kun suihkautat lasin ja tiivisteen väliin, sulattaa se jään lähes välittömästi ja aineen vaikutus parhaassa tapauksessa jatkuu useita päiviä / viikkoja. Ainetta ei toina tölvätä mahdottomia määriä, sillä valuu oven sisään suotta, mutta tämä on jeesannut minua kovasti viimeiset kaksi talvea!

Gepardille kysymys, miksi tutkat pitää olla sekä edessä ja takana? Minusta pallerot puskureissa on rumat. Puolen vuoden ajon jälkeen oppii kyllä kattomaan kulmat ja tuntemaan auton ;)

Tässäpä ensimmäistä kommenttia ja vinkkiä, jatketaan lisää jahka ehtii!!

Gepardi

Luulin tilaussopimusta tehtäessä - ja olen edelleen samaa mieltä - että kun joskus joutuu autoa pyörittelemään ahtaissa parkkihalleissa, on vahingon välttämisen maksimointia, että tutkat ovat sekä takana että edessä. ::) Puskureissa olevat "nastat" menettelevät - minun mielestäni.
Pitää hankkia kyseistä jäätymisen estoainetta - kunhan saan auton ehkä jo helmikuussa. Erittäin paljon kiitoksia vinkistä. Olin vielä äskettäin siinä käsityksessä, että uuden mallisia Beetlejä ei juurikaan  liiku teillämme, lukuun ottamatta muutamia harvoja yksilöitä. Eilen noin 70 kilometrin matkalla vastaan tuli ensin valkoinen, sitten punainen ja vielä keltainen Retrokupla. Kaiken huipuksi myöhemmin näin erään marketin parkkipaikalle kurvaavan keltaisen yksilön. On se sympaattisen näköinen auto! 8)

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 12.10.14 - klo:15:10
Luulin tilaussopimusta tehtäessä - ja olen edelleen samaa mieltä - että kun joskus joutuu autoa pyörittelemään ahtaissa parkkihalleissa, on vahingon välttämisen maksimointia, että tutkat ovat sekä takana että edessä. ::) Puskureissa olevat "nastat" menettelevät - minun mielestäni.
Pitää hankkia kyseistä jäätymisen estoainetta - kunhan saan auton ehkä jo helmikuussa. Erittäin paljon kiitoksia vinkistä. Olin vielä äskettäin siinä käsityksessä, että uuden mallisia Beetlejä ei juurikaan  liiku teillämme, lukuun ottamatta muutamia harvoja yksilöitä. Eilen noin 70 kilometrin matkalla vastaan tuli ensin valkoinen, sitten punainen ja vielä keltainen Retrokupla. Kaiken huipuksi myöhemmin näin erään marketin parkkipaikalle kurvaavan keltaisen yksilön. On se sympaattisen näköinen auto! 8)

Silloin kaksi vuotta sitten ihmisten päät kääntyili kyllä hieman enemmänkin, mutta nykyään täällä PK-Seudulla lähes jokaisella autolla tehtävällä liikkumisella tulee samanmoinen kaveri vastaan. Yleensä kuitenkin erivärinen :)

Gepardi

Millaiset vanteet olette, ospeanmu ja muut, hankkineet? Tulevaan koppakuoriaseeni on tulossa Rotorit kesävanteiksi ja Aspenit talvivanteiksi. Nastarenkaat ovat Nokian 8 -malliset.  Minkähän merkkisiä kesärenkaita VW käyttää nykyään Kuplissa?

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 12.10.14 - klo:17:18
Millaiset vanteet olette, ospeanmu ja muut, hankkineet? Tulevaan koppakuoriaseeni on tulossa Rotorit kesävanteiksi ja Aspenit talvivanteiksi. Nastarenkaat ovat Nokian 8 -malliset.  Minkähän merkkisiä kesärenkaita VW käyttää nykyään Kuplissa?

Mulla on 17" molemmissa, auton mukana tuli Circle White:t ja istuu valkoseen autoon kuin nenä päähän (ainakin minun mielestä)! Nämä ovat nyt siis talvirenkaissa. Erikseen tuli sitten hankittua kesälle 17" "audi replicat", mallia ostin kun halvalla sain  :D


Ihan tyytyväinen näihin olen ollut, mutta enskesälle vois yrittää hankkia vielä vähän jotain isompaa, joko 18"- tai 19"-koossa alle jos vaan lompakko antaa myöden  ;)

Nyt en ulkoa muista kumpienkaan renkaiden merkkiä 100% varmaks... aika varmasti väittäisin, että micheliniä ainakin talvirenkaat (itse ostettu), mutta ei kesärenkaat kai ainakaan Nokiat ole? Oiskohan "ridketjonesit" ?

ospeanmu

Tässäpä on kuvat molemmista vanteista kuvat ihan auton alla :)




skriko

Lainaus käyttäjältä: ospeanmu - 12.10.14 - klo:15:46
Silloin kaksi vuotta sitten ihmisten päät kääntyili kyllä hieman enemmänkin, mutta nykyään täällä PK-Seudulla lähes jokaisella autolla tehtävällä liikkumisella tulee samanmoinen kaveri vastaan. Yleensä kuitenkin erivärinen :)

Beetlejä tulee 1,5 vastaan yhtä Sciroccoa kohti.902/612 rekisteröintimäärät. Kansanauto. ;)

Epes

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.10.14 - klo:18:20
Beetlejä tulee 1,5 vastaan yhtä Sciroccoa kohti.902/612 rekisteröintimäärät. Kansanauto. ;)

Aika nihkeästi on kauppa käynyt ensiesittelyn jälkeen? Silloin kehuttiin, että vuonna 2012 olleesta 800 auton kiintiöstä oli miltei kaikki myyty. Sen jälkeen ei ole näköjään myyty juurikaan...... ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Epes - 12.10.14 - klo:19:43
Aika nihkeästi on kauppa käynyt ensiesittelyn jälkeen? Silloin kehuttiin, että vuonna 2012 olleesta 800 auton kiintiöstä oli miltei kaikki myyty. Sen jälkeen ei ole näköjään myyty juurikaan...... ;D

2012 561
2013 244
2014  97

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: Epes - 12.10.14 - klo:19:43
Aika nihkeästi on kauppa käynyt ensiesittelyn jälkeen? Silloin kehuttiin, että vuonna 2012 olleesta 800 auton kiintiöstä oli miltei kaikki myyty. Sen jälkeen ei ole näköjään myyty juurikaan...... ;D

Mitkähän mahtaa olla vastaavat Polo / Golf lukemat?  ;D

Luulen, että kaikki malliin tykästyneet alkavat olla auton onnellisia omistajia. Itse olisin sen halunnut heti silloin alkuvuodesta 2012 jo, mutta puolen vuoden tilausaika jarrutti hankintaa. Kesäkuussa kun niitä alko tippumaan esittelyautoiks, niin eihän sitä voinu muuta kun ostaa semmosen kun oli ihan sopivanlainen yksilö, ihan sopivilla varusteilla :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: ospeanmu - 13.10.14 - klo:07:15
Mitkähän mahtaa olla vastaavat Polo / Golf lukemat?  ;D

Luulen, että kaikki malliin tykästyneet alkavat olla auton onnellisia omistajia. Itse olisin sen halunnut heti silloin alkuvuodesta 2012 jo, mutta puolen vuoden tilausaika jarrutti hankintaa. Kesäkuussa kun niitä alko tippumaan esittelyautoiks, niin eihän sitä voinu muuta kun ostaa semmosen kun oli ihan sopivanlainen yksilö, ihan sopivilla varusteilla :)

Niinhän noissa vähän erikoisimmissa autoissa tuppaa käymän että suurin osa halua sen heti kun uusi malli esitellään. Sitten mallin uusmyynti hiipuu ja loppuu  lähes kokonaan ja odotellaan jo uutta korimallia. Toisin kuin Golfissa, polossa ja muissa "perheautoissa " joissa ei tuo korimallin muutos vaikuta niin dramaattisesti myyntimääriin.
Esim. Scirocco

2008  43  ( autohan tuli suomeen vasta loppusyksystä ).
2009 214
2010 155
2011 138
2012  44
2013  14
2014    4

Peugeot RCZ

2010   69   ( auto tuli Suomeen kesällä ).
2011 148
2012   63
2013   23
2014    6

Honda CR-Z

2010  56  ( auto tuli Suomeen kesällä ).
2011  34
2012  16
2013    6

Toyota GT-86  ( autotuli Suomeen kesällä ).

2012 45
2013 42  ( maahantuoja myi kaikki loput varastoautonsa piirimyyjille tappiolla puoli ilman ja ne oli rekisteröitävä 28.10.2013 uusina. Niitä on yhä jälleenmyyjillä myymättöminä, ajamattomin, mutta rek. vuosi sitten).
2014  6

Gepardi

Onpa teidän Kuplissa hienoja vanteita, kiitos kuvista! Toivotaan, että Beetle pysyy Suomen tuontiohjelmassa eikä käy kuin Sciroccolle, joka olisi ollut minulle uutta autoa tilattaessa vaihtoehto Retrokuplalle.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 13.10.14 - klo:22:41
Onpa teidän Kuplissa hienoja vanteita, kiitos kuvista! Toivotaan, että Beetle pysyy Suomen tuontiohjelmassa eikä käy kuin Sciroccolle, joka olisi ollut minulle uutta autoa tilattaessa vaihtoehto Retrokuplalle.

Kuusi vuotta Scirocco on ollut maahantuontiohjelmassa. Uuden korimallin tultua, eivät sitten enää ottaneet tuontiin.
Beetle ollut vasta vajaat kolme vuotta. Luulisi tuota vielä myynnissä uutena ainakin pari vuotta olevan.

Gepardi

Aika yllättävää, että Beetlen (ja Jetan) 1,2 ja 1,4 TSI-koneissa on jakopään ketju, kun taas esimerkiksi vastaavissa Golfin ja Golf Variantin koneissa on jakopään hihna. Liittyvätkö TSI-koneiden paljon puhutut ongelmat nimenomaan ensin mainittuun (vielä Beetlessä ja Jetassa käytettävään) tekniikkaan?

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 19.10.14 - klo:18:30
Aika yllättävää, että Beetlen (ja Jetan) 1,2 ja 1,4 TSI-koneissa on jakopään ketju, kun taas esimerkiksi vastaavissa Golfin ja Golf Variantin koneissa on jakopään hihna. Liittyvätkö TSI-koneiden paljon puhutut ongelmat nimenomaan ensin mainittuun (vielä Beetlessä ja Jetassa käytettävään) tekniikkaan?

Auton tekniikan päälle en ihan älyttömästi ymmärrä kun en insinööri ole, mutta maalaisjärjellä ajateltuna, eikös ketju ole hihnaa kestävempi = parempi?

skriko

Lainaus käyttäjältä: ospeanmu - 20.10.14 - klo:07:10
Auton tekniikan päälle en ihan älyttömästi ymmärrä kun en insinööri ole, mutta maalaisjärjellä ajateltuna, eikös ketju ole hihnaa kestävempi = parempi?

Varmaan muilla merkeillä mutta ei Volkswagenilla. Eräs suuri autoliike on palkannut kaksi miestä töihin, jotka tekevät joka päivä 8 tuntia volkkareihin jakoketjuremontteja.

Gepardi

Maallikko olen minäkin, mutta jakopään hihnahan pitää vaihtaa ehkä noin 80 000 kilometrin välein, kun taas ketju kestää satoja tuhansia kilometriä - kenties koko moottorin eliniän. Käyntiäänen luulisi olevan aavistuksen hiljaisempi, jos jakopäässä on hihna ketjun sijasta. Onko, muuten, The Beetlen käyntiäänessä havaittavissa ilmajäähdytteisen boxerimoottorin papatusta?

Gepardi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.10.14 - klo:21:46
Varmaan muilla merkeillä mutta ei Volkswagenilla. Eräs suuri autoliike on palkannut kaksi miestä töihin, jotka tekevät joka päivä 8 tuntia volkkareihin jakoketjuremontteja.


Uskomatonta, mutta totta.

Gepardi

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 20.10.14 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.10.14 - klo:21:46
Varmaan muilla merkeillä mutta ei Volkswagenilla. Eräs suuri autoliike on palkannut kaksi miestä töihin, jotka tekevät joka päivä 8 tuntia volkkareihin jakoketjuremontteja.


Uskomatonta, mutta totta!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 19.10.14 - klo:18:30
Aika yllättävää, että Beetlen (ja Jetan) 1,2 ja 1,4 TSI-koneissa on jakopään ketju, kun taas esimerkiksi vastaavissa Golfin ja Golf Variantin koneissa on jakopään hihna. Liittyvätkö TSI-koneiden paljon puhutut ongelmat nimenomaan ensin mainittuun (vielä Beetlessä ja Jetassa käytettävään) tekniikkaan?

Kyllä.
Mutta saattaahan olla, että VAG on jo tähän mennessä tajunnut parantaa noitakin koneita tarpeeksi, jos semmoisen uutena nyt kaupasta hakee.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Herbie

Kiitos tosi paljon Auto-Glymin de-ice -vinkistä. Nykyinen Beetle on ensimmäistä talvea käytössä ja nuo ikkunat ovat mietityttäneet tässä öiden kylmetessä.

Vanteina omassani on 18" VW:n omilla Disc-vanteilla ja mukana titty pölykapselit. On tosi hienot! Talvirenkaisiin joutui hankkimaan MAM:n tarvikevanteet vaalean silverin värisinä, nuo Discit nimittäin maksaa yli 2000e. Joitain hyvännököisiä Audin vanteita löysin, mutta maahantuojan mukaan 48 ET:stä pitäisi pitää kiinni ja noissa useimmissa ET oli huomattavasti tuon alle.
VW Beetle 1.2 TSI DSG vm-13
BMW X1 vm-11

Herbie

Lainaus käyttäjältä: Herbie - 21.10.14 - klo:16:49

Vanteina omassani on 18" VW:n omilla Disc-vanteilla ja mukana titty pölykapselit.

Ja ei siis mitkään TITTY-kapselit vaan tietty  ::) Tällaiset: http://www.eurocarnews.com/164/0/2102/12333/2012-vw-beetle-fender-edition-18-inch-disc-wheel/gallery-detail.html
VW Beetle 1.2 TSI DSG vm-13
BMW X1 vm-11

Gepardi

Lainaus käyttäjältä: Herbie - 21.10.14 - klo:18:38
Ja ei siis mitkään TITTY-kapselit vaan tietty  ::) Tällaiset: http://www.eurocarnews.com/164/0/2102/12333/2012-vw-beetle-fender-edition-18-inch-disc-wheel/gallery-detail.html

Nuo sopivat Kuplan tyyliin paremmin kuin hyvin, onneksi olkoon! Minäkin mietin juuri tuollaisia vanteita kesäpyöriin, mutta ostin sitten kuitenkin halvemmat. Budjetin raja tuli vastaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy