Moottorin öljykylpy

Aloittaja vwp, 02.12.14 - klo:20:08

« edellinen - seuraava »

vwp

Huomasimpa tuossa, että ajon jälkeen jokin pieni käry on ilmassa.
Paljastui, että moottorin etupuoli suodattimen kohdilta on öljyssä sekä kuskinpuoleinen pääty koneesta.
Nytkö tää levis vai mistä se öljyä ruuttaa?
Ei vikakoodeja tai muutakaan tavallisesta poikkeava käytöstä.
2.0 TDI BKP on siis kyseessä.



Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Jamo

Voisiko olla ö-suodattimen jalan tiiviste, joka vuotaa. Kuvista ei kovin pitkälle meneviä päätelmiä pysty tekemään, mutta vahvasti näyttää, että vuoto on suodattimen kotelon ja lohkon "välissä". Vai ylempänä? Märkää näyttää olevan ihan suodattimen kannen korkeudellakin..? Kannattanee pestä tuolta alueelta puhtaaksi ja tarkastella vuotoa uudestaan. Jalan tiiviste ei kovin montaa euroa kustanna ja jos itse kiinnostaa leikkiä mekaanikkoa, niin tuon saa muistaakseni vaihdettua ilman isompia purkutöitä, jos vika piilee siinä. Muovit kuuseen tuosta koneen päältä ja tarkastelemaan, niin vuotokohtakin selvinnee. Venttiilikopan tiivistekin tuossa "hollilla", en siitäkään syystä "paalaisi autoa".
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

vwp

Joo hieman vaikea tuonne on mitään purkamatta kurkkiakaan, oikeastaan noista kuvista näki enemmän mitä pelkällä silmällä.
Venttiilikopan tiiviste voisi hyvinkin aiheuttaa moista. Pitääpi tutkia  >:(
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Jeppistä, venttiilikopan tiivistehän siellä vuosi.
Pitää vielä moottori pesaista, niin näkee oliko se ainoa vuotopaikka.
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy