Rengaspaineet

Aloittaja mkn86, 11.04.22 - klo:14:39

« edellinen - seuraava »

mkn86

Sanokaapas nyt joku ”keskiarvo” että paljonko 225/45-17 kesärenkaissa pitäisi olla painetta? Jokapaikasta löytyy eri tietoa ja asennutin juuri uudet Continentalin kesärenkaat alle ja sanoivat että n. 2.5 bar olisi hyvä. Reilun 50km ajon jälkeen ihmettelin kun rengasmelu oli aivan järjetön ja kävin huoltoasemalla tarkastamassa. Niissä oli 2,7 bar ja tiputin ne 2,3 bar. Nyt on ”hiljaista” mutta arvelluttaa hieman ettei kulu päin persettä tms…

Auto: Golf VI Hatchback ja täysin alkuperäinen 1.2 nuhapumppu. Ja painoa ei ole juuri koskaan itseni lisäksi.

ram1

Vähän riippuu missä olosuhteissa paineet mitattu. Mutta tuo 2.5 yleensä aika sopiva paine lämpimässä tuolle koolle,  ja jos viileetä, niin hiukan enemmän (0.2). Tiet keväällä paskassa kunnossa, niin siitä nyt ei kannata heti välittää.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Daatta

Aika vähän tuo 2,3 bar. Mutta eikö oikeat paineet ole ilmoitettu kuskin ovenkarmissa tai tankin luukussa? Itse käytän "täyteen lastatatun" auton arvoja. Sporttiautossa oli lähemmäs 3.0 barin paineet 17" renkaissa. Jos hiljaisuutta hakee niin matalaprofiilirengas ei ole se paras vaihtoehto. Pullakumit alle vaan, tulee halvemmaksikin.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mkn86

Joo siis on tullut 15+ vuotta ajeltua samanlaisilla renkailla mutta nyt ajattelin kysyä kun ei kyllä koskaan ole ollut yli 2,5 paineita renkaissa. Ja meteliin olen kyllä tottunut mutta tuolla 2.6-2.7 paineilla oli kyllä aivan järjetöntä meteliä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy