Mikä tämä on? Kylmäkäynnistys

Aloittaja Jig, 27.04.20 - klo:18:32

« edellinen - seuraava »

Jig

Tarvitsisin apua.
T4 automaatti bensa 1992.
Kylmäkäynnistys hankalaa.
Mikä anturi on kuvissa?
Alkuperäinen liitin on sininen ja siihen tulee + kun virta on päällä. Kaksiosaisennliittimen toiseen napaan ei tule miinusta.
Kansiremontin tehnyt kaveri oli vaihtanut liittimen siten, että ohjaamoon on vedetty piuhat katkaisijalle jota painalla automaattiryypyn pitäisi olla päällä.
Ei ole.
Kysymys kuuluukin mihin anturiin tuo sähkö johtaa? Mikä sen nimi onbkun etsii varaosaa? Miten sen saa vaihdettua? Onko kierteellä putkessa kiinni ja miten? Mistä moinen löytyisi?
Kiitos jo etukäteen ja anteeksi tietämättömyyteni.
Yt,
E






Larmatin

lisäpolttoaine suutin, antaa käynnistys ryypyn motille
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

o.b.

Se lähtee varmaan irti kokonaisena kun irrottaa ne kaksi kuusiokolopulttia?

Varaosanumero saattaa löytyä muovisesta osasta jos putsaat sen kunnolla ??? Jos ei löydy, saatan löytää sen loppuviikosta kun pääsen taas toisen tietokoneen ääreen. Moottorikoodi tarvis tietää...

Jig

Hienoa!
Kiitos jo etukäteen.
Moittori on AAF
2,5 bensa.
Ei ole löytynyt tuota osaa esim. alvadi.ee eikä nekään tiedä mikä se on.
Tiedätkö vielä mistä löytäisi?
E

o.b.

Yritän huomenna katsoa varaosakuvastosta jos vaikka löytyisi varaosanumero

o.b.

Löytyikin jo netistä: Cold starting valve, löytyy varaosanumerolla 044906171

Käytetty myös -92 … -94 Golfeissa ja Ventoissa.

Osa numero 12 tuolla:
http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/TR/year/1992/drive_standart/117/hg_ug/133/subcategory/133065/part_id/3688048/lang/e

Jig


Jig

Kerrotteko vielä pari asiaa (on hienoa että täältä saa apua oikeasti eikä vinoilua kuten joillakin palstoilla.
Liittimen toiseen napaan tulee +jännite koko ajan kun virta on päällä. Tuleeko toiseen vain startatessa?
Eli antaako ns. "korkillisen bensaa kaasariin" mutta ei jätä varsinaisesti ryyppyä päälle?
Mikä noissa hajoaa?
Auto seisoi puolitoista vuotta ulkona.
Voiko olla vain likainen/tukkoinen?
Miten kannattaisi kokeilla puhdistaa?
Yt,
E

Larmatin

sielä on joku lämpöaikakytkin joka ohjaa tuota käynnistyssuutinta tai sit ohjaus tulee moottorin ohjaimelta
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

o.b.

Se pitäisi ainakin olla helppo testata. Sähköä liittimeen ja sen pitäisi naksahtaa ja päästää polttoainetta läpi.

Letkuyhde näyttäisi lähtevän irti. Sitä kautta saattaisi päästä herkistelemään karan jos se on jumissa.

Ohjaus tulee varmaankin alkujaan ECU:lta. En ole varma, mikä systeemi tuossa on, ehkä Digifant ???

Alkuperäisen liittimen toisen nastan pitäisi ehkä olla maissa koko ajan ja toiseen tulla +12V kun moottori on "kylmä".


Dieselgolf

Veikkaan että se mittaamasi + sieltä häviää, kun kone lämpenee, ECU ohjannee sitä lämpötilan mukaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy