1,4tsi vm.13-14

Aloittaja MiJuPe, 08.05.17 - klo:22:41

« edellinen - seuraava »

MiJuPe

näissä vuosimalleissa on vissii jakopää remmillä ja niissä vielä ilmenny jotai? onkos näissä jotai mitä ois hyvä tietää ennen lopullista ostopäätöstä? mitä tyyppi vikoja jne. ja mites tuommosen dsg et kannattaako kiertää jos ei oo pakko olla automaatti?
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

ConD

Kyllä tuon ikäluokan Touran vielä ketjukone on. Vieläpä kaksoisahdettukin. Hihnakoneet tuli Touranin bensavalikoimaan vasta täyden uudistumisen myötä, eli 2015 eteenpäin.

Kaksoisahdetun ketjukoneen kauhutarinoita on netti pullollaan, mutta sekin kannattaa pitää mielessä, että lastentaudit on nuihin viimeisimpiin painoksiin alettu saamaan jo pois aika hyvin.

DSG:n kanssa sitten sama tarina. Bensoissa on "pelätyin" kuivilla monilevykytkimillä oleva 7-vaihteinen laatikko, joka tullessaan oli melkoinen riippakivi. Tuossa 4-5v harjoittrlun jälkeen ovat kuitenkin alkaneet kestämään. Jos kokee, että automaatti oltava, niin loota DSG-tyyppi on monien joukossa. Ei sitä ehdointahdoin kannata välttää. Perhepiirissä neljä täysin ongelmatonta DSG:tä meillä ja ajot mokomilla senkuin jatkuu.

Mutta jos varmanpäälle tahdot pelata niin hommaat 2.0TDI koneisen Touranin, ja jos DSG:n haluat, niin sekin on luotettavammaksi kehittynyttä 6-vaihteista tyyppiä silloin.

MiJuPe

Eikös tuo kaksoisahdettu ole niitä alkupään moottoreissa ja jostai ~10vm huudeilla remmi jäi pois?. :o

Mistä minulla on jääny kutina et tuo ikä luokka on remmillä? Noh en tinkaa ennen ku tarkistetaan  ;D
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

M_M

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 09.05.17 - klo:07:16
Eikös tuo kaksoisahdettu ole niitä alkupään moottoreissa ja jostai ~10vm huudeilla remmi jäi pois?. :o

Nämä faktat pätevät noihin enemmän myytyihin kuten Golf, Octavia, Passat jne.

Mutta Touranin kohdalla vanhaa kaksoisahdettua ketjukonetta käytettiin korimallin vaihtumiseen asti, aivan niinkuin ConD tuossa edellä kertoi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ConD

http://www.biltema.fi/fi/Autoosi-sopivat-varaosat-ja-tarvikkeet/

Tuonne kun syötät nettiautosta löytämäsi Touranin rekkarin ja jos moottorikoodina on "CTHC" niin onnittelut, kaksoisahdettu se on. Samaa kamaa löytyy kuin CAVE, CAVD ym. Kaksoisahdetuissa.

Viimeistään sitten kun pellin alle kurkkast, löydät sieltä jakopään puolelta koneen takaa kompuran sen turboahtimen lisäksi. Hihnakoppaa taas et löydä...

MiJuPe

Jees semmonenhan koodi sieltä löyty ja merkkiliikkeestä myös tarkistin ennen tuota. Eli kierrä kaukaa?
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

ConD

Tiedosta itsellesi mitä olet ostamassa ja selvitä takuu- ym. asiat. Paljon nuita vikoja nettiin on kirjoiteltu, tätä taustaa vasten harkitsisin aiemmin mainitsemaani dieseliä...

MiJuPe

Juu diseliä mieki kahtoisin jos ois tarvetta..ei tule kilsoja nii paljoa vuodessa että kannattee ostaa semmosta..
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy