Luxline muuttui ... Luxlineksi.

Aloittaja jaries, 16.08.14 - klo:08:31

« edellinen - seuraava »

jaries

Kuusi vuotta ja kaksi kuukautta ja 225 000 kilometriä se viipyi pihassa. Vanha 3C -08 1.9 Tdi Luxline Passatti päivittyi reilun kahden ja puolen kuukauden odotuksen jälkeen, tuliterään 1.6 Tdi Luxline Pasuunaan. Varusteena lisäksi Webasto, lämmitettävä tuulilasi+takajakkara, huonontienalusta, sähköinen vetokoukku ja bluetuutti, nämä nyt ainakin. Kolmen viikon ja n. 2500 kilsan jälkeen auto tuntuu hyvälle, mutta tuo voimalinja manulaatikon kanssa opetteluttaa, varsinkin kärry perässä. Vanha Passattikin ilmeistyi jo reilun viikon päästä, kotikylän raitille takaisin.

DSL

Lainaus käyttäjältä: jaries - 16.08.14 - klo:08:31
Kuusi vuotta ja kaksi kuukautta ja 225 000 kilometriä se viipyi pihassa. Vanha 3C -08 1.9 Tdi Luxline Passatti päivittyi reilun kahden ja puolen kuukauden odotuksen jälkeen, tuliterään 1.6 Tdi Luxline Pasuunaan. Varusteena lisäksi Webasto, lämmitettävä tuulilasi+takajakkara, huonontienalusta, sähköinen vetokoukku ja bluetuutti, nämä nyt ainakin. Kolmen viikon ja n. 2500 kilsan jälkeen auto tuntuu hyvälle, mutta tuo voimalinja manulaatikon kanssa opetteluttaa, varsinkin kärry perässä. Vanha Passattikin ilmeistyi jo reilun viikon päästä, kotikylän raitille takaisin.

Onko nykyinen farmari vai sedan? Pyysitkö tarjousta useamasta autoliikkestä?
Täällä saattaapi olla nykyinen Passat Sedan TDI malli harkinnassa tai siten odottelen kärsivällisesti uuskoppasta... ::)

jaries

Sedanilla mennään. Ei ole autossa moitittavaa, hyvin on pelannu. Huonontienalusta on ollut positiivinen yllätys, ei olisi arvannaut minkälainen vaikutus on loppujenlopuksi muutamalla sentillä. Tarjouksen pyysin yhdeltä myyjältä, tämä kun on myynyt mulle kaksi edellistäkin Passattia. On helppo tehdä kauppaa, kun myyjällä on jo valmiiksi tarjouksessa tuttuja asioita ja tarjouksessa on ollut semmonen hinta, ettei ole tarvinnu muihin liikkeisiin mennä. Myyjän ensimmäisestä tarjouksesta on yleensä puolen tunnin sisälle lyöty nimet paperiin. Sen puolentunnin aikana on vielä kyllä hyvälle tuntipalkalle päässy. Itse mietiskelin tuota uutta mallia, mutta hinta oli ratkaiseva. Tosin luulin silloin keväällä, että tuon uuden hinta olisi ollut jonkinverran kalliimpi. Periaatteesta en ole ikinä ostanut ensimmäistä vuosimallia, kun jotenkin on takaraivossa se lastentautien mahdollisuus.

tapanixxx

Taloudellisesti ei kannata ostaa poistuvaa mallia.

Kolmen-neljän vuoden päästä häviää selvää rahaa jos meinaa vaihtaa.

Jos ajaa autonsa loppuun niin silloin voi olla vähän järkevämpää, mutta ehkä 1% uuden auton ostajista tekee näin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jaries - 21.09.14 - klo:11:21
Huonontienalusta on ollut positiivinen yllätys, ei olisi arvannaut minkälainen vaikutus on loppujenlopuksi muutamalla sentillä.


Missä mielessä tarkoitat positiivinen?
Lisääntyneen maavaran vai ajo-ominaisuuksien kannalta?

Luxlinet on sen verran edullisia ettei niissä hirveän huonoa kauppaa tee, ja minunkin mielestä uuden Passatin kanssa joutuisi hyvin todennäköisesti painimaan enemmän takuukorjausten parissa kun tuon vanhan.
(Itse kyllä luultavasti odottaisin pari vuotta ja sitten se uusi.)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jaries

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.09.14 - klo:16:23
Missä mielessä tarkoitat positiivinen?
Lisääntyneen maavaran vai ajo-ominaisuuksien kannalta?


Omassa työssä joutuu kulkemaan huonompiakin teitä, ja nyt ei puhuta normi sorateistä. Amarok tai muu vastaava olisi kiva peli, mutta pikitiellä ajettavat siirtymät on senverran pitkiä, että omasta pussista polttoaineet maksavana, 1.6 dieseli on osoittautunut oivaksi peliksi.

Alusta on sopivan jäykkä, ettei ominaisuudet ole muuttuneet pahaksi moottoritielläkään, suomessahan saa ajaa maksimissaan 120 km/h  8) ja siihen vauhtiin ominaisuudet riittää. Talveksi tuli 205/60 16 renkaat alle, joten pohja nousi vielä vajaa 5 mm ylemmäksi.

Samat perustelut oli minullakin auton valintaan, kun Arcallakin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy