Golf 7:n nosto halvalla hallitunkilla / Jack-Pad?

Aloittaja baobap, 18.04.22 - klo:15:02

« edellinen - seuraava »

baobap

Onko kellään kokemusta esim Bilteman Jack-Padeista (Kovakumista valmistettu nostotyyny) Golfin tunkkaamisen apuna?  Toimiiko/suojaako painumiselta, kun nostaa sen kantin kohdalta, johon auton oma tunkki on tarkoitettu? 
VW Golf 1.5 TSI DSG vm. 2019

Hanksi

Kestää nostaa siitä vahvikkeesta, johon auton omakin tunkki tulee. Itsellä käytössä hallitunkki ja pehmikkeenä Bilteman nostotyyny.

Viime syksynä hätäisesti renkaita vaihtaessa en huomannut, että tunkki ei mennyt tarpeeksi pitkälle auton alle, vaan helmavahvikkeen kohdalla oli pelkästään nostotyyny (tunkki itsessään nosti siis vahvikkeen vierestä). Sitähän tyyny ei kestänyt, vaan leikkaantui vahvikkeen kohdalta poikki, jolloin auton paino jäi helman varaan. Lopputuloksena lommo ja vähän vitutusta.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

fixed


tumtum

Tätä käyttäny itse ja paljon toimivampi ja kestävempi kuin mitkää lelut
https://www.racelook.fi/detail/index/sArticle/1361514
Skoda Octavia 2.0TDI RS -15

9987

Kunnon kuminen suojaksi. Levystä tai tunkkivalmistajan valikoimista.

PU polyuretaanisia yleensa noissa biltemoissa ym mutta markkinoidaan kumina, se menee kovaksi, halkeaa.


Mikey

Minusta se alapaarteen vahvike näyttää niin jämäkältä, että tarvitseeko se mitään pädiä väliin?

LaHo

Jääkiekko toiminut hyvin useissa autoissa.

a_jaba

#7
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 18.04.22 - klo:20:25
Minusta se alapaarteen vahvike näyttää niin jämäkältä, että tarvitseeko se mitään pädiä väliin?

Ei tarvii.

Minä olen vaihtanut aina renkaat itse (pl. nykyinen työsuhdeauto) ja aina nostanut kunnollisella tunkilla ilman mitään uritettua kiekkoa. Tunkin mukana tullutta tasaista kumikiekkoa olen käyttänyt. Yhdenkään auton helman pokkaus ei ole vaurioitunut. Autojen iät olleet 3-12v.

25v vanhassa corollassa varmaan helma niin rapea että siitä ei kannata nostaa, tosin siinä ei varmaan edes urakiekko auta.

Jos on kunnon tunkki tasaisella alustalla niin "urakiekko" on kyllä turhaa hifistelyä.
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Mikey

^kaksi Fordia on ollut talossa, ja molemmissa autoa oli mahdotonta nostaa helmasta aiheuttamatta autolle vahinkoa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 18.04.22 - klo:20:56
^kaksi Fordia on ollut talossa, ja molemmissa autoa oli mahdotonta nostaa helmasta aiheuttamatta autolle vahinkoa.

Minulla myös ollut fordeja. Focus mk1 oli 12v ja 255tkm vanha kun myin sen ja helmat oli hyvässä kunnossa. Toi mallihan oli tunnettu hyvin ruostuvana laitteena. Omaani ei tehty koko aikana mitään korikorjausta eikä katsastumies ikinä huomauttanut mistään koriin liittyvästä. Joku maanantai kappale ilmeisesti kun ei ruostunut  :D

Tunkkasin sitäkin aina ilman urakiekkoa..
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

seppotaas

Edestä olen nostanut alatukivarren takapäästä ja takaa alatukivarresta jousen alta. Ei ole tarvinut miettiä tuleeko lommoja.
----------------------------------------------------------
Volle V60 D3 -11
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 D2 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

nalle80

Itse olen tehnyt tollaseen perus Biltema/Motonet Padiin sahan ja puukon avulla sopivan uran, jolla sopii siihen auton nostokohtaan keskelle. Toimii suht hyvin, pitää vaan katsoa että tunkki on keskellä Padia.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

vzv

Lainaus käyttäjältä: tumtum - 18.04.22 - klo:18:53
Tätä käyttäny itse ja paljon toimivampi ja kestävempi kuin mitkää lelut
https://www.racelook.fi/detail/index/sArticle/1361514

Ã,,äni tälle, todella tarkoitukseensa tehdyn oloinen tuote.

Edellistä VAGginetta nostin jollain Motonetin padeilla, ja helma leikkasi auton painolla padiin niin, että viimeistään kahden renkaanvaihdon jälkeen padi oli entinen.

patruuna22

https://1drv.ms/u/s!AjVcVa-PAIkMiUYPQ8FBrkEt9J7v

Tuolla on menty noin 20 vuotta kaikki merkit. Vaneri alusta estää kiekkoa rikkoutumasta.

Hesse

Minulla oli alunperin 100 mm jack-pad, mutta sain sillä lommon auton helmaan, kun tunkki ei ollut aivan keskellä. Todella pehmeät nykyautojen helmat, Golf V ei olisi ollut milläskään. Seuraavaksi ostin Bilteman urallisen kumin, jota ei näytä enää olevan myynnissä, ja joka oli aivan liian huteran tuntuinen. Nykyisin mennään Motonetin tunkkia varten tehdyllä matalalla kumilla.

Hibah

En ole montaa kertaa eläissäni uskaltanut nostaa siitä millin paksusta helmapokkauksesta uutta tai vanhaa autoa. Mielummin kumarrun kunnolla pää lattiaan ja etsin sieltä pohjasta jonku tukevamman näköisen palkin, josta nostan. Autoista en juurikaan ymmärrä, mutta kyllähän siellä jotain runkopalkin näköisiä tämmöinen noviisikin osaa erottaa ja hyvin on kestänyt niistä nostella. Täytyy tietysti katsoa, ettei jää jarruputkia tms. johtoja väliin.

seppotaas

Yksi hyvä ja edeullinen "jack-pad" on jääkiekko, rälläkällä vaan sopiva kolo siihen.
----------------------------------------------------------
Volle V60 D3 -11
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 D2 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

vmp

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 19.04.22 - klo:21:51
En ole montaa kertaa eläissäni uskaltanut nostaa siitä millin paksusta helmapokkauksesta uutta tai vanhaa autoa. Mielummin kumarrun kunnolla pää lattiaan ja etsin sieltä pohjasta jonku tukevamman näköisen palkin, josta nostan. Autoista en juurikaan ymmärrä, mutta kyllähän siellä jotain runkopalkin näköisiä tämmöinen noviisikin osaa erottaa ja hyvin on kestänyt niistä nostella. Täytyy tietysti katsoa, ettei jää jarruputkia tms. johtoja väliin.

Golfissakin on puoli senttiä paksut vahvikkeet helmapokkauksessa sekä edessä että takana käyttöohjekirjan osoittamissa paikoissa. Kestää nostaa ihan millä vaan pehmustelematta kunhan viitsii vilkaista auton alle eikä laita sitä tunkkia helman reunaan vaan sisemmäksi sen vahvikkeen kohdalle.
2022 Golf R

baobap

Kiitos vastauksista.  Hain Biltemasta padin, mutta se oli aivan turha.  Tunkki oli helpompi asettaa oikealle kohdalle ilman padia.  Ongelman aiheutti jonkin verran upottava sorapiha ja tunkin rajallinen nostokorkeus, mutta sopivan levyn tunkin alle asettamalla homma onnistui  :) 
VW Golf 1.5 TSI DSG vm. 2019

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy