Touranin ajo/huomiovalot

Aloittaja MxK, 06.06.12 - klo:11:14

« edellinen - seuraava »

MxK

Saako Touranin ohjelmoitua siten, että valoisalla ilmalla palaisi vain huomiovalot? Autosta löytyy sadetunnistin ja auto-valokytkin. Nythän ajovalot palavat koko ajan valaistuksesta riippumatta, mittarivalot kyllä syttyvät kun hämärtyy. Kyseessä siis vm. -08.
ex.Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance GreenTec-12
ex.Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Ambiente -09
ex.VW Touran 1.9 TDI Trendline -08
ex.VW Golf Variant 1.9 TDI Atlantic -06
ex.VW Touran FSI 1.6 Trendline -04
ex.Skoda Octavia 1.6 Ambiente -04
ex.Skoda Octavia Combi Ambiente 1.6 -03
ex.VW Golf 1.6 -95

Volkkariharri

Vanha aihe, mutta littyy minun päinvastaiseen ongelmaan.

Eli onko mahdollista saada ajovalot syttymään automaattisesti, kun auton laittaa käyntiin? Mulla on aikaisemmin ollut muun merkkisiä autoja, joissa olen pitänyt aina päällä olevista ajovaloista. Touranissa ei valot syty lainkaan, ja ne muistaa kytkeä päälle jonkun välkytellessä pitkiä. Kiitos muistuttajille  :)
VW Touran 2.0TDI DSG 2008

Guest-412038

Lainaus käyttäjältä: Volkkariharri - 02.11.13 - klo:18:18
Vanha aihe, mutta littyy minun päinvastaiseen ongelmaan.

Eli onko mahdollista saada ajovalot syttymään automaattisesti, kun auton laittaa käyntiin? Mulla on aikaisemmin ollut muun merkkisiä autoja, joissa olen pitänyt aina päällä olevista ajovaloista. Touranissa ei valot syty lainkaan, ja ne muistaa kytkeä päälle jonkun välkytellessä pitkiä. Kiitos muistuttajille  :)
Kyseessä lienee tuontiauto?

VCDS:llä koodataan keskuselektroniikalta "Daytime running lights Scandinavia active" kohtaan ruksi päälle ja tämän jälkeen valot syttyvät.

Vakionahan 1T1 ja 1T2 Touraneissa ei huomiovaloja ole, joita auto polttaisi. Jos jälkiasentaa esimerkiksi DRL-sarjan, on ihan laillista sammuttaa tuo automaattinen valojen kytkentä ja käyttää DRL valoja. Sitten kun mahdollinen sadetunnistin tai kuski kääntää valot päälle, syttyvät valot normaalisti ja DRL:t sammuu tai himmenee parkeiksi kytkennästä riippuen.

Volkkariharri

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 02.11.13 - klo:18:40
Kyseessä lienee tuontiauto?...
Kyllä, liikkeen tuoma saksanmaalta.

Autossa ei ole DRL-sarjaa tai muitakaan huomiovaloja. Mikään etu- tai takavalo ei siis syty ennen kuin valokatkaisimesta muistaa kääntää. VCDS:ään en ole tutustunut aiemmin, enkä ajatellut ainoastaan valo-ongelman takia investoida sellaiseen. Ellei sitten osoittaudu muuten tarpeelliseksi tuoreelle volkkaristille. Mutta kiitos infosta, täytynee varmaan kysellä tuollaisen omistavilta liikkeiltä, mitä valojen kytkentä kustantaa.
VW Touran 2.0TDI DSG 2008

M_M

Ei sitä tuon takia kannata itselleen ostaa, mutta ei kyllä minusta kannata liikkeeseenkään viedä. Ensin voisi katsella vaikka täältä lähialueiden VCDS-avustajia: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Jos järkevän matkan päästä löytyy joku meistä harrastajista auttamaan, niin säästät varmasti useamman kymmenen euroa verrattuna liikkeessä käyttämiseen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy