Takajarrut ei pidä

Aloittaja malossi95, 05.08.21 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

malossi95

Nyt on vaihdettu pääjarrusylinteri, jarrupaineensäädin taakse, toiselle puolelle taakse kaikki uudet jarruhilppeet pääsylinteri mukaanlukien (toisella puolella oli vielä hyvät) Autokäynnissä poljin painuu siis hiljaksiin pohjaan ja takajarrut ei pidä kunnolla, etupyörät menee kyllä lukkoon. Mikä voisi enää olla vikana? On koitettu ilmata monesti. Toiselle puolelle taakse on tuo pääsylkkä vielä vaihtamatta

Mikey

Jos jarrunestettä häviää, niin jarruputkessa voi olla reikä.

malossi95

jarrunestettä ei häviä eikä vuotoja näy missään. tiedä sitten olisiko vaan ilmaa jossain

Larmatin

No monessa autossa menee poljin pohjaan kun poljinta pitää painettuna, osittain ominaisuus.
Mutta kukas on säätänyt sen jarrupainesäätimen sinne taka-akselille?
Sen säätö tiukalle ja sitten kokeilee miten pitää takajarrut?

Pitääkö käsijarru? jos ei sekään pidä niin on vika jarrupinnoissa.

Toisen pitäisi myös painaa jarrua ja toisen pitäisi katsoa liikkuuko jarrupainesäädin. jos ei liiku niin vika pääsylinterissä/ilmauksessa
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

malossi95

#4
On koitettu säätää jarrutehostinta mutta ei ole vaikutusta todella tehottomat on takajarrut. Käsijarru pitää.

Faiber

Olikos tuon ikäisessä rumpujarrut takana? jos on niin säädä jarrukengät lähemmäksi rumpua.
Vw Passat variant 1.9 tdi 96kw 2003
Vw Passat variant 1.9 tdi 66kw 2000
(ex) Vw Passat variant 1.9 tdi 55kw 1995

malossi95

Lainaus käyttäjältä: Faiber - 16.08.21 - klo:19:54
Olikos tuon ikäisessä rumpujarrut takana? jos on niin säädä jarrukengät lähemmäksi rumpua.

Kyllä on. Itse en noista kauheesti tiedä mutta mielestäni ne on nyt oikein säädetty kun käsijarru toimii molemmilla puolilla hyvin. Eikä tuossa ole kuin tuo yksi säätö.

Faiber

Itse en ole joutunut noin uutta portteria ropaamaan. kokemusta on -76 mallisesta, jossa käsijarru toimi kyllä, mutta leima jäi saamatta kun jarruteho liian pieni. Näissä antiikkimalleissa on jarrukengän yläpäälle ja alapäälle säätö erikseen ja olin säätänyt epähuomiossa vain toista.
Vw Passat variant 1.9 tdi 96kw 2003
Vw Passat variant 1.9 tdi 66kw 2000
(ex) Vw Passat variant 1.9 tdi 55kw 1995

malossi95

Joo ei tuossa ole kuin tuo yksi säätö. Tuli mieleen että oliskohan jarrupääsylinteristä voinut mennä tiivisteet rikki tuon ilmaamisen yhteydessä kun poljin liikkuu normaalia liikerataansa pidemmälle

Larmatin

paina jarrua suht kovaa ja aukase takaa ilmaruuvi niin tiedät meneekö paine sinne takajarruille.

se paineensäätöventiilin säätö aika mielenkiintoinen ja siinä oli jossain kohdassa max voiman rajoitin ruuvi ja muistaakseni jossain autossa sitä piti säätää kun uutena ei päästänyt painetta läpi tarpeeksi
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy