Kolahdus/pamahdus/jysähdys toi name it kiihdyttäessä

Aloittaja Ninnileppänen, 01.01.21 - klo:20:40

« edellinen - seuraava »

Ninnileppänen

Elikkäs -05 A4 Quattro manuaali kyseessä.
En ole millään paikantanut vikaa, kun väljää ei mistään löydy.
Eli siis kiihdyttäessä rivakammin, varsinkin vedättäessä isommalla vaihteella, kuuluu jostain takaa(?) paukahdus ja tuntuu että koko auto nykäisee. Ennen tää paukahdus kävi vaan kerran, mutta nyt parin päivän aikana pamahtaa parikin kertaa peräkkäin, eli vika pahenee.

Hitaasti kiihdytellessä ei kuulu mitään ääniä ja kulkee normaalisti. Yleensä kolmosvaihteelta ylöspäin pamahdus käy, nopeassa kiihdytyksessä. Ja jos vaikka isolla vaihteella lähtee ohittamaan rivakammin, niin pamahtaa.

Perä, laatikko? Montulla ei ainakaan näkyviä vikoja löytynyt.

Jultsu

Onko tämä joku +500hp virivehje vai ihan perustehoilla?

Onhan tuo mahdollista että voimansiirrossa isosti välystä ja se kertaantuu aina mitä lähemmäksi takapyöriä mennään, sen takia kuuluu kolaus jos pyörät pääsee sutimaan takana.

Eipä tuolle paljoa muuta pysty tekemään kuin nostaa koko auto ylös ja käydä käsin läpi rengasraudan / muun vipuvarren kanssa kaikki tukivarret, nivelet, puslat, pyöritellä pyöriä / vetareita / kardaania jne jne.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Ninnileppänen

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 02.01.21 - klo:10:43
Onko tämä joku +500hp virivehje vai ihan perustehoilla?

Onhan tuo mahdollista että voimansiirrossa isosti välystä ja se kertaantuu aina mitä lähemmäksi takapyöriä mennään, sen takia kuuluu kolaus jos pyörät pääsee sutimaan takana.

Eipä tuolle paljoa muuta pysty tekemään kuin nostaa koko auto ylös ja käydä käsin läpi rengasraudan / muun vipuvarren kanssa kaikki tukivarret, nivelet, puslat, pyöritellä pyöriä / vetareita / kardaania jne jne.


No ei taida olla kuin +-250hp. Enkä usko että muita viriosia on kun miltekin putkisto, jos sitäkään voi "viriosaksi" laskea. Ei kai sen nelikon vielä noilla tehoilla pitäs sulalla sutia.

duke7

Tämä nyt vähän turhan simppeli juttu tavallaan mutta tarkista että kaikkien pyörien pultit ovat oikeassa kireydessä. Nopsa homma ja aina joskus tulee mystisiä löystymisiä vaikka tekee kaiken oikein.

Ninnileppänen

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.01.21 - klo:11:27
Tämä nyt vähän turhan simppeli juttu tavallaan mutta tarkista että kaikkien pyörien pultit ovat oikeassa kireydessä. Nopsa homma ja aina joskus tulee mystisiä löystymisiä vaikka tekee kaiken oikein.

Oikeassa kireydessä? :D Tää vika on ollu siitä lähtien kun ostin auton, eli n. 4 kuukautta, ja kolmas sarja nyt vanteita alla joten en usko että vika on siinä🤔

duke7

Jaa no sitten ei ole vain ruuvit löysällä 😁
Ei selvinnyt toi aikaikkuna aiemmin.

Ninnileppänen

Joo eli nyt tutkittiin vikaa vähän lisää.
Nyt kiihdyttäessä kuuluu trrtrrteepukpukpukprrprr😂😂 ja moottorinhäiriövalo vilkkuu hetken. Ja tää tapahtuu yleensä sillon kun turbo repäisee mukaan. Muuten toimii hyvin mutta jos tallapohjassa lähtee niin äänet kuuluu ja vikavalo vilkkuu.

Koneena siis 2.0tfsi. Eikö saa tarpeeksi polttoainetta? Ilmaa? Puola? Käyntiin lähtee kyllä hyvin ja pyörii hyvin.

Ninnileppänen

Sama putpaus mikä lie ääni kuuluu myös tyhjäkäynnillä kovilla kierroksilla🤔

Jareqq

Lue nyt vaikka vikakoodit jos häiriövalo kerran vilkkuu

Ninnileppänen

Lainaus käyttäjältä: Jareqq - 02.01.21 - klo:14:46
Lue nyt vaikka vikakoodit jos häiriövalo kerran vilkkuu


Se vilkkuu vaan sen pienen hetken, ja sit sammuu. Aiemmin käytin koodin luvussa kun vika ei ollu vielä näin paha eikä antanut mitään koodejä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy